Téma: HD svíčky
26.10.2023 v 19:10
Ahoj, mám HD softail. Karburátor Ultima. Moto jede v pohodě, ale vrtá mě hlavou jedna věc, Každá svíčka má jinou barvu. Přední je černá a na zadním válci bílá, rozdíl je dost velký. Nevím čím to je, už jsem prošel snad vše... Nikde nepřisává falešný vzduch. Nějaký nápad?
Díky.
Díky.
1 reakcí na tento příspěvek HD svíčky
Výfuky jsou originální, nebo se v nich někdo vrtal?
1 reakcí na tento příspěvek HD svíčky
Měl jsem tu před lety VN1500 Classic s "laďáky" Silver Tail. Jeden válec chudý, druhý bohatý. Bohužel v kombinaci s jediným karburátorem neřešitelná situace. Respektive nejde to seřídit karburátorem.. Podle mě by se muselo by se šáhnout do cesty spalin, nic jiného mě nenapadá.
1 reakcí na tento příspěvek HD svíčky
Čau, o tomto probléme som čítal niekedy dávno v roku 1975. Nastáva to preto , lebo predný válec je viac chladený. rieši sa to použitím sviečok s rozdielnou tepelnou hodnotou. Teda, keď sa jedná o vzducháč
PS: aj keď je to asi vodník, podľa obrázku tam vidím chladič a tie rebrá sú len na parádu, ale ten predný valec je aj tak viac chladený ako zadný.No, nie valec, skôr hlava so sviečkou.
Naposledy editováno 27.10.2023 07:01:16
PS: aj keď je to asi vodník, podľa obrázku tam vidím chladič a tie rebrá sú len na parádu, ale ten predný valec je aj tak viac chladený ako zadný.No, nie valec, skôr hlava so sviečkou.
Naposledy editováno 27.10.2023 07:01:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) HD svíčky
krokoš> ahoj, je to vzducháč. Taky mě to napadlo řešit takto, ale ještě jsem to u nikoho neviděl, tak jsem si říkal že je to blbost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) HD svíčky
Anti> pokud nejsou spojený svody, spojil bych je, propojkou a zkoumal bych co se stane ...
Anebo pak řešil průchod svodem kterej je chudej...
Anebo pak řešil průchod svodem kterej je chudej...
t_freedom> To je právě problém podélných V motorů,jeden svod dlouhý, druhý krátký. Proto jsem u svého stroje vytvořil tu zvláštnost. Možná i díky ní se palivové mapy válců liší jen lehce.
Na druhou stranu jsem viděl u řadového čtyřválce jiné tryskování vnitřních a vnějších válců. Což ale u dvouválu s jedním karburátorem neuděláš.
Edit: Ano,propojka by mohla pomoct.U toho VN mám pocit že byl každý výfuk sólo. Neřešil jsem,odstranil jsem problémy a majitel byl tak znechucený že to chtěl prodat. Moto jelo, jen holt jeden válec při deceleraci střílel do výfuku. Novému majiteli jsem poradil ať si nechá seštelovat karbec
Naposledy editováno 27.10.2023 10:39:42
Na druhou stranu jsem viděl u řadového čtyřválce jiné tryskování vnitřních a vnějších válců. Což ale u dvouválu s jedním karburátorem neuděláš.
Edit: Ano,propojka by mohla pomoct.U toho VN mám pocit že byl každý výfuk sólo. Neřešil jsem,odstranil jsem problémy a majitel byl tak znechucený že to chtěl prodat. Moto jelo, jen holt jeden válec při deceleraci střílel do výfuku. Novému majiteli jsem poradil ať si nechá seštelovat karbec
Naposledy editováno 27.10.2023 10:39:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) HD svíčky
HDTomKa píše: krokoš> ahoj, je to vzducháč. Taky mě to napadlo řešit takto, ale ještě jsem to u nikoho neviděl, tak jsem si říkal že je to blbost
Čau, ja som o tom čítal v nejakej starej knižke, tá knižka bola stará už v roku 1975. bolo to presne o H -D. a presne tento problém. A keď sa môžemspýtať, čo to tam je za chladič dole? Oleju? Ináč krásna motorka, paráda, som si myslel, že keď som to hľaadal, že nájdem nejaké okapotované a okufrované čudo.
Naposledy editováno 27.10.2023 10:39:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) HD svíčky
krokoš> Dole je regulátor. Má mřížky, tak to možná klame. Jinak díky.
2 reakcí na tento příspěvek HD svíčky
Motory s jedním karburátorem musí mít pravidelné intervaly zážehů, tedy i sání přes karburátor, což HD samozřejmě nemá. Proto musí být každý výfuk jiný. Mohlo by pomoci narvat do toho výfuku s chudší směsí pytel drátěnek.
Krautkopf> Ja som mal niekde výfuky ;na softail a jeden bol nevykuchaný a druhý vykuchaný...Boli z jednej motorky...Nechápal som prečo to tak je...A už si mi to asi vysvetlil...Niekto riešil podobný problém...
Naposledy editováno 27.10.2023 14:11:09
Naposledy editováno 27.10.2023 14:11:09
Krautkopf> drátenky bolo riešenie za starých dobrých časov. Tie som narval do výfukov na Jawa 500 OHC. Použil som výfuky z Jawy 350 , oddrezané a koncovky som vyrobil z duralu zo stabilizátoru granátu kal 125 určeného do tanku s haldkým vývrtom hlavne T-72. keď som laboroval s predzápalom , tak z toho šľahali na voľnobeh krásne plamene. Dnes tá drátenka zhorí , vyššia teplota spalín, viem, nastrkal som ju do Akrapa na endure.
PS: síce v tej Jawe vo výfuku nebolo okrem drátenky nič, tak tie plyny sa rozínali a tým boli chladnejšie. V endure som to nastrkal do tej dierovanej rúrky v strede výfuku, preto to asi zhorelo. A ešte je to aj izolované tou vatou.
Naposledy editováno 27.10.2023 19:57:52
PS: síce v tej Jawe vo výfuku nebolo okrem drátenky nič, tak tie plyny sa rozínali a tým boli chladnejšie. V endure som to nastrkal do tej dierovanej rúrky v strede výfuku, preto to asi zhorelo. A ešte je to aj izolované tou vatou.
Naposledy editováno 27.10.2023 19:57:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) HD svíčky
HDTomKa> jak ty svody tedy jsou? Jsou samostatně nebo propojený?
1 reakcí na tento příspěvek HD svíčky
A aká to je motorka,aký ročník,máš fotku?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) HD svíčky
HDTomKa> preto som to nechapal,aky breakout,aky karbec....uz tomu rozumiem...
Treba kuknut na zahranicnych forach ako sa s tym vysporiadali...Vies ono mozno tieto výfuky uz nie su robene na to,ze to niekto bude prerabat na karburátor..
A mozno ani ten karbec nie je na to vhodný..aj ked by tam nemalo byt nic specialne...Malo by to slapat...
Treba kuknut na zahranicnych forach ako sa s tym vysporiadali...Vies ono mozno tieto výfuky uz nie su robene na to,ze to niekto bude prerabat na karburátor..
A mozno ani ten karbec nie je na to vhodný..aj ked by tam nemalo byt nic specialne...Malo by to slapat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) HD svíčky
HDTomKa píše: ...původně stříkačka předělaná na karbec...
To dost vysvětluje...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) HD svíčky
Anti> Jo , ale pořád mě to hlava nebere. Jede pěkně, všechno funguje jak má, jen ten rozdíl ve svíčkách je markantní. Že by to dělal opravdu jen výfuk ?
1 reakcí na tento příspěvek HD svíčky
Už to tu párkrát "zaznělo", každý válec má kapánek jiné podmínky. Pokud mají každý svůj vstřikovač, nemusí výrobce řešit nějakou sladěnost a může sání i výfuk navrhnout jak potřebuje a vzniklé rozdíly kompenzovat odlišnou palivovou a zážehovou mapou pro každý válec. No a pak do toho vstoupí někdo, kdo se rozhodne použít jeden karburátor který je samozřejmě schopen dávat pouze "jednu palivovou mapu" ,stejnou pro oba válce. Pak je jasné že to nebude vyhovovat oběma. Samozřejmě ta směs je v určitých mezích, takže motor funguje jak má, ale podle svíček poznáš že u jednoho kusu to spalování není optimální.
Edit: Funguje jak má je trochu zavádějící. Pokud by se daly oba válce nastavit na "pěknou svíčku" tak určitě by to znamenalo zlepšení.
Respektive prostě nejde očekávat,že výfuky nastavené na dva vstřikovače budou optimálně fungovat na předělávce na karbec. S tím určitě nepočítal ani výrobce těch laďáků.
Naposledy editováno 30.10.2023 06:37:03
Edit: Funguje jak má je trochu zavádějící. Pokud by se daly oba válce nastavit na "pěknou svíčku" tak určitě by to znamenalo zlepšení.
Respektive prostě nejde očekávat,že výfuky nastavené na dva vstřikovače budou optimálně fungovat na předělávce na karbec. S tím určitě nepočítal ani výrobce těch laďáků.
Naposledy editováno 30.10.2023 06:37:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) HD svíčky
Anti píše: ... jeden karburátor, který je samozřejmě schopen dávat pouze "jednu palivovou mapu" , stejnou pro oba válce...
... u motoru s pravidelnými intervaly zážehů, což u HD není.
Jen pro úplnost, sorry.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) HD svíčky
Krautkopf> on tím spíš myslel přípravu směsi...než celkový management...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) HD svíčky
t_freedom> Tou "přípravou směsi" myslíš co?
edit - protože na HD ta příprava směsi probíhá pro každý válec jiným způsobem, v sacím potrubí probíhají dynamické změny tlaku buzené jednotlivými válci.
Naposledy editováno 30.10.2023 09:08:46
edit - protože na HD ta příprava směsi probíhá pro každý válec jiným způsobem, v sacím potrubí probíhají dynamické změny tlaku buzené jednotlivými válci.
Naposledy editováno 30.10.2023 09:08:46
Bylo to myšleno tak,že ten karbec má statické nastavení díky čemuž bude plnění válců motoru původně z výroby osazeného dvěma vstřiky vždy jen kompromisem.
Tam kde s jedním karburátorem počítá,se dělají adekvátní úpravy. Takže bych se pokusil inspirovat tam. Nicméně by to znamenalo metodou pokus omyl zasahovat do konstrukce sání i výfukové soustavy. Samozřejmě úplně nejjednodušší a nejefektivnější by bylo vrátit to do původního stavu a pomocí nějakého HD Tune upravit i pro neoriginální výfuky.
Tam kde s jedním karburátorem počítá,se dělají adekvátní úpravy. Takže bych se pokusil inspirovat tam. Nicméně by to znamenalo metodou pokus omyl zasahovat do konstrukce sání i výfukové soustavy. Samozřejmě úplně nejjednodušší a nejefektivnější by bylo vrátit to do původního stavu a pomocí nějakého HD Tune upravit i pro neoriginální výfuky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) HD svíčky
Krautkopf> to je zas tančení v hovnech... jeden karburátor nejde dělit dvěma...capito? Nebo budeme luštit wikipedii a meřit pindíky jak jsme chytří? ...ja s dvěma eLkovýma dvouválama o tom totiž vůbec nic nevím...
Naposledy editováno 30.10.2023 19:40:28
Naposledy editováno 30.10.2023 19:40:28
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) HD svíčky
t_freedom> ted nevim, ale neni to to same co celou dobu pise mr.krautkopf? Ze pokud kazdej valec saje skrz stejnej karburator jinak dlouhou dobu behem stejneho pracovnihomcyklu, tezko se docili pro oba valce stejna smes?
Tvoje Lkove dvouvaly nejspis nesajou skrz jeden karbec … ale kazdy valec ma svuj karbec (nebo throttle body u monstera) a taky je mezi valcema 90 stupnu… a ne 45? Takze trosku jinej svet…
Naposledy editováno 30.10.2023 19:43:32
Tvoje Lkove dvouvaly nejspis nesajou skrz jeden karbec … ale kazdy valec ma svuj karbec (nebo throttle body u monstera) a taky je mezi valcema 90 stupnu… a ne 45? Takze trosku jinej svet…
Naposledy editováno 30.10.2023 19:43:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) HD svíčky
assassin píše: ...Ze pokud kazdej valec saje skrz stejnej karburator jinak dlouhou dobu behem stejneho pracovnihomcyklu,..
Počkat počkat, v tomhle se trochu ztrácím. To jako ty válce pálí za sebou?
Anti> nepali to hned za sebou a pak dve otacky nic, zapálí jeden valec pak po 315 deg druhej a pak po 405 deg zase prvni - tahle nepravidelnost dela charakteristickej zvuk a pri použití jednoho karbce i rozdílnou směs.
V realu je to trosku složitější - mechanika vs predstih, ale prompredstsvu asi staci…
V realu je to trosku složitější - mechanika vs predstih, ale prompredstsvu asi staci…
Už jsem se lekl... To tvoje vyjádření bylo trochu neobratné. Apropo, už jsem to zažil. Na tom VN co jsem tu měl, někdo nesmyslně dělal přední válec(při startu měl poloviční tlak oproti zadnímu který dekompres nemá) a pootočil rozvody. Válce pálily za sebou přes jeden karbec...
Nicméně jsou stroje které mají jeden karburátor z výroby, jak se to tam řeší? To by mě zajímalo.
Nicméně jsou stroje které mají jeden karburátor z výroby, jak se to tam řeší? To by mě zajímalo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
výroba Harley-Davidson pro ČR kde s... Harley Davidson FXBR Softail Breakout | MUDrAcula | 10 | 7.7.2023 v 17:39 PetanA |
Harley Davidson Breakout FXBR 2018 Harley Davidson FXBR Softail Breakout | toymy | 2 | 2.8.2020 v 13:32 b0b4n |
Skotsko 2019 v klidu Harley Davidson FXBR Softail Breakout | Zed44 | 20 | 22.2.2019 v 06:21 yeuop |