1 reakcí na tento příspěvek přední přídavná světla
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přední přídavná světla
zaks>Přes relé na baterku, pak od parkovaček natáhneš plus na plus těch pro denní svícení a jedem.
Plus od světel dáš na spínačku a ne na parkovačky, protože při použití dodatečně montovaných světel pro denní svícení nesmí svítit nic jiného, ani parkovačky ani koncová světla. To neplatí v případě, že jsou jako světla pro denní svícení použity normální reflektory. Pak zase koncový svítit mají. No je to kocourkov, ale to je v ČR naprosto normální.
1 reakcí na tento příspěvek přední přídavná světla
Vycházejme z předpokladu, že po nastartování teď nesvítí nic. Namontujeme denní svícení, napojíme ho přes relé přímo na baterku. Natartujeme, napětí se zvedne, relé sepne, denní svícení svítí. Zmáčkneme čudlík, rozsvítí se parkovačky(následně třeba i potkávačky), plusový drát vedený z parkovaček na plusový drát denního svícení vyvolá zkrat a denní svícení zhasne.
Ale jo, jak si to tak čtu ještě jednou, tak i přes tu spínačku by to šlo.
Jinak ten zákon znám Moc ho taky nechápu, protože pak nevidíš auto zezadu když nesvítí, ale to už odbočuju od tématu, takže prrr
ZdenyRider>nechci prudit, ale může vůbec bejt dení svícení na motorce?
Nevím určitě, ale podle znění příslušného paragrafu se mluví jen o motorovém vozidle. §32 Zák. 361/2000Sb
Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení.
Teď jde o to, jestli je to technicky možné, dodržet rozměry co se týče výšky umístění atd. Ale zákon to výslovně nezakazuje a co není zakázáno, je povoleno.
V části 2a uvedeného předpisu se uvádí:
1. Montáž - nepovinná na automobilech, zakázána na přípojných vozidlech,
2. Počet - dvě
3. Umístění - na šířku: bod přivrácené plochy ve směru vztažné osy, který je nejdéle
od podélné střední roviny vozidla, nesmí být vzdálen více než 400 mm od vnějšího obrysu vozidla. Vzdálenost mezi vnitřními okraji obou přivrácených ploch ve směru vztažných os nesmí být menší než 600 mm. lato vzdálenost může se zmenšit až na 400 mm, když je celková šířka vozidla menší 1300 mm. na výšku: nejméně 250 mm a nejvýše 1500 mm nad vozovkou, na délku: na přídi vozidla. Tato podmínka se považuje za splněnou, jestliže vyzařované světlo neobtěžuje řidiče ani přímo ani nepřímo přes zpětná zrcátka a nebo jiné plochy na vozidle odrážející světlo.
4. Elektrické zapojení - jestliže jsou denní svítilny na vozidle, musí být automaticky
zapnuty, když je zařízení, které startuje nebo zastavuje motor v poloze, která motoru umožňuje jeho běh. Aktivace a deaktivace zařízení pro automatické rozsvícení denních svítilen musí být možná bez použití nářadí. Denní svítilny musí automaticky zhasnout, jakmile se rozsvítí světlomety, s výjimkou případu, kdy se světlomety použijí pro přechodné varovné rozsvěcování v krátkých intervalech (světelná houkačka).
5. Sdělovač - kontrolka zapojení obvodu je nepovinná.
1 reakcí na tento příspěvek přední přídavná světla
Já mám potkávačky nastavené na max. oslnění.
1 reakcí na tento příspěvek přední přídavná světla
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přední přídavná světla
Mayklik>Osobně si nemyslím, že pokud použiju LED světla na tzv. denní svícení, že budu víc vidět, než když si nastavím potkávací světlo tak, že oslňuje protijedoucí řidiče.
Já mám potkávačky nastavené na max. oslnění.
Za to bych všechny motorkáře co jezdí s dálkou nakopal do prdele. Vůbec to neznamená, že jsi líp vidět. Je vidět akorát flek. Ostatní řidiče oslníš a vzdálenost blížícího se fleku se špatně odhaduje. Je to naprostá krávovina a nijak nepodložená, u nás velmi rozšířená praxe, naopak jsi velmi špatně identifikovatený, kde se vůbec na silnici pohybuješ. Já osobně se cítím jako motorkář, ale takovým dávám i v autě naplno dálkový. A že jich mám vpředu 8. 4 dole 4 nahoře.
Teď to asi slíznu od těch oslňovačů, ale je mi to jedno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přední přídavná světla
1 reakcí na tento příspěvek přední přídavná světla
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přední přídavná světla
zaks>Nevidim jedinej rozumnej důvod proč přes den jezdit s dálkovýma...
nevidím jediný rozumný důvod proč jezdit na motce s led světly pro dení svícení. rozumím u aut origo led světlům, ale ty doplňkové led pásky, co si tam dá každý jouda, který si to koupí někde v lídlu a přidělá si to na stodvácu, to je u mě tzv cigán tuzing
1 reakcí na tento příspěvek přední přídavná světla
diky
Barbora
aronek píše: díky všem,byl jsem na stk a bylo mi řečeno,že oni s tím problém nemají,ale doporučují normální svícení dle zákona a přidat poziční světla.Ještě jsem nic nemontoval, na vt mám přídavná světla,která svítí zaroveň s hlavním světlometem,tlumená i dalková světla a jdou nezávisle vypnout, na CB jsem chtěl dát diodové světla pro denní svícení,ale aby nebyl problém s policii a na jiných stk rozhodl jsem se o poziční diodové světla,která svítí zároveň s hlavním světlometem.
A jak charakterizuješ poziční světlo? Co to je? Může to být i přídavný reflektor ( resp. 2 ) s angel eye ? Co si o tom myslíte?
Naposledy editováno 27.07.2015 17:57:57
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
dobíjení Honda CB 750 | rg250 | 1 | 18.9.2024 v 17:07 Deadman |
Karburátory - šoupátka Honda CB 750... Honda CB 750 | Turista | 4 | 7.8.2024 v 22:12 Milano52 |
kempy na Slovensku Honda CB 750 | rg250 | 17 | 1.7.2024 v 23:58 skypepalo |
Moto výlet po ČR Honda CB 750, Honda CB 750 F2 Bol d´ Or | Ina32 | 7 | 16.5.2024 v 21:24 Ina32 |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |