1) Mýmu bajku nedělají dobře studený starty. Otočím klíčkem, začnu startovat, motorka točí, plive do výfuku, točí, plive a pořád dokola (viz TOTO video). Přestanu, vypnu klíček, zapnu klíček a znovu, vše se opakuje. Potom chytne a není sebemenší problém (cca po 15-20s točení startéru). Jakmile jednou nastartuju, tak už startuje na ťuk, bez sebemenšího problému. Baterku jsem nabíjel, takže ta je nabitá. Je ale 6 let stará, tak už asi nebude v top kondici. Na netu jsem četl, že by to mohly být ventilové vůle mimo tolerance (chtěl jsem to nechat na konec sezóny, ale jsem trošku podělanej, abych to nepodělal), co myslíte?
2) Pak se mi děje ještě jedna věc a to je to, že jakmile nastartuju, nechám motor běžet, na plyn nesahám, tak motor cca 20 vteřin běží, pak klesnou otáčky a motor zdechne. Když znovu nastartuju, tak motor běží už bez sebemenšího problému a nic se neděje.
Nevím, jestli by mohly být oba dva problémy nějak propojené, to se chci zeptat vás. Napadlo mě, jestli by třeba to zdechnutí nemohla dělat ta baterie (která je dost možná už hotová) - nějaká změna napětí, odporu, nevím. Co ty ventily, jak jsem už zmiňoval, myslíte, že by mohly toto ovlivňovat? Svíčky měněny 8 000 km nazpět, filtr také (teďka čištěn).
Jinak při jízdě vše ok, bez sebemenšího problému, vše běží jak má.
Díky všem za rady!
Celkově projdi kabeláž, to je obecně bolest a u italských motorek a aut obzvlášť. Prostříkat co najdeš, domáčknout kontakty.
Já to dělám každou zimu, naučen italy
1 reakcí na tento příspěvek Studený start + Chcípnutí
Ramlik: zvuk mi přijde pořád stejný. Včera jsem s klíčkem otáčel, takže si čerpadlo nasálo. Teď jsem to tedy zkoušel po cca dni - zvuk mi přijde pořád stejný, posuď sám - ZDE - chce to hlasitost trošku nahoru, aby to bylo slyšet. Jinak filtr máš na mysli vzduchový (ten měněn 8 000 km nazpět a je teď jsem ho profukoval?
Naposledy editováno 19.05.2020 09:04:04
Koukni na oba, asi bych stáhl manuál, budou tam hodnoty. I ten vzduch to může dělat, i pokud je třeba mastný.
To co popisuješ vypadá na to, že jednotka pracuje se špatnou teplotou a blbě dávkuje. Zajímá tě ten snímač na obrázku dvě, za alternátorem, pro jednotku je ten dál od alternátoru.
Jen dotaz, mohl je někdo prohodit mezi sebou, ty kabely, jde to ??
Nebo jestli se dá vyvolat diagnostika, na Caponord byla docela dostupná. Tam pak kouknout jestli hodnoty teploty vzduchu a vody zhruba odpovídají realitě, nebo ne.
Pokud by to nebylo tím, bude chtít kouknout na synchronizaci klapek a krokové motorky na vstřikování, TPS. To už ale asi někdo s vybavením,
Naposledy editováno 19.05.2020 09:27:13
1 reakcí na tento příspěvek Studený start + Chcípnutí
Ten "air temperature sensor" jsem již kontroloval, nezdá se, že by byl mastný či poskozený atp. - nějaká stručná diagnostika je zabudovaná v palubním počítači a je tam možnost kontroly tohoto sensoru, ale žádná chybová hláška u něj není.
Duk-MZ: ano, to by mohlo všechno vyřešit, možná to tím bude. Otázka - nemohla by ta baterka potenciálně způsobovat i to chcípnutí (třeba změna napětí, odporu atp., či tak něco)?
Jestli s tím souvisí i to chcípnutí těžko říct, mně kdysi ninja chcípala hned po nastartování (v momentě kdy se po startu automaticky rozsvítily světla), a to baterkou bylo. (Zajímavý je, že před výměnou stála půl roku v mraze bez jakýkoli údržby a ještě měla dost šťávy na to, aby ta motorka na jaře nastartovala )
Naposledy editováno 19.05.2020 09:58:40
Ty vodní čidla jsou ( mají být) pod airboxem , asi spíš kouknout zboku.
Ale, těch 8 V je opravdu málo, takže bych tu baterku zkusil. Dneska je to tak na dva tři roky a je po ní. Dvouválec navíc má brutální hup, to přehodit přes kompresi je pro starter fakt hodně práce... Ale když už běží, zhasnout by neměla, to už krmí altík a je to stabilní. Proto se obracím na tu teplotu
Naposledy editováno 19.05.2020 10:05:40
1 reakcí na tento příspěvek Studený start + Chcípnutí
Kafoholik: podle návodu by mělo být vodní čidlo něco takového a mám pocit, že jsem to zahlédl z boku válce pod air-boxem.
Ramlik: vysvětli mi, prosím, jak by mohl palivový filtr ovlivňovat to chcípnutí? Když už se přes něj palivo přeci dostane, tak tam musí být, ne? Nebo myslíš, že by to mohlo ovlivňovat ten horší start?
Naposledy editováno 19.05.2020 17:39:27
1 reakcí na tento příspěvek Studený start + Chcípnutí
Jen ještě jeden dotaz, který už jsem původně pokládal - myslíte si, že by mohly být zmíněné problémy (neochota startovat anebo chcípnutí) způsobeny těmi ventily (pokud by byly vůle rozhozené), anebo je to blbost? Díky.
Naposledy editováno 20.05.2020 09:03:11
1 reakcí na tento příspěvek Studený start + Chcípnutí
To je jenom takovej nápad po ránu, možná je to blbost, ale za zamyšlení to asi stojí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studený start + Chcípnutí
FiZzeR píše: To chcípnutí po startu by ještě mohlo souviset s automatickým sytičem, předpokládám že nemáš hejblátko na sytič (fskutečnosťy ruční plyn). To bych pak musel kouknout do návodu jak to funguje a co to dělá a na to jsem asi línej Každopádně mění to nějakým způsobem směšovací poměr, tak jestli se to třeba nezaleje nebo naopak jestli to neochudí moc brzo a o moc; u některejch motorek bývají u klapek různý podtlakový hadičky, tak je zkus najít a projít, jestli tam někde nebere faleš - třeba RSVčka s tím měly docela problém a ital je nepoučitelnej
To je jenom takovej nápad po ránu, možná je to blbost, ale za zamyšlení to asi stojí.
Je to stříkačka... žádný sytiče. Dokonce ani plynový lanko to nemá...
Naposledy editováno 20.05.2020 15:57:10
1 reakcí na tento příspěvek Studený start + Chcípnutí
Kolem 10 voltů při startu studenyho dvouvalce s kompresí 11:1 , to by šlo.
Teď si nevybavuju, jestli u Dorsa jde navolit voltmetr na displeji? Kdyby jo, tak to tam dej a kousek projed, co se bude dít. Ono by to mohlo furt být i baterkou, ale jestli moc nepadá na startu, tak spíš ne.
Naposledy editováno 21.05.2020 22:23:09
Nene, voltmetr na displeji bohužel navolit nejde. Ale dneska když jsem přijel z projíždky, tak jsem za chodu motoru připojil aku na měřák a ukazovala pořád okolo 13,5V.
Jinak důležitá otázka - jak poznám, jestli je to regl nebo stator? A ještě jedna otázka, nemůže bejt takový napětí prostě u týhle motorky "normální"?
Btw mereni nabíjení se tu řešilo uz asi tisíckrát, použij políčko hledat. Bývá tam odkaz na postup pro blbce.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
enduro na cesty [1 ... 4, 5] Aprilia Dorsoduro 750 | BJ23 | 140 | 25.9.2024 v 21:20 ZdendaZB |
Excetrita vidlice [1, 2] Aprilia Dorsoduro 750 | Maerek | 41 | 27.5.2024 v 20:13 jarouch |
Podvozek aprilia dorsoduro 750 Aprilia Dorsoduro 750 | MTTM22 | 5 | 26.2.2024 v 18:08 papin01 |
Aprilia Dorsoduro 750 - únik oleje Aprilia Dorsoduro 750 | M0891557 | 3 | 27.11.2023 v 14:33 ThePes |
Aprilia Dorsoduro 750 - těsnění mez... Aprilia Dorsoduro 750 | FestikCZ | 1 | 24.8.2023 v 20:38 FestikCZ |