Svezl jsem se na FMX 650 kde byla obuta pneu 150/60 na 4" ráfku (takhle je to i zapsáno v TP) Ta motorka byla strašně nestabilní. Stačil malý náznak nahnutí se na stranu a motorka ihned odpověděla až přehnanou reakcí náklonu. Dělala si řekl bych sama co chtěla. Na 120kg motárdu na okruhu je taková rekce možná v pořádku, ale na 170kg motardu původem z cestovního endura k použití na běžné silnici mi toto chování přišlo hodně nepříjemné. Jediné vysvětlení co mě napadá je že guma byla na ráfku moc stažená.
Ptám se tedy, jaký ráfek použít. Ten 4" co je originál na FMX650 tam určitě nedám. Váhám mezi 4,25" a 4,5". Ve předu bude 3,5" 120/70.
Jen pro doplnění údaje podobných sériově vyráběných motardů
FMX650 3,5x17-120/70 >>> 4x17-150/60
XT660X 3,5x17-120/70 >>> 4,25x17-160/60
DRZ400SM 3,5x17-120/70 >>> 4,5x17-140/70
Proč má DRZ pro poměrně úzkou pneu 140/70 tak široký ráfek 4,5", zatímco ostatní používají pro širší pneu užší ráfky?
Jaká šíře ráfku a pneu se používá na závodění?
Naposledy editováno 10.05.2023 08:49:44
1 reakcí na tento příspěvek Motard - šířka zadního ráfku
Ja si na husqvarnu te410 dával kola z aprilenrs125 a ta ma vzadu rafek tusim neco kolem 4,3palce.
Na zavodnim motardu mam dve zadni kola - 5 a 5,5 palce a jezdíme slicky 160 a 165… ale to je dost specifická pneu (na silničních moto se na 5,5 rafku vozi 180ky pneu)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motard - šířka zadního ráfku
Ty ten motard na okruhu neustále přehazuješ z náklonu do náklonu, takže by ti na tento specifický způsob jízdy měla teoreticky vyhovovat ráfkem víc stažená pneu a ono je to v praxi přesně naopak.
Můžeš nějak srovnat jízdu na "rozpláclé" pneu okruhového motárdu vs. "stažená" pneu sériového motardu.
----------------------------------------------------
Najde se někdo kdo může srovnat chování DRZ SM 140-4,5" vs. FMX, XT660X, LC640 které mají 150, 160 na 4, 4,25.
Naposledy editováno 10.05.2023 10:33:01
jinak ty kola jeste mam, kdyby byl zajem tak prodam...
ona jizda v provozu se s tou okruhovou neda moc srovnat... spouste lidi staci v provozu ruzny predelavky endur - EXC500 apod, pritom to je na trati nepouzitelne...
2 reakcí na tento příspěvek Motard - šířka zadního ráfku
kovosrotmorava píše: Nikdo jiný než assassin tady na motárdu nejezdíl a různě široké gumy na 17" ráfek taky nikdo neobouval? Zřejmě to tady je jen samý slušňák obouvající pneu podle zápisu v TP.
A ty?
Bádáš nad šířkou zadní gumy, přitom je to chování motorky třeba způsobené přední gumou a geometrií na předku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motard - šířka zadního ráfku
myslim si, ze profil gumy neni az tak dulezitej, protoze mam dvoje kola jedny 5palcu zadek a druhe 5.5palce ... na zavodech se to strida podle trati a ja v podstate nepoznam rozdil. gumy jezdim ruzne od 160 po 170 (kazdej vyrobce tam pise jina cisla, ale vypada to skoro stejne)
vetsi rozdil dela geometrie a podvozek ... na te FC a FS na obojim byl upraveny zavodni podvozek na moji hmotnost atd.. a v provozu na tom skoro nejde jezdit, je to jak kdybys jel na hardtailu...
shrnuto a podtrzeno, motard v provozu je dobrej tak na paskovani po zadnim po meste a to je celkem fuk, co tam je za pneu...
Naposledy editováno 15.05.2023 15:17:28
assassin píše: nejede to, drnca to, rve to, ma to narocnou a drahou udrzbu...
Neřeším jakou motorku, ale šířku zadního ráfku. Drahá údržba se nekoná jelikož to není cross ani ostré enduro se servisem v motohodinách. Psal jsem to hned na začátku - Honda Dominátor.
Pořád mi vrtalo v hlavě proč výrobci cpou 150/60 gumu na 4" ráfek, 160/60 na 4,25". Říkal jsem si, a to byla hlavní obava, že když dám 150 na o půl palce širší ráfek (na 4,5") abych jí na ráfku neprotočil, když tam není haltr. Pořád mi ale vrtalo hlavou proč Suzuki DRZ má od výroby 140/70 na 4,5" ráfku a ostatní cpou 150 na 4".
Nebudu to natahovat, myslím že jsem na ten důvod přišel a to díky tvému komentu "drncá to". Pneu stažená v užším ráfku má vyšší profil a tím pádem více tlumí.
I velké cenduro BMW GS má 150/70 na 4" ráfku. Okruhový motárd nějaké tlumení pneumatikou neřeší, proč taky, na okruhu díru po zimě ani železniční přejezd nenajdeš a na ostatní má laděné tlumiče. Tam šířka ráfku řeší jen jízdní vlastnosti a ty jsou zřejmě lepší když je ráfek širší.
1 reakcí na tento příspěvek Motard - šířka zadního ráfku
Proste kazda ta motorka je trochu jina a pocita se s jinym použitím. Nemuzes vse brát jen podle tech čísel, protoze 160 zavodni SM slick asi bude vypadat jinak nez 160ka guma na GS …
U lehke motorky ma jezdec vetsi vliv na výsledné teziste a ty motorky jezdi vyrazne nižší naklony nez velke motorky…
z toho jaky gumy obouvame na SM pujde obtížne odvodit jaky gumy obout na dominatora…
Snad ti to nejak pomohlo. Ja bych na rafek 4,3 nebo 4,5 obul 160 pneu, ja jezdil Conti attack SM
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motard - šířka zadního ráfku
assassin píše: Nevim jestli jsi videl nekdy nejaky zavody, ale 1/4 tratě je v terénu,
Ja bych na rafek 4,3 nebo 4,5 obul 160 pneu, ja jezdil Conti attack SM
Viděl jsem závody ve Vysokém Mýtě a tam jezdíte "bez asfaltu", terén bych tomu neříkal, tak 10% tratě.
160 pneu tam dávat nechci, přijde mi to moc, 150 si myslím že bude stačit. Nebo proč ty by jsi preferoval 160?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motard - šířka zadního ráfku
ve 160 je podle me vetsi vyber. Ale ono je to celkem fuk, protoze zalezi na konkretni gume... 150 od jednoho vyrobce klidne muze byt stejna nebo sirsi nez 160 od jineho...
ale asi zalezi co chces jezdit a kde, ja bral 160 protoze to je rozmer co maji moderni sportovni malorazky a je tudiz sance koupit tam sportovni smes/tvar
Naposledy editováno 16.05.2023 09:39:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motard - šířka zadního ráfku
150/160 pokud bude jediny rozdíl v tech gumach nebude delat zásadní rozdíl…
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rakousko-policie Honda NX 650 Dominator | Alex93 | 21 | 20.8.2024 v 20:59 MILOS61 |
měření oleje Honda FMX 650 | Joumi | 10 | 24.7.2024 v 13:26 combust |
Vačka Honda NX 650 Dominator | zeli247 | 4 | 2.1.2024 v 20:30 wáca |
Ráno nastartuje Honda NX 650 Dominator | Rom23 | 13 | 20.7.2023 v 21:21 _Michal |
Vlákno o FMX 650-tuning a otevření ... [1 ... 31, 32] Honda FMX 650 | Matess727x | 959 | 12.7.2023 v 08:35 Kakibra |