Téma: deformace nádrže
Ahoj,
stalo se někomu vcucnutí nádrže, v létě byla motorka pod plachtou asi týden a po sundání byla nádrž vcucnutá , deformovaná, po otevření víčka zasyčelo (tedka vždycky při otevření zasyčí) , trochu se nádrž vrátila , ale i tak zůstala promáčklina. Nevíte kde je problém , hadička od nádrže není nikde skříplá jde normálně profouknout. Máte nějakou radu , na co se podívat , dííky.

deformace nádrže

23.1.2025 v 13:56 | Nahoru | #1
To nemá co syčet. Je tam odvětrání skrze nějaký hadicový systém, možná i nádobku s aktivním uhlím. Hledej díru, která tam má být a není.

2 reakcí na tento příspěvek deformace nádrže

23.1.2025 v 14:17 | Nahoru | #2
Většina motorek má dírku ve víčku nádrže

1 reakcí na tento příspěvek deformace nádrže

23.1.2025 v 15:00 | Nahoru | #3
Hehe, to bude nějaká divná vlastnost Kawasaki. Na přítelkyni Z1000 to dělá zas opačně. V létě když se nádrž ohřeje, tak to píská a při otevření víčka to zasyčí. Ale přetlakem, ne podtlakem. Co a kde je špatně se mi odhalit nepovedlo. Odvětrání u víčka jsem zkoušel profukovat několikrát a nepomohlo to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) deformace nádrže

23.1.2025 v 15:17 | Nahoru | #4

ja1 píše: Většina motorek má dírku ve víčku nádrže


Možná před třiceti lety.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) deformace nádrže

23.1.2025 v 15:47 | Nahoru | #5
Krautkopf> zbytečně přeháníš 30 let to bude tak v Kalifonii, v evropě bych to viděl spíš na dvacet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) deformace nádrže

Skvělá odpověď, děkuji! 23.1.2025 v 16:38 | Nahoru | #6
Honza-TA950> Jistě, jistě .. .vždyť ono to VN900 tu s námi ani tak dlouho není...
Musím se však ohradit proti té Kalifornii, my i oni to máme obvykle stejnou nádrž a její odvětrání, jen oni měli dřív nařízené to aktivní uhlí.
Po jejich:


Po našem jde od víčka nádrže vnitřkem nádrže trubička, hadička, ventilek a hadička označená číslem 3:

Zbytek už je v manuálu, který lze volně stáhnout zde na webu.

(reakce na) deformace nádrže

23.1.2025 v 17:52 | Nahoru | #7
Krautkopf> tak to bylo myšleno, ty zlé uhlovodíky lapali v kalifornii do aktivního uhlí už dost s předstihem - bylo to i ve všech manuálech (...mimo model pro kalifornii, ten má navíc i tohle klubko hadic a kanystr s uhlím...)

(reakce na) deformace nádrže

24.1.2025 v 14:09 | Nahoru | #8

Smog_Phantom píše: Hehe, to bude nějaká divná vlastnost Kawasaki. Na přítelkyni Z1000 to dělá zas opačně. V létě když se nádrž ohřeje, tak to píská a při otevření víčka to zasyčí. Ale přetlakem, ne podtlakem. Co a kde je špatně se mi odhalit nepovedlo. Odvětrání u víčka jsem zkoušel profukovat několikrát a nepomohlo to.



Mě se zdá, že to dává smysl... nepotřebuješ, aby se ti palivo odpařovalo nebo vytékalo...

naopak potřebuješ, aby si nádrž přisála vzduch, aby palivo mohlo jít dále kam patří (karburátor/vstřikování)...

Naposledy editováno 24.01.2025 14:12:30

1 reakcí na tento příspěvek deformace nádrže

24.1.2025 v 15:24 | Nahoru | #9
O tom žádá. Zbytek našich motorek tohle ale nedělá. Tam to probíhá v tichosti. Na té Kawě bude nejspíš něco přicpaný a proto to píská a pak si to odfoukne, jako když otevřeš lahváče. Ale kde a co je přicpaný jsem neodhalil. Nebo prostě Kawa pískat má

(reakce na) deformace nádrže

24.1.2025 v 19:33 | Nahoru | #10
Smog_Phantom> Nevím jak u nových ale u starších moto je to normální stav když moto stojí v létě v tropech nějaký den a otevřeš nádrž tak je to jako správně vychlazený lahváč odfukne.. dělalo mi to u všech moto. Normální stav

deformace nádrže

4.3.2025 v 15:48 | Nahoru | #11
Ahoj, všem děkuju, konečně jsem se dostal k sundání nádrže. Hadička od nádrže k ventilku šla profouknout, ale trubička v nádrži byla ucpaná (nešla profouknout pusou), vzal jsem jí lehce kompresorem a povolila. Ted už jen počkám na teplo a snad je problém vyřešený

1 reakcí na tento příspěvek deformace nádrže

6.3.2025 v 14:03 | Nahoru | #12
To je nějakí blbost, když motorka stojí a neběží motor, tak se v létě může nádrž nafouknout, je tam přetlak, který nemá kam uniknout.
Při stojící a nenastartovaný motorce ke vcucnutí nádrže nemůže dojít, k tomu může dojít pouze při běžícím motoru a nedostatku doplňovaného vzduchu do nádrže.

(reakce na) deformace nádrže

6.3.2025 v 18:01 | Nahoru | #13
FJRPEPA> Já bych řekl, že když v horku stoupnul tlak, tak si to bylo schopno odfouknout (třeba přes víčko) a potom v noci, kdy se ochladilo, vzniknul podtlak (přisál víčko, hadičku, co já vím...) … no a bylo!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) deformace nádrže

18.3.2025 v 12:19 | Nahoru | #14
ja1> To bejvávalo. Ano bylo to super funkční a le vypíčené předpisy kdejakých ekokretenů to zakázaly. Prostě že by to mohlo téct při nehodě a tak jsou různě složité odvětrávací systemy, kde bud solo (zpravidla do euro3) nebo přes filtry s aktivním uhlím vede hadička pod mašinu. A co se může stát se také stane. Buď se podaří hadičku někde skřípnout a nebo se konec ucpe bordelem. Hadička totiž v určitou dobu chladnutí stroje nasává a pokud po ní teče bordel, dostane se dovnitř. Sice jen na okraj, ale to se opakuje poriodicky, jak je mašina používaná. Až se stane neprůchodnou. A pak se stane co se stalo. Ty hadičky co čumí pod mašinu je občas dobré protáhnout drátem. Stačí pár centimetrů, je to vždy na konci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) deformace nádrže

18.3.2025 v 16:19 | Nahoru | #15
MilanR1> Nikdy jsem to nedělal.

(reakce na) deformace nádrže

18.3.2025 v 17:25 | Nahoru | #16

FJRPEPA píše: Nikdy jsem to nedělal.


Ale logiku to má, ne?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Start vn900 Kawasaki VN 900 Classic Jirka_VN900 7 10.4.2025 v 18:37 Slávek-TDM
poškodený stator Kawasaki VN 900 Classic, Kawasaki VN 900 Custom Rodny_King 18 24.9.2024 v 10:02 WartburgTourist
Převoz motorky Kawasaki VN 900 Classic Redak105 9 15.9.2024 v 11:03 MMARTINK
Nejlepsi cesta do Spanelska Kawasaki VN 900 Classic Redak105 16 15.9.2024 v 10:52 xlynx
Rady začátečníkovi Kawasaki VN 900 Classic rosak72 25 15.10.2023 v 11:36 Piwell

TOPlist