Naposledy editováno 08.08.2020 16:13:35
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
smitth píše: Je zajímavé jak přibývají inzeráty na prodej lehce ojetého Speciálu. Že by kvalita nebyla top...
Přesněěě... jsi rychlejší .
Pravdou je, že dlouhodoběji sleduji trh ojetin kolem OHC a je fakt, že těch ojetých Speciálů prošlo inzercí asi více jak ojetého klasického OHCčka (což přepočteno na počet vyrobených kusů je rozhodně hodně). Můžeme se ale domnívat, zda je to kvalitou motorky nebo tím sportovním (čti příšerným - alespoň za mě) posazem. Na silnici jsem jich už pár potkal a aj jsem se náhodou jednou nachomejtl k testovacím jízdám a je fakt, že největší zájem tato moto budí u kluků ve věku cca 60 + a i ti na tom pak aktivně jezdí. Možná je pak z toho bolí celej člověk a proto to raději prodají... nevím.
Každopádně klasické OHC jsem jezdil a "když to jezdí, tak to jezdí dobře", nicméně jsem si prošel problémama s palivovou soustavou apod... je to hodně choulostivé na palivo, jeho čistotu apod., pokud je mi dobře známo, výrobce pak dovybavoval (i zpětně) stroje palivovými filtry apod. Chcípání po nastartování za studena, to se tu omlelo už mockrát a já stejné problémy potvrzuji (najel jsem s tím od nového cca 2000 km a za tu dobu se to moc nezlepšilo)...
Jinak pokud můžu hodnotit jen klasické OHC (nechť to tady je pro budoucí generace), tak v poměu cena/výkon je to docela povedená motorka, pokud zrovna nezlobí motor. Jediné co mi vysloveně vadilo, tak měkké uchycení zadního blatníku a světla, protože to pekelně vibruje. A osobně mi ještě vadil levnej hladkej PVC potah sedla. Ovšem potěšující při ježdění je reálná spotřeba fous nad 3 litry a výdrž řetězu. Je tam daná tuším 525 a za 2000 km jen běžné ošetřování bez napínání a ani na rozetách není zřetelné opotřebení.
Za těch 2000 ujetých km můžu konstatovat, že nic z toho neupadlo ani nemělo tendenci, originál pneumatiky mají dobrou výdrž, hefty, lak apod. jsem z toho nikde neosahal (jako u některých čínských výdobytků), žádnou zásadní závadu jsem na tom neřešil (krom chcípání po studeném startu), olej z toho netekl, ba ho to ani nijak mimořádně nežralo, chrom a jiné galvanické povrchovky mi přišly trvanlivé (na viditelných místech jsou často použity i nerezové šrouby)... jen pozor - na klasické OHC nejde snad žádnej dostupnej kotoučák.
Howgh!
Howgh!
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
Speciál o kterém je toto vlákno stojí o 10 k víc jak Honda CB300R. OHC je naopak o 10 levnější. I tak už radějí 10 přidám. Novodobá JAWA je prostě jen pro milovníky čínského šrotu.
Naposledy editováno 08.08.2020 18:59:33
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
Každému podle jeho gusta .
Nicméně mi to nedalo a kouknul jsem na ceny CB 300. Pravda je, že původní ceníková cena je 125 a nyní je akce za 110 . Pokud bych si měl 10 proti klasickému OHC připlatit na Hondu, asi bych to hodně zvažoval, nicméně rozdíl oproti původní ceně je již nezanedbatelný.
Každopádně jedno velké pozitivum to OHC má a tím je vzduchem chlazený motor. Každej vodou chlazenej motor (ať už z Číny nebo Japonska) je potenciální problém a to ať s těsněním pod hlavou, vodní pumpou, hadicema, poškozením chladiče nebo prostým zamrzáním v zimě. Toto mi nikdo nevymluví, neb Tatra 148 a později 815 byl suprovej vzducháč, pak jsem jezdil Iveco, Mana a jiné vodníky a nedám na tatrováckej vzducháč dopustit. Občas se vapkou vyfoukal větrák a válce a tím byla údržba chlazení hotova (narozdíl od vodníků, kde to byla tu pumpa, tam řemen atd. ... a na ty náklaďáky už ty díly něco stojí). Když lehce podfouklo těsnění pod hlavou, tak dokud nebyl narušen mazací kanál, tak to trochu foukalo a jelo se dál, nikoho to nedrásalo klídně další rok nebo dva.
Pro toho, pro koho je aspekt údržby taky důležitý, ten bude na OHC taky koukat jinak (právě i kvůli zmíněnému masivnímu řetězu, tvrdým a obtížně ojezditelným pneu apod.)
Nicméně každý ať zvolí podle svého gusta, řidičského umu a požadavků. Kdo chce motorku z plastu, koupí cokoli jiného, kdo chce motorku ze železa, může koupit OHC. To je vše .
Howgh!
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
Pro zakladatele: vyser se na to!
3 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
Masivní řetěz - protoze je to 525? Ja mam na litru 520 a drzi taky v pohode, takze to je taky argument o nicem
Soudit z 2000km neco ohledne vydrze řetězu a gum mi prijde dost mimo, 2000km mi vse vydrží i na zavodaku
Naposledy editováno 09.08.2020 12:01:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
A vubec - prestante to pomlouvat. Je to fajn motorka ... kdyz behem prvnich 5000km vymenite retezovou sadu, gumy, rafky (uznana reklamace), predelate komplet elektriku, posvarujete par nepovedenych, popraskanych svaru (neuznana reklamace - 90kg stryc pry motocykl pretezoval ), date jina zrcatka, protoze ta puvodni se povolujou a padaji z nich skla, pokusite se pretesnit predni vidle a pak tam radeji date jine trubky (na trubky, ktere nejsou az tak uplne kruhove se tezko shani gufera) ... tak pak se na tom i da jet. Chvilku.
radi5: ten krám stojí dokonce 120.
Jo jo mě tu budou mít džavaři rádi. Cheesa forever
Naposledy editováno 09.08.2020 14:36:35
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
Například když nejlepší a nejpodloženější názory na jednu konkrétní motorku mají ti, kteří jí znají tak maximálně z obrázku . Nicméně to přisuzuji faktu všech internetových fór, aneb za klávesnicí může mít každý obrovská ramena .
Každopáně možná bych měl pár drobností doplnit.
První je určitě ta, že jsem zde hodnotil motorku z Číny a snažil se to udělat fakty za mnou najetých 2000 km. Nechť si to každý srovná s fakty od jiných uživatelů. Proto právě zde děkuji za sebe a jiné Medvědovi, protože na jednu stranu jsem se zde něco nového (a dosti znepokojivého) dozvěděl a za druhé, padl zde oponentní názor na tu samou motorku, ze kterého si každý další může opět udělat svůj vlastní názor.
Dále by bylo dobré dodat, že je asi nejlepší srovnávat motorky čínské s čínskými a nikoli třeba s Japonskými nebo renomovanými evropskými, protože prakticky pak srovnáváte jabkla s kedlubnama. Za posledních let mi prošlo rukama spousta čínských motorek, čtyřkolek a jiných vozidel a to tak, že to ke mně přivalil někdo z vesnice a povídal "nejede to, něco s tím udělej". Jednalo se o Yukiny, různé čínské no-name značky i Shineraye. Pokud "Jawu" tedy srovnám s jinými čínami, tak s klidem můžu prohlásit, že "Jawa" je spíše u vrcholu kvality čín, co jsem potkal. U nich právě není problém, aby klekla řetězovka za 1500 km, gumy na šrot za 3000 km apod. Kupodivu Medvěd má podobné zkušenosti.
Druhá drobnost je ta, že pokud tu někdo v kleče uctívá japonské a renomované evropské motorky, tak se může také pěkně napálit, stejně jako u číny. Pro příklad uvádím třeba problémy prvních malých KTM Duků Made in India, u kterých praskaly loukotě kol, byla tam nějaká sériová vada na motoru - tuším na vodní pumpě (kdysi jsem to zjišťoval, když jsem si jí chtěl ojetou pořídit)... Nebo nedávno tu proběhl problém tuším u Kawasaki, kde praskal po pár kilometrech rám v místě uchycení zadního centrálu (i zde to proběhlo). Tj. ani Japonsko nebo jiné renomované značky nejsou vždy absolutní zárukou kvality (za mě třeba moje první "rejže" Yamaha XZ 550, ta byla pořád poruchová a to třeba právě na chladicím okruhu... ale uznávám, to už je hodně stará vrána), ale je fakt, že kvalita je obecně někde jinde.
Každopádně nebudeme si nalhávat, pokud se něco podobného stane u renomovaného výrobce, vždy se k tomu postaví tak, aby byl zákazník spokojen. U Jawy tomu tak asi vždy být nemusí (viz Medvěd nebo kluk, co se tu soudil o reklamaci Classica a vyhrál) a já mam bohužel trochu podobné zkušenosti. Zde tedy dám trochu za pravdu Medvědovi místnímu expertu na daný motocykl pen(-isovi), protože co jsem měl tu čest ve fabrice v pozici zákazníka, tak tam se asi zastavil čas tak někdy v 50. letech minulého století. Pokud tam člověk příjde, že chce koupit novou moto, tak bych to charakterizoval asi takto:
"Pokud si chcete motorku prohlédnout, tak stojí támhle v koutě"... "pokud jí chcete, támhle zaplaťte, vemte si to a už vás tu nechceme vidět".
Bohužel dostupnost základních dílů je opravdu složitá a řešení reklamací z mojí zkušenosti je taky né úplně zapadající do 21. století. Bohužel, a za sebe konstatuji, že bych si tam nic nekoupil a to ani né kvůli kvalitě stroje jako takového (aneb kdo má na čínu velké nároky, tak je skoro blázen), ale právě kvůli tomu zákaznickému (ne)sevisu.
A na úplný závěr rada za mě tazateli:
Pokud opravdu chceš konkrétně a jen Speciála (ať už z jakéhokoli důvodu), tak já bych to udělal asi tak, že bych si ještě třeba 4 roky počkal, až bude mít většina těchto motorek najeto 20 tis a více a pokud to přežije velké procento z nich a nerozpadnou se, tak máš určitou šanci, že to ještě něco najede. A to taky proto, že předchozí majitel musel spoustu vad a nedbalostí sám odstranit, aby těch 20 tis. vůbec najel.
Ze zkušenosti bych už nechtěl od Jawy nic v záruce, protože hustota servisní sítě malá, reklamace často problematická (viz výše)...
Pokud ale chceš jezdit hned a na podobné motorce, asi bych hledal jinde.
A teď to mě .
Howgh!
P. S.: Co jsem občas zaslechl někde od majitelů nebo snad i na garančce, tak kvalita těchto strojů prý hodně záleží na sérii. Některé série prý jsou povedené a některé shitt. Prostě jak se v daný den číňan vyspal, tak kvalitní motorku stvořil. Tuto domněnku docela podporuje i rozdíl ve zkušenostech mých, Medvěda a dalších.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
Pak jsem si koupil jinou cinskou moto z druhe ruky (jen tak na odzkouseni) a souhlasim s medvedem - na cine je vsechno kolem motoru na hovno, ale staci vymenit asi tak pul motorky a uz se na tom da i jezdit.
Cinan obecne umi i spickovou vyrobu, ale ta neni za “misku rejze” ale cenou se vyrovna renomovane vyrobe, takze pokud by mela byt cinska motorka kvalitni, tak bude ve stejnem cenovem ranku s japonci - opppps , vzdyt ona tam (cenou) je toto uz lze asi vysvetlit jen nenazranym ceskym prekupnickem...
Porad jsem jeste byl pro OHC rozhodnut, hlavne kvuli designu, neodradili me ani legendarni PENovy diskusni vlakna az do okamziku kdy jsem objevil toto:
Definitivni tecku za mym rozhodovanim udelala pasaz kde to startuje pomoci starteru a nakopavacky najednou. Sorry, ale tohle je na motorce za cca. 100k v roce 2020 zcela nepripustne a jsem tomu borcovi neskutecne vdecny, ze rekl o teto masine pravdu. Nemam problem ho cely vecer zvat na whisky, protoze mi usetril opravdu ranec penez. Ten jsem nakonec vlozil do Japonce a to co majitele cinanu povazuji za uspech typu: “za 5000km mi jenom praskla zarovka” je u Japoncu tak samozrejmy standard, ze se o tom uz nikdo ani nebavi + jako bonus rozsahla servisni sit a spickove jizdni vlastnosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
Ty voe, z toho startování se mi chce zvracet .
Jako ano, i u kusu co jsem jezdil, tak startér "točil pomaleji" (v porovnání s jinými motkami), ale nastartovat to dokázal poměrně svižně bez větších problémů.
Tady bych možná přemýšlel o kontrole automatického dekompresoru, jestli a jak funguje.
Howgh!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
Sofía píše: Dále by bylo dobré dodat, že je asi nejlepší srovnávat motorky čínské s čínskými a nikoli třeba s Japonskými nebo renomovanými evropskými, protože prakticky pak srovnáváte jabkla s kedlubnama.
Já myslim, že má smysl srovnávat motorku za 120 papírů s jinou motorkou za 120 papírů bez ohledu na to, odkud která pochází. A v tomhle srovnání si koupí Jawu jen naprostej pacient a dobře mu tak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
Medved píše: ...Je to fajn motorka ... kdyz behem prvnich 5000km vymenite retezovou sadu, gumy, rafky (uznana reklamace), predelate komplet elektriku, posvarujete par nepovedenych, popraskanych svaru (neuznana reklamace - 90kg stryc pry motocykl pretezoval ), date jina zrcatka, protoze ta puvodni se povolujou a padaji z nich skla, pokusite se pretesnit predni vidle a pak tam radeji date jine trubky (na trubky, ktere nejsou az tak uplne kruhove se tezko shani gufera) ... tak pak se na tom i da jet. Chvilku.
Číňanům všechna čest, jak dokonale se jim podařilo vystihnout ducha socialistické Jawy
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
Ten Peklostroj žádný dětský nemoci nemá to se narodilo jako invalida a tak i umře.
Panelka po 25 letech nebyla tak orezlá jako tohle po roce ježdění.
K tomu videu na odkaze 19 kdybych chtěl jezdit do práce tak si koupím skutr od Hondy ,sice taky vyrobenej v Číně a za cenu Jawy budu mít 2 a bez problémů.
1100Virago píše: Číňanům všechna čest, jak dokonale se jim podařilo vystihnout ducha socialistické Jawy
Jojo, neco podobneho mne napada pokazde, kdyz se v tom vrtam .Na druhou stranu - nedovarene a popraskane nebo posmrkany a odloupnuty svary jsem snad ani na Jawe (ty stary, komoussky) nikdy nevidel.
3 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
Tak fejzr je mizerná motorka, vůbec ten krám nejede, nezatáčí, Jawa 350 OHC mu v pohodě napráská. TVL, to je komik! Nejhorší na tom je, že on to fakt myslí vážně.
sardel píše: Tak jsem si to video pustil... no, dobrý, ale raději bez komentářů. Ovšem, YT mi pak nabídl tenhle skvost. Já to říkam furt, že kejvačkáři jsou diagnoza, že Jawa je jen jinej název pro mentální retardaci v pásmu debility.
Tak fejzr je mizerná motorka, vůbec ten krám nejede, nezatáčí, Jawa 350 OHC mu v pohodě napráská. TVL, to je komik! Nejhorší na tom je, že on to fakt myslí vážně.
Jo, Tak tutoho pacienta jsem na trubce už taky zaregistroval, toho fakt někdo fláknul hovnem přes míchu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Po zařazení rychlosti moto zhasne Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Scrambler | ZBmoto | 10 | Včera v 11:39 Karaya1 |
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 12, 13] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 361 | Včera v 07:22 Frantas |
Praktické zkušenosti s Jawou 350 OH... [1, 2] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | pen | 41 | 3.8.2024 v 11:01 Kanyza |
přestavba 350 OHC na karburátor Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Scrambler | KVTU | 30 | 27.7.2024 v 22:18 Kanyza |
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC | Johny_Servis | 20 | 18.12.2023 v 12:35 MilanR1 |