Naposledy editováno 19.06.2018 22:18:17
prodamCBR píše: Obdivuju vas ja bych na takovym strepu nejel ani na namesti pro rohliky ale je mi jasny ze se tim pripravuju o dost zazitlu. Taky bychytavky jako wape atd mi pripadaji tak trosku jako doping ne? Kdyz uz tak vyjet na jawce tak jak byla z vyroby
Jízda na takových motorkách má určitě svá specifika, nicméně pořád je to stroj na kterém lze celkem v pohodě najezdit tisíce a tisíce kilometrů. Je to jen o tom jak se k té motorce kdo chová a tam nezáleží na značce. Můžeš mít vylítaného dobitého japonce na kterém ani pro ty rohlíky nedojedeš stejně tak jako přepychovou Čízu/Jawu se kterou procestuješ půl světa...
Náklonnost k Vape je pak dána několika aspekty. Jednak se (prý) dost blbě shánějí kvalitní kladívka, druhak je tu ta spolehlivost. Zde bych to ale ani u kladívek neviděl tak černě. S klasickým zapalováním ty motorky jezdí desítky let. Ono na tom tu pecku kdyžtak přebrousíš šmirglem, sešteluješ to taky relativně snadno, kondenzátory stojí pár korun... Regulátor nebo cívka ti může odejít stejně jako u Vape, ale tady je to otázka náhrady za mnohem méně peňez... Třeba pro mě osobně je jeden z největších benefitů 12V soustava. Jednak to trochu lépe svítí a pak si můžeš v klidu nechat dobít třeba telefon...
brejsa.cz píše: Určitě s sebou lanka, náhradní duši, svíčku a doporučím ti i startovací kabely...vše ostatní je na těchto verglech dílem štěstí a náhody.
Přejel jsem na panelce Alpy, mám tady cestopis "Z Krkonoš na Grossglockner", tak můžeš mrknout, jaké "štěstí" tě může potkat s VAPE...
Prosím Tě, na co startovací kabely?
prodamCBR píše: Obdivuju vas ja bych na takovym strepu nejel ani na namesti pro rohliky ale je mi jasny ze se tim pripravuju o dost zazitlu. Taky bychytavky jako wape atd mi pripadaji tak trosku jako doping ne? Kdyz uz tak vyjet na jawce tak jak byla z vyroby
Já na tom jezdím denně do práce Jen jednou jsem nedojel a to když selhala segrovka pístního čepu a vzala s sebou jeden pístní kroužek výfukem Ale to byl problém nekvalitního novýho dílu. Jinak mě dovezla vždycky... I když mlela z posledního kvůli ložiskům na klikovce. Letos musim zaklepat, jen spotřební zboží a žádný vážný závady. Jinak mám tam malý vape (jen náhrada kladívek) a taky dellOrto karbec - s tím to jede velmi dobře na Jawu.
Edit: ještě teda jsem kupoval nějaký věci, ale spíš jako "tuning" nebo doplňky... Elektronickej regulátor VAPE namísto toho co se dával i do škodovek, pojistkovka, AGM baterka... Někdy v srpnu prikupím vyhřívaný hefty oxford ať to mám na podzim ready (více zde... https://www.motorka...ik-motorky&scr=0)
Naposledy editováno 21.06.2018 15:10:04
1 reakcí na tento příspěvek Na jawe k moři Rady zkušených
1 reakcí na tento příspěvek Na jawe k moři Rady zkušených
zdenek86 píše: Dát 750km za 2dny na Jawě je nesmysl. Buď by jsi musel valit většinu cesty po dálnici nebo to dost drtit po okreskách. Jako samo se to dá, ale garantuju Ti, že po těch 750km za dva dny umřeš Zvolil bych kochací trasu po okreskách a natáhnout trasu na 3dny. Dostatek odpočinku a hlavně nehonit syrovej motor. Sebou potřebuješ akorát náhradní lanka, svíčku, lepení a číslo na někoho, kdo pro tebe v nouzi s dodávkou/vozíkem dojede
Pardon omyl.
Naposledy editováno 22.06.2018 05:46:03
1 reakcí na tento příspěvek Na jawe k moři Rady zkušených
Co se dílů týče tak už tu bylo napsáno dost. Asi nejdůležitější je se k jawce chovat tak, že na ni chceš dojet zase zpátky. Byl jsem na 350/354 v Itálii na Lago di Garda a jedinej problém byl, že jsem při cestě na Stelvio někde ve 2000m nad mořem měnil svíčky, který ale stály za prd už když sem vyjížděl a počítal jsem s výměnou po cestě. Cestovní rychlost jsem měl cca 75 km/h. Když jsem se šplhal do Alp, dělali jsme pauzy abych to nezadřel. Paradoxně to bylo horší dolů kvůli brzdám, teplotu je třeba kontrolovat. Mám tam ale ještě půlbubínky. Motor měl najeto cca 10 000 km po GO.
Taky jsem měl někoho na telefonu, který byl k dispoziciv případě nějaké fatální poruchy, ale nebylo potřeba. Za 5 dní cca 1500 km. Kdyby ses chtěl na něco zeptat tak napiš...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawe k moři Rady zkušených
Přesně, není to vůbec žádný problém. Nějakých 350 km. denně není vůbec nic.
Vždyť je to otázka nějakých 6 hodin po okreskách.
Naposledy editováno 22.06.2018 08:55:35
FJRPEPA píše: AveKT>
Přesně, není to vůbec žádný problém. Nějakých 350 km. denně není vůbec nic.
Vždyť je to otázka nějakých 6 hodin po okreskách.
Ano, je to tak. Prostě když motorka najede 100km, tak může klidně i tisíc. Je to jen o chování k ní a respektu ke staré technice. A jako bonus, kam přijedeš máš hned nové kamarády a téma na začátek rozhovoru. Taky musím říct, že když jedeš 75km/h opravdu toho o mnoho víc vidíš a celá cesta má takový dobyvatelský charakter
Souhlas. Jinak osobně to vidím tak, že "nejhloupější" možnost je sednout na motorku a slepě valit někam do cíle. Vždyť samotná cesta je přece cíl a měla by se užít. Kdybych věděl že nemám tolik času tak bych jel radši někam blíž než se pak trápit někde na dálnici...
Jinak je to jen o tom, jak dlouho člověk sedí v sedle. Při vhodných podmínkách a vytrvalosti se dá najet mnoho kilometrů i na Babettě
My jsme s tím v Maroku trochu bojovali a nájezdy jsme měli bídné. Ale když trvá dobu než se ráno všichni vyprdelí, pak se zastavuje milionkrát na focení, na jídlo, na močení a v šest hodin je tma tak to taková sláva není. Nicméně jsme si to užili a nikam jsme se zbytečně nehonili.
Naposledy editováno 22.06.2018 14:13:03
2 reakcí na tento příspěvek Na jawe k moři Rady zkušených
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawe k moři Rady zkušených
MartasUS píše: Tak nevím jestli bych na todle měl. Teda určitě bych to nějak zvládnul. Jednak bych si určitě vzal do zálohy dost peněz a někomu v česku řekl at je na telefonu a v dodávce plnou. Spíše jde o to jestli to celé podstoupit za tuto cenu. Pak člověk z té cesty má prd, ale nevím jestli jsi bohatý dobrodruh co má prostě rád veterány a nebo jen jedeš protože nic jiného není. Tak jako tak ti držim palce
Tak šlo na těch motorkách jezdit před 40, 50, 60 lety, když to byly nové stroje, tak proč ne teď... Lidi na tom jezdili nejen do práce, ale našli se i dobrodruzi, kteří cestovali po celém Československu a ti šťastnější to zvládli i za hranice... Kamarádův děda měl s babi v tandemu za zády na ČZ 150 procestovanou celou republiku od Aše až po Užhorod a šlo to. Pavel Suchý všem co nevěřili dokázal, že to jde a člověk nepotřebuje bavoráka, KTM, či něco jiného. Jediné co potřebujete je chuť vyrazit a odvaha. Stejně tak dokazují lidi jako pan Hošťálek, Jarda Šíma nebo Dominika Gawliczková, že nepotřebujete litry, 1200 nebo kdo ví jaké objemy.
Doba se změnila a mnoho lidí vnímá motorky tak pod cca 750 ccm jako malá přibližovadla vhodná na rekreační ježdění kolem komína. Léta razím myšlenku, že cestovat se dá na všem, důležité ale je co od cesty člověk očekává. Pokud někdo cestuje stylem "v pátek odpo z hokny do auta (motorku), šup na dálnici, rychle dovalit 1000 Km k moři a tam se vyvalit" tak mu skutečně menší, pomalá motorka asi vyhovovat nebude. Když někdo jezdí na kochačku, je mu jedno jestli někam dorazí v 10 ráno nebo 10 večer, támhle zastaví na koupačku, támhle na zmrzku... a prostě nespěchá, asi nutně nadupaný litr nepotřebuje.
Rozbít se může všechno. Nezáleží na věku nebo na značce (nu dobře u některých značek je porucha více očekávatelná). Pak jde o to co člověk dokáže opravit, a jaké bude mít štěstí na lidi, kteří mu pomůžou. V knížce Jawa kolem světa se v jedné kapitole Pavel Suchý zmiňuje jak na tom byly motorky ostatních cestovatelů co potkal a žádná hitparáda to rozhodně nebyla...
Tím neříkám, že Jawy, Čízy a jiné staré stroje jsou to nejlepší na světě. Každému vyhovuje něco jiného a na každou činnost lze najít k tomu určený stroj. Ono i na krosce pojezdíte na okruhu, ale na silničce to bude asi o chlup lepší... Jen tak polemizuji nad tím, že dnešní stresová, uspěchaná doba se odráží i v tom cestování a strašně fandím každému, kdo se rozhodne jít tak trochu proti proudu, zabalí a vyrazí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawe k moři Rady zkušených
Naposledy editováno 23.06.2018 22:16:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawe k moři Rady zkušených
Mi3ka píše: Tak šlo na těch motorkách jezdit před 40, 50, 60 lety, když to byly nové stroje, tak proč ne teď... Lidi na tom jezdili nejen do práce, ale našli se i dobrodruzi, kteří cestovali po celém Československu a ti šťastnější to zvládli i za hranice... Kamarádův děda měl s babi v tandemu za zády na ČZ 150 procestovanou celou republiku od Aše až po Užhorod a šlo to. Pavel Suchý všem co nevěřili dokázal, že to jde a člověk nepotřebuje bavoráka, KTM, či něco jiného. Jediné co potřebujete je chuť vyrazit a odvaha. Stejně tak dokazují lidi jako pan Hošťálek, Jarda Šíma nebo Dominika Gawliczková, že nepotřebujete litry, 1200 nebo kdo ví jaké objemy.
Doba se změnila a mnoho lidí vnímá motorky tak pod cca 750 ccm jako malá přibližovadla vhodná na rekreační ježdění kolem komína. Léta razím myšlenku, že cestovat se dá na všem, důležité ale je co od cesty člověk očekává. Pokud někdo cestuje stylem "v pátek odpo z hokny do auta (motorku), šup na dálnici, rychle dovalit 1000 Km k moři a tam se vyvalit" tak mu skutečně menší, pomalá motorka asi vyhovovat nebude. Když někdo jezdí na kochačku, je mu jedno jestli někam dorazí v 10 ráno nebo 10 večer, támhle zastaví na koupačku, támhle na zmrzku... a prostě nespěchá, asi nutně nadupaný litr nepotřebuje.
Rozbít se může všechno. Nezáleží na věku nebo na značce (nu dobře u některých značek je porucha více očekávatelná). Pak jde o to co člověk dokáže opravit, a jaké bude mít štěstí na lidi, kteří mu pomůžou. V knížce Jawa kolem světa se v jedné kapitole Pavel Suchý zmiňuje jak na tom byly motorky ostatních cestovatelů co potkal a žádná hitparáda to rozhodně nebyla...
Tím neříkám, že Jawy, Čízy a jiné staré stroje jsou to nejlepší na světě. Každému vyhovuje něco jiného a na každou činnost lze najít k tomu určený stroj. Ono i na krosce pojezdíte na okruhu, ale na silničce to bude asi o chlup lepší... Jen tak polemizuji nad tím, že dnešní stresová, uspěchaná doba se odráží i v tom cestování a strašně fandím každému, kdo se rozhodne jít tak trochu proti proudu, zabalí a vyrazí.
Tak, a proto mám v dnešní době "malorážky" a užívám si jen toho ježdění samotnýho... J350/640, Honda XL350R Navíc na litru bych se asi brzo zabil :D (full gas...)
petr.machy píše: Pokud si dobře pamatuju vyprávění a fotoprezentaci kluků z hospody, tak všem do jednoho odešlo na Jawách 250 (Kejvy i Panelky) ložisko na rozetě, a to i přesto ze pred výpravou namontovali nový.
Třeba by stačilo před montáží nezapomenout nasadit rozpěrný kroužek mezi rozetu a kolo.... Taky mě to potkalo.
Franky píše: Mi3ka>
http://motoplzen.com...e-tatry-1988 [/quote]
Zatím jsem dal jen první část, ale je to hodně dobré
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3990, 3991] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 119715 | Včera v 19:26 pech. |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |