
rybíz5 píše: J.M.K.> Jo,ted si vzpomínám jak tenkrát dala ženská v Americe do mikrovlnky kočku a čekala že se hezky usuší..A ona světe div se chcípla a taky jí museli cálovat
jenže ona ji předtím vyprala v pračce... to kočka ještě přežila...

1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
Jirka.46 píše: A co chcípání ještě před zastavením a rozjíždění,když se motor ještě pomalu ani netočí?Už jsem to párkrát viděl a přijde mi to docela zajímavé
to je asi blbost

2 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
Jirka.46 píše: Bubrak-ZX10R>Taky mi to přijde jako blbost,ale občas to vídám Prostě kola se ještě točí,ale motor,už ne
jo tak ze nekdo dojizdi a chcipa motor a vylejza z auta jeste nez se uplne zastavi, to asi jo, to je spis takovy jakoze spechani, to se mi nekdy taky povede
spis mam nekdy problem ze se predbiham s razenim a spojkou, jakoze treba radim z 2 na 3 a zmacknu spojku a poustim ji jeste nez preradim a pak se trochu zachroupa z prevodovky




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
Jinak ohledně těch "návodů pro (nejen) americké debily leccos naznačí tento soupis. A o tom, že ta americká dylina ještě tu kočku předtím dala do pračky, jsem (díkybohu) ani nevěděl. Ale neměla chybu ta, co přijela na dovolenou do Maďarska, půjčila si tam C4 a jela asi 220km, načež skončila doslova s "upečeným" motorem a prohořelou haubnou... a ještě se strašně divila, proč ta evropská auta jezdí tak pomalu? Mám ty fotky i někde zasyslené.
S tou ekologickou stopou je to jasny - ze pri vyrobe a likvidaci baterii je znacna, ale to jestli je o tolik vetsi nez u "normalniho" auta je otazka - zatim to dohromady nikdo nevi, z elektromobilu co doslouzily jsou zatim olovene aku ktere se recykluji a z tech co maji lion technologii jich zatim tolik KO neni a asi ani nikdo moc neresi likvidaci tech baterii - maji 10+let zivotnost a tak dlouho na trhu masove nejsou ...
Spis by se nejake info naslo k likvidaci liion baterii z ntb - tech bude mraky...
1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat
Naposledy editováno 11.05.2015 13:07:28
1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat
A u pani z usa co jela 200km na jednicku - myslim ze to je urban legend... Uz vidim babu jak sedne do auta, slapne na brzdu - bez toho na automatu volic na D nedas a pak tam da jednicku (bez spojky) zaprve tam ta jednicka nepujde dat - bude pocitat zuby a i kdyby tam nahodou zapadla, auto hned chcipne..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
ppll píše: Co přináší systém start/stop pro životnost komponentům-nic.Je to jen primitivní ochcavadlo emisí a spotřeby pro výrobce aut.
Ano je to tam jen kvuli spotrebe a emisim - coz jde ruku v ruce. On nekde nekdo tvrdil ze to ma prinest neco ohledne zivotnosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
http://www.rankfunny...itroen_Burned_Engine
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
Naposledy editováno 11.05.2015 13:07:46
assassin píše: nemyslim si ze by start stop spotrebu zvysoval jak pise JMK a byl tam jen aby "neco" vnutili ekoteroristum. Ten system dle meho funguje jak ma a veskere komponenty ktere se startovani ucastni jsou na tento system dimenzovany - tzn u staryho hundaje bych rozhodne rucne auto nechcipal pri kazdem zastaveni, u novyho auta bych to nechal fungovat jak je to navrzene. treba to vybiti baterky diky castym startum je blbost - ten system zacne fungovat az kdyz je motor na provozni teplote a taky jen pokud je dost energie v baterce.
Na Start/Stop systém začínám bejt pěkně alergickej. Čím-dál častějc se ve městě potkávám s pitomcema, co to maj. Zastavíme v koloně před světly, blbec s timhle nesmyslem přede mnou, chcípne mu to motor. Padne zelená, blbci trvá nejmíň 3 vteřiny než se nastartuje a rozjede, skrz světla pak projede nejmíň o jedno auto míň než by mohlo. Na další křižovatce se to opakuje. Je to stále horší, tři takovýhle pitomci v koloně a tam kde projelo na jeden cyklus 8 aut projedou sotva 4...

2 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat
Jakmile zmacknes spojku auto startuje, nez doradis kvalt tak bezi, tzn nevim kde by se tam prodleva vzala. U automatu auto bezi nez prendas nohu z brzdy na plyn...
Jinak teda me na tom neprijde nic tak super - ale system funguje a palivo setri - tzn pokud nekdo vecne bada nad tim aby mu to nezralo vic nez 4l a pak nadava na moderni ekokurvitka....
Vsichni porad breci jak je to vsechno na hovno ze to je samy eko a mizerna zivotnost - ale pak ti sami lide jezdi "malejma" ropakama protoze nebudou zivit "rozezranej" benzin ... Schvalne kolik kritiku ekokurvitek tu ma benzinak bez slozitosti 2.5+ litru ?
Naposledy editováno 05.02.2015 00:37:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
ppll píše: assassin> Tak zakladatel se ptal chcípat-nechcípat a na důvody pro a proti,no a mě je tento systém proti srsti,pokud vím že je možnost dosáhnout stejných výsledků strojnicky čistěji.
Zakladatel se ptal chcipat/nechcipat bezne auto - a start stop do toho vtahl nekdo jiny. U auta bez startstop je to blbost - coz sem psal uz vyse, u auta s tim systemem je zas vse na to nadimenzovane, tzn neni duvod proc to setrit - predimenzovanej system budu setrit a starter pak trikrat prezije auto :)
Btw jak u stejneho motoru se startstop systemem dosahnu strojnicky cisteji te uspory paliva - dejme tomu pri prujezdu mestem 10stani na semaforu celkem 10min - cim usetrim palivo co auto sezere za 10min na volnobehu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
assassin píše: Charlie: Schvalne kolik kritiku ekokurvitek tu ma benzinak bez slozitosti 2.5+ litru ?
treba ja, 3.8 V6 OHV

J.M.K. píše: U vzduchem chlazeného motoru při stání, nebo popojíždění v koloně každopádně opatrně. Jiank Kvůli pár minutám nemá význam vypínat, jednak je pravda, lágry se nejvíce ničí prakticky jen při rozběhu a doběhu, kdy není tlak v mazání a jednak je rozšířený omyl, že se vypnutím motoru na minutu, nebo méně, něco ušetří. Naopak motor kolikrát na následný start sežere více, než by sežral za těch několik desítek vteřin volnoběhu. Takže i tolik vnucovaný systém start-stop je jen naprosto hovězí rádobyekokurvítko. Akorát to ničí motor a ani celkový objem emisí se nesníží, leckdy naopak. Význam by to mělo až třeba při uvíznutí v koloně nad zhruba 5 minut, ale to už každého schopného řidiče napadne samo od sebe motor zhasnout. Navíc častými starty dost trpí akumulátor - málokdo si uvědomuje, že po jednom startu je třeba většinou ujet 20 - 40km, než se do baterky "vrátí" náboj, který starter odčerpal.
A u diesel motoru s turbem je každopádně třeba po jízdě pod zátěží (po mírné jízdě jen na málo plynu, kdy se dmychadlo prakticky vůbec tolik neroztáčí) nechat motor alespoň minutu běžet naprázdno, aby se turbina zchladila a teplo z ní nešlo do ložisek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
assassin píše: ........ - to ze se v meste rozjizdi auta pomalu je tim ze nekoukaj na semafory ale na auto pred - dnes spis do mobilu a az kdyz periferne vidi ze auto pred jede teprve zmackne spojku a zaradi.
souhlas, naprosto přesně řečeno



kdyby každej jouda čuměl kam má, je doprava o 1/3 rychlejší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
J.M.K. píše: A u diesel motoru s turbem je každopádně třeba po jízdě pod zátěží (po mírné jízdě jen na málo plynu, kdy se dmychadlo prakticky vůbec tolik neroztáčí) nechat motor alespoň minutu běžet naprázdno, aby se turbina zchladila a teplo z ní nešlo do ložisek.
Nevim, školy na to nemám, ale možná ti v závorce jen uteklo "ne"? Pod zátěží je přece spíš jízda, kdy turbo dostává čočku a je rozpálený do červena. Co jsem tak pochytil, na schlazení je pak dostatečných třeba i 5 minut klidné jízdy, co dojíždíš z dálnice k baráku apod. Ale nejsem technik, tak mě kdyžtak oprav.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
tomasd. píše: Nevim, školy na to nemám, ale možná ti v závorce jen uteklo "ne"? Pod zátěží je přece spíš jízda, kdy turbo dostává čočku a je rozpálený do červena. Co jsem tak pochytil, na schlazení je pak dostatečných třeba i 5 minut klidné jízdy, co dojíždíš z dálnice k baráku apod. Ale nejsem technik, tak mě kdyžtak oprav.
Jasný, je to tak. Ale představ si, že jedeš po dálnici a na ní zastavíš u pumpy. Nebudeš stát u stojanu 2 minuty s běžícím motorem, hned to chcípneš, abys natankoval a jel dál. A to právě turbu škodí.