Téma: Přestavba wr250f 2002 do rámu yz450f 2022
25.12.2024 v 23:02
Zdravím všechny šílence. Mám na vás dotaz měl jsem štěstí a získal jsem yamaha yz450f rok 2022 s menším problémem..... nemá motor . Důvod koupi byla cena ale i to že jsem se asi zbláznil když povim co zamýšlím. Mám starou babičku yamaha wr250f 2002 nesmrtelná záležitost.... Bohužel rám při toulkách po lomu už není v takovém topu a nerad bych někde ztratil kyvku. A protože to je citová záležitost, zbavovat se toho nechci, ale jsem blázen do deltaboxu takže shánět ocelové trubky také nechci. Myslíte že bude hodně velký problém motor z wrka napasovat do rámu z yzfa aby to bylo funkční? Nádrž vyřeží zátka s kohoutem kterou si vytisknu na 3d tiskárně. Nádrž oleje jsem přemýšlel bouchnout z modelu wr250f rok 2013 a sání bych chtěl natáhnout trubkami ze předu až ke karburátoru abych zachoval vzhled yzfa 2022 s nádrží pod sedlem.
Otazka zní:
Je to reálný projekt?
Bude to fungovat?
A kde bych mohl popřípadě počítat s překážkou.
P.S.: Umim kreslit v CAD, 3d tisk a svařuji hliník už 10let a mám možnost vypálení dílců z hliníku na laseru.
Naposledy editováno 25.12.2024 23:06:00
Otazka zní:
Je to reálný projekt?
Bude to fungovat?
A kde bych mohl popřípadě počítat s překážkou.
P.S.: Umim kreslit v CAD, 3d tisk a svařuji hliník už 10let a mám možnost vypálení dílců z hliníku na laseru.
Naposledy editováno 25.12.2024 23:06:00
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba wr250f 2002 do rámu yz450f 2022
Rychlá jasná odpověd.... ty mám rád a asi takovýho magora jako jsem já co zkouší takovou stavbu asi nenajdu že ?
(reakce na) Přestavba wr250f 2002 do rámu yz450f 2022
PavelWi> čau, no, ako som čítal, tak sa to dá. Vedomosti, zručnosti na to máš, len či sa ti to bude chcieť. Lebo v dnešnej dobe je to asi také potrebné, ako vymyslieť koleso. Píšem to preto, lebo motoriek je už plná riť, kúpiš si čo chceš a nemusíš si to vyrábať. No, ľudia povyrábali všelijaké veci. Keď som bol v tvojom veku , tak neboli motorky, teda boli, ale nie tu, v krajine svetlých zajtrajškov. Poriadne motorky boli len na zhnitom západe a za šialené prachy. Ja som si kúpil asi v roku 1980 Jawu 500 OHC. Za 5000 Kčs. Nepojazdnú. A ani nebola tam , kde som, býval bola v dedine asi 10 km ďaleko v stodole. Mal som na výber tú OHC, alebo Felíciu , kabriolet modrú, pojazdnú s dokladmi a oboma strechami. No tú oktávku som nemal kde dať, tak vyhrala Jawa. Investičná kúpa. Tak som ju kúpil a v tej dedine kde bola odstavené som ju u frajerkinho dedka v šope opravil a spojazdnil a po vlastnej osy došiel domov. Zohnal som k tomu ešte jeden motor s duralovými ojnicami, bolo ich vidno, lebo bola odmontovaná hlava a chýbali piesty, boli zadreté. Motorku som rozobral a čakala na svoju príležitosť. Tá nastala , keď mi moja manželka predala Jawu 350 634 Oilmaster a az tie prachy potom kúpila farebný televízor. To bolo dávno po kúpe tej OHC-čky. Tá čakala roky v garáži u môjho otca na svoju príležitosť. Pracoval som vtedy ako technológ vo výrobe munície, delostreleckých granátov . Zvárať som nevedel, ale pracoval som v závode zo 7000 zamestnancami, kde plná riť zváračov , zlievačov hliníka, nľstrojáreň, no proste všetko čo človek potrebuje k realizácii všelijakých blbostí, ako je napríklad výroba motorky. Ako som pásal, zvárať som nevedel , teda vedel , vedel som aj na sústruhu, na fréze, všetko som sa naučil na priemyslovke, nie na vyške, tam som sa akurát stal Ing ale čo bolo hlavné, vedel som robiť s laminátom a mal som za sebou už zopár prestavieb Jáwiek 350. Tak sa zbehlo zopár okolností, ktoré umožnili vznik mojej Jawy 500 OHC. Plný garáž súčiastok, spojovačka z MIG 21 MF, čo som si doniesol z vojny, kde som strávil rok ako absík, zbrojár na letisku, garáž, kde som mohol pracovať no a hlavne fabrika zo 7000 zamestnancami z ktorých sa časť zúčastnila na výrobe motocykla. Keď som dnes ráno čítal , ako konštruktér Pragy musel kvôli konkurzu dodať výkresy motocykla v mierke 1 : 1 a kreslil ich na podlahe, tak ja som si motorku nakreslil v mierke 1:1 na baliace papiere nalepené na stene v garáži. Tak vznikla Jawa 500 OHC kývačka. Naprv som to nakreslil, rám som použil pôvodný, zadok som odrezal a pod motorom som to rozdvojl ako u ČZ. Aj zadok som tak urobil, a kyvku som použil zo 634-ky aj zo zadným kolesom. Kryt spojky som si dal urobiť s falošnými náliatkami, ten oblý origo sa mi nepáčil. . Predná vidla z motokrosu, koleso 19 aj z tým nádherným veľkým bubniskom. Osvetlenie a prepínače z Aprílie, nádrž na palivo a olej , kryty z laminátu. Tie som vyrobil tak, že motorka bola komplet hotová , ale bez laminátov. Tak som to postavil do prostred garáže, ale fakt, že komplet aj s riadildlami s harlejky ČZ 175 a som to oplácal sadrou a vystrúhal z toho motorku. Potom som z toho vyrobil negatívy a lamináty. Tak som sa potom vozil na parádnej štvortaktnej motorke, jedinej na svete. Bola to sranda, ale malo to dopad aj pre môj ďalší profesný život. Jazdil som na nej za kamošom, ktorý sa o pár rokov teda o pár desiatok rokov stal majiteľom firmy vyrábajúcej zubárske kreslá. Ten prišiel po rokoch za mnou a povedal mi: navrhneš mi zubárske kreslo! A ja na to: si debil, veď ani neviem, ako to kreslo vyzerá. Veď kto sa pozerá u zubára na kreslo? Každý normálny človek odtiaľ padá čím skôr a čím ďalej. On. keď si navrhol a vyrobil takú motorku , tak navrhneš aj zubárske kreslo a ja ho vyrobím. Potom sme šli do garážu pozerať motorky a tam mi dal v hotovosti ponuku, čo sa neodmieta a ......bol som dizajnér.
No a toto bol prínos mojej motorky do môjho života , teda bola to hlavne zábava. No v dnešnej dobe sa s tým trápiť, ale ako sa hovorí, každý blbne svým spúsobem. Držím palce pri výrobe.
PS: zubárske kreslo je vulgo názov pre dentálnu súpravu.
Záverom perlička, poslala ma moja zubárka na zubnú chirurgiu, lebo sa bála ťahať nejaký krivý zub. Tak tam sedím u toho chirurga, mal asi 90 rokov a mu hovorím: toto kreslo , aj tu súpravu som navrhoval a vymyslel ja. A zubár: citujem, taká chujovina, je to celé na hovno, hovoril a pritom ma bil po hlave. Ale to bolo už dávno, keď som, ešte mal zuby. .
Naposledy editováno 26.12.2024 17:44:42
No a toto bol prínos mojej motorky do môjho života , teda bola to hlavne zábava. No v dnešnej dobe sa s tým trápiť, ale ako sa hovorí, každý blbne svým spúsobem. Držím palce pri výrobe.
PS: zubárske kreslo je vulgo názov pre dentálnu súpravu.
Záverom perlička, poslala ma moja zubárka na zubnú chirurgiu, lebo sa bála ťahať nejaký krivý zub. Tak tam sedím u toho chirurga, mal asi 90 rokov a mu hovorím: toto kreslo , aj tu súpravu som navrhoval a vymyslel ja. A zubár: citujem, taká chujovina, je to celé na hovno, hovoril a pritom ma bil po hlave. Ale to bolo už dávno, keď som, ešte mal zuby. .
Naposledy editováno 26.12.2024 17:44:42
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba wr250f 2002 do rámu yz450f 2022
Kohlstein> děkuji jdu změřit a dám vědět co naměřím a s nakopavačkou by snad neměl být problém....mám za to že na 450 už tento typ rámu byl dávno než otočily valec
edit: po měření jsem zjistil že na 2002 wrku je ten rám dokonce kratší než na yzfu 2022 to znamená že s přehledem se to vejde + je dost místa i na olejovou nádržku kterou má 2002 v rámu
Jinak vše budu dokumentovat a pak to sem hodím kdyby se někdo chtěl taky pustit do takového šílenství.....Jinak hlavním důvodem proč stavbu realizuji je i to že na tom chci makat společně se synem který je v pubertě a jak to tak bývá často se naše názory odlišují natolik že jsme se od sebe trochu vzdálily. Je to možná i tím že většinu času tráví u počítače a já jsem ten který mu to vždy vytrhne ze zdi.
Naposledy editováno 26.12.2024 16:22:43
edit: po měření jsem zjistil že na 2002 wrku je ten rám dokonce kratší než na yzfu 2022 to znamená že s přehledem se to vejde + je dost místa i na olejovou nádržku kterou má 2002 v rámu
Jinak vše budu dokumentovat a pak to sem hodím kdyby se někdo chtěl taky pustit do takového šílenství.....Jinak hlavním důvodem proč stavbu realizuji je i to že na tom chci makat společně se synem který je v pubertě a jak to tak bývá často se naše názory odlišují natolik že jsme se od sebe trochu vzdálily. Je to možná i tím že většinu času tráví u počítače a já jsem ten který mu to vždy vytrhne ze zdi.
Naposledy editováno 26.12.2024 16:22:43
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba wr250f 2002 do rámu yz450f 2022
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba wr250f 2002 do rámu yz450f 2022
Kohlstein> jojo ono prej co jsem slyšel na ty novjejší jde snad koupit příruba s vývodem na páku, ale na 100% to říci nemohu. Tet ještě řeším tlumič protože ta nadoba je obráceně tudíš se obávám že bude zasahovat do příruby karburátoru a další oříšek bude horní uchycení motoru, ale našel jsem na jednom foru že to někdo zkoušel.
https://www.thumpert...c-start-2010-yz250f/
jen nechápu kde má bandasku na olej nebo už to je novější model s nadobou zabudovanou v karteru
Mno bude to zkouška výdrže, ale přes zimu to se synem snad dáme dokupy abychom první jarní den uzkutečnily první testovací jízdu.
Naposledy editováno 26.12.2024 20:45:06
https://www.thumpert...c-start-2010-yz250f/
jen nechápu kde má bandasku na olej nebo už to je novější model s nadobou zabudovanou v karteru
Mno bude to zkouška výdrže, ale přes zimu to se synem snad dáme dokupy abychom první jarní den uzkutečnily první testovací jízdu.
Naposledy editováno 26.12.2024 20:45:06
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
WR250F x EXC500 hlučnost, vibrace Yamaha WR 250F, KTM EXC 500 F | ZdendaZB | 4 | 22.10.2024 v 16:49 ZdendaZB |
Yamaha WR 250F [1 ... 5, 6] Yamaha WR 250F | chora | 175 | 14.10.2024 v 06:41 gambler |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
WR250 F potřebuji nutně zapalovací ... Yamaha WR 250F | RadekCzech | 2 | 3.10.2023 v 19:10 Johny_Servis |
Yamaha WR 250 F - r 2003, výkon Yamaha WR 250F | Kryton | 1 | 19.9.2022 v 12:29 ja1 |