Téma: Chcípat nebo nechcípat
 
4.2.2015 v 11:58
Ahojte, chtěl bych se zeptat na váš názor. Jak u aut, tak u motorek. Chcípat nebo nechcípat, myslím tím třeba na nějaké kratší přestávky jako 5 minut. Neřeším spotřebu na volnoběh ta je mi úplně fuk. Někde jsem četl článek, že (u aut) jak jsou kluzná ložiska mezi klikou a ojnicí a při chcípnutí klesne tlak a zmizí olejový film a při dalším startu to chvilku běží na sucho. Já věčně peskuju matčinýho přítele, za to že furt chcípá auto ( volvo xc 70 D5)i na kratičké pauzy, protože mě otec vždy říkal, že pokud není potřeba tak nechcípat myslím při tom i na turbo a podobně.. Jaký je váš názor jak u aut tak u motorek ? Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 14:41 | Nahoru | #1

tomasd. píše: Nevim, školy na to nemám, ale možná ti v závorce jen uteklo "ne"? Pod zátěží je přece spíš jízda, kdy turbo dostává čočku a je rozpálený do červena. Co jsem tak pochytil, na schlazení je pak dostatečných třeba i 5 minut klidné jízdy, co dojíždíš z dálnice k baráku apod. Ale nejsem technik, tak mě kdyžtak oprav.



Jasný, je to tak. Ale představ si, že jedeš po dálnici a na ní zastavíš u pumpy. Nebudeš stát u stojanu 2 minuty s běžícím motorem, hned to chcípneš, abys natankoval a jel dál. A to právě turbu škodí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 14:45 | Nahoru | #2

PetrL3 píše: Jasný, je to tak. Ale představ si, že jedeš po dálnici a na ní zastavíš u pumpy. Nebudeš stát u stojanu 2 minuty s běžícím motorem, hned to chcípneš, abys natankoval a jel dál. A to právě turbu škodí.



Tak to staci na minutu zvolnit na stovku pred tim, nez zajedu k pumpe. Ale i tak, zlata benzinova atmosfera
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist