Nakonec jsem našel celou stránku, kde je funkce a složení keihinu cvk 32 jak popsaná, tak vyobrazená :)
http://faq.ninja250.org/wiki/How_a_carburetor_works:_Carbs_explained

edit - radost může trochu kalit fakt, že se jedná o CVK 40, ale pohledově a funkčně je to stejný snad :)
Naposledy editováno 20.08.2009 21:46:33

Viz ten graf ideální bohatosti-patří k mikuni typ VM, slejdovej karbec by si takhle nepoladil
To číslo je průměr difuzoru. Další podrobnosti neznám.
On the CV, adjust the idle mixture while idling. Closing the idle mixture screw slowly should cause the idle to become rough. Slowly turn the screw out until the engine again idles smoothly. Add approximately 1/8 to ¼ turn more. If closing the screw makes no difference in idle speed or smoothness, you will have to use the next smaller pilot jet
naopak když reaguje až při větším povolení nad 3 otáčky, pak je třeba dát větší volnoběžnou trysku -
If you have to turn the screw out more than 3 turns, consider increasing jet size to the next larger pilot.
na ladění doporučujou tři sady čistých svíček - nejdřív projet jednu míli a nepřesahovat půl plynu -
After installing the plugs, you want to ride around at part throttle gently accelerating but keeping below ½ throttle. You want to stay on the low speed circuit as much as possible.
akorát píšou, že když už se nedává jako přísada olovo, tak se podle barvy svíček usuzuje blbě -
With todays fuels that are missing the lead, it's difficult to get a reading from the plugs at all.
co mi nějak nejde přeložit je toto

Here's a quick test that will tell you if you have to fat of a jet in the top end....
Run the bike through the gears into third gear and run third up to 60-70 MPH full throttle, then chop the throttle about 1/8 to 1/4 back and see if the bike either surges ahead or stumbles then recovers.
If it surges ahead, your jetting is lean
If it stumbles and recovers , your jetting is rich
If it makes no difference, you're pretty close.
zdroj:
http://www.hdtalking.com/fuel_and_carb_related_issues/978-cv_carburetor_jet_adjustment_trouble_shooting.html
to střílení do pravýho po ubrání je podivný, levej to nedělá, pravej byl taky ok, obohacením šroubem bohatosti se to zlepší, ale pořád je tam znát to popráskávání při vytočení a puštění plynu - tak zkontroluju jestli mi to nesaje falešnej někde u příruby..
...Run the bike through the gears into third gear and run third up to 60-70 MPH full throttle, then chop the throttle about 1/8 to 1/4 back and see if the bike either surges ahead or stumbles then recovers.If it surges ahead, your jetting is lean
If it stumbles and recovers , your jetting is rich
If it makes no difference, you're pretty close....
To znamená že máš jet na plnej, pak ubrat. Pokud to při ubrání plynu nejprve zatáhne víc a pak až ubere, tak máš chudou směs - jehlu nízko - při ubrání je bohatší než naplno. Pokud to naopak při ubrání nejdřív ubere víc (a možná střílí) tak máš bohatou směs. Pokud to ubírá nějak normálně, tak máš správnou směs.
JESE>CVK maj retro triuphy, tady mas naky nfo o jejich serizovani.
ono i na tom hd foru toho je docela dost a myslím kompletní, co je třeba -
http://www.hdtalking.com/fuel_and_carb_related_issues/
co sem zatím moc nepochopil, jakým způsobem funguje zvedání šoupěte a za jakým účelem se navrtává díra v šoupěti, která ovlivňuje zvedání šoupěte - tedy čeho se tím docílí.
Naposledy editováno 03.10.2009 21:30:58
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
Nějak z toho nejsem moudrej

v první větě nechápu co znamená wedge left. no a v druhým odstavci druhá věta :)
All you are doing when you shim is moving the "Needle Taper" wedge left...which robs the top end. Proper jetting is what you need.
At 3 turns on the idle screw you are at the limit of usefulness. Kinda like continuing to open the facet when no more volume of water is available.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje keihin CVK 32
Tím naznačuje vztah mezi volnoběžnou tryskou a šroubkem volnoběžné bohatosti.
Ve slovníku jsi to nenašel, protože uprostřed slova facet mu chybí ještě "u".
Na tu první větu jsem línej, musel bych hledat ve slovníku.
takže se jim při svý mrzký znalosti aj snažím vysvětlit, jak tomu rozumím já - když není jehla zvedlá, tak při poloze plynu 0,3 (1 je plnej) mi bez podložený jehly jde určitý množství směsi odpovídající 0,3 plynu
Když zvednu jehlu, tak při 0,3 plynu mi tam jde směs jako při 0,35 plynu - tzn. směs se stane bohatší - ale pouze v rozmezí plynu, který ovlivňuje poloha jehly svým tvarem. tzn. pro mě je to znatelný ovlivnění hlavně kolem 1/4-1/3 plynu, mám pravdu?
a když koukám na ten diagram, co ovlivňuje clip position, tak je tam jasně vidět, že polohou jehly si prostě nemám jak top end rozhodit, protože poloha jehly končí vlivem u cca třetiny plynu...
toliko páteční teorie

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
Mám takovej dotaz. Možná jsem se už ptal. Jak se jezdí z uzávěrkou? Zatáčí to mimo asfalt ochotně, nebo se to snaží přetlačit přední kolo rovně?
A jak se s tím jezdí za sucha po silnici (bez uzávěrky)? Táhne to při přidání doprava a při ubrání doleva jako Jawácká sajda?
edit - he blbě - hladina rovně je vzhledem k "zemi", ale není rovně vzhledem dělící rovině karburátoru, podle který se "řeší" výška hladiny karburátoru - tak jestli to něčemu vadí nebo nemůže :)
tady je směrem k válci
[URL= směrem od válce
[URL=
Naposledy editováno 25.01.2010 12:58:21
celkově mi není jasný, co a jakým způsobem hladina ovlivňuje - to mi tady na foru i přes pár dotazů zatím nebyl nikdo schopen vysvětlit

trysky, šoupě, pružina - tohle všechno je mi jasný co a jak kdy a proč, jen tu hladinu furt nechápu, jak to tam funguje..
píšou tam něco o tlaku paliva v plovákovce a funkci venturiho trubice - čím míň paliva v plovákovce, tím nižší tlak paliva, takže i když je jehla zvedla a palivo může proudit, tak vzhledem k nižšímu tlaku ho proteče míň, než při vyšší hladině - tak to chápu já. (třeba blbě, prohnal sem to translatorem a zbytek domyslel)
http://www.allthingsmoto.com/forums/f-15/how-set-your-motorcycle-carburetor-float-level-13609/
kolmost hladiny budu teda brát jako ok - možná je to logický - o co víc je ho vepředu, o to míň je ho vzadu, proto výslednej "tlak" potřebnej pro proudění určitýho množství paliva bude stejnej, jako by byl karbec v rovině, je to tak?
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
Uváděný rozdíl velikosti trysky o 1 já teda ani omylem za jízdy nepostřehnu.
Komínek je u všech dnešních karburátorů uprostřed plovákovky, kde se s nakláněním hladina nemění. Plováky jsou umístěné taky uprostřed plovákovky a většina motorek s nima dokáže jet dlouho po zadním kole.
Mimo podélný střed je volnoběžný okruh, navíc podtlak na volnoběh je nízký, takže tam má hladina a naklonění karburátoru velký vliv na bohatost.
Nepoužívej automatické překladače, každé slovo má 20 významů v různých souvislostech, z nichž některé ani nejsou v běžným slovníku. Automatické překladače nevyhodnocují souvislosti a vyberou si nejčastěji používaný význam, který nemá s tím ve větě nic společného. Výsledkem je nesmysl nebo matoucí věta. Přečti si to jednoduše rovnou v angličtině a neznámá slova si hledej v technickým slovníku.
Naposledy editováno 26.01.2010 11:18:51
The float level is the first thing that needs to be checked when tuning your carb. If the level is too high, it can cause a rich condition, too low and it can cause a lean condition. If it's not set correctly, any other adjustments you make may have to be redone.
Jeho popis je zase přesnější, pokud bereme v potaz, že díky bublinkám ze vzdušníku komínku je objemová hmotnost benzínu v komínku menší než benzínu v plovákovce.
První 4 věty jsou jen o tom, že ti benzín teče z nádrže do plovákovky vlastní váhou.
V tom druhým příspěvku píšou, že hladina má vliv na bohatost, což má, ale ne na kterou a jak moc. Dle mé zkušenosti s obyčejným šoupátkovým karburátorem Jikov a KMZ je výrazný vliv jen na volnoběh. Navíc tu hladinu nelze měnit tak moc, aby plováky ještě správně fungovaly. 2mm mimo správnou hladinu za jízdy pod plynem nepoznáš.
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
Vždyť přece na základě rozdílu tlaku v plovákový komoře a u trysky ten karbec funguje!
resp. podtlak v sání musí to palivo vysát až k horní hraně trysky, tzn. překonat
výškový rozdíl mezi horní hranou trysky a hladinou paliva.
čili pokud se zvedne hladina, tahle výška (rozdíl) se zmenší, čili na vysátí paliva až k horní hraně trysky bude potřeba menší podtlak, resp. při stejném podtlaku se paliva vzsaje víc, tudíž se směs obohatí. opačně ochudí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje keihin CVK 32
Dargas>Vždyť přece na základě rozdílu tlaku v plovákový komoře a u trysky ten karbec funguje!
resp. podtlak v sání musí to palivo vysát až k horní hraně trysky, tzn. překonat
výškový rozdíl mezi horní hranou trysky a hladinou paliva.
Přesně tak, třeba na sradovi když jedu kilo a víc palivo stříká přes trysku a jehlu přímo do difuzoru

Do airboxu je přes náfuky natlačený vzduch a tlak by způsobil zchudnutí směsi, což se projeví vynecháním zážehů již nad 40-50km/h !!! (vyzkoušel jsem) Takovej to má vliv....
Takže z airboxu vede hadička která potřebný tlak přivádí na vršek plovákových komor.
Čím větší rychlost , tím větší tlak. Třeba tak funguje i turboregulace na karbecech
.
Jurawood>Přesně tak, třeba na sradovi když jedu kilo a víc palivo stříká přes trysku a jehlu přímo do difuzoru aniž by k tomu potřebovalo podtlak
Do airboxu je přes náfuky natlačený vzduch a tlak by způsobil zchudnutí směsi, což se projeví vynecháním zážehů již nad 40-50km/h !!! (vyzkoušel jsem) Takovej to má vliv....
Takže z airboxu vede hadička která potřebný tlak přivádí na vršek plovákových komor.
Čím větší rychlost , tím větší tlak. Třeba tak funguje i turboregulace na karbecech
.
Však jasný, jak říkáš! pokud máš "náporovej" airbox nebo turbo, je v airboxu (potažmo u trysky větší tlak než atmosférický. tzn. karbec by nedával benzín.
proto se tento zvýšený tlak přivede i nad hladinu do plovákovky ("vyrovnají" se tlaky v sání (čili i u trysky) a v plovákovce (stejně jako jsou vyrovnané, pokud je v obou místech atmosferický tlak)
no a píst pak vytvoří kýžený rozdíl tlaků a už se nám tam tlačí benál

když připojím airbox, neuvidím na šoupě :)
navíc rozdíl je minimální - tzn. chová se to téměř stejně, jako s připojeným airboxem -
směs chudá není, myslím - hoří do oranžova, to znamená bohatá, ne? mám to nahraný ještě s tou colortune svíčkou,ale už sem to nestihl odpo dát, tak se na to mrknu, z foťáku to v moc extra kvalitě neleze.
nevěděl sem, jestli to střílí do sání nebo výfuku, proto jsem se inspiroval videem, co sem dával Jurawood - ten pohled na šoupátka za jízdy :)
tak video nebude nešlape nahrávání videí na youtube - a ještě mě napadlo, jestli tohle můžou způsobit vyhozený katalyzátory, jen je mi divný, že by jejich vyhození rozhodilo jen jednu oblast
Naposledy editováno 27.01.2010 23:13:22
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
pulzování klapky bude předpokládám normální, jelikož motor saje přetržitě a vytváří kolísání tlaku v sání. Jak moc je to "normální poskakování" to nevím, nemám vlastní zkušenost.
podle videa to vypadá, jako když do karbce plivne trochu hořící směsi, ne?
Výfuk je origo? upravenej? předstih je správně? jsou správně vačky a vačkový kola?
v jinejch polohách plynu to jede dobře, jak se směs obohatí zvednutím jehly, jede to taky dobře - konkrétně to nefluše při 4 podložkách pod jehlou. spotřeba zvednutím jehly se nějak extrémně nemění.
mně to nepřijde jako chudý, proto moc nechápu ty detonace a flusání do sání, který vyřeší až větší obohacení - ono ty katalyzátory bych stejně vyhodil, za chvíli by zrezly v zimě, takže za rok dva by člověk měl beztak rovný svody, tzn. mi přijde rozumnější vyřešit teď směs, než vracet katalyzátory - volnoběh super - šroubem bohatosti jde ještě obohatit, takže použitelný rozmezí tam je. plnej plyn pod plynem je taky ok, jediný, co zlobí, je špatný chování při pomalý akceleraci v rozmezí kolem 1/4 plynu a setrvání v poloze 1/4 plynu :) jak se dá půl a víc plynu, tak to reaguje dobře a nestřílí. při zvedlejch jehlách to reaguje dobře i při lechtání plynu.
ještě sem dostal tip na pár věcí a sice -
1. vadný karburátory - prý už taky byl jeden případ, ale tohle jsem zatím tak nějak vyloučil.
2. bordel v karburátorech - čištěný byly sice jen plovákovky, ale oba karburátory se chovají stejně, tak předpokládám, že bordelem to není. navíc mají karbecy jen 12tis km.
tady jsou ty detonace kolem 1/4 plynu -
Naposledy editováno 27.01.2010 23:59:08