Téma: Zadřená Cagiva Planet
6.3.2021 v 13:23
Zdravim, na podzim jsem koupil Planete s poškozeným motorem (nešla jednička a měl zapečený pístní kroužky). Ještě na podzim jsem tam dal novou pístní sadu, ložiska, gufera opravil jedničku. Najel asi 50 km, ale po několika dnech to nechtělo chytnout, byla uchlastaná. Tak jsem nechal vyčistit karbec a dát hlavní trysku jaká tam patří. Bude na tom jezdit dcera a začíná. Dnes jsem to šel projet a po 3 km se to zadřelo. Olej Motul2T racing plná syntetika namíchán do benzinu 1:50. Můžete poradit co jsem udělal blbě ať neudelám stejnou chybu dvakrát.
Díky Tom
Díky Tom
1 reakcí na tento příspěvek Zadřená Cagiva Planet
olej pre zábeh 1:25 jednu nádrž vyjazdiť
1 reakcí na tento příspěvek Zadřená Cagiva Planet
Jak píše Destroyer: Vypadá to na extra chudou směs, měnils kroužky + píst a dělals i válec, nebo jenom nové kroužky ?
1 reakcí na tento příspěvek Zadřená Cagiva Planet
Holt správná tryska
před chudou směsí tě ani ten nesmyslnej poměr oleje a benzinu 1:25 neochrání, takže zkontrolovat hladinu, jestli to netáhá falešnej vzduch a dát správnou trysku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená Cagiva Planet
petruMRD> Jo chudá směs propálilo se to po tom co jsem tam dal trysku podle manuálu kvůli přechlastávání, možná ta hladina. Dám tam zpět tuvětší trysku a pokusím doladit hladinu. Ale jak jsem měl poznat tak chudou směs, když to motor šel pěkně za plynem.
1 reakcí na tento příspěvek Zadřená Cagiva Planet
Tak, tak, trošku víc mazat a trošku to zaběhnout.
Ta Planetka má nikasil nebo klasiku ?
Ta Planetka má nikasil nebo klasiku ?
omest> je možné že si to předchozí majitel poladil , otevřel sání a dal větší trysku. Ty když jsi tam dal trysku "správnou " podle manuálu , tak jsi asi dost tragicky ochudil směs , když jsi zadřel po třech kilometrech . To jakou máš směs poznáš podle barvy elektrod svíčky. Když dvoutaktu ochudíš směs ,tak jde snadno do otáček , když máš směs moc bohatou ,tak se motor při rychlém přidání ulejvá směsí .
1 reakcí na tento příspěvek Zadřená Cagiva Planet
Obvykle si moralistické komentáře odpouštím, ale PROBOHA - jde o život tvojí dcery. Opravdu chceš riskovat, že jako mladá začátečnice v kilu nevybere bloklé zadní kolo a omotá se o strom?
Kup jí CBR, nebo to dej opravit někomu, kdo tomu rozumí
Kup jí CBR, nebo to dej opravit někomu, kdo tomu rozumí

1 reakcí na tento příspěvek Zadřená Cagiva Planet
Ještě na podzim jsem tam dal novou pístní sadu, ložiska, gufera opravil jedničku.
To ty sám?
... byla uchlastaná. Tak jsem nechal vyčistit karbec a dát hlavní trysku jaká tam patří.
To dělal někdo jiný? A jaká tryska ta byla a jaká je tam teď? A co je tam teď za svíčku?
Strašně se těším na fotky pístu a hlavy se svíčkou.
1 reakcí na tento příspěvek Zadřená Cagiva Planet
Nechci rejpat ale co válec? Jak moc se to zadřelo,kontroloval někdo ovalitu atd. Nebude bezpečnější udělat komplet výbrus?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená Cagiva Planet
Drak1> Podle popisu chapu, ze to neni kously, ale jen propalenej pist.
Robertek> Volba motorky byla taková, protože to zdědí syn, který od 13 let lítá na DTéčku po polňačkách. A nepředpokládám že holka za to bude nějak moc tahat.
Pro mě to měl být jen další motor co složím. Bohužel se přechlastával s tím co tam dal někdo přede mnou. Tak jsem volil základí nastavení, tak jak dycky. Jen s tímhle jsem se nesetkal že by to bylo tak chudý že se propálí píst po 3 km. Tak to nešlo ani zkontrolovat podle barvy svíčky.
Pro mě to měl být jen další motor co složím. Bohužel se přechlastával s tím co tam dal někdo přede mnou. Tak jsem volil základí nastavení, tak jak dycky. Jen s tímhle jsem se nesetkal že by to bylo tak chudý že se propálí píst po 3 km. Tak to nešlo ani zkontrolovat podle barvy svíčky.
Kohlstein> Jo motor jsem skládal já, něco už mám za sebou i GO na Renaultu R5 turbo, dvoutakty dělám taky. Za 30 let co se rýpu v motorech se mě toto stalo poprvé. karbec dělal známej co je opravuje v práci, moc to nechápu že se to hned propálilo. Naštěstí to válec i hlava vydržela jen na hlavě byl naklepán kousek pístu a odnesla to svíčka iridiová NGK. Ještě zkontroluju ojnicu jestli není ohlá a vyčistím kliku a kartry, aby tam cic nezůstalo a jak dojde pístní sada budu kompletovat. Akorát ten karbec musím nějat poladit, v tomto nastavení ho tam nedám
2 reakcí na tento příspěvek Zadřená Cagiva Planet
1:50 se maže zajetý motor, záběh 1:33
Máš tam správnou teplotu svíčky?
Máš tam správnou teplotu svíčky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená Cagiva Planet
omest píše: petruMRD> Jo chudá směs propálilo se to po tom co jsem tam dal trysku podle manuálu kvůli přechlastávání, možná ta hladina. Dám tam zpět tuvětší trysku a pokusím doladit hladinu. Ale jak jsem měl poznat tak chudou směs, když to motor šel pěkně za plynem.
Kouknout na barvu svíčky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená Cagiva Planet
kokoška.> Na tuhle svíčku to přetím jezdilo tak snad teplutou svíčky to nebude. Byla tam NGK Racing BR10EG, nevím proč myslel jsem žeje iridiovaa ona je niklová. Ještě mě napadlo že upadlo jiskřiště a házelo to jiskru proti pístu, ale to si nejsem jistý jestli je to vůbec možné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená Cagiva Planet
omest> Svíčka studená jak prase a přesto shořela.
Nezbývá, než ještě podrobit lustraci ten karburátor a čísla těch trysek. Jakým způsobem jsi jel ty 3km a když v tom zarachotilo?
Taky by mohlo být na vině zapalování spolu s předstihem.
Nezbývá, než ještě podrobit lustraci ten karburátor a čísla těch trysek. Jakým způsobem jsi jel ty 3km a když v tom zarachotilo?
Taky by mohlo být na vině zapalování spolu s předstihem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená Cagiva Planet
Kohlstein> Asi dva kilaky klídek za dodávkou, pak sem to otevřel a výsledek vidíš. Předstih jsem kontroloval strobobskopem je OK. No v podstatě to musí být tou chudou směsí, dám tam zpátky tu větší trysku a překontroluju hladinu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená Cagiva Planet
omest> Ten karbec už má věk na to, aby ventilek plováku občas hůř těsnil a pak se to blbě seřizuje, když kolísá hladina.
Doporučil bych začít s velkou tryskou, se kterou to ještě pojede a pak zmenšovat. Pro určení trysky stačí úsek 500m, z místa postupně vytočit na všechny kvalty, co tam půjdou naskládat a na konci vypnout zapalování a zmáčknout spojku.
Doporučil bych začít s velkou tryskou, se kterou to ještě pojede a pak zmenšovat. Pro určení trysky stačí úsek 500m, z místa postupně vytočit na všechny kvalty, co tam půjdou naskládat a na konci vypnout zapalování a zmáčknout spojku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená Cagiva Planet
Kohlstein> Jo díky za radu. Akorát na tu hladinu není vidět na některých karbech je ze spod plovákovky vypoušták na který se dá nasadit hadička a je vidět výška hladiny. Tady se to měří při rozdělaném karbecu podle šuplery při zavřeném ventilku podle polohy plováku a nevím jak to zkontrolovat, když tam pustím benzín.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená Cagiva Planet
omest> V plovákové komoře je zespodu u DellOrto přepadová trubička a když ventilek po zastavení motoru nebo na volnoběh nebude těsnit, povalí to tou trubičkou pod karbec, na motor.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vyvaření rozpraskané vložky 2T Cagiva Planet 125, Cagiva Mito 125, Cagiva Raptor 12... | kokoška. | 6 | 7.4.2025 v 10:28 kokoška. |
Výběr motrky od 16 let Cagiva Planet 125, Honda XL 125V Varadero, Honda CBR... | moto_man | 14 | 25.4.2021 v 20:53 Honza_DT |
naháč nebo supersport u 125ky Cagiva Planet 125, Cagiva Raptor 125, Honda NSR 125 | toudbya | 4 | 1.5.2020 v 09:22 grooll |
Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Pl... [1, 2, 3] Cagiva Planet 125, Honda NSR 125R, Cagiva Mito 125, ... | mickaelb | 71 | 12.2.2020 v 07:43 mickaelb |
Cagiva Planet 125 nestartuje Cagiva Planet 125 | kurevnicek456 | 5 | 7.10.2019 v 08:00 mito7 |