pokouším se o renovaci své cz, a poté bych ji chtěl dát na veteránské značky. Mám nádrž, která je kitovaná a má hloubkovou korozi, takže dát ji do chromu by nešlo, ale někde jsem četl, že abych získal veteránské značky, tak musí být chrom všude tam, kde dřív byl. Koupit novou nádrž s chromem není levná záležitost, a tak jediné řešení, které mi zbývá je prostě celolak a na boku stříbrná/bílá barva zbytek motorky je černá se zlatými linkami. Projde to takto veteránskou atestací? Jinak zbytek motorky je v pořádku.
1 reakcí na tento příspěvek Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
125 T-ecko picovoe:)
ale taky to nemas cisty. Motor s mechanickym dekompresorem = sedlo jako B-ecko. Tohle sedlo = motor se zkratovacim tahlem.
Linkovani predni vidlice je co??? ty linky maji byt ukonceny do obloucku ne takova spice jako tam mas ty. Tipuji to na nalepovaci prouzky co nesly spravne dotocit.
cezet123
Sam ctes jaky jsou ty V-ecka opruz a to je jeste nemas. Testaci budes muset obnovovat kazde 2roky a co ted projde v pristich letech uz muze byt problem. Jestli to je kyvacka, panelka tak se vyprdni na veteranske papiry. Sezen nekde tu samou na papirech, vymaz cislo motoru, ram pouzij ten lepsi, popr. prebouchej svuj na cislo z TP a udelej si ji jak tobe se libi a nikdo ti do toho nebude kecat. Motorka na bilich cislech ma vetsi cenu nez na V-ckach, protoze ty jsou v pripade prodeje neprenosne.
Naposledy editováno 05.08.2018 11:12:36
Sam ctes jaky jsou ty V-ecka opruz a to je jeste nemas.
Můžeš ten "oprus" konkrétně popsat? Z vlastní zkušenosti, ne nějaký žvásty, který jsi četl na netu!
Testaci budes muset obnovovat kazde 2roky
A na technickou s bílýma se chodí jak čato? Krom toho, přetestování v klubu a "opruz" na technický je dost výrazný rozdíl.
a co ted projde v pristich letech uz muze byt problem.
Ovšem to platí i pro bílé cedule! Naopak, dovedu si spíš představit, že nějaký "zelený pomatenec" prosadí třeba plošné vyřazení všech vozidel starších třiceti let, aby v Bruseli mohl vykázat omlazení vozového parku v ČR. Může třeba argumetovat tím, že pro historická vozidla jsou tu veteránská čísla, tak ať si to veteránisti převedou na "véčka".
Motorka na bilich cislech ma vetsi cenu nez na V-ckach
Teoreticky má, ale jen kvůli takovýmhle pomateným názorům. Když chce dát někdo pár desítek tisíc za doklady, tak budiž mu přáno.
Motorka na bílých číslech má odůvodnitelnou větší cenu jen v tom případě, že ty doklady jsou přímo od toho daného kusu a dokládají historii. A to je ještě sporné, zda to má smysl u nějaké tuctové kejvačky. Pokud si na motorce přeboucháš čísla, stává se z dokladů jen kus bezcenného úředního lejstra.
protoze ty jsou v pripade prodeje neprenosne
To sice jsou, ale původní protokol se dá použít pro nové testování, jako výchozí podklad. V podstatě se jen opíše, což zjednoduší agendu. Pravda je, že než člověk dostane cedule, tak to trvá déle, než přepsání normálních čísel na ouřadě. Na druhou stranu, kolikrát za rok kupuješ nebo prodáváš veterána, aby rozdíl těch pár dní v "přepisu" měl tak zásadní význam?
dave-lister píše: Opravdu ty značky potřebuješ? Podle mého názoru to je zbytečný papírování kvůli jedný vyjížďce za rok. Na sraz můžeš motorku přivézt na vozíku, uděláš si kolečko v místě konání....k tomu značky netřeba.
Poněkud se pleteš. Když pominu, že by se člověk svezl i mimo sraz (což já osobně mám čím dál raději), tak u starýho verglu je taky nutné ho vyzkoušet, oživit, seřídit. Teoreticky můžeš bez papírů, ale už dvakrát mě pachové lapili při zkoušení motorky v montérkách, bez papírů, helmy, čísla... A to jen v bočních uličkách bez provozu, kousek od garáže. Naštěstí byli rozumní a nechali mě jet "s domluvou". Podotýkám, že papírově jsem měl vše OK, jen ne u sebe.
Hlavně však v dnešní předposraný době pořadatelé prakticky na všech srazech kontrolují , techničáky, řidičáky, vybavení, namontovaný čísla atd. A to i třeba u jízdy do vrchu na uzavřený trati. Takže bez dokladů si žádný kolečko neudělá!
bazin. píše: FJRPEPA> j
125 T-ecko picovoe:)
ale taky to nemas cisty. Motor s mechanickym dekompresorem = sedlo jako B-ecko. Tohle sedlo = motor se zkratovacim tahlem.
Linkovani predni vidlice je co??? ty linky maji byt ukonceny do obloucku ne takova spice jako tam mas ty. Tipuji to na nalepovaci prouzky co nesly spravne dotocit.
cezet123
Sam ctes jaky jsou ty V-ecka opruz a to je jeste nemas. Testaci budes muset obnovovat kazde 2roky a co ted projde v pristich letech uz muze byt problem. Jestli to je kyvacka, panelka tak se vyprdni na veteranske papiry. Sezen nekde tu samou na papirech, vymaz cislo motoru, ram pouzij ten lepsi, popr. prebouchej svuj na cislo z TP a udelej si ji jak tobe se libi a nikdo ti do toho nebude kecat. Motorka na bilich cislech ma vetsi cenu nez na V-ckach, protoze ty jsou v pripade prodeje neprenosne.
Linkování je ruční a je v naprostém pořádku, takto se také linkovalo.
Ale rozhovor byl hlavně o kvalitě testovacích komisařů, tento motocykl je 125 T máme ho v rodině od jeho zakoupení, jako nový motocykl, mám od něj i originální techničák Nyní jsem ho dal na veteránská čísla a chytří komisaři mě do průkazu historického vozidla napsali, že to je 125 B a i po upozornění na tom trvali.
A s tím dekompresorem nemáš už vůbec pravdu.
Naposledy editováno 05.08.2018 13:30:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
Excesy jsou všude, já jich i na stk zažil včetně buzerace několikrát.
Naposledy editováno 05.08.2018 21:07:26
2 reakcí na tento příspěvek Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
sardel
zajimalo by me jak to delas se 6-ti V-eckovymi stroji kdyz je testovani v jediny den. To napechujes dodavku veteranama a hura na testovani. Nebo jsi clenem klubu ktery testuje a oni ti ty doklady obouchaji na schuzi, protoze se znate a motocykly popr. auta nepristavujes protoze vedi co mas doma.
FJRPEPA
a je to tady, staci mala odlisnost od katalogoveho provedeni a uz se vedou spory. Nikde jsem v zadnem dobovem materialu (a je jich od CZ dost) nevidel takhle provedene linkovani vidlice. Vzdyt to vypada jako obrazec damskeho prirozeni vyryty do zdi na nadraznim zachode. A gumova sedla se podle prospektu taky davala az po tehdejsim "face liftu" kdyz presli z mechanickeho dekompresoru na zkratak civky. Takze klasicky " prechodovy nebo vyvozni model" ze

Prebouchani cisla tu zminuji pro legalizaci bilich znacek. Nevim jak je cezet123 technicky zrucny a zda-li ma doma patricne vybaveni, ale kdyz se chce pustit do renovace tak predpokladam ze ano. Pise ze clenem zadneho klubu neni, takze ho jezdneni na presne stanoveny testovaci den nemine a tech obstrukci co si zazije pred pridelenim V-ecek. Na STK nehledi jestli je nadrz a rafky v chromu nebo stribrenkou, jestli ma na kyvacce sportkova riditka s hrazdou, atd....
Rocni pojistka u CPP pro motocykly vyrobene pred 1983 loni 100,-Kc letos 113,-Kc
Takže z odborné literatury.
Do počátku roku 1948 zůstává linkování totožné s Béčkem, jediným rozdílem je přední vidlice, linkuje se do oblouku s velice
výraznými špicemi
I starý pán který mi to ručně linkoval, věděl o co se jedná a linkoval jich už více, tímto způsobem.
A hlavně ta motorka to měla takto i originálně.
A fotokrafií na internetu s takovým linkováním, se najde taky dost.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175

Představa, že jedu 6 x za sebou s veteránem na STK (+ ještě normální nový užitkový střepy) - z toho je mi zle. Zlatý véčka!
Takže se tě zase ptám, doposud jsi neodpověděl na žádnou otázku!
Jaké máš TY OSOBNĚ zkušenosti s veteránskými značkami? Zdůrazňuji ty osobně , ne co si myslíš, nebo co jsi někde slyšel/četl. Protože pokud nic na véčkách nemáš, tak buď tak laskav mlč a nemluv o věcech, kterým nerozumíš. Jen šíříš zmatky a bludy.
Jo, a představ si, že nejsem oficiálně členem žádnýho klubu, neb mám odpor k organizované družbě. Ono členství "ve straně" nemá na testaci vůbec žádný vliv.
pozn. nýmand na stk taky nepochopí bílé sklo v zadní lampě ač svítí červeně, nebo oranžové brzdové na čz, páčky bez kuliček, euplachta přes odrazku atd. ač tak byly schváleny k provozu a novelama vyhlášek nebylo nutné nic později upravovat i když jsou možné vyjímky. Je mi z nich na blití, když slyším, že hnědý vlek má málo hnědou barvu a jinou za 30 let nikdy neměl. Bílé stroje moc neprovozuju a taky některý střídavě stojí bez stk, u nás je to na rozdíl od čobolů možné a až si toho u nás povšimnou na MD bude se zase papírově zmlazovat registr.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
Ano mam osobni zkusenost. Pred asi 10-12-ti lety kdy jsem chtel jednu svou starou motorku (veteranem nerad nazyvam stroje povalecne vyroby), dostat na V-cka mi bylo sdeleno ze testace delaji 2x rocne. Vzdy v terminu kdyz poradaji jarni a podzimni burzu. Je to klub v miste meho bydliste a znam tam 1/3 lidi osobne. Takze jsem se na to vyprd.
Casem, kdyz me pri ruznych prilezitostech zacali poucovat tenageri nadupani "infomacemi z internetu" o tom co ma a nema byt na jednotlivych strojich a modelech, jsem se vseho, dnes uz tomu rikam SMETI zbavil.
Tak a ted odpovez ty jak probyha tvoje opakovana klubova a krajska pri ziskavani V-dokladu, testace 6-ti veteranu.
FJRPEPA>
kdyz do roku 48 bylo linkovani stejne jako u B tak by i sedlo melo byt stejne jako u B, ne? Nahod odkaz na nejakou fotku s linkovanim jako mas ty. Nikdy jsem ten obrazec damskeho prirozeni na motorce CeZet nalinkovany nevidel a to ani na predvalkach ne.
Uprava cisla raznicemi je nejsnazsi cesta pro toho kdo chce jezdit na stare motorce. Co chcete resit za historickou hodnotu (nemyslim tim financni) u stroju ktere se vyrabeli ve 100.000-covych seriich.
1 reakcí na tento příspěvek Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
Bakalus - Pravda, na STK mají nějaký svoje předpisy, co bylo možný dřív (bílý zadní sklo lampy na kejvačce, oranžovočervená zadní lampa na číze sportce) to už nepustěj ale dá se to prostě nahradit nebo udělat nějak jinak aby to vyhovovalo dnešním předpisům i když to už není historicky věrný vzhled.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
Nebyl to strep, ale perak 250 r.v. 1947 mel docela nizke vyr. cislo 16xx (mezi peracniky prezdivany Janecek), byl v puvodnim stavu barva, chromy, sedlo, opletene draty, motor stale v provozu bez GO, atd.... Kdyz jsem chtel na testaci v jarnim terminu tak prselo, na podzimni termin jsem nemohl, dalsi jarni termin jsem prosvihl protoze udelali burzu o tyden driv nez obvykle,, atd...
Vsichni ti lide co se kolem toho tenkrat motali chodili do prace, nejaka testace mimo stanoveny termin nepripadala v uvahu - pro kohokoliv, ne jenom pro me. Mobil mel tenkrat malokdo, internet jsem mel na analogove lince pres modem 14,4kBit|/s takze informace omezene, fora jako si piseme ted zde byla v plenkach.
Od te doby a teto zkusenosti mam k V-ckam proste averzi. Lide co jsou v klubech oficialne clenove, par lidi co s klubem tak nejak funguji i kdyz nejsou jeho cleny (asi tvuj pripad) a jejich znami si ty znacky nejak usmudlaji. Potom se na verejnosti chlubi jak je to jednoduche, staci zavolat a domluvit testaci na pockani, div ze komisari za tebou neprijedou domu.
Minule jsi mi dal otazku a ja ti na ni odpovedel, dokonce 2x. Ja ti dal otazku a odpoved naprisla. Tak ta sama jeste jednou. jak probiha tvoje opakovana klubova testace testace 6-ti veteranu. A muzes pripsat jeste zkusenost jak probiha ta provni krajska pri zadosti o V-cko, o tu tady cezt123 slo.
1 reakcí na tento příspěvek Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
Testace jsou o lidech. Někteří lidé jsou relativně zdraví, ale někteří lidé jsou elitářský hovna, který se považujou za něco extra a budou za každou cenu dělat vlny, aby ostatní hovna nemohly doplavat, abych tak nějak parafrázoval jeden starej vtip. A o tom to celý je.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
bromep píše: Co se týká co je "veterán" a co ne a jak vy mladí už nemáte tu šanci dosáhnout na předválku a podobné žvásty - kámoše jsem nalomil na co má tolik Jaw, co má každej jouda v každý vesnici. Prodal Péráka, sportku a panelku a obratem jel do Itálie a za těch 250 přivez Triumpha H 550tku 1916. Letos s tím byl na Loukotích a Řemenech. Naráz se mu staly akce nejstarších kategorií vozidel přístupné. A pokračuje - na řadě je 250 Velorex a 350 panela s lodí. Sám říká - co s těma krámama doma. Těch nádhernejch předválek jsou mraky, je to úplně jiné svezení. Kdo to zažil, nepochopí tu mánii po těch tuctovejch socialistickejch Jawách - ano i Pérák je naprosto tuctová jawa. Asi tak
No, to se pak naskýtá otázka, pro koho to vlastně ten dotyčný dělá. Jestli pro sebe a své potěšení, nebo pro názor a obdiv ostatních. To pak trošku zavání pozérstvím.
Btw k předchozímu příspěvku, tuším že tu sardel psal, že není členem žádného klubu.
Naposledy editováno 08.08.2018 13:44:07
1 reakcí na tento příspěvek Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
Problém je, že "bazin" neví která bije, má nějakou utkvělou představu a tu šíří jako fakta. Ano, P.T. komisariát zná moje stroje, zná i mne a troufnu si tvrdit, že mám i nějaké renomé. Jak jsem řekl, je to o domluvě. Opravdu nenakládám 6 strojů (a nejsou to jen motorky) a nevleču je kamsi. Přesně to tu veřejně fakt popisovat nebudu. Ne že by se jednalo o nějaké šméčko, ale i tak do toho nikomu nic není a na rozdíl od většiny tlachajících já tu nejsem až tak anonymně a nerad bych si hrál na nějaký Horusice.
Asi takhle, milý mladý příteli. Takový pražský VCC má podle oficiálních statistik skoro 500 členů. Každý z těch členů má opravdu víc jak jeden vergl (a tipl bych si, že ze 2/3 to budou auta). Kdybychom vycházeli z tvého mylného předpokladu, že přetestace se ze zákona / vyhlášky oficiálně provádí jen jeden konkrétní termín v roce, znamenalo by to v jeden den navozit někam - nejlíp asi na letenskou pláň - stovky, no, spíš tisíce veteránů. A mezi nimi by zmateně a vyčerpaně pobíhala tříčlenná komis. Jako představa to je nesporně zajímavá, byl by to slušnej sraz, ovšem v reálu to takhle opravdu nefunguje. Takže opakuji, když o tom nic nevíš, mlč!
Mě právě jen zajímalo, vzhledem k opakovaným výkřikům, jak jsou "véčka" na hovno, které se vyskytnou v každém tématu, kdy na ně přijde řeč, co proti nim kdo konkrétního má. Ovšem tím jsem myslel ty, kteří je skutečně provozujou. Ne internetové žvanily, kteří vědí kulový, ale maj utkvělou potřebu do všeho kafrat, ke všemu se vyjadřovat. Ne že bych "véčka" považoval za dokonalý (ovšem to rozhodně nejsou ani bílý s STK), určitě by se jim dalo ledacos vytknout či změnit, ale zaplaťpánbůh, totiž ponovu zaplaťalláh, za ně.
Co se týče kejvaček, péráků a podobný havěti, můžu se jen podepsat pod to, co napsal bromep. Do tohoto tématu jsem se už ale nechtěl pouštět, už jsem se o tom nadiskutoval dost a je to marný, je to marný, je to ... marný. Kejvačkáři jsou stejně agresivní a samolibá skupina, jako třeba cyklisti a čoklaři.

Stran zakladateli tématu (pokud to tu ještě vůbec sleduje), normálně si najdi nějaký klub, třeba který máš blízko, a tam se zeptej. Pokud "zbytek motorky je v pořádku", jak píšeš, jsem si jist, že nádrž nikdo rozumný řešit nebude. Pokud bude chtít být komisariát jó pintlich, může do protokolu zapsat něco jako: "barevné provedení neodpovídá zcela originálu, nádrž pouze lakovaná, z důvodu výchozího stavu nádrže nebylo možno při renovaci dodržet původní kombinaci lak / chrom". A tím máš problém nádrže vyřešen, na funkci rostlináře nemá vliv.



1 reakcí na tento příspěvek Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175

Doteď jednou za rok a nově jednou za dva zajedu v termínu, kterej je známej půl roku dopředu na hromadný přetestování. Vystojím si frontu jako všichni, pokoukám pěkný stroje okolo a jedu dom,.. Na STK se strojema čekám stejnou dobu a k vidění tam nic není a promluvit s lidma rozumně taky nemůžeš.


Naposledy editováno 08.08.2018 20:48:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
sardel píše: Opravdu nenakládám 6 strojů (a nejsou to jen motorky) a nevleču je kamsi. Přesně to tu veřejně fakt popisovat nebudu.
neboli Kazat vodu, chlastat vino!
Pohorsujes se nad upravenim cisla ramu pro pripadne sehnany TP a sam resis prodlouzeni veteranske stk pod-fuckem.
Ohrnujes nos nad patinovym perakem a u 1/2 generace mladsiho stroje resis historicky podvod v pripade prerazeni cisla ramu u stroje stejneho tipu ktery byl vyrobeny ve 100tis. serii.
Mravnost nade vse

bromep píše:
kámoše jsem nalomil na co má tolik Jaw, co má každej jouda v každý vesnici. Prodal Péráka, sportku a panelku a obratem jel do Itálie a za těch 250 přivez Triumpha H 550tku 1916. Letos s tím byl na Loukotích a Řemenech. Naráz se mu staly akce nejstarších kategorií vozidel přístupné. A pokračuje - na řadě je 250 Velorex a 350 panela s lodí. Sám říká - co s těma krámama doma.
Mam na to temer stejny nazor, jen nemohu souhlasit s tim ze je to uplne jine (mysleno lepsi) pojezdeni. Na takove panelce si zajezdis podstatne lepe nez na nejake predvalce. (Ono je velky rozdil uz jizda na peraku vlnicim se jako had vs. panelka) Ano historicka hodnota je nekde uplne jidne, technicka stranka taky, ale kolikrat rocne si vyjedes na takovem stroji? Skocis na nej v sobotu odpoledne po praci a zajedes si na nem na 3hod. k vode, nechas ji bez dozoru, das si pivko a jedes domu lesni cestou? Nebo 10min pred zavirackou zjistis ze jsi v obchode neco zapomel koupit, skocis na kejvu ktera stoji pod pristreskem s helmou na zrcatku a frcis?
To co tu popisujes je uz jina liga, tohle udelaji lidi co veteranismem ziji, dovedou ocenit starou techniku, maji urcitou technickou zrucnost, atd... 350/634 si lidi prizujii protoze ji mel Venca Konopnik kdyz jezdil pichat Blazenu Skopkovou, hadraka mel knihkupec Vrana ve Vrchni prchni, peraka strazmistr Karel Zeman v Krali Sumavy, 350/360 predseda v Chaluparich.
Tihle lidi veteranskemu hnuti neholduji, nepakuji si garaz ci stodolu dalsimi a dalsimi stroji protoze je to "vyhodna investice" do budoucna. Oni chteji na TE motorce jezdit kdyz je zrovna napadne, ne ji oprasit kdyz je veteransky sraz, pochlubit se mezi stejne postizenymi jedinci, a zase ji na rok uspat. Na to jsou bile znacky proste lepsi, a jestli je tam prebouchane cislo je z historickeho hlediska uplny sumak.
Naposledy editováno 09.08.2018 08:00:51
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Proč měly čezety štít vlevo ČZ 175/450, Jawa 175/356 | Jirk_K | 4 | 23.4.2025 v 22:14 cmiral |
Předek rámu na čz 175 po havárce ČZ 175/450, ČZ 175 | Gopnik_ | 16 | 8.1.2025 v 22:49 Deadman |
Světlo čz 175 ČZ 175/450 | Gopnik_ | 2 | 4.1.2025 v 16:13 Gopnik_ |
M2T [1, 2, 3] ČZ 175/450, ČZ 125/453 | Tulák92 | 87 | 15.6.2024 v 13:24 pitbikeros |
Mototobrašny samodomo ČZ 175/450, Royal Enfield Bullet 500 Jawa ČZ | Hery22 | 14 | 21.4.2024 v 11:54 krokoš |