Téma: Spínání větráku ZX-10R 2014
9.10.2024 v 07:05
Zdravím,mám problém s větrákem...doteď fungoval jak má ale najednou nespíná v 95-100 jak je obvyklé ale už v 85...chybu neukazuje,kapalina vyměněna,čidlo v pořádku,termostat také,kabely neporušené...Budu rád za každou radu či poznatek..Děkuji.

Spínání větráku ZX-10R 2014

9.10.2024 v 07:07 | Nahoru | #1
jak jsi poznal, ze cidlo je v poradku? je spinanej primo cidlem v chladici, nebo ho spina jednotka?

Spínání větráku ZX-10R 2014

9.10.2024 v 15:08 | Nahoru | #2
Měl jsem ji v servise...kapalina byla vyměněna,čidlo přeměřeno,to samé termostat,přejduta elektrika a kabeláž...šlo se krok po kroku a nic...bohužel mají starší diagnostiku která nic nepřečetla...ale s klasickou řídící jednotkou to zřejmě nemá co dělat...vypadá to že je tam schovaná nějaká chyba..jde o to jaká a kde.

Spínání větráku ZX-10R 2014

9.10.2024 v 19:11 | Nahoru | #3
Spíná to jednotka přes relé a čidlo teploty vody je tam jedno. Budíky ten údaj dostávaj od jednotky přes CAN.
Takže pokud to ukazuje 85° a spíná větrák tak je to problém v ECU.

2 reakcí na tento příspěvek Spínání větráku ZX-10R 2014

9.10.2024 v 19:28 | Nahoru | #4
...pokud tomu dobře rozumím teda tak odešlo něco v jednotce relé?....podle schématu v manuálu to vypadá že všechna rele jsou v jedné jednotce...to by znamenalo vyměnit celou jednotku relé...

Spínání větráku ZX-10R 2014

9.10.2024 v 20:44 | Nahoru | #5
Výměna nemrzky - V jaké hustotě? (jedna z variant)

(reakce na) Spínání větráku ZX-10R 2014

9.10.2024 v 21:07 | Nahoru | #6
ab> tohle musi jit promerit -> lepsi servis. ale pokud to spina, jen pri spatne teplote a zobrazuje to spravnou tak bych tipnul spis tu jednotku co tu relatkovou skrin ovlada...
kazdopadne bych nejdriv procetl manual, jestli to nejde nahodou nastavit a omylem jsi to nezmenil...

(reakce na) Spínání větráku ZX-10R 2014

9.10.2024 v 21:30 | Nahoru | #7

ab píše: ...pokud tomu dobře rozumím teda tak odešlo něco v jednotce relé?....podle schématu v manuálu to vypadá že všechna rele jsou v jedné jednotce...to by znamenalo vyměnit celou jednotku relé...



Ne, ECU si bere informaci o teplotě ze snímače teploty kapaliny. Pak tuhle informaci přes CAN posílá na budík a pokud usoudí že je třeba začít chladit tak sepne relé toho ventilátoru.
Pokud by bylo vadný relé tak by to buď nespínalo nebo blblo nezávisle na teplotě.
Tohle je prostě o tom že ECU "si je vědoma" že teplota vody je 85°C a stejně se rozhodne že zapne ten ventilátor. Takže buď je ECU vadná nebo se změnilo něco v nějakým nastavení (viz. assasinova odpověď #6).
Kdyby byl vadnej snímač tak by to neukazovalo správně teplotu ale spínalo ventilátor až když by displej ukazoval 95°C.

Naposledy editováno 09.10.2024 21:33:03

Spínání větráku ZX-10R 2014

9.10.2024 v 22:08 | Nahoru | #8
...borci zatím díky za info...vypadá to jak říkáte že jsem buď něco omylem přenastavil..skříň jednotky rele nebo ECU..jedna z těch tří to bude...každopádně asi ofiko servis Kawasaki s lepší diagnostikou co něco ukáže..

2 reakcí na tento příspěvek Spínání větráku ZX-10R 2014

10.10.2024 v 07:16 | Nahoru | #9
...ještě poznámka....těch 85 je nastaveno ECU...v manuálu se píše že pokud dojde chybě či poruše na obvodu chlazení nebo něco s tím spojeného tak řídící jednotka nastaví spuštění větráku už 85 aby se předešlo případným komplikacím...Nevím no...nezdá se mi že by pak měla být ECU vadná...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spínání větráku ZX-10R 2014

10.10.2024 v 16:41 | Nahoru | #10

ab píše: ...ještě poznámka....těch 85 je nastaveno ECU...v manuálu se píše že pokud dojde chybě či poruše na obvodu chlazení nebo něco s tím spojeného tak řídící jednotka nastaví spuštění větráku už 85 aby se předešlo případným komplikacím...Nevím no...nezdá se mi že by pak měla být ECU vadná...



To sice ano ale to funguje tak že v případě selhání čidla teploty motoru (zkratovaný nebo rozpojený) to na displeji nastaví 80 a pustí větrák. Jenže to by jednak spouštělo větrák prakticky hned po startu a ukazovalo 80 i při studeným motoru a selfdiagnostika by ukazovala kód 14. U týhle ZX10 je jen jedno čidlo co snímá teplotu motoru takže ECU nemá jak detekovat že je něco špatně s okruhem chlazení vyjma toho jednoho čidla.
A napsal jsi že čidlo je OK a kabely taky takže předpokládám že to někdo změřil včetně kabeláže k jednotce. Pak nezbývá než že je to v ECU.
Chce to asi livestream data a pak se uvidí, možná je tam nějakej vakl.

Naposledy editováno 10.10.2024 16:45:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spínání větráku ZX-10R 2014

10.10.2024 v 19:44 | Nahoru | #11

ab píše: ...ještě poznámka....těch 85 je nastaveno ECU...v manuálu se píše že pokud dojde chybě či poruše na obvodu chlazení nebo něco s tím spojeného tak řídící jednotka nastaví spuštění větráku už 85 aby se předešlo případným komplikacím...Nevím no...nezdá se mi že by pak měla být ECU vadná...


Nemohlo se stát, že jsi to v létě lehce uvařil a od té doby si ECU myslí, že příště bude lepší pustít větrák o chvilku dřív?

(reakce na) Spínání větráku ZX-10R 2014

10.10.2024 v 20:19 | Nahoru | #12
combust> ...Jo vše bylo přeměřeno...holt se to bude muset napíchnout na nějakou kvalitní diagnostiku..poslední info co mám tak bude chyba přímo v jednotce nebo v samostatné relé jednotce..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spínání větráku ZX-10R 2014

10.10.2024 v 20:22 | Nahoru | #13
Kohlstein> ...hele toho si vůbec nejsem vědom...já se vždy pohyboval kolem 90,95 max....přes 100 jsem se nikdy nedostal..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spínání větráku ZX-10R 2014

10.10.2024 v 21:59 | Nahoru | #14
ab> Takže ti možná od začátku spínal větrák v 85°C, ale ty jsi na to přišel až teď.

1 reakcí na tento příspěvek Spínání větráku ZX-10R 2014

10.10.2024 v 22:12 | Nahoru | #15
Ta čísla z manuálu tedy taky sedí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spínání větráku ZX-10R 2014

11.10.2024 v 00:02 | Nahoru | #16
Kohlstein> To v podstatě ani nemusí kontrolovat. Jestli při jízdě na displeji normálně roste teplota od 40°C vejš tak je jasný že to čidlo něco měří. I kdyby měřilo blbě tak ventilátor by měl sepnout až bude na displeji 95°C, po poklesu pod 90 to má ventilátor vypnout. Při úplně vadným čidle by se to chovalo jak jsem popsal v #10.
To už spíš může zkusit změřit jestli je v konektoru co vede na to čidlo správný napětí když to čidlo odpojí (2,8-2,97V).

(reakce na) Spínání větráku ZX-10R 2014

11.10.2024 v 07:08 | Nahoru | #17
Kohlstein> Hele to určitě ne,toho bych si určitě všimnul...kolem této teploty se jezdí normálně takže jak při jízdě či zastavení člověk ten větrák slyší...Motorku mám tři roky a normálně vše fungovalo...když jsem se náhodou přiblížil teplotě cca 95 větrák sepnul..jak to maličko kleslo zase vypnul...proto jsem byl letos překvapen když najednou začal spínat takto brzo..

(reakce na) Spínání větráku ZX-10R 2014

11.10.2024 v 08:03 | Nahoru | #18
combust> ....napětí v pohodě....to bylo vše několikrát měřeno a maká to jak má..i ten termostat..kapaliny tam bylo dostatek..teď byla preventivně vyměněna když to bylo kontrolováno...Ono když to řeknu blbě tak ta motorka je normálně pojízdna..displej ukazuje klasické hodnoty při jízdě ...teplota neletí vzhůru,neprehriva se vůbec..Jen tam něco je...Hlavně jako pocitově když člověk ví že ten větrák fungoval..teď taky jako funguje..ale jinak.

Spínání větráku ZX-10R 2014

11.10.2024 v 15:09 | Nahoru | #19
Já bych si půjčil merak teploty v autodilne a změřil teplotu motoru a porovnal s budíkem , myslím ten merak s laserem

1 reakcí na tento příspěvek Spínání větráku ZX-10R 2014

13.10.2024 v 09:53 | Nahoru | #20
Otazka je, zda nemůže mít i něco jiného vliv (nějaká další parametr) na spínaní ventilátoru, napadá mě třeba teplota okolí, kdy by se podle toho dalšího parametru upravila právě ta spínací teplota.

(reakce na) Spínání větráku ZX-10R 2014

13.10.2024 v 10:25 | Nahoru | #21

Robinsson píše: Otazka je, zda nemůže mít i něco jiného vliv (nějaká další parametr) na spínaní ventilátoru, napadá mě třeba teplota okolí, kdy by se podle toho dalšího parametru upravila právě ta spínací teplota.


Jediný další čidlo co měří teplotu je čidlo teploty nasávanýho vzduchu. Jenže pak by to určitě mělo dopad i na výkon a chování a navíc to jde jednoduše zkontrolovat protože tu teplotu vzduchu to umí zobrazit na displeji.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nepříjemný zvuk nové řezětové sady... [1, 2] Kawasaki ZX-10R Ninja ..Roko.. 58 10.10.2024 v 09:58 MMARTINK
Motor ZX10 Kawasaki ZX-10R Ninja Edye 0 24.9.2024 v 15:43 Edye
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... Admire 1 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X
ZX10R je masakr nejvetsi! [1 ... 545, 546] Kawasaki ZX-10R Ninja Bubrak-ZX10R 16351 19.8.2024 v 14:41 gagtoy
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... Ozzy_ 6 1.8.2024 v 21:32 Ozzy_


TOPlist