Téma: GS500 po chvili se zacne dusit a chcipne
29.5.2024 v 13:40
Zdar, zase a znova po delší době já.
Už se pomalu prokousávám k závěrečkám v autoškole a tím pádem i kompletuju stroj (Suzuki GS500E, 1994, 33kW).
Při koupi byl problém se zaseklým sytičem, takže tyhle symptomy jsem nepozoroval (na “volnoběh” neustále točila 5k ot./min). Měl jsem od předchozího majitele tip na kontrolu pístních kroužků kvůli spotřebě oleje, takže jsem rozebral a složil vršek motoru. Kroužky byly nakonec ok, takže jsem akorát čistil, dekarbonizoval, zabrousil a zalapoval ventily a udělal ventilový gufera a vůle a samozřejmě olej.
Po složení přišly na řadu i nový svíčky, starý byly bílý a úplně KO. Motorka chytla krásně, sytič se chová jak má, ale… Jelikož nemám dodělaný papíry, projel jsem to jenom za barákem na polňačce (soukromé samozřejmě :)) a zjistil jsem, že po startu sice táhne krásně a všechno, ale po cca 5 minutách se začne dusit, pak chcípne a už nenastartuje. Když pak vytáhnu svíčky (jsou černý), očistím je kartáčem a strčím zpátky, proces se opakuje až motka zase zdechne.
Otázky tedy zní:
Je možný, že i když jsem do nastavení směsi vůbec nešahal, mohla se z chudé (bílý svíčky) změnit na bohatou (černý svíčky) po tom servisu, kterej jsem dělal? Do karbecu jsem vůbec nešahal, už jsem jedno nastavování absolvoval s Jawou 207kou po dědovi a stačilo mi to, takže dokud to nebude vyloženě nutný, vyhýbám se tomu. Starej benzín šel pryč hnedka, netěsnosti na přírubách karbecu jsem taky snad vyloučil.
Může to případně být i synchro karbeců?
Zručnej nějak jsem, rád si ten servis udělám, jenom potřebuje popíchnout správným směrem. Díkec.
Edit: Po pár takových chcípnutích jsem ještě měnil vzducháč, starej byl dost špinavej, ale barva svíček ani chování motorky se nezměnilo.
Naposledy editováno 29.05.2024 13:42:42
Už se pomalu prokousávám k závěrečkám v autoškole a tím pádem i kompletuju stroj (Suzuki GS500E, 1994, 33kW).
Při koupi byl problém se zaseklým sytičem, takže tyhle symptomy jsem nepozoroval (na “volnoběh” neustále točila 5k ot./min). Měl jsem od předchozího majitele tip na kontrolu pístních kroužků kvůli spotřebě oleje, takže jsem rozebral a složil vršek motoru. Kroužky byly nakonec ok, takže jsem akorát čistil, dekarbonizoval, zabrousil a zalapoval ventily a udělal ventilový gufera a vůle a samozřejmě olej.
Po složení přišly na řadu i nový svíčky, starý byly bílý a úplně KO. Motorka chytla krásně, sytič se chová jak má, ale… Jelikož nemám dodělaný papíry, projel jsem to jenom za barákem na polňačce (soukromé samozřejmě :)) a zjistil jsem, že po startu sice táhne krásně a všechno, ale po cca 5 minutách se začne dusit, pak chcípne a už nenastartuje. Když pak vytáhnu svíčky (jsou černý), očistím je kartáčem a strčím zpátky, proces se opakuje až motka zase zdechne.
Otázky tedy zní:
Je možný, že i když jsem do nastavení směsi vůbec nešahal, mohla se z chudé (bílý svíčky) změnit na bohatou (černý svíčky) po tom servisu, kterej jsem dělal? Do karbecu jsem vůbec nešahal, už jsem jedno nastavování absolvoval s Jawou 207kou po dědovi a stačilo mi to, takže dokud to nebude vyloženě nutný, vyhýbám se tomu. Starej benzín šel pryč hnedka, netěsnosti na přírubách karbecu jsem taky snad vyloučil.
Může to případně být i synchro karbeců?
Zručnej nějak jsem, rád si ten servis udělám, jenom potřebuje popíchnout správným směrem. Díkec.
Edit: Po pár takových chcípnutích jsem ještě měnil vzducháč, starej byl dost špinavej, ale barva svíček ani chování motorky se nezměnilo.
Naposledy editováno 29.05.2024 13:42:42
Karburátor Mikuni BST na starých motorkách = problém s přípravou směsi
Tipnu si, že bude vychozený komínek (emulzní trubice) a jehla. Případně vysoká hladina způsobená špatným nastavením plováku nebo netěsnícím jehlovým ventilem (případně sedlem nebo o-kroužky pod ním). A nebo kombinace obojího + tvrdý a zteřelý všechny o-kroužky v karburátoru. Bohatou směsí se svíčky po chvíli zalepí sazema a přestane to jet. Symptomy jsou, že motorka po nastartování hned běží bez sytiče, z výfuku hulí černej kouř při přidání plynu, za studena to jede líp než za tepla, kdy se motor dusí atd...
BTW, svíčky kartáčem nečisti. To je lepší je vypálit nad plynovým hořákem.
Tipnu si, že bude vychozený komínek (emulzní trubice) a jehla. Případně vysoká hladina způsobená špatným nastavením plováku nebo netěsnícím jehlovým ventilem (případně sedlem nebo o-kroužky pod ním). A nebo kombinace obojího + tvrdý a zteřelý všechny o-kroužky v karburátoru. Bohatou směsí se svíčky po chvíli zalepí sazema a přestane to jet. Symptomy jsou, že motorka po nastartování hned běží bez sytiče, z výfuku hulí černej kouř při přidání plynu, za studena to jede líp než za tepla, kdy se motor dusí atd...
BTW, svíčky kartáčem nečisti. To je lepší je vypálit nad plynovým hořákem.
Sytič vypíná správně. Dával jsem novej bowden a opticky mám vyzkoušený, že chodí šoupátka dobře.
Ono bez sytiče startovat tolik nechce, vždycky je aspoň trocha potřeba. Po cca 15s se lehce zahřeje, sytič uberu a po další minutě ho můžu úplně vypnout. O černým kouři taky nevím :/.
Ono bez sytiče startovat tolik nechce, vždycky je aspoň trocha potřeba. Po cca 15s se lehce zahřeje, sytič uberu a po další minutě ho můžu úplně vypnout. O černým kouři taky nevím :/.
Ahoj, každopádně příprava směsi, sehnat sadu na repasi a dát to nové. Nastavit hladiny, aby to pořád nemělo tendenci být bohatší, zkontolovat podtlakový ventil, jestli ho už má, udělat synchronizaci. Jehly asi dát lehce níž a zkoušet, jak se bude chovat.
1 reakcí na tento příspěvek GS500 po chvili se zacne dusit a chcipne
Směs podle svíčky po pětiminutové jízdě nepoznáš. Ten motor ujet alespoň 20 - 25 km ustálenou rychlostí a bez klapání na volnoběh motor vypnout a pak teprve svíčky vyndat a zkontrolovat. Svíčka má samovypalovací schopnost, ale musí být zahřátá na provozní teplotu, což je zhruba těch 20 km. Jinak bude svíčka černá po takové krátké jízdě vždy. Tím, že ti motorka po 5 minutách začne chcípat a nechce jet, je celkem známý problém GS 500 E. Rozeber a vyčisti palivový kohout. Pozor vedou do něj 4 hadičky, tak je neprohoď. Nejdříve si na nádrži zavři hlavní kohout, aby ti nevytekl benzín. Taky jde projet motorku na polohu kohoutu PRI, ale po zastavení jej vrať zpět. Pokud ti motorka pojede normálně, je chyba v palivovém ventilu a pokud ne, máš ucpané odvzdušnění nádrže.
Vítězslav_Máří>
Abych byl uprimnej, taky si myslim, ze je potreba ji nejprve poradne projet a vytocit. Jenomze bez papiru se mi to riskovat nechce a zaroven nemam moc odvahu ji pujcovat kamosum, aby s tim nezustali nekde stat. Pristi tyden by snad mohly byt uz papiry nachystany, tak to nejprve prubnu s dalsima novyma svickama regulerne projet a pripadne zkusim i ten tip s kohoutem. Diky moc, mam se zase aspon ceho chytit :)!
Abych byl uprimnej, taky si myslim, ze je potreba ji nejprve poradne projet a vytocit. Jenomze bez papiru se mi to riskovat nechce a zaroven nemam moc odvahu ji pujcovat kamosum, aby s tim nezustali nekde stat. Pristi tyden by snad mohly byt uz papiry nachystany, tak to nejprve prubnu s dalsima novyma svickama regulerne projet a pripadne zkusim i ten tip s kohoutem. Diky moc, mam se zase aspon ceho chytit :)!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivové hadice - jaké Suzuki GS 500E | Dejwidos | 7 | 14.10.2024 v 13:19 Zdenalbenal |
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E | Dejwidos | 10 | 4.10.2024 v 11:54 Metric |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 18 | 12.9.2024 v 14:28 tun |
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E | ViraxRider | 54 | 7.9.2024 v 21:43 TomasRA |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |