V tuto chvíli řeším zaustopení německé firmy, která tohle dlouhý leta dělá a tady u nás mám takovej pocit to trochu vázne.. takže při úpravě svý mašiny jsem byl nucenej jednotku poslat tam a následně jsem si řek, že by nebylo od věci, aby to někdo pořádně začal dělat i u nás.
Co vy na to?
3 reakcí na tento příspěvek ECU flash
a jak velkej je u nas na tohle trh? no tohle uz si musi kazdej spocitat sam...
Můžeš říct, se kterou firmou řešíš to zastoupení?
Jak bylo výše uvedeno, tak těžko můžeš dělat takový úpravy na motorce, pokud ji nemáš u sebe, to můžeš tak maximálně přeprogramovat nějaký funkce, vypnout nějaký systémy, ale upravovat palivový mapy asi moc ne a dělat to tak, jako to nabízí některé firmy u nás, že napíšou parametry výkonu a krouťáku o 10-12% vyšší a napíšou k tomu poznámku "až" a ve finále ti tam nahrajou připravenej software, kterej ti reálně nezvedne výkon téměř vůbec a jen jim tam za to necháš 4-5 litrů, tak to opravdu nemá smysl. Každej, kdo o tom má povědomí, tak ví, že pořádný individuální naladění vyžaduje dost měření a času, takže se do takovejch částek nemáš šanci vejít. Něco jinýho je jen doladění při výměně výfuku, ale samozřejmě taky záleží, na jakým stroji to děláš, jestli upravuješ tzv. jednu mapu, nebo pro každej válec a kvalt...
1 reakcí na tento příspěvek ECU flash
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash
Naposledy editováno 13.04.2022 07:06:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash
1 reakcí na tento příspěvek ECU flash
XTček jsem odladil spoustu a v závěru jsou skoro všechny palivové mapy stejné na různé koncovky. Takže mám v nabídce odškrcenou verzi na Standardní koncovku a na otevřenou koncovku.
Naposledy editováno 13.04.2022 07:22:34
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash
Ale jak uz jsem psal, uplne si nemyslim, ze je pro bezne ucely potreba ladit kazdy kus motocyklu zvlast. Pokud Franta na svoji motorce poctive odladi mapu pro otevrenej vyfuk, moc nevidim problem v tom nahrat ji na jinej kus stejne motorky s otevrenym vyfukem. Idealne jeste stejnym otevrenym vyfukem.
Naposledy editováno 13.04.2022 08:58:10
Nicméně za primárně žádoucí efekt považuji to, že mašina po výměně laufu/filtru buď cukala, nebo ztratila výkon. Tohle zákonitě musí potkat 90% lidí, co tuhle úpravu podstoupí. To že flash nebude 100% na míru je jasný, ale kýženej efekt je pohybovat se ve stechiometrii. Mapy, co má tahle firma jsou ověřený a prošly vývojem, testováním a následnym review zákazníka a u téhle firmy zákaznický portfolio je už celkem široký.
Pokud člověk stojí o lepší zvuk a výkon mu stačí, tak jako tak by měl podstoupit určitou úpravu, aby motor nedostával zbytečně "kick-ass". Všechno to střílení, plameny apod. je sice na efekt fajn, ale bohužel to hlásí špatně nadávkovanou směs. Co se odbržďování týče, chce to brát v potaz taky to, že se ta motorka testuje vždycky v totálním kalupu. Tzn. že odladění na brzdě znamená zpravidla odladění pro kalup. Krom toho tahle firma spojila se samotným flashem další software, který rozšíří spektrum vyhodnocování informací od lamby - tudíž to spolupracuje stále s momentálníma podmínkama. Dražší verze tohodle modulu dokáže dokonce měnit palivovou mapu podle aktuálního stylu jízdy.
Tohle všechno by samozřejmě mohl být kdejakej blekot, kterej bych tu mohl vysázet i jen tak. Nicméně úprava již proběhla na dvou xsr900 a jedné fz01 a všichni nadmíru spokojeni
1 reakcí na tento příspěvek ECU flash
https://www.svarcperformance.com/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash
nárůst výkonu 10-15% v závyslosti na hardwarových úpravách
1 reakcí na tento příspěvek ECU flash
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash
V tomto ohledu nelze vyšší cenu brát za směrodatný údaj, neboť vývoj softwaru a pal. map není levná záležitost.
Např. při zvolení společnosti "Woolich" nastává mechanický zásah do řídící jendotky a tím se můžeme rovnou rozloučit jak se zárukou, tak s možností uvedení do původního stavu.
Cena rídící jednotky se +- pohybuje okolo 25 tis. Kč
1 reakcí na tento příspěvek ECU flash
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash
Pro maximální vylazení je samozřejmě brzda nutná, ale zase berme v potaz to, že pro street jezdce je dostačující mít věc, která funguje a napraví neduhy způsobené euro normama, nebo třeba hardware tuningem. Zejména ucukaný plyn, propady výkonu ve středních otáčkách, střílení nebo přehřívání motoru apod.
Tiervaskanto píše: PetrL3> Ano, proto je třeba si v tomto případě udělat nějaký research a zjistit, na jaký z těchto softwarů se dá spolehnout a zda je vůbec případně možné uvést jej do původního stavu.
V tomto ohledu nelze vyšší cenu brát za směrodatný údaj, neboť vývoj softwaru a pal. map není levná záležitost.
Např. při zvolení společnosti "Woolich" nastává mechanický zásah do řídící jendotky a tím se můžeme rovnou rozloučit jak se zárukou, tak s možností uvedení do původního stavu.
Cena rídící jednotky se +- pohybuje okolo 25 tis. Kč
To musí i ten, co už to dělá za 6-7 tisíc. (což mě zajimá jako zákazníka)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash
Tiervaskanto píše: ...od společnosti Dimsport, která to dělá téměř 30 let
Tak to musí být velcí frajeři. Uživit se v roce 1993 nahráváním palivových map chtělo asi dost odříkáníTéma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
souosost kol / geometrie [1, 2] Yamaha MT-09 | Wixy | 58 | 7.10.2024 v 15:15 Maxipes_Fík |
Yamaha MT09 2021 - střílení do výfu... [1, 2] Yamaha MT-09 | volacek | 47 | 4.10.2024 v 22:52 TomasRA |
Yamaha MT09 rv 2022 (kyklop) - cukani [1, 2] Yamaha MT-09 | Gery9 | 38 | 25.9.2024 v 08:52 horten26 |
Tlumič řízení MT09 2024 Yamaha MT-09 | FYN69 | 6 | 8.8.2024 v 15:24 FYN69 |
Dynojet - Kdo umí naladit motorku Yamaha MT-09 | volacek | 7 | 28.7.2024 v 21:37 volacek |