Za domkem mi zacina teren az do aleluja. Moje blbnuti obnaselo hodinku dve v lese. Naprosto nejvic mi sedla EXC 250 pro svoji uzasnou lehkost a obratnost, tak uvazuju o nastupci.
Elektro enduro me laka jednak pro temer naproste ticho, druhak pro ovladani ala horske kolo (blbnul jsem kdysi s downhillem).
Jako nevyhodu vidim nizsi dojezd, nevim kolik vydrzi baterka, nevim jestli se to da opravit kdyz se neco vysype na elektromotoru.
EXC 300 (zvazoval bych i 250) bude mit mnohem delsi akcni radius, ale furt to bude delat v lese neplechu. Freeride ma trochu jinej ram, ale asi bych si taky zvyknul.
Nemate nekdo pls primou zkusenost s E-XC? Ma smysl nad tim uvazovat? Pocitam ze bych ji koupil jako zanovni, malo jety kus (pripadne uplne nejetou, pokud bych se fakt rozhoupal).
Naposledy editováno 08.12.2019 12:30:14
Katroš píše: Jezdit na elektromotorce je stejný, jako píchat gumovou pannu,sice se uděláš, ale vnitřně si budeš připadat jako ůchyl,,, a tak na tebe bude pokukovat i celé okolí.
Ano, jistě by se to dalo takto vnímat.
Ovšem já na tom jezdím, ne na KTM, ale na svojí (někde tu o ní detailněji píšu. Je to neviditelné, neslyšné, nenápadné, jede to jako z praku a kolik vydrží baterie nevím, protože po 2 hodinách jsem již na pokraji sil a baterie mají stále 80%.
Katroši - přijeď do Brna si zajezdit a jsem si naprosto jist, že minimálně částečně pozměníš názor. Tak, jako jsem ho pozměnil já.
Řekl bych, že jezdit do bezvědomí s finanční náročností asi tak korunu na kilometr, to bych nezatracoval tak radikálně.
1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo
Většina elektromotorek co jsem viděl má na motorové hřídeli přímo kolečko na řetěz.
Předpokládám, že kvůli lepšímu zpřevodování to není, když přímo na hřídel motoru můžeš dát jaké chceš kolco.
Snad jen kvůli nedostatku místa pro motor a nutností posunout jej hodně dopředu?
Jinak stavba pěkná, to klobou dolů

Já doufám, že jak dodělám barák, tak se na to taky vrhnu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo
--tomas-- píše: Pavlys> z jakého důvodu je tam primární a sekundární převod?
Většina elektromotorek co jsem viděl má na motorové hřídeli přímo kolečko na řetěz.
Předpokládám, že kvůli lepšímu zpřevodování to není, když přímo na hřídel motoru můžeš dát jaké chceš kolco.
Snad jen kvůli nedostatku místa pro motor a nutností posunout jej hodně dopředu?
Jinak stavba pěkná, to klobou dolů
Já doufám, že jak dodělám barák, tak se na to taky vrhnu
ono jen jednim prevodem navic retezem neudelas uplne libovolnej prevod, jsi tam dost limitovanej. ubrat 2-3-4 zuby furt dela malej pohyb v prevodovym pomeru , neudelas treba z 1:3 - 1:8
vetsina produkcnich motorek ma specialni motory ktery maj velkej kroutak a staci jim jeden prevod - jsou ale brutalne drahy. Pavlys pouziva "brushless" motor, kterej v nizkejch otackach takovej kroutak nema, proto musi mit vetsi celkovej prevod a ten jen jednim prevodem nedosahne.
assassin píše: ono jen jednim prevodem navic retezem neudelas uplne libovolnej prevod, jsi tam dost limitovanej. ubrat 2-3-4 zuby furt dela malej pohyb v prevodovym pomeru , neudelas treba z 1:3 - 1:8
vetsina produkcnich motorek ma specialni motory ktery maj velkej kroutak a staci jim jeden prevod - jsou ale brutalne drahy. Pavlys pouziva "brushless" motor, kterej v nizkejch otackach takovej kroutak nema, proto musi mit vetsi celkovej prevod a ten jen jednim prevodem nedosahne.
jako to mě sice napadlo, a viděl jsem i pár motorek co ten převod navíc mělo...
Tím pádem když budu mít velikostně "stejné" kolečko na hřídeli motoru a sekundáru, tak velikostí toho velkého kolca na primárním převodu, které je spojeno se sekundárem oskou, budu určovat sílu, respektive rychlost motorky?
A pak mám ještě možnost regulovat klasicky sekundár - rozeta.

na lehci doladeni se da vyuzit ten sekundar, klasika.
zalezi na pouzitem motoru, KTM a tusim Quantya maji specialni stejnosmernej motor, pak je spousta malovyrobcu co davaji ruzne brushless motory, treba i modelarske - ty se delaji ve vetsich seriich v cine a daji se koupit za dobry penize, ty vyzaduji zprevodovani.
a bacha nekdy je prevodovka primo v motoru, treba Alta - ktera je v soucasnosti podle me top elektricka motorka - ma vodou chlazenej motor a v tele motoru je i redukcni prevodovka 1:3,5:

Naposledy editováno 18.10.2017 13:03:24
1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo
Zajímalo by mě jestli Pavlys laboroval i se silnějším motorem,např 10kW.
Já bych chtěl dosáhnout toho,aby to při palbě lesem/ na trati, vydrželo aspon 90 min. A samozřejmě s co nejvyšším vykonem

PetrXX píše: Skoda ze Pavlys je tak tajemnej, ze se az clovek zdraha uverit, ze vydrz zhruba 5x prevysujici KTM E-XC je realna.
Zásadní jsou baterky - ty uz zname. Motor a elektronika uz neni tak zásadní - to pujde neco vybrat podle parametru - respektive motor podle výkonu a elektronika uz tomu odpovídá. Je spousta zahraničních for kde tyhle stroje stavi a da se tam inspirovat. Ta vydrž myslim vychazi z toho malého výkonu motoru - ktm ma vic jak trojnasobnej tzn pokud nekdo na ktm baterku výjezdi do 30min tak tech 20+ koni využívá a logicky mu 5kW motorka bude malo...
Pavlysovi vykon vyhovuje - ze to jede az dost je fakt hodne subjektivní, me prislo ze jede az dost moje 300 2t a kamarad co jezdi pekne mx (tc450) tak rikal, ze ho to zklamalo, ze to nejede...
Tomas: "palba" 90min je pri současných technologiích nereálná
Naposledy editováno 21.10.2017 20:00:46

e-xc 2018
https://www.dirtrider.com/2018-ktm-freeride-e-xc-first-look#page-2
http://www.ktm.com/gb/e-ride/freeride-e-xc-13d7e085/
The ’18 model gets a new battery made by Sony (previously Samsung) and it is claimed to hold 50 percent more power. It is rated at 3.9 kWh, which gives the rider an estimated 1.5- to 2-hour range. But that varies wildly and the presenters made it clear that many factors, including the size of the rider, the mode selected, the terrain, the aggressiveness of the rider, all contribute to the range. To put in terms of a gas bike, the engineers claim that it has about 25 hp and makes 42 Nm of torque, close to what the KTM 250 EXC-F makes.
1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo

Cenovka bude asi darda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo
--tomas-- píše: ho ho hoo, pěkně
Cenovka bude asi darda
250-300? Takova ta ktm klasika :)
PetrXX: pockam na zkusenosti a asi nakonec taky prehodnotim 2t a pujdu spis do elektriky ...
The price for the new 2018 Freeride E-XC is the same as the Freeride 250 four-stroke, but there’s a catch. For your €7500 (USD price TBD), the E-XC comes with a motor, but no battery—much like a motorcycle with an internal combustion engine (ICE) doesn’t include gasoline. KTM leases the battery/charger combo for €50 per month—about what KTM estimates you would spend on fuel.
zdroj
Kazdopadne asi KTM pocita, ze jim za najem das kolik bys projezdil v benzinu a elektriku tankujes ze zasuvky zadara :)
Na jednu stranu fajn, ze ti po x letech nezustane mrtva baterka k hovnu, na druhou stranu ja bych vetsinu roku platil, ze mi to lezi doma :)
https://www.1000ps.at/gebrauchtes-motorrad-1642323-ktm-freeride-e-xc
7.648 EUR
Enduro
Neumotorrad
Baujahr:2018
Toz su zvedavy

1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo
Nějaké poznatky, vysledky, sestavy o ktere by se rád podelil?

--tomas-- píše: Tak se nam zase blíží zima, špekuluje tady někdo nad stavbou elektro endura?
Nějaké poznatky, vysledky, sestavy o ktere by se rád podelil?
Ja pockam na nejaky produkční. Alta byla super, skoda ji. Jinak jsem se na enduro vykašlal a jezdím jen na trati a tudiz muzu i na spalovaku....
2 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo

Tak něco se stavbou alá enduro kola a s elektromotorem, který by mě bez mrknutí vytáhl i do nejprudšího kopce.. jojo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo
Ty nejvyšší řady Haibike vypadají hodně dobře.. a těch 120Nm musí na té váze kola být masakr. Kousek od sebe mám na kolo úplně boží terén... teda na kolo, na enduro


Co se endura tyka - tak dokud se nenaucim nejak rozumne jezdit tak do lesa nechci - takze zatim mx a tam me to bavi a mam toho hodne co se učit. Az trosku pojedu a bude nejaka rozumna elektrika tak bych do toho sel. Skoda te alty ta by mi asi stačila i na SM

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo
Jen jsem teď línej šlapat pedály :)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Elektrická endura [1 ... 11, 12] KTM Freeride E-XC | SLEEPER | 357 | Včera v 11:16 EnduroOnRoad |
Frais Tilting Trike na e-Salonu 2024 [1, 2] KTM Freeride E-XC | xpetrv | 42 | 25.11.2024 v 03:05 xpetrv |
KTM Freeride e-xc KTM Freeride E-XC | JetsurfX | 28 | 3.9.2024 v 19:28 Milagros |
Dovoz mopedu - dph Sur-Ron Light Bee | DonR | 12 | 27.5.2019 v 14:40 CRF1000 |
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... | svahilec | 1 | 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer |