tankoval sem okamzite, ale v nadzi bylo pri startu asi 7l paliva.
mate nekdo podobnou zkusenost?
1 reakcí na tento příspěvek Ranní stratování
co je to volnej prutok tomu nerozumim?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ranní stratování
Nutno ale poznamenat, že jak jsem motorku v létě koupil, startovalo to na dotek a čím teplota klesala a motorka déle stála v chladné garáži, tím bylo startování horší ale vždy maximálně napodruhé, tentokrát ale až napočtvrté. Ale jak říkám, myslím si, že to bude, alespoň v mém případě, svíčkama.
Naposledy editováno 30.10.2008 19:58:55
1 reakcí na tento příspěvek Ranní stratování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ranní stratování
3thno>WHTRDR> volny prutok benzinu je jedna ze 3 fazi kohoutu o GSa. Rozumi se tim, ze ten benzin proste volne tece.. (GS ma zajimave udelany origo palivovy system)
ty jo to sem netusil, takze jaky ma teda polohy a co znamenaj?
Při zimě, jaká už teď je, to chce jenom vytáhnout sytič a zmáčnout startér. Naskočí to jako vždycky. S plynem vrkat až po úplném nebo aspoň částečném stažení sytiče.
Pár detailů k tomu kohoutu....
GS má podtlakový palivový kohout, to znamená, že při poloze ON teče benzin jen při běžícím motoru. Při stojícím motoru neteče v poloze ON nic. Běžná celoroční poloha je tedy ON. Benzin se nezavírá a nikdy ho tedy nezapomenete otevřít Žádnou polohu OFF Suzuki GS500 nemá.
Poloha RES je běžná rezerva, fungující rovněž v podtlakovém režimu.
Poloha PRI je poloha na zaplavení karburátorů po delším stání. Je to jediná poloha nepracující v podtlakovám režimu. Při poloze PRI bezin volně protéká i při stojícím motoru a zaplaví tak prázdné (např. odpařené) komory karburátorů.
POZOR ! tato poloha nesmí být zapnutá (zapomenutá) delší dobu - třeba přes noc. Je totiž nebezpečná pro motor. Hrozí totiž zaplavení palivových komor karburátorů, následné protečení paliva do spalovacího prostorů válců + případně zaplavení airboxu palivem. Když si při startování nevšimneš, že ti celá motorka smrdí benzinem a zatočíš startérem, tak hrozí ohnutí ventilů, resp destrukce motoru (...citace z manuálu), protože se písty snaží slačit nestlačitelnou kapalinu místo obvyklé stlačitelné směsi.... Nedávno se tu řešil tento problém na fóru. Zapátrám ve vyhledavači, docela by mě zajímalo, jestli už to "šťastný" majitel rozhodil a zjistil co je všechno v pi**
Naposledy editováno 31.10.2008 22:44:48
na ON sem zkousel bez plynu i bez sytice, plyn bez sytice, sytic bez plynu a sytic a plyn. A nic.
Pak PRI bez niceho a chytlo to hned. ja kto chytlo prepnul sem na ON, nahodil sytic a pak vse ok.
nepobiram to. prece kdyz zasnu motor tak by v karburatorech melo zustat dost paliva pro dalsi start ...
1 reakcí na tento příspěvek Ranní stratování
Radim-CC>tak to je hláška: GSko ma chytat na dotek :D ty si taky na povel prdneš? když to protočíš naprázdno, tak nasaješ benzin a promažeš při tom motor... ale nesmíš točit moc, nebo to uchčiješ... prostě si u každé motorky musíš najít optimální způsob startování
Hele, zní to jako fráze, ale já taky neznám nikoho, kdo by měl s GS500 (když je dobře seřízená a udržovaná samozřejmě) problémy se startováním. Hodně lidí se o tom zmiňuje v různých diskusích nebo to uvádí ve svých profilech - chytá na první brnknutí je tam často.
1. Mít pořádně nabitou baterku
2. Nestartovat ani s troškou plynu
3.Prvně bez sytiče nechat zdechnout a pak se sytičem a až se motor ustálí podržet trochu plynu
Ted píši o startování kdy moto stála déle a mrzlo....
Ale mozna bych se taky, jak jsem rikal pri prodeji, kouknul na svicky(ktery mas pred vymenou) a mozna dobil bat. NEmel jsem s ni nikdy problem.. Nehlede na to, ze startovani na PRI, je docela píčovina, ne? (když to reknu takhle otevrene. Rekni si, co PRI znamena, zasad vyznam polohy PRI do motoru, resp. spalovaci komory... a predstav si ten moznej mazec, kterej by treba mohl nastat pri volnem prutoku paliva do motoru). MOzna bych, byt tebou, zkusil veci co jsem psal na zacatku a taky treba v blbym OBI koupit maly plynovy topeni - "tvar kostka" - a nechaval ho zapnuty, kdyz chces jezdit a hlůavne startovat v zime.
Naposledy editováno 03.11.2008 18:32:26
2 reakcí na tento příspěvek Ranní stratování
baterku mam vymenenou, to bylo prvni co sem udelal, ze sem vytah z nabijecky rezervni.
svicky sem kontroloval, mely by bejt v norme, ale stejnak mam pripraveny nahradni, neboj ;)
a dalsi poznatek: vcera rano to chytlo na dotek. na ON, samozrejme.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ranní stratování
Já než se po koupení motorky dostala k manuálu, tak jsem jezdila na ON a vypínala na PRI. (Zblblost ze simálu, kde místo PRI byl OFF).
Když jsem se dočetla jeden večer v manuálu, co poloha PRI skutečně znamená, běžela jsem rychlej jak slepice k žížale, abych přepla kohout na správnou polohu.
Co si pamatuji, tak jsem to praktikovala měsíc.
A , díky bohu, nic se za tu dobu nestalo!
Motorka do dnes fakčí jak hodinky za půl mega. Po letošním jarním servise mi bylo dokonce i řečeno, že překvapivě dobrý stav motoru.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivové hadice - jaké Suzuki GS 500E | Dejwidos | 7 | 14.10.2024 v 13:19 Zdenalbenal |
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E | Dejwidos | 10 | 4.10.2024 v 11:54 Metric |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 18 | 12.9.2024 v 14:28 tun |
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E | ViraxRider | 54 | 7.9.2024 v 21:43 TomasRA |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |