Téma: WR250F x EXC500 hlučnost, vibrace
21.10.2024 v 20:11
Nejezdil jste náhodou někdo na těchhle dvou strojích ? Zajímalo by mě, jak je to s vibracema a hlučností, když tyhle dva exempláře srovnáte.
WR250F a EXC500
EXC500 trochu znám, je to hrozně uřvanej a vyklepanej traktor, ale na WR jsem neseděl, sice na AJP PR4 to nemá, ale i tak je to docela silný na tom jet
WR250F a EXC500
EXC500 trochu znám, je to hrozně uřvanej a vyklepanej traktor, ale na WR jsem neseděl, sice na AJP PR4 to nemá, ale i tak je to docela silný na tom jet
Předpokládám že 250r nedrnčí a je tichý protože není zbytečně přemotorovaný a jak jsem pochopil tak je i těžší než efko. Takový lehký silniční stroj 
Jsem ve slepé uličce tak přemýšlím jestli jít do 250f nebo EXC 500 na cestování. Efko v podobě fantiku je snad o 70 000 levnější než EXC. A to jsou koro dvě velké generálky motoru. Navíc výkon exc je mě úplně k prdu. A starou motorku nechci.
Ale pořád si nejsem jistý, někdo psal že se to strašně točí a po silnici je to nepohodný ve srovnání s exc. Tak mě zajímal názor nějakého pilota který zná v oba stroje.
Naposledy editováno 22.10.2024 16:53:46

Jsem ve slepé uličce tak přemýšlím jestli jít do 250f nebo EXC 500 na cestování. Efko v podobě fantiku je snad o 70 000 levnější než EXC. A to jsou koro dvě velké generálky motoru. Navíc výkon exc je mě úplně k prdu. A starou motorku nechci.
Ale pořád si nejsem jistý, někdo psal že se to strašně točí a po silnici je to nepohodný ve srovnání s exc. Tak mě zajímal názor nějakého pilota který zná v oba stroje.
Naposledy editováno 22.10.2024 16:53:46
1 reakcí na tento příspěvek WR250F x EXC500 hlučnost, vibrace
tak wr ko jsem projel a okamžitě zavrhnul, protože má naprd převodovku a hrozně se musí točit
fantic co tady prodávají je to samý jako wrko jen k tomu mají homologaci, jinak se to neliší, ale už ten název ríká jawsně nebrat, rači negenerálkovat
fantic co tady prodávají je to samý jako wrko jen k tomu mají homologaci, jinak se to neliší, ale už ten název ríká jawsně nebrat, rači negenerálkovat

1 reakcí na tento příspěvek WR250F x EXC500 hlučnost, vibrace
Všichni jezdí dál na exc500, tažke je tam jakási historie a něco k tomu je.Na jinejch ostrejch daleko nikdo nejezdí, jen vyjímečně, takže není třeba riskovat a je lepší šáhnout po "osvědčený" značce. A taky to chce určitě 6 rychlostí kvůli dálnici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) WR250F x EXC500 hlučnost, vibrace
ZdendaZB píše: tak wr ko jsem projel a okamžitě zavrhnul, protože má naprd převodovku a hrozně se musí točit
No a čemu se vlastně divíš, je to "jen" 250ccm a při závodním použití musí motor reagovat na otočení plynem velmi rychle. Takže se velice lehce vytáčí a výkon i krouťák má posazený až v relativně vysokých otáčkách. 22kW/10000ot a 23Nm/8000ot
To co teď napíšu tak spousta lidí se mnou nebude souhlasit, ale já to mám takhle:
Civilní endura v kategorii od 250ccm do 450ccm považuji za ideální motor se zdvihem 66-70mm. Kratší zdvih se musí točit pro mě už nepříjemě vysoko. Takže tebou zmíněná WR250R je se zdvihem 53,6mm už točák. V ostrém enduru (WR250F) to zkousnu, tam ten výkon potřebuješ okamžitě a okamžitě ho tam taky máš. U civilního endura mi tohle chování až tak úplně nesedí.
Tady mi nejvíce vyhovovala jízda na XR400. Výkon i krouťák už v přijatelných nevysokých otáčkách a přitom ochota rychle se roztočit hodně dobrá.
I když dnes mapy vstřikování s elektornickým plynem dokáží udělat s chováním motoru divy, pořád je dobré podívat se na údaje Vrtání a Zdvih.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) WR250F x EXC500 hlučnost, vibrace
Morozko> Chybí ti tam délka ojnice, a rozhodně to není nějaký nepodstatný detail.

Kohlstein píše: Morozko> Chybí ti tam délka ojnice, a rozhodně to není nějaký nepodstatný detail.
Těch věcí tam chybí spousta, ale není důvod to až takhle podrobně řešit. Vztáhnul jsem to jen na ty dva údaje které jsou uvedeny u každého motoru, vrtání a zdvih.
2 reakcí na tento příspěvek WR250F x EXC500 hlučnost, vibrace
K. jak už zase, jen jsem odpověděl, to je celý
Mě třeba EXC 500 v lese nepříde nějak hrozný, jak tady většina píše, že prej to tahá za ruce. To se psalo i u 701, jak prej tahá za ruce. Za ruce teda netahá motor, ale bažina, když nechce stroj propustit ze sevření. Tam to teda tahá pekelně
Naposledy editováno 13.04.2025 17:18:41
Mě třeba EXC 500 v lese nepříde nějak hrozný, jak tady většina píše, že prej to tahá za ruce. To se psalo i u 701, jak prej tahá za ruce. Za ruce teda netahá motor, ale bažina, když nechce stroj propustit ze sevření. Tam to teda tahá pekelně

Naposledy editováno 13.04.2025 17:18:41
ZdendaZB> me taky exc neprijde jako extrém, ono teda dost zalezi jak tahas, ale ten motor je proti mx dost gumovej, kroska působí výbušnějším dojmem i 450…
Za me docela hodnej traktor, ale tezky a neohrabaný
Naposledy editováno 13.04.2025 21:15:06
Za me docela hodnej traktor, ale tezky a neohrabaný
Naposledy editováno 13.04.2025 21:15:06
Tady nejsme v americe a zase aby to trochu jelo, tak výkon potřebuješ. Jinak se po silnici vlečeš jak šnek a nemáš šanci předjet. Viz crf 300, motorka pro holky, co se teprve učí jezdit 
Tak dneska jsem se třeba dozvěděl, že exc není dost vostrý endůro, protože je těžký a moc velký, s čímž teda souhlasím, protože exc je cestovní stroj. Stejně mám na tom naloženejch minimálně 35 kilo během přesunu, takže s tím nejde nějak extra rajtovat. Jen kdyby to tak neřvalo a neklepalo se.
Což právě teď A potvrdil a potuploval.
Jinak, do terénu patří jen dvoutakty, protože, když se utopí, tak se nic nestane.
Naposledy editováno 13.04.2025 21:38:14

Tak dneska jsem se třeba dozvěděl, že exc není dost vostrý endůro, protože je těžký a moc velký, s čímž teda souhlasím, protože exc je cestovní stroj. Stejně mám na tom naloženejch minimálně 35 kilo během přesunu, takže s tím nejde nějak extra rajtovat. Jen kdyby to tak neřvalo a neklepalo se.
Což právě teď A potvrdil a potuploval.
Jinak, do terénu patří jen dvoutakty, protože, když se utopí, tak se nic nestane.
Naposledy editováno 13.04.2025 21:38:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
exc500, řetězový kolečko a rozeta -... KTM EXC 500 F | ZdendaZB | 11 | 17.4.2025 v 19:34 ZdendaZB |
Zkušenosti s 500EXC KTM EXC 500 F | Propiska7 | 26 | 11.4.2025 v 01:30 ZdendaZB |
Přestavba wr250f 2002 do rámu yz450... Yamaha YZ 450F, Yamaha WR 250F Yamaha Cross Yamaha Cross | PavelWi | 8 | 26.12.2024 v 21:22 Kohlstein |
Yamaha WR 250F [1 ... 5, 6] Yamaha WR 250F | chora | 175 | 14.10.2024 v 06:41 gambler |
EXC 500, CRF 300 L coby cestovní st... [1 ... 13, 14] KTM EXC 500 F, Honda CRF 300L, KTM EXC 500 Six Days | Eso_Rimmer | 392 | 7.10.2024 v 13:52 ZdendaZB |