Téma: Kolik km musím ujet, aby se motorka dostatečně zahřála
21.6.2024 v 07:33
Čaute všichni, jdu sem asi s netradičním a možná pro někoho hloupým dotazem, tak se kdyžtak předem omlouvám, ale nedá mi to... Že je potřeba motorku zahřát, než se začne víc tahat, je všem nejspíš jasné. Můj dotaz ale je, kolik zhruba musím ujet pohodovým tempem, abych motorku dostatečně zahřál a mohl jí bezpečně začít dávat víc za uši? Nyní to mám tak, že vždy když nastartuji, počkám zhruba půl minuty, stáhnu sytič a ihned vyjíždím. První 1-2km jedu úplně pohodově tak 3-4 tisíce otáček max, pak trochu přidám zhruba na 5 tisíc. Do těch 5 tisíc jedu, než mám najeto zhruba 10km, když je tedy tepleji, samozřejmě v zimě takto jedu spíše tak 15-20km. Po tom, co ujedu tuto vzdálenost, za to začínám víc brát. Chci se tedy zeptat, myslíte, že ty mé vzdálenosti jsou dostatečné pro pořádné prohřátí motoru a zároveň zdali jsou i ty otáčky takto v pohodě? Vím, že ideální by bylo mít teploměr oleje, který si určitě časem chci pořídit, ale jedná se mi spíše o aktuální stav. Případně, pokud již někdo teploměr oleje má, tak jak to s tím zahříváním zhruba je. A jak moc se dá na ten teploměr spolehnout. Jedná se mi o teploměr, který se dá místo uzávěru plnícího hrdla oleje.
Díky moc za odpovědi a ještě jednou se omlouvám, zdali někomu tento můj dotaz přijde stupidní...
Díky moc za odpovědi a ještě jednou se omlouvám, zdali někomu tento můj dotaz přijde stupidní...
1 reakcí na tento příspěvek Kolik km musím ujet, aby se motorka dostatečně zahřála
tak třeba tady nebo v uživatelském manuálu?
Auto má pod kapotou taky motor
Auto má pod kapotou taky motor
__RomFox__> Tak v manuálu se zrovna o tomto, kromě startování a práce se sytičem, nepíše vůbec nic. Ale tak zhruba, co jsem si projel to vlákno, co jsi mi poslal, tak to, jak to dělám, asi bude zřejmě docela správný postup.
Jistě, u auta si tohle všechno hlídám, ale jaksi u motorky nemám moc podle čeho se řídit, leda tak nějaké obecné poučky a svůj pocit...
Každopádně díky aspoň za to vlákno
Jistě, u auta si tohle všechno hlídám, ale jaksi u motorky nemám moc podle čeho se řídit, leda tak nějaké obecné poučky a svůj pocit...
Každopádně díky aspoň za to vlákno
1 reakcí na tento příspěvek Kolik km musím ujet, aby se motorka dostatečně zahřála
nepíšeš základní informace, je to vzduch nebo vodník? 1 válec ,2.3. nebo4.valec
ale to co popisuješ stačí na zahřátí
ale to co popisuješ stačí na zahřátí
1 reakcí na tento příspěvek Kolik km musím ujet, aby se motorka dostatečně zahřála
jo, děláš to dobře, neboj. První minutu to nech běžet na volnoběh, aby se olej zespoda nacákal nahoru (což je v přesných číslech než vyparkuju a nasadím helmu..), první čtvrt hodiny z toho neždínej maximum a zároveň to nedus kvůli karbonizaci. Prostě normálně jeď a po +- dvaceti minutách to můžeš solit, jestli chceš. Když je horko, tak dřív
Otázka je, k čemu ti ten teploměr bude, pokud teda nějak agresivně nezávodíš? Moc se to neví, ale ruce jsou taky +- teploměr. Centimetr nebo dva od motoru podrž ruku (bez rukavice..) ať zjistíš, kdy je to jak horký. Motor je celý z kovu a teplo předává o sto šest. Do toho vzduchu kolem, kam dáš tu ruku.
Což je, shodou náhod, podstata -vzduchem chlazeného- motoru. Předává teplo do vzduchu kolem, a aby se víc vzduchu potkalo s víc motorem, jsou tam ty žebra.
Dělám to uplně stejně s pánvičkou, když chci zjistit, jestli už na ní můžu nalít olej. Cítím sálat teplo? Tak to bude asi tím, že je ten kus kovu významně zahřátý.
Motory chlazené jiným médiem (vodou) sálají skrz své stěny samozřejmě taky, jenom se část toho tepla tím médiem přesune na jiné místo (shodou náhod se tomu místu říká chladič, kde jsou zas ty žebra, protože víc vzduchu+víc plochy chladiče=míň horko..) . Viz všechny detektivní seriály "ten motor je ještě teplý"
Aby motor byl zahřátý a nesálal teplo v oblasti válců, kde dochází k mnoha explozím za vteřinu, není možné. Pokud nesálá, je studený. Shodou náhod se tomu říká zahřátí -motoru-
Naposledy editováno 21.06.2024 18:57:53
Otázka je, k čemu ti ten teploměr bude, pokud teda nějak agresivně nezávodíš? Moc se to neví, ale ruce jsou taky +- teploměr. Centimetr nebo dva od motoru podrž ruku (bez rukavice..) ať zjistíš, kdy je to jak horký. Motor je celý z kovu a teplo předává o sto šest. Do toho vzduchu kolem, kam dáš tu ruku.
Což je, shodou náhod, podstata -vzduchem chlazeného- motoru. Předává teplo do vzduchu kolem, a aby se víc vzduchu potkalo s víc motorem, jsou tam ty žebra.
Dělám to uplně stejně s pánvičkou, když chci zjistit, jestli už na ní můžu nalít olej. Cítím sálat teplo? Tak to bude asi tím, že je ten kus kovu významně zahřátý.
Motory chlazené jiným médiem (vodou) sálají skrz své stěny samozřejmě taky, jenom se část toho tepla tím médiem přesune na jiné místo (shodou náhod se tomu místu říká chladič, kde jsou zas ty žebra, protože víc vzduchu+víc plochy chladiče=míň horko..) . Viz všechny detektivní seriály "ten motor je ještě teplý"
Aby motor byl zahřátý a nesálal teplo v oblasti válců, kde dochází k mnoha explozím za vteřinu, není možné. Pokud nesálá, je studený. Shodou náhod se tomu říká zahřátí -motoru-
Naposledy editováno 21.06.2024 18:57:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivové hadice - jaké Suzuki GS 500E | Dejwidos | 7 | 14.10.2024 v 13:19 Zdenalbenal |
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E | Dejwidos | 10 | 4.10.2024 v 11:54 Metric |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 18 | 12.9.2024 v 14:28 tun |
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E | ViraxRider | 54 | 7.9.2024 v 21:43 TomasRA |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |