2 reakcí na tento příspěvek Spínání větráku ZX-10R 2014
kazdopadne bych nejdriv procetl manual, jestli to nejde nahodou nastavit a omylem jsi to nezmenil...
ab píše: ...pokud tomu dobře rozumím teda tak odešlo něco v jednotce relé?....podle schématu v manuálu to vypadá že všechna rele jsou v jedné jednotce...to by znamenalo vyměnit celou jednotku relé...
Ne, ECU si bere informaci o teplotě ze snímače teploty kapaliny. Pak tuhle informaci přes CAN posílá na budík a pokud usoudí že je třeba začít chladit tak sepne relé toho ventilátoru.
Pokud by bylo vadný relé tak by to buď nespínalo nebo blblo nezávisle na teplotě.
Tohle je prostě o tom že ECU "si je vědoma" že teplota vody je 85°C a stejně se rozhodne že zapne ten ventilátor. Takže buď je ECU vadná nebo se změnilo něco v nějakým nastavení (viz. assasinova odpověď #6).
Kdyby byl vadnej snímač tak by to neukazovalo správně teplotu ale spínalo ventilátor až když by displej ukazoval 95°C.
Naposledy editováno 09.10.2024 21:33:03
2 reakcí na tento příspěvek Spínání větráku ZX-10R 2014
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spínání větráku ZX-10R 2014
ab píše: ...ještě poznámka....těch 85 je nastaveno ECU...v manuálu se píše že pokud dojde chybě či poruše na obvodu chlazení nebo něco s tím spojeného tak řídící jednotka nastaví spuštění větráku už 85 aby se předešlo případným komplikacím...Nevím no...nezdá se mi že by pak měla být ECU vadná...
To sice ano ale to funguje tak že v případě selhání čidla teploty motoru (zkratovaný nebo rozpojený) to na displeji nastaví 80 a pustí větrák. Jenže to by jednak spouštělo větrák prakticky hned po startu a ukazovalo 80 i při studeným motoru a selfdiagnostika by ukazovala kód 14. U týhle ZX10 je jen jedno čidlo co snímá teplotu motoru takže ECU nemá jak detekovat že je něco špatně s okruhem chlazení vyjma toho jednoho čidla.
A napsal jsi že čidlo je OK a kabely taky takže předpokládám že to někdo změřil včetně kabeláže k jednotce. Pak nezbývá než že je to v ECU.
Chce to asi livestream data a pak se uvidí, možná je tam nějakej vakl.
Naposledy editováno 10.10.2024 16:45:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spínání větráku ZX-10R 2014
ab píše: ...ještě poznámka....těch 85 je nastaveno ECU...v manuálu se píše že pokud dojde chybě či poruše na obvodu chlazení nebo něco s tím spojeného tak řídící jednotka nastaví spuštění větráku už 85 aby se předešlo případným komplikacím...Nevím no...nezdá se mi že by pak měla být ECU vadná...
Nemohlo se stát, že jsi to v létě lehce uvařil a od té doby si ECU myslí, že příště bude lepší pustít větrák o chvilku dřív?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spínání větráku ZX-10R 2014
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spínání větráku ZX-10R 2014
1 reakcí na tento příspěvek Spínání větráku ZX-10R 2014
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spínání větráku ZX-10R 2014
To už spíš může zkusit změřit jestli je v konektoru co vede na to čidlo správný napětí když to čidlo odpojí (2,8-2,97V).
1 reakcí na tento příspěvek Spínání větráku ZX-10R 2014
Robinsson píše: Otazka je, zda nemůže mít i něco jiného vliv (nějaká další parametr) na spínaní ventilátoru, napadá mě třeba teplota okolí, kdy by se podle toho dalšího parametru upravila právě ta spínací teplota.
Jediný další čidlo co měří teplotu je čidlo teploty nasávanýho vzduchu. Jenže pak by to určitě mělo dopad i na výkon a chování a navíc to jde jednoduše zkontrolovat protože tu teplotu vzduchu to umí zobrazit na displeji.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 7 | 24.10.2024 v 10:36 Ozzy_ |
Nepříjemný zvuk nové řezětové sady... [1, 2] Kawasaki ZX-10R Ninja | ..Roko.. | 58 | 10.10.2024 v 09:58 MMARTINK |
Motor ZX10 Kawasaki ZX-10R Ninja | Edye | 0 | 24.9.2024 v 15:43 Edye |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |
ZX10R je masakr nejvetsi! [1 ... 545, 546] Kawasaki ZX-10R Ninja | Bubrak-ZX10R | 16351 | 19.8.2024 v 14:41 gagtoy |