paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výběr motorky
Ahoj, mám v plánu kupovat novou motorku na cestování ve dvou, 100% silnice, a rozhoduju se mezi dvěma kandidáty. Buď Suzuki Bandit 650/1250 nebo Suzuki Vstrom 650. Momentálně mám Suzuki GS 500 a obecně se mi víc líbí styl naked než enduro, plus bych chtěl vyzkoušet čtyřválec. Moje otázka pro ty, kteří už pár motorek vyzkoušeli, zní, má smysl kupovat čtyřválec, když 80% času se nedostanu nad 5tis. otáček? Mám raději pohodovou klidnou jízdu, ale občas si i trochu "zasportuju". Rozumná volba je Vstrom, na druhou stranu mě láká víc čtyřválec. Co si o tom myslíte vy? Děkuji za odpovědi.

Naposledy editováno 16.06.2024 22:31:31

Výběr motorky

Skvělá odpověď, děkuji! 16.6.2024 v 22:03 | Nahoru | #1
Myslim si, ze bys mel vzit penize, obe si otestovat pri zkusebni jizde a udelat si vlastni nazor...

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky

17.6.2024 v 06:26 | Nahoru | #2
Čau, po ceste jazdím na Suzuki GSX 750, štvorválec karbec. Je to podobné ako Bandit. 5000 ot/min , teda neviem to presne , ale je to cca 110 km/hod. Keď to chceš na cestovanie, tak možno by ťa mohla zaujímať aj spotreba. Uvedom si jedno, striekačka má spotrebu nižšiu ako karbec, a ešte aj oser okolo karbcov na starej mašine. Ja mám karbce. Počítaj, že na Bandite s karbecami nepôjdeš pod 6 litrov( veľký žere ešte viac) a na strome čo má striekačku nepôjdeš nad 5 litrov. Ja síce spotrebu neriešim, ale pri dlhšej ceste ľa to možno bude potom srať. S tou spotrebou ma možno niekto opraví , nejaký cestovateľ. No, keď sa ti páči 4 válec, tak si ho kúp. Krajšie znie 1250, je to také chlapskejšie. Cestovať sa dá na všetkom.

PS: síce nové bandity sú striekačky, tie sú asi úspornejšie.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky

17.6.2024 v 06:47 | Nahoru | #3
Pokud chces cestovat,tak mrkni na GSX 1250 FA. Jasne neni to naked,ale na dlouhych cestach ty kapoty ocenis.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky

17.6.2024 v 07:08 | Nahoru | #4
Bandit 650 v polokapote je supr cestovni masina. Velka, pohodlna a ten motor je fakt paradnickej a hrozne privetivej Jede krasne odspodu a kdyz chces, tak umi i jet. V-Strom je proti tomu motorove peklo. Coz je zase obcas zabavnejsi. Zalezi, co hledas. Za me je Bandit na cestovani po silnici z techto dvou jasna volba.



1250 bych asi ani nepotreboval. Ta 650 jede pekne.

Naposledy editováno 17.06.2024 07:11:42

Výběr motorky

Skvělá odpověď, děkuji! 17.6.2024 v 07:41 | Nahoru | #5
Nejsem ctyrvalcovej, jedinej omyl v zivote byl bandit gsf 650 predposledni generace. No a motor je na cestovani po silnici daleko lepsi nez strom 650. Jsem teda musel nakonec uznat. A kupodivu mi prisel i pohodlnej. Stroma 650 jsem mel taky asi 2-3 roky a je mi daleko blizsi, ale ten 4 V banditovej motor byl fakt super. Nicmene jede az od 3 tis, on to pobere vsechno uz od volnobehu, ale nelibi se mu to. A strom je na tom stejne, ten navic do 3 tis. vlastne ani moc nejede.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky

17.6.2024 v 10:26 | Nahoru | #6
Mám 1250 bandita a motor je fakt skvělý. Pohodlné je to i pro dva a spotřebu mám 5,3 l. Jsou zde věci co mi trochu vadí a to tuhá spojka, úzká řídítka a žádné madlo vzadu pro snazší manipulaci.

Výběr motorky

17.6.2024 v 11:23 | Nahoru | #7
No V-Strom má vyšší zdvihy tlumičů a bude lepší a pohodlnější na horších silnicích.

(reakce na) Výběr motorky

17.6.2024 v 17:48 | Nahoru | #8
krokoš> právě že chci se vstřikováním, karburátor už ne, jinak díky za odpověď

Naposledy editováno 17.06.2024 17:49:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky

17.6.2024 v 17:50 | Nahoru | #9
kalous72> to už bude mimo můj rozpočet (100 000 Kč) že?

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky

17.6.2024 v 17:54 | Nahoru | #10
Z mého pohledu je na jakékoliv cestování 600 málo. Chce to opravdu minimálně 800, a ve dvou možná ještě víc. Taky ale záleží co si představuješ pod pojmem cestování. Pro někoho to je jet na dovolenou do vedlejšího kraje, někdo se zase potřebuje přesunout 1000km dál. To je pak taky na zvážení.
Cestovat se dá každopádně i na 125, ale víš co...
Počet válců bych viděl spíš o preferenci. Já mám osobně nejradši dvouválce. Čtyřválce jsou prostě klidnější, nebo jak to popsat. Ideální zkusit, ať víš. To jak moc to točíš tady moc roli nehraje, protože každý motor je jiný a těžko se dá ten charakter popsat.

(reakce na) Výběr motorky

17.6.2024 v 17:54 | Nahoru | #11
Koudy01> Ano ano, a i jeden z nejspolehlivějších motorů, nebo alespoň já nejvíc věřím ve spolehlivosti Suzuki. Moc hezká motorka. U 1250 mě nejvíc láká ten obrovskej krouťák skoro od nuly, ale jak říkáš 650 v pohodě stačí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky

17.6.2024 v 17:59 | Nahoru | #12
V.e.n.c.a__zr7s> a co váha, je při jízdě znát? A spotřeba pneu, řetězovky..?

(reakce na) Výběr motorky

17.6.2024 v 18:07 | Nahoru | #13
Blecek6443> S mojí GS 500 bez problému cestujeme (200 km+) ve dvou a výkon mi chybí až když fakt hodně fouká. Mně asi jde o to, že většinu času pojedu v nižších otáčkách (5000-), což asi nebude moc dlouhodobě sedět s charakterem čtyřválce nebo to je jedno?

Výběr motorky

17.6.2024 v 18:17 | Nahoru | #14
Jedna věc je výkon, druhá konstrukce stroje. Nechci tvrdit že to tak mají všechny motorky, ale za mě jsou menší obsahy celkově menší stroje, na kterých je každé kilo znát. Nejenom na rychlosti, ale i na stabilitě a tak podobně. Jestli ale 500 v pohodě, tak 600 bude taky dobrá. :)
Jinak ty otáčky jsou právě úměrné motoru .V autě mám dvoulitrovou naftu a nízké otáčky jsou 1500. Zato na 650 jednoválci jsou nízké otáčky 4500. Tak nějak jsem to s těma otáčkma myslel. Každý motor to má jinak. Celkově je teda potřeba se dívat na to jak se motor chová a projevuje. Proto je práve lepší si to zkusit. A to platí i celkově o stroji. Prostě dokud to nevyzkoušíš, tak nevíš. Ze dvou strojů co jsou v mé stáji preferuji ten, který je méně výkonný, míň pohodlný a má i horší jízdní vlastnosti, a to jenom proto, že mi více sedí jako celek. Takže prostě tabulky nejsou vše :)

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky

17.6.2024 v 18:45 | Nahoru | #15
Psychologický rozbor je takovej, že 4-vál tě láká, protože si myslíš, že to pojede víc jak současný GS, jenže nízký otáčky jsou pro 4vál sprostý slovo. Netočíš = nejedeš.
Malá bandaska teda nejede ani když točíš.
Pokud tě láká 4vál, kup si ho

(reakce na) Výběr motorky

Skvělá odpověď, děkuji! 17.6.2024 v 19:05 | Nahoru | #16
KubaLC8> tak asi jak kterej 4 vál... u mě jsou 3tis ot. na 5. rychlost někde mezi 80 a 90 km/h a jezdim tak nejčastěji a motor táhne od volnoběhu pořád. Mezi 5 a 6 tis ot. už jsi za dalničním limitem. Když to opravdu točíš, tak to jede že by ses po**al a jinde než ráno o vikendu na německý dálnici si to ani nemáš kde vyzkoušet. Snažím se říct, že nějaký velký točení k 8-9 tis.ot. není třeba.
Jasně že starej karbecovej 600ccm Bandit dole nejel vůbec a v otáčkách se pak splašil, vodník 650 ccm se stříkačkou už je zase naladěnej jinak... 1250 Bandit je zase úplně jinej. 100 lidí / 100 chutí. Stejně to bude muset F1lkoo vyzkoušet a rozhodnout sám.

Naposledy editováno 17.06.2024 19:12:43

(reakce na) Výběr motorky

17.6.2024 v 20:46 | Nahoru | #17

F1lkoo píše: kalous72> to už bude mimo můj rozpočet (100 000 Kč) že?



Tož v úvodu jsi psal novou motorku? Já jen o jakých se bavíme ročnících?

Starého bandita bych nebral, jsou to těžké a těžkopádné ludry.
Ale pokud chceš naháče, zařadil bych do výběru Suzuki GSR 600 .

(reakce na) Výběr motorky

17.6.2024 v 21:35 | Nahoru | #18
F1lkoo> váha není vůbec znát. V zátočinách se krásně vodí. Kroucení rámu jsem nezaznamenal. Výdrž pneu a retezovky Ti nepovim. Mám najeto 4 000km a pneu jsou jako nové. Jdi do té 1250. Za ty prachy skvělá volba.

Výběr motorky

18.6.2024 v 12:15 | Nahoru | #19
Tak já dal pro příklad v létě 2014 Balkán na V-Stromu 650 (V2) a roce 2015 na FZS1000 (R4). Bez sebemenší pochyby řeknu, že ten Fazer byl nesrovnatelně lepší motorka pro takovou cestu (ano, jel se asfalt). Bylo to cca 10 - 12 hodin denně v sedle. V-Strom pohodlí OK, spotřeba 4,5 - 5 litrů, poměrně dost se řadí na slabým V2. Fazer o galaxii příjemnější a plynulejší jízda, nebyl jsem z něj vůbec unavenej, v horách s ním díky velkýmu výkonu byla větší sranda (ale je to karbec a narozdíl od novější FZ1 mnohem lépe táhne odspodu), spotřeba nebyla o moc větší, obvykle 5,0 - 5,5 litru. A to jsem jel na motorce v obou případech sólo, ne ve dvou.

Osobně bych na cestování volil větší a silnější (rozhodně alespoň částečně kapotovanou) motorku a vím proč. Aby byla dost pohodlná a přitom se na ní dalo hezky svézt, tzn. hodně schopný brzdy a agilní podvozek. Zároveň nejlépe takovou, aby neměla řetěz a bylo to Véčko. Ale zároveň čtyřválec. A já jí mám, no tak super

Naposledy editováno 18.06.2024 12:18:26

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky

19.6.2024 v 07:13 | Nahoru | #20
Mám B1250 a VS650 je to velký rozdíl, 650 super na cestování ,polňačky spotřeba 4 l/100 sedlo po 150km hřeje a tlačí, výkon v jednom stačí, brzda dobrá do terénu , B1250 cestovní silniční ,krouťák! jemný motor ,spotřeba 5,3 l/100 ,sedlo ok , vadí hmotnost ,úzká řídítka a Mega výfuk! Za mně vítěz V-Strom 1000!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky

19.6.2024 v 10:16 | Nahoru | #21

sfv píše: Mám B1250 a VS650 je to velký rozdíl, 650 super na cestování ,polňačky spotřeba 4 l/100 sedlo po 150km hřeje a tlačí, výkon v jednom stačí, brzda dobrá do terénu , B1250 cestovní silniční ,krouťák! jemný motor ,spotřeba 5,3 l/100 ,sedlo ok , vadí hmotnost ,úzká řídítka a Mega výfuk! Za mně vítěz V-Strom 1000!



Mě třeba na litrovým V-Stromu (ale ještě na tom starém, ten novější jsem neřídil) připadalo, že je na plynu takový ucukaný, že ten motor buď moc jel, nebo moc brzdil, špatně se mi na něm hledala taková ta přijemná "plavná linie" cestovní motorky. V tom je teda 650 mnohem příjemnější na cestování ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky

19.6.2024 v 10:52 | Nahoru | #22
Piwell> První 2014 už si to nepamatuju , možná cukal při konstantním plynu např.50km/h , 2017 rok žádný problém! Chtěl jsem KTM 1090 , vyhrál VS1000.
Oproti 650 jsou brzdy, podvozek a rozdíl hmotnosti jinde.

Více na: https://www.motorkari.cz/tema/?t=232426
Copyright © Motorkari.cz

(reakce na) Výběr motorky

19.6.2024 v 12:27 | Nahoru | #23

sfv píše: Piwell> První 2014 už si to nepamatuju , možná cukal při konstantním plynu např.50km/h , 2017 rok žádný problém! Chtěl jsem KTM 1090 , vyhrál VS1000.
Oproti 650 jsou brzdy, podvozek a rozdíl hmotnosti jinde.

Více na: https://www.motorkari.cz/tema/?t=232426
Copyright © Motorkari.cz



Tak tyhle novější generace určitě ...

Výběr motorky

19.6.2024 v 12:29 | Nahoru | #24

Chtěl jsem KTM 1090 , vyhrál VS1000.


To se asi moc nedivim.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
V-strom 650 2017 a mladší origo nos... Suzuki DL 650 V-Strom Sally06 0 9.10.2024 v 07:18 Sally06
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... Hipinko 10 5.10.2024 v 13:33 Čépa85
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom abgx1 15 4.10.2024 v 16:07 Metric
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom Bundik17 23 2.10.2024 v 12:11 autocross
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom IvanJJ 6 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ


TOPlist