1. PODŘAZOVÁNÍ A ŠKUBÁNÍ Když jedu 90 mezi dědinama a pak začnu brzdit na těch 50 a podřazovat.Začne jakoby poskakovat.Potahuje rychle za sebou,jakoby skáče.Přemýšlel sem jestli se to jakoby nepřidírá.Dělá to v 90% případů.Už mě to štvalo a tak sem začal vždycky mačkat spojku,přidat,aby se to jakoby promazalo a pak už to nedělá,ale ujedu 2 km do další vesnice a zas to dělá.Podřadím,zmáčknu spojku a trošku vytočím a zas klid.Čím to teda je a jak to mám řešit.(je to tim,že je to prostě 2-takt? a nevadi to te spojce nějak extremě moc?)Dělá to i když jede z kopce,chce to buď full gas nebo nic,ale zmačknu spojku protočím a zas ok.
2. VYSOKÉ OTÁČKY PŘI ZASTAVENÍ Když přijedu ke křizovatce a zastavim.Zařadím neutrál a otáčky nechcou spadnout.Klidně to drží 5-6 tisíc.Když zapnu sytič otáčky spadlou na (podle manuálu) normálních +-1250. Stačí ale vrátit sytič zpět(vypnout) a pridat plyn a zase to nespadne.Dělá to tak v 90% případů.Někdy má náladu a dělá to pořád někdy míň.Ale teplota motoru na to nema vliv.Dělá to studená i řádně zahřátá.(třeba i po 25km jízdy v kuse)Prostě při jakékoliv teplotě.Když jedu a zmáčknu spojku,vytočí se sama na 8000ot/min.Když spojku pustím,vrátí se to k odpovídajím otáčkám ke kvaltu a rychlosti.Zkoušel sem se podívat jestli není někde přiskříplý nebo zlomený lanko ale není.Do karburatoru sem se taky s taťkou díval,a jehla chodí tak jak má.(tomuhle ale moc nerozumim,zatim,jak to tam vlastně funguje,asi vim o co tam +- jde,ale jak to probiha netuším)
3. TOP SPEED Co sem viděl na netu tak není problém letět s ní 150km/h.Já sem z toho vytáhl 139km/h a to ještě z kopce jak prase a byl to celkem hrot.V D-motu říkali,že je plně otevřená,jestli má tech 30 koní nevím,ja to nepoznám a na brzdu se s ní nedostanu.Ale zjistil sem,že ji nevytočím na víc než +- 10500 ot/min.Je to jakoby tam byl omezovač.Prostě nejde,ale na neutrál to jde někam okolo těch 13000.Každopádně má víc než 15 koní protože kamaráda na YZF-R 125 (4-takt,15 koní na 100%) natřu
4. MOC NÍZKÁ SPOTŘEBA Nevím jak to dělám,připadá mi,že ji nějak moc nešetřím,samozřejmě že ve měste nepojedu 9000ot/min 5 stačí akorát,ekonomicky ,ale když se za městem rozjíždím tak to zkopu třeba i o 2 kvalty a pořádně vytočit,ať se práší za kočárem,ale přesto sem počítal spotřebu a vyšlo mi nějakých 4,5 l/100km .Nevím jestli sem to špatně nespočítal ale podělím litry počtem ujetých km a vynásobím 100 a vychází mi 4,5l.Samozřejmě bych měl být rád,že to tak je,ale nějak mi to nesedí.Říká se,že si řekne i o 8-9l na 100km.Taťka mi ríkal,že to prostě ještě neumím,ale myslim,že to tim není.Pravda mám na ní najeto 1300km,ale říkám si,že to není uplně ok,aby "otevřená" brala 4,5l.
Jinak nejsem žádnej Pedrosa,vážim 80kg+hadry.Olej leju Agip speed 2T předepsaný výrobcem a teď sem začal Mobil1 2T Racing.Rozeta má 40 zubů,pastorek nevím.Přemýšlel sem,že by se měla vyčistit přívěra,karburátor atd,ale prostě to neumím,tak se to nedělal,nerad bych tam něco podělal.Kdyby mě to někdo naučil byl bych moc rád.Taky sem našel nějaky draty pod sedlem,kretý konči v takovym plastu,jakoby zastrčce(nevim jak se to přesně jmenuje) tak jestli tam něco nechybí nebo nepřebývá.
Kdyby někdo dokázal aspoň na něco odpovědět nebo nějak pomoct tak budu vděčnej,dík za přečtení
Kdyby se našel nějakej rider s RS z Kroměříže a okolí rád bych s nim pokecal a zeptal se ještě na pár drobností.
FORZA VALE!
Naposledy editováno 21.04.2012 21:05:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RS 125-Začínám
Takheshi_Haka píše: kdyrja> No kotouč to není,to by škubalo jinak,poskakuje celá motorka,potahuje,těžko se to vysvětluje...
Mrkni na řetězovku mě škube při 5tis. otačkách
2. Kolik to má otáček, když nastartuješ a necháš to zahřát ? Viděl bych to na neseřízený karburátor.
3. 139 určitě není při tvé váze normální, řekl bych , že je to otevřený tžeba jen na 16-18kW- občas na to v bazarech narazíš. Je to takové samodomo otevření- co jde to udělám, ostatní nechám. Zkus se podívat kde všude je tenhle ročník škrcený a podívat se čím by to mohlo být.
4.viz.3 - když není úplně otevřená bude mít také nižší spotřebu.
A jinak se co psal "neumím" apod. U nás v rodině není nikdo, kdo by motorkám nějak víc rozuměl. Já začínal na Babettě a bylo to přesně jak říká xBaryk- přestala pořádně startovat a chcípala. Našel jsem si čím by to mohlo být, a pak třeba videa s demontáží karburátoru. Nakonec to dopadlo tak, že jsem vyčistil celý palivový systém a vše seřídil a jezdí jako za starých časů (Vím neníto nic extra, ale tenkrát to byla moje 1. větší zkušenost)
A ten tvůj pocit, že se v tom neccheš moc hrabat chápu- já o nSR půl roku četl než jsme ji konečně dovezli domů. Teď se mě taky do toho moc nechce. Ale musíš jít postupně. A třeba i podle manuálu a zároveň postupovat podle co dohledáš na foru a neměl by si mít nějaký extra problém. Hlavní je se toho nebát, ale zároveň být i opatrný
nunuk píše:
A jinak se co psal "neumím" apod. U nás v rodině není nikdo, kdo by motorkám nějak víc rozuměl. Já začínal na Babettě a bylo to přesně jak říká xBaryk- přestala pořádně startovat a chcípala. Našel jsem si čím by to mohlo být, a pak třeba videa s demontáží karburátoru. Nakonec to dopadlo tak, že jsem vyčistil celý palivový systém a vše seřídil a jezdí jako za starých časů (Vím neníto nic extra, ale tenkrát to byla moje 1. větší zkušenost)
A ten tvůj pocit, že se v tom neccheš moc hrabat chápu- já o nSR půl roku četl než jsme ji konečně dovezli domů. Teď se mě taky do toho moc nechce. Ale musíš jít postupně. A třeba i podle manuálu a zároveň postupovat podle co dohledáš na foru a neměl by si mít nějaký extra problém. Hlavní je se toho nebát, ale zároveň být i opatrný
Cukání - vždy pomohl dotáhnot řetěž, dělal jsem to cca co 500km, asi to spíš chtělo novou řetězovku komplet :)
Maximálka - když jsem ji koupil a měla najeto 4000km tak 170km/h a asi po dalších najetých 4000km to kleslo na 150km/h. Při tom vždy na rovince. Vždy byla servisována v origo servise ale co si budem povídat i tam jsou prasata :( Můj názor, že by stačil novej nikasil a zase by to frčelo jak má, ale to je dost velká investice, do takového mopeda :)
Otáčky - vždycky mi po dojetí vyseli když jsem ji hodně honil ( myslím když jsem ji nepustil pod cca 8 - 9000 ot.) Vyselo to vždy cca 5 vteřin a pak OK. Jinak mě nepustí cca nad 10 500 ot max 11 000.
Strašně moc dělá když se vyčistí klapka která se otevírá při 5000 ot a pak při 9000ot...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RS 125-Začínám
Když se jela kudla tak myslím max 8 - víc jsem se nedostal. Jezdil jsem vždy mimo město spíš kopce.
A jestli tou klapkou myslíš přívěru, tak ta je do 2500ot. otevřená, pak do 8000 zavřená a v 8100 se zase otevře.
nebuďte líní, přečtěte si apriliatech.cz
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RS 125-Začínám
K bodu č1. Dle popisu to vypadá na výměnu komplet řetězovky. Z výroby se dává netěsněnej a ten je tak na 5000 Km. Dej těsněnej!
č2. Už z výroby se dává kvůli ekologii moc malá volnoběžná tryska a když se k tomu přidá špinavý filtr sání je to přesně to, co popisuješ. Nejsem si teď jist a nechce se mi to hledat, ale tuším, že z výroby je tam 40 a chce to tak 42-43.
č3. Top speed u správně otevřené motorky je cca 165-170 tachometrových. Vypadá to na zavřený model a nebo nefunkční přívěru.
č4. U nových modelů už dávno neplatí, že spotřeba je okolo 8l, ale 5-6l dle stylu jízdy, ale 4,5 je fakt dost málo. Opět to může být zavřeným modelem kde byla menší tryska. U otevřené verze je hlavní tryska 170. My jezdíme 172 pro jistotu.
Pokud se to bojíš rozebírat, dej to do servisu kde tomu rozumí. Domluv se s Hojkmanem z Apriliatechu ať Ti to poladí a budeš koukat jak jezdí správně seřízená Aprilka. Náš top speed při převodu 17/40 177km/h, při převodu 17/39 182Km/h tachometrových do omezovače otáček cca 12200 Ot/min.
tak pokud je to otevřený a jede to max. 139tach, tak bych to viděl na NF přívěru (vzhledem k tomu že se to nechce točit) a nebo už je to vyběhaný (kdysi jsem vlastnil AF1 160ccm a tam jsem dělal nikasil každých 12tis). Pokud ti lanko chodí opravdu dobře (pořádně vyzkoušet, jde to tam myslím přes toho šneka ne? aby to nedrhlo) tak bych to viděl že to někde přisává falešný vzduch. Také je samozřejmě potřeba rozdělat karbec, vyčistit (i přepadové hadice všechny). Jinak jak už bylo zmíněno, mrkni na barvu svíčky, jak je to seřízený, nejlépe seřídit i zápalko.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RS 125-Začínám
Na 99% to bude kombinací trysky + filtr.
Hummer> volnoběžnou bych dal ještě větší a to 45.
Naposledy editováno 24.04.2012 16:09:01
[img] to odpoj a pokud je tam i taková černá krabička, tak to zapoj do ní a máš po problému. Já jsem docela cvalík a těch 160 jsem vytáh taky. Pak ještě můžeš mít ucpanej výfuk takovým trychtýřem (u svodu z motoru)
Co se týče spotřeby, mě žrala kolem 7-8l a kámošovi co měl novější (mám za to 2007) tak mu žrala 10l, takže to žádný fámy nejsou :) Ale je fakt, že jsme je nešetřili.
Vysoký otáčky jsou divný, zkusil bych to nějak poštelovat. Každopádně koukni na stránky http://www.apriliatech.cz/ je tam bambilion věcí, co se ti určitě hodí ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RS 125-Začínám
Hoď ji do servisu ať ti ji seříděj po případě vyčistěj ty to nedělej nebo bys to posral už je to novější moto a ne Simson.
Naposledy editováno 24.04.2012 21:19:16
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RS 125-Začínám
Mi osazovali NSro tryskama 160/45/65, spolu s filtrem, oproti sérii 138/40/55. Motorka jede neuvěřitelně jinak. Ale souhlasím, že jestli dát 42 nebo 45 je laborování, co je lepší a co ne, já tam dal 45. Kus za 50 kč +- 10kč...
Radek11111>
A já s radostí vyvrátím Tvé tvrzení .
Mohl bych Ti psát eseje teorie, ale nebudu, dám Ti příklad.
Motorka jezdila do asi 6,5k +- 1k, a pak si mohl kroutit plynem jak chtěl, ale motorka byla hluchá a nepustila Tě přes ty otáčky. Přívěra se neotvírala. Příčina byla: urvaná "závlačka" (šroub s kulatého průměru na oválný, zajištěn matkou) z osy přívěry, na motoru. Tahadlo osy přívěry tedy vypadlo a netočilo přívěrou v motoru. Motor prostě nešel přes ty otáčky se zavřenou přívěrou a je to logické, když se Ti přívěra neotevře tak nemáš výplach, a když nemáš výplach, tak to přehlťuješ. Protože plyny nemají kam utíkat.
Takže jestli se u RSy otvírá přívěra od osmi, jak psal Hulvat, a autorovi motorka jede do 10k, tak to přívěrou nemůže být - můj názor zůstává stejný. Ovšem kdyby řekl motorka nejede přes 8, ok můžeme se bavit, ale takhle ne. Něco jiného je, že by se přívěra neotvírala na 100%.. Ale to už spíš budou špatný trysky, filtr, vzduch. restrikce nebo vejfuk.
Easy ride
Tak snad sem nenapsal blbost a do mě
Naposledy editováno 24.04.2012 22:56:17
Jinak teorie s tryskama: kde by se tam vzali najednou trysky s kterýma to nejede? jako že si je tam někdo strčil, zjistil že to nejede a nechal je tam? trochu divný ne?
Spíš bych řekl ten rozhašenej karbec, zápalko, ty otáčky bych viděl na přisávání vzduchu.
pak napiš čím to bylo.
Přeji hodně úspěchu
Radek
Mi osazovali NSro tryskama 160/45/65, spolu s filtrem, oproti sérii 138/40/55. Motorka jede neuvěřitelně jinak. Ale souhlasím, že jestli dát 42 nebo 45 je laborování, co je lepší a co ne, já tam dal 45. Kus za 50 kč +- 10kč...
Nemůžeš srovnávat NSRko a RSo. To nové RSo má kvůli ekologii tak složitej karburátor, že ani v servise Aprilia pořádně neví na co je tam ta elektronika a všechno je na to dost drahé. Když jsem sháněl tu volnoběžnou trysku tak jsem musel přímo k přímému dovozci karburátorů Dellorto a i ten měl velké problémy poznat která je vlastně ta volnoběžná tryska a až po konzultaci přímo v Itálii věděl co má po nich chtít a to jsem jí měl vymontovanou v ruce a vůbec mě nevěřili, že to je ona. Náhodou jsem se trefil Je jich tam asi 5. V katakogu karburátorů Dellorto 2011 přesně ten tip co se dává na RSa 2010 ani nebyl. Na trysku se čekalo 6 měsíců. Italové mají dost času na všechno.
3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RS 125-Začínám
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2903 | 14.10.2024 v 22:11 Ariete |
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 | Tesin | 1 | 23.5.2023 v 20:19 kokoška. |
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 | Jawák81 | 19 | 6.5.2023 v 14:27 Jawák81 |
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... | frantisekkal | 7 | 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |