Téma: Návrat po deseti letech, jakou 250/300
 
28.5.2024 v 08:01
Zdravím kolegové,
po deseti letech s jiným koníčkem se chci vrátit k hobby enduru. S údivem zjišťuju, že se trh za dobu, co jsem byl mimo, změnil k nepoznání a motocykl kategorie cross/enduro je dnes něco jako nemovitost: Motorky, které už v roce cca 2010 byly neprodejné, vyhazovaly se, případně darovaly za odvoz stojí dneska klidně 80 tisíc, za několik let staré totálně dojeté KTM, chtějí prodávajíci skoro jako za nové, TP/SPZ/STK, které byly kdysi u ostrých endur standardem jsou dnes v inzerátech naprostou výjimkou atd atd
Ale k věci: Rád bych do nového začátku pořídil ojetý 2T 250/300 okolo roku 2017. Líbí se mi gas gasy tohoto modelového roku, tedy ještě španělské. Je to dobrá volba? Jsou tam nějaké pasti? (o ktm bych uvažoval až jako o poslední volbě) Díky :)

1 reakcí na tento příspěvek Návrat po deseti letech, jakou 250/300

28.5.2024 v 09:16 | Nahoru | #1
Pierrer mobility group = KTM, Gas Gas, Husqvarna, WP
diely na staršie Gas Gasy pred "KTM" érou budú čochvíľa "horké zboží"

(reakce na) Návrat po deseti letech, jakou 250/300

28.5.2024 v 09:48 | Nahoru | #2
Starý GASGASy by měly pokračovat pod Rieju. Ale jestli jsou díly opravdu stejný netuším...

1 reakcí na tento příspěvek Návrat po deseti letech, jakou 250/300

28.5.2024 v 11:07 | Nahoru | #3
Čau, tiež som takto špekuloval pred pár rokmi, tiež som chcel GAS GAS 250 ale ešte starší s karbecom a mechanickou príverou, motor ako s Hondy CR 250 . Vyrobené pred rokom 2000. Ale ten čas letí. Mal som ich rád a opravoval som ich. No, skončil som u husky TE 449 4T z roku 2012 , striekačka s doby keď husku vlastnilo BMW. No, k veci . Napíš , aký máš rozpočet, či to chceš ako druhú motorku, alebo ako jedinú, čiže hlavnú motoru. Či chceš jazdiť aj po ceste , alebo len terén. No a hlavne napíš čo si už našiel a potom sa pýtaj. Ja mám tú husku ako druhú motorku, takže keď sa posere, čo sa mi aj stalo , tak jazdím na cestnej a neporazí ma. Enduro mám na číslach, kvôli doprave po vlastnej osy na trať a obuté na štupľoch Michelin Trcaker, schválené na cestnú premávku. Rok som nejazdil kvôli oprave kľuky. Tak napíš čo si si našiel , nech sa môžu k tomu kolegovia s fóra vyjadriť . Inak, mne sa páčila KTM 250 TPI , jazdilo to pekne potichu, joj, teraz ma napadlo, tie TPI , žerú jak sviňa. a + olej. Síce, len som to počul a u motorky a ešte k tomu u endura sa na spotrebu nepozerá.

Naposledy editováno 28.05.2024 11:09:55

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat po deseti letech, jakou 250/300

28.5.2024 v 16:41 | Nahoru | #4
krokoš> Ahoj, první tenhle, ten už španělský asi není: https://www.motoinz.../1144300-ec-250.html

a pak tenhle, tam mi jen přijde nereálná cena, viz jak píšu v úvodu vlákna :) https://www.motoinz...8-ec-300-racing.html

2 reakcí na tento příspěvek Návrat po deseti letech, jakou 250/300

28.5.2024 v 18:54 | Nahoru | #5
A co Betu Xtrainer?
Lehka,zadna elektronika,jede pekne.
Mel bych nanprodej po go a upravenou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat po deseti letech, jakou 250/300

28.5.2024 v 19:08 | Nahoru | #6
M6> čau, no, mne sa páčia obidve. No, nenapísal si čo chceš jazdiť. Či to chceš na závody, alebo len jazdiť niekde po okolí. Ja som jazdil Husqvarnu WXE 260 2T . Bola s tým väčšia sranda ako na tej 4T čo mám teraz. Tie gasy čo si našiel, to sú ešte s karbecom? A už to je KTM? A majú štartér, alebo ešte len kick. Ja už som rozmlsaný, šesť rokov už nemám kick a vôbec, ale že fakt vôbec mi to nechýba. Neviem ti poradiť, ako to je z údržbou tých gasov, ale keď pomyslím na prvé Hondy cr-ky s elektrickou príverou tak sa mi ježia chlpy. To bolo hrozné. A ten krásny hliníkový rám normálne obrúsil izoláciu vodičov okolo krku a keď do tej elektriky vapkári nastriekali vodu , no hrôza des. Mne sa páčia obidve, ako som napísal, ale , karbec už nechcem a kick už vôbec nie a ..... keď zapnem rozum, tak radím na závody KTM EXC 350 4T a na hobby prdkanie KTM EXC 500 . Máš tam štartér , kúpiš na to všetko a hlavne jazdí to. A ešte, keď budeš na tých 2T prdkať po lese, tak to bude zasierať sviečku.

(reakce na) Návrat po deseti letech, jakou 250/300

29.5.2024 v 15:46 | Nahoru | #7

M6 píše: první tenhle, ten už španělský asi není: https://www.motoinz.../1144300-ec-250.html

Ale je. Aj ten druhý.

Po prechode na Rieju sa tie motorky sprvoti moc nemenili, ale poznáme to... ak tam nemajú čo zmeniť, tak sa každých pár rokov príde na to, že plasty nie sú moc dobré a mohli by byť lepšie a celé to prekopú, aby sa nedali používať tie staré. Diely sa asi nebudú dať tak zohnať tak ľahko ako na koncern, ale priame skúsenosti nemám. Možno sa pozri, kde máš najbližšieho dealera, viem, že u Brna je jeden (hneď za Českou)... Inak by som povedal, že dnes sa už nevyrábajú moto s výraznými nedostatkami, keď vieš anglicky, tak si pohľadaj na kanáli Cross Training Enduro majú recenzie, kde spomínajú aj plusy a mínusy.

Naposledy editováno 29.05.2024 15:46:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat po deseti letech, jakou 250/300

29.5.2024 v 15:48 | Nahoru | #8
Milagros> Xtrainer je fajn mašina na ten účel, na ktorý bola skonštruovaná, ale skús ho rozhulákať na 50+ a daj vedieť, aké to bolo

(reakce na) Návrat po deseti letech, jakou 250/300

29.5.2024 v 15:51 | Nahoru | #9
krokoš> To sú ešte španielske, oba majú štartér (na ľavom boku, je otočený o 90°) aj kick.

Ono si dvojtakty trochu viac pápnu než štvor-, samozrejme aj na tú sviečku treba dávať pozor, na druhú stranu to tak nehicuje. Ale kamoš jazdil SWM 500 aj na pretekoch a moc sa nesťažoval. Takže je to na vkuse každého súdruha asi.

(reakce na) Návrat po deseti letech, jakou 250/300

29.5.2024 v 19:40 | Nahoru | #10
Metric>
Jal rikam mam uplne jiny podvozek.....jezdim 100 a vklidu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat po deseti letech, jakou 250/300

30.5.2024 v 12:11 | Nahoru | #11
Milagros> Budu kupovat ostrý enduro

(reakce na) Návrat po deseti letech, jakou 250/300

30.5.2024 v 17:01 | Nahoru | #12
M6> čau, no, ja len tak na okraj , aby si neskončil ako ja. Môj smutný príbeh. Roku pána 2018 som si kúpil Husku TE 449 z roku 2012 z motorom BMW 450. V roku 2018 to ešte dokonca montovala nejaká firma, myslím ten motor BMW vyrobený na Tchajwane, asi čistili sklady. No na náhradné diely ani pre tie motorky z roku 2018 ktoré veselo ponúkali aj v českých krajoch nikto ani náhodou nepomyslel. Ani BMW a ani KTM, ktoré husku vlastní. Kvôli dostupnosti ND som rok nejazdil. Môj smutný príbeh je zatiaľ veselý lebo jazdím, no dokedy? No, dovtedy , dokedy nebudem zas smutný. No a ty pozeráš po motorkách , GAS GAS, značku ktorú vlastní KTM . Motorky z roku 2017 ktoré už nevyrába nikto a každý sa na teba vyserie. Preto si kúp to, KTM, ako som písal hore. Ja. len aby si nebol smutný. Teraz sa idem povoziť a budem kruto premýšľať, z ktorej riti zoženiem spojkovú lamelu ring stopper white 4,5 mm, lebo tam mám žltú 4,3 a potrebujem tú bielu lebo už mi nevypína spojka. Síce vypína , ale trochu unáša. Keby som mal KTM tak no problem.

1 reakcí na tento příspěvek Návrat po deseti letech, jakou 250/300

13.6.2024 v 19:53 | Nahoru | #13
Otázka rozpočtu? Každopádně španělským GG bych se vyhnul. Neříkám, že to nefunguje nebo je to špatné. Ale určitě je to neprodejné. Asi to půjde koupit celkem levně, ale prodat to nepůjde takřka vůbec si myslim. Nehledě na to, že koncern je koncern Osobně se mi líbí GG od rakušáků. Ještě je otázka, jestli vyžaduješ třeba karbec kvůli jednoduchosti nebo bys snesl i TPI? Ale vše je otázka budgetu? Potom je otázka co chceš jezdit, tak jestli 250 nebo 300?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat po deseti letech, jakou 250/300

18.6.2024 v 15:45 | Nahoru | #14
Sally06> Hele já jsem stoprocentní hobík ale mám poměrně specifický požadavky, mezi který patří především to, že z motorky musím mít radost a musí se mi líbit. Což znamená, že jsem hodně náročnej kupec, kterej má navíc solidní přehled o strojařině, tudíž ihned vyřazuju inzeráty kde je na fotkách motorka rozebraná sikovkama na udusaný hlíně v maštali s textem "Od kompletní GO najeto 5 motohodin" . Netoleruju ani další výstřelky jako "nový lak" rámu, "mnoho úprav", "zvýšený výkon" atd :)
250 nebo 300 pro mě nemá smysl řešit, koupím, co bude v lepším stavu, ta samý karbec, stříkačka.
Rozpočet nehraje roli a vážně uvažují o novým Gasu 250 ve výprodeji za cca 180,- , protože jak jsem psal, dnešní trh ojetin je pokřivenej a vykazuje ekonomický paradoxy, když chce maník (při ceně nový zmíněný výše) za "posleního španěla" 110 :)

(reakce na) Návrat po deseti letech, jakou 250/300

18.6.2024 v 16:46 | Nahoru | #15
M6> čau, tak si kúp.novú U nás , teraz som pozeral schválne ceny tak u nás idú okolo + 8000 €. Keď to môžeš kúpiť za cca 7300 +- €. tak ber, lebo € a Kč hodnota klesá. A do čoho sú najlepšie investované groše? No predsa do ENDURA!!!! Len škoda, že to nevie pochopiť moja manželka. Kúpiš novú a neriešiš blboviny a jazdíš. A tie nové sú paráda, červené, mne sa páčia. Keby som mal ja prachy tak je už zabehnutá. Len, smolka, keby som mal dlhšie nožičky tak si kúpim na cestu tú červenú 700-vku. Tá stojí cca 9000€.

(reakce na) Návrat po deseti letech, jakou 250/300

21.6.2024 v 12:10 | Nahoru | #16
M6> Hele mám to stejně hobík, kterej na motorky více čumí v garáži, ale líbí se mi (musí). Ve strojařině dělám také a to samý ty úpravy! Vůbec jim neholduji! Já rád originál. Co asi napoví o motorce po 200 MTH stále Ačkovej píst nebo ložiska v kolech origo atd.? To se mi líbí a na to jsem kápl já Jestliže nehraje budget roli, tak neváhej a upaluj pro novou! Nové červené gasíky se mi líbí moc! Nesnáším černé ráfky, které jsou dodřené jako prase a i když jsou nové, tak na nich jde všechno vidět! Zlaté hlíníkáče, jako to mají ty gasíky! Luxus Vzhledově se mi hodně líbí Bety! Nevim, jak na tom jsou cenově, ale z novou chybu neuděláš a budeš z toho mít krásnou radost! Takže good luck a potom se pochlub fotkou

1 reakcí na tento příspěvek Návrat po deseti letech, jakou 250/300

21.6.2024 v 15:24 | Nahoru | #17
M6, Sally : mam to tak trochu podobne... ikdyz se k motorkam nevracim, tak jsem na stary kolena zacal jezdit vic off - zacal jsem enduro na 300, zjistil jsem, ze nic neumim a ze bude lepsi naucit se ovladat stroj na trati. pak MX 450, ale 450 je na me strasne silna... ted uz se jakz takz svezu, ale zacatek byl krusnej.
Nejlip se mi jezdi na 250 4t, ale to jsem mel obavu, ze mi casem bude slaba... takze jsem postupne dosel k 350, kterych neni moc ojetych v nabidce protoze je mimo zavodni kategorie... no a kdyz uz jsem zacal uvazovat nad novou tak jsem se rozhodl prisetrit na elektriku. Strojarina me zajima a tohle je moc hezkej vyrobek.
Prave tim, ze nemam tolik casu a vek se podepisuje i na telesne schrance tak jednoduchost ovladani a servisni nenarocnost je bozi. zadny filtry, oleje, serizovani karbce apod...
no a jako bonus, trochu jsem se vratil k enduru, jizda po lese s motorkou co neni slyset je tak trochu vic na pohodu...

ale neni to pro kazdeho, recenze v profilu....

Naposledy editováno 21.06.2024 15:26:23

(reakce na) Návrat po deseti letech, jakou 250/300

13.8.2024 v 11:11 | Nahoru | #18
assassin> Jasné chápu. Mě sedla, jak prdel na hrnec 300vka třeba. Nemůžu si to vynachválit! Po EXC 250 (slabej spodek), FREEčko 250 lepší spodek, bombastická lehkost! Ale furt slabší spodek než 300vka! Našel jsem co mi sedí! Motokros sem zkoušel jen 250 4T a parádička! Silnější bych nikdy ani nechtěl! Jezdí se na tom parádně...
Elektrika OK. Super jak píšeš, žádný olej, filtr apod. fičuroviny. V lese totální lambáda tomu věřim! Je to ideální, ale za mě cena vs. výdrž je zatím totální nesmysl! Rád bych se dočkal toho, že bude rekuperace fungovat na maximum. Co u nás vyjedu nahoru to taky sjedu dolů, takže by to chtělo tu energii co nejvíce vracet... Jak je to s rekuperací u Varga? Jak to vůbec funguje a jak moc to funguje?

1 reakcí na tento příspěvek Návrat po deseti letech, jakou 250/300

13.8.2024 v 21:04 | Nahoru | #19
Ja sice nemam Varga ale tou rekuperaci se dostane tak 2-5 procent baterky zpatky.....ale ja ji mam treba uplne vypnutou protoze se tim nici baterie jak se vybiji a hned zas nabiji.
Proste baterku radsi vybiju a pak doma zas nabiju.....mam rychlou nabijecku takze za hodku a pul nabito

(reakce na) Návrat po deseti letech, jakou 250/300

14.8.2024 v 06:14 | Nahoru | #20
Milagros> čau, daj fotku, čo si postavil naposledy. Aj parametre. Myslím, že je základ Honda CR 250 s hliníkovým rámom.

1 reakcí na tento příspěvek Návrat po deseti letech, jakou 250/300

14.8.2024 v 14:39 | Nahoru | #21
Stavim uz asi 4 motorku.
Ted mam aktualne na prodej zaklad z Blaty 125 enduro s upravenym podvozkem,motor 18kw,baterie 84V 60Ah,regl az 680A fazovych.
Vse programovatelne pres mobil,specilni hasici system ProTeng LI35 na lithium,cidla teploty baterie primo aktualne na displeji se stavem baterie,prepinani 3 modu vykonu,spojka pro odpojeni motoru,motor ma vnitrni prevod takze rozeta vzadu je mala,vaha 95kg.

Návrat po deseti letech, jakou 250/300

14.8.2024 v 14:41 | Nahoru | #22


Ma to rychlou nabijecku,nabito za hodku a pul

Návrat po deseti letech, jakou 250/300

14.8.2024 v 14:42 | Nahoru | #23
Kola klasicke 21 a 18 palcu,radialni trmen,tlumice Marzocchi a zadni Sachs.
Cena 105 tis

Návrat po deseti letech, jakou 250/300

14.8.2024 v 14:49 | Nahoru | #24


Moje predchozi stavby

Návrat po deseti letech, jakou 250/300

15.8.2024 v 22:03 | Nahoru | #25
Čau, no, paráda, tá CR je aj tak najkrajšia. Chválim a držím palce, nech sa darí.

(reakce na) Návrat po deseti letech, jakou 250/300

15.8.2024 v 23:15 | Nahoru | #26
Milagros> ty baterky si skladas? Jen pro zajimavost jsi ochotnej se podelit co to je za clanky/foto?

Docela by me zajimalo jak se na tom jezdi, ja treba ted jezdil po poli kde mame po sklizni dovolene si vyjet trat a jak je to rychle, tak prestoze vetsinou jezdim 40-45HP mapu tak na pole je to malo a nakonec jsem jezdil 50-55HP. Mam ted prevod na enduro v lese a kolem 100kmh uz je znatelnej propad momentu, vracim tam na tuhle trat mx kolo (19palcu) a malou rozetu… vadilo by mi, ze mi na motor ujizdi kamaradova sxf450 … na ruce nemam sanci ani ve snu

1 reakcí na tento příspěvek Návrat po deseti letech, jakou 250/300

16.8.2024 v 12:02 | Nahoru | #27
Ano baterie si skladam sam.
Beru velke clanky 60Ah

(reakce na) Návrat po deseti letech, jakou 250/300

16.8.2024 v 12:12 | Nahoru | #28
Milagros> dik
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist