Svezl jsem se na FMX 650 kde byla obuta pneu 150/60 na 4" ráfku (takhle je to i zapsáno v TP) Ta motorka byla strašně nestabilní. Stačil malý náznak nahnutí se na stranu a motorka ihned odpověděla až přehnanou reakcí náklonu. Dělala si řekl bych sama co chtěla. Na 120kg motárdu na okruhu je taková rekce možná v pořádku, ale na 170kg motardu původem z cestovního endura k použití na běžné silnici mi toto chování přišlo hodně nepříjemné. Jediné vysvětlení co mě napadá je že guma byla na ráfku moc stažená.
Ptám se tedy, jaký ráfek použít. Ten 4" co je originál na FMX650 tam určitě nedám. Váhám mezi 4,25" a 4,5". Ve předu bude 3,5" 120/70.
Jen pro doplnění údaje podobných sériově vyráběných motardů
FMX650 3,5x17-120/70 >>> 4x17-150/60
XT660X 3,5x17-120/70 >>> 4,25x17-160/60
DRZ400SM 3,5x17-120/70 >>> 4,5x17-140/70
Proč má DRZ pro poměrně úzkou pneu 140/70 tak široký ráfek 4,5", zatímco ostatní používají pro širší pneu užší ráfky?
Jaká šíře ráfku a pneu se používá na závodění?
Naposledy editováno 10.05.2023 08:49:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motard - šířka zadního ráfku
myslim si, ze profil gumy neni az tak dulezitej, protoze mam dvoje kola jedny 5palcu zadek a druhe 5.5palce ... na zavodech se to strida podle trati a ja v podstate nepoznam rozdil. gumy jezdim ruzne od 160 po 170 (kazdej vyrobce tam pise jina cisla, ale vypada to skoro stejne)
vetsi rozdil dela geometrie a podvozek ... na te FC a FS na obojim byl upraveny zavodni podvozek na moji hmotnost atd.. a v provozu na tom skoro nejde jezdit, je to jak kdybys jel na hardtailu...
shrnuto a podtrzeno, motard v provozu je dobrej tak na paskovani po zadnim po meste a to je celkem fuk, co tam je za pneu...
Naposledy editováno 15.05.2023 15:17:28
assassin píše: nejede to, drnca to, rve to, ma to narocnou a drahou udrzbu...
Neřeším jakou motorku, ale šířku zadního ráfku. Drahá údržba se nekoná jelikož to není cross ani ostré enduro se servisem v motohodinách. Psal jsem to hned na začátku - Honda Dominátor.
Pořád mi vrtalo v hlavě proč výrobci cpou 150/60 gumu na 4" ráfek, 160/60 na 4,25". Říkal jsem si, a to byla hlavní obava, že když dám 150 na o půl palce širší ráfek (na 4,5") abych jí na ráfku neprotočil, když tam není haltr. Pořád mi ale vrtalo hlavou proč Suzuki DRZ má od výroby 140/70 na 4,5" ráfku a ostatní cpou 150 na 4".
Nebudu to natahovat, myslím že jsem na ten důvod přišel a to díky tvému komentu "drncá to". Pneu stažená v užším ráfku má vyšší profil a tím pádem více tlumí.
I velké cenduro BMW GS má 150/70 na 4" ráfku. Okruhový motárd nějaké tlumení pneumatikou neřeší, proč taky, na okruhu díru po zimě ani železniční přejezd nenajdeš a na ostatní má laděné tlumiče. Tam šířka ráfku řeší jen jízdní vlastnosti a ty jsou zřejmě lepší když je ráfek širší.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vačka Honda NX 650 Dominator | zeli247 | 4 | 2.1.2024 v 20:30 wáca |
Ráno nastartuje Honda NX 650 Dominator | Rom23 | 13 | 20.7.2023 v 21:21 _Michal |
Vlákno o FMX 650-tuning a otevření ... [1 ... 31, 32] Honda FMX 650 | Matess727x | 959 | 12.7.2023 v 08:35 Kakibra |
dotaz ohledně spolehlivosti, na co ... [1, 2] Honda NX 650 Dominator | pikok | 31 | 18.6.2023 v 20:20 Slávek-TDM |
Přepínač tlumený/dálkový Honda FMX 650 | honzaxrdakar | 22 | 14.12.2022 v 20:47 350_634 |