Téma: XJ600 - jede na 2 válce
23.11.2018 v 08:21
Čau motorodino,
pomáhám zprovoznit XJ600S rv 1999. Motorka stála s plnou nádrží cca od června, v září pokus o startování, na volnoběh jela jen na sytič. Od té doby nechce chytit.
Samozřejmě je blbý to dělat v teplotách kolem nuly, ale tak to prostě je.
Baterka nová, startér točí jak šílenej a nic. Občas se skoro chytne, ale nakonec nic. Bez sytiče jen točí.
Výměna svíček za nové (místo NGK jsem dal DENSO podle manuálu). Svíčky všechny mokré. Takže palivo tam jde.
Vypuštění karburátorů, vypuštění nádrže. S novým benzínem postupně chytla, ale musel jsem zvýšit volnoběh. Moto se drží kolem 2tis otáček, na stáhnutí sytiče nebo přidání plynu ihned chcípne. Zjištěno, že jede jen na dva válce a to na 1. a 2. - z pohledu řidiče. Válce 3 a 4 mají studené svody. Víc jsem zatím nestihl.
Co vím, tak cívky jsou pro 1.+4. a 2.+3. válec, takže těma by to být nemělo. Svíčky nové, palivo tam jde. V neděli proměřím kabely od cívek a fajfky. Nějaký další nápad?
pomáhám zprovoznit XJ600S rv 1999. Motorka stála s plnou nádrží cca od června, v září pokus o startování, na volnoběh jela jen na sytič. Od té doby nechce chytit.
Samozřejmě je blbý to dělat v teplotách kolem nuly, ale tak to prostě je.
Baterka nová, startér točí jak šílenej a nic. Občas se skoro chytne, ale nakonec nic. Bez sytiče jen točí.
Výměna svíček za nové (místo NGK jsem dal DENSO podle manuálu). Svíčky všechny mokré. Takže palivo tam jde.
Vypuštění karburátorů, vypuštění nádrže. S novým benzínem postupně chytla, ale musel jsem zvýšit volnoběh. Moto se drží kolem 2tis otáček, na stáhnutí sytiče nebo přidání plynu ihned chcípne. Zjištěno, že jede jen na dva válce a to na 1. a 2. - z pohledu řidiče. Válce 3 a 4 mají studené svody. Víc jsem zatím nestihl.
Co vím, tak cívky jsou pro 1.+4. a 2.+3. válec, takže těma by to být nemělo. Svíčky nové, palivo tam jde. V neděli proměřím kabely od cívek a fajfky. Nějaký další nápad?
Ano, v manuálu jsou 3 otáčky. Koudy poradil 4 ze zkušenosti a s tím to frčí v pohodě. Až to pojede na 4, můžu laborovat s tímhle.
Dneska vezmu celý karbce domů a prostě na to přijdu.
jo a hladina v tomhle konkrétním je zhruba na úrovni rysky. Má být 3-5mm pod ryskou (v manuálu je to ale obráceně ...)
Dneska vezmu celý karbce domů a prostě na to přijdu.
jo a hladina v tomhle konkrétním je zhruba na úrovni rysky. Má být 3-5mm pod ryskou (v manuálu je to ale obráceně ...)
Tak zas nějaká aktualizace - karbce jsem měl doma,ten 4. jsem rozebral, co to jen šlo a na nic nepřišel, vše čistý a průchozí, všechna těsnění ok. Plovák byl jinak vyhnutý než na 3. karbeci, tak jsem si říkal že třeba típne přívod paliva moc brzo. Prohodil jsem 3. a 4. plovák a .......... nic.
Včera jsem nadzvedl nádrž a airbox a stříkl čistič přímo do hrdla pro 4.válec a ..........ten samozřejmě ihned začne pálit, zvýší otáčky motoru, rozpálí svod. Tam prostě akorát kurwa nejde benzín a já nemůžu přijít na to, proč. Do prdele už taky
Naposledy editováno 16.01.2019 08:39:07
Včera jsem nadzvedl nádrž a airbox a stříkl čistič přímo do hrdla pro 4.válec a ..........ten samozřejmě ihned začne pálit, zvýší otáčky motoru, rozpálí svod. Tam prostě akorát kurwa nejde benzín a já nemůžu přijít na to, proč. Do prdele už taky
Naposledy editováno 16.01.2019 08:39:07
Jj, dokonce jsem zkoušel i takovou kravinu jako to krátce nastartovat se sundaným víčkem tohodle karburátoru (tím zadním, ne tím, kde je membrána) a karbec je plný benzínu a benzín stle přitéká.
Doma jsem to do toho šťoural a podle mě je vše průchozí, nicméně čištění karbeců, jak jsem se dozvěděl, dělal pán a vyloženě štětečkem a benzínem, ne ultrazvukem. Takže možná tam někde něco je přicpanýho. Ale o ultrazvukové čističce v okolí nevím zrovna.
Doma jsem to do toho šťoural a podle mě je vše průchozí, nicméně čištění karbeců, jak jsem se dozvěděl, dělal pán a vyloženě štětečkem a benzínem, ne ultrazvukem. Takže možná tam někde něco je přicpanýho. Ale o ultrazvukové čističce v okolí nevím zrovna.
Jestli ten čtvrtý válec chytl na ten sprej, tak bude chyba pořád v tom karburátoru. Ty podtlaky máš seřízené? Pokud ne, tak máš možná polohu škrtící klapky mnohem víc v otevřené poloze a jde tam moc chudá směs. Anebo ti tam někde něco netěsní a přisává to falešný vzduch - třeba ucpávka na hrdle k seřízení onoho podtlaku... Nebo jestli je tam zaslepovací šroubek, to nevím, každopádně to je celkem jedno.
Jestli do toho karburátoru benzín teče a difuzor karburátoru je po nastartování suchý, tak máš problém někde v tryskách, případně jehle, asi to bude pořád někde neprůchozí.
Naposledy editováno 16.01.2019 11:25:23
Jestli do toho karburátoru benzín teče a difuzor karburátoru je po nastartování suchý, tak máš problém někde v tryskách, případně jehle, asi to bude pořád někde neprůchozí.
Naposledy editováno 16.01.2019 11:25:23
Podtlaky seřízené nemá, ale budu je brzy dělat. Nicméně to asi nemůže udělat, že jeden válec bude úplně suchej, ne? Na sytič i pak zahřáté to drží otáčky absolutně bez kolísání (dřív kolísalo svinsky).
Znovu to vymontuju, ale fakt jsem na nic nepřišel. Ale jo, zkusím to znovu.
Znovu to vymontuju, ale fakt jsem na nic nepřišel. Ale jo, zkusím to znovu.
Myslim si, ze i pri totalne rozhasenych podtlakach by se ten valec chytil na sytic nebo pri pridani plynu.
Muzes zkusit treba jeste na zkousku prehodit membrany. Za zkousku nic nedas, ale nemyslim si, ze by se neco zmenilo.
Co kdyby se uplne nezaviral vyfukove ventil? Muze to sat z vyfuku misto z karbecu? Zkus sehnat neco na mereni tlaku a zkusit, jestli ten valec neni mrtve.
Naposledy editováno 16.01.2019 18:24:48
Muzes zkusit treba jeste na zkousku prehodit membrany. Za zkousku nic nedas, ale nemyslim si, ze by se neco zmenilo.
Co kdyby se uplne nezaviral vyfukove ventil? Muze to sat z vyfuku misto z karbecu? Zkus sehnat neco na mereni tlaku a zkusit, jestli ten valec neni mrtve.
Naposledy editováno 16.01.2019 18:24:48
Pokud jsou ty podtlaky hodně rozhozené, tak se to chytit nemusí ani na sytič, ani s plynem, to píšu z vlastní zkušenosti. Já to ale vidím fakt na nějakou netěsnost nebo tak něco. Protože pokud je difuzor toho karburátoru za chodu motoru suchý, buď je tam moc malý podtlak anebo je někde něco pořád ucpané. Nebo jestli tam není něco špatně složené, případně tam něco může chybět, např. podložka u jehly apod.
Zkoušel jsi zahřátý motor vytočit do otáček, jestli se ten válec chytne?
Ohledně toho ventilu jak píše Koudy01... Buď to, anebo mě ještě napadá, že můžou být moc velké ventilové vůle na sacím (sacích) ventilech, takže by to mohlo málo sát.
Naposledy editováno 16.01.2019 18:29:16
Zkoušel jsi zahřátý motor vytočit do otáček, jestli se ten válec chytne?
Ohledně toho ventilu jak píše Koudy01... Buď to, anebo mě ještě napadá, že můžou být moc velké ventilové vůle na sacím (sacích) ventilech, takže by to mohlo málo sát.
Naposledy editováno 16.01.2019 18:29:16
Teď nic. Řekl jsem si, že to nechám, až bude alespoň nějaké rozumnější teplo, ideálně třeba aspoň 15°C , abych se mohl podívat i na ventilový vůle. Rozhodně tu svini chci rozchodit, takže v nejhorším ji se sklopenýma ušima dám někomu na servis
Až bude něco novýho, tak napíšu, to se nebojte
Až bude něco novýho, tak napíšu, to se nebojte
Tak vyřešeno. Nakonec jsem moto dal k servisákovi, kterého mi známý vychválil a měl navíc čas.
Takže ve 4. karbeci chyběla podložka pod "komínkem". Ten jsem měl samozřejmě vyndaný, ale tohle by mě nenapadlo. Karbec byl čištěný sice manuálně, ale občas to prostě chce ultrazvuk, protože do kanálků se všude nedostanete. A nakonec ještě 2 přicpané volnoběžné trysky.
Servisák je jakýsi pan Tomáš Uher někde kolem Přibrami. Víc nevím. Musím říct, že velmi slušné jednání, motorka hotová prakticky druhý den, cena velmi slušná.
Naposledy editováno 03.04.2019 08:37:04
Takže ve 4. karbeci chyběla podložka pod "komínkem". Ten jsem měl samozřejmě vyndaný, ale tohle by mě nenapadlo. Karbec byl čištěný sice manuálně, ale občas to prostě chce ultrazvuk, protože do kanálků se všude nedostanete. A nakonec ještě 2 přicpané volnoběžné trysky.
Servisák je jakýsi pan Tomáš Uher někde kolem Přibrami. Víc nevím. Musím říct, že velmi slušné jednání, motorka hotová prakticky druhý den, cena velmi slušná.
Naposledy editováno 03.04.2019 08:37:04
Hezký. Nakonec se zadařilo
Tu podložku pod komínkem sem jednou dvě hodiny hledal po garáži a po dvoře. Čistil sem karburátory, vše vyšrouboval. Včetně komínku, vyčistil a začal skládat. Složil sem první. Pak sem složil druhé a zbyla mi nějaká podložka. A v tom sem si uvědomil, že sem ji na ten první karburátor nedal a nikde ju nevidím.
Nakonec sem ju po usilovným hledání našel na zemi úplně mimo motorku. Asi se mi přichytla na rukáv nebo někam a cestou spadla. Takže čištění karburátory, který mám normálně za hodinu, trvalo hodiny tři.
Tu podložku pod komínkem sem jednou dvě hodiny hledal po garáži a po dvoře. Čistil sem karburátory, vše vyšrouboval. Včetně komínku, vyčistil a začal skládat. Složil sem první. Pak sem složil druhé a zbyla mi nějaká podložka. A v tom sem si uvědomil, že sem ji na ten první karburátor nedal a nikde ju nevidím.
Nakonec sem ju po usilovným hledání našel na zemi úplně mimo motorku. Asi se mi přichytla na rukáv nebo někam a cestou spadla. Takže čištění karburátory, který mám normálně za hodinu, trvalo hodiny tři.
Jsem rád, že to je hotové. Na jednu stranu si říkám, že jsem na to mohl přijít, na druhou to je pokaždé připojit karbce (což je NÁMRD práce, je to o nervy, trvá to, no prostě na hovno), airbox, nádrž, vyzkoušet, zas sundat. To se nedá vydržet dlouho
všem díky, extra Tobě Koudy, rád jsem pokecal po telefonu
A protože bratranec už si koupil něco jiného, tak teď půjde na prodej. Až se mi skoro nechce, vůbec to není blbá motorka, je vcelku cestovně velká, jede dobře, má teď vlastně hotovej komplet servis, vše opravený a funkční ... no já si jí snad nechám
všem díky, extra Tobě Koudy, rád jsem pokecal po telefonu
A protože bratranec už si koupil něco jiného, tak teď půjde na prodej. Až se mi skoro nechce, vůbec to není blbá motorka, je vcelku cestovně velká, jede dobře, má teď vlastně hotovej komplet servis, vše opravený a funkční ... no já si jí snad nechám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJ600 - jede na 2 válce
fafo> řeším problém s bubláním z výfuku pouze na 1. a 2. válci. Může to způsobit přepnutý kohou na prt? Motorku mám sotva týden a aspoň je pojízdná, jen točí max 7000 ot. a pobublává do výfuku. Díky moc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJ600 - jede na 2 válce
Kovanek> Co máš za motorku? Pokud Diversiona XJ600 a buble ti z jednoho výfuku, tak to není 1. a 2. válec. Jeden výfuk je pro 1. a 4. váĺec a druhej pro 2. a 3.
Koudy01> Ano je to XJ600N 2001. Buble to z levého výfuku , z pohledu řidiče. Motorka chytá na drc, ale volnoběh nejde kloudně seřídit a točí max 7000 a pak to jako kdyby vynechá. Karburátory jsme čistili v ultrazvuku a zvažuji koupi komplet repas sady na karby. Pumpa normálně funguje a podtlak tahá jak zběsilej. Nejdou mi nasadit příruby, co vedou z airboxu, nemůže to být tím? Případně vůle na ventilech? Nebo tím, že mám kohout ve špatné poloze? Nebo nemám špatně výchozí polohu snímače klapek?
Ps: motorka chytá na drc bez sytiče i za studena
Díky moc
Ps: motorka chytá na drc bez sytiče i za studena
Díky moc
1 reakcí na tento příspěvek XJ600 - jede na 2 válce
Nenasazeny priruby muzou byt problem. Kdyz je dlouho sundanej airbox, tak nekdy nejdou nasadit. Nebo kdyz byl airbox blbe nasazenej, tak se priruby zkrouti a taky nejdou nasadit. Zkus ty priruby nahrat, at jsou tvarnejsi a nasadit je pak. Urcite je nezadouci, aby nasazeny nebyly.
Polohou kohoutku to spis nebude.
Nastaveni snimace klapek jde zkontrolovat. S vypnutym klickem odpojis konektor, zapnes klicek a mela by rucicka otackomeru s nejakym casovym intervalem litat mezi 0 a 3000. Pak pripojis konektor a rucicka by mela ukazovat 5000. Pokud neukazuje, je treba otocit senzorem. Ale tim to asi taky spis nebude. Ono to v pohode jede i bez nej.
Naposledy editováno 21.02.2024 08:36:39
Polohou kohoutku to spis nebude.
Nastaveni snimace klapek jde zkontrolovat. S vypnutym klickem odpojis konektor, zapnes klicek a mela by rucicka otackomeru s nejakym casovym intervalem litat mezi 0 a 3000. Pak pripojis konektor a rucicka by mela ukazovat 5000. Pokud neukazuje, je treba otocit senzorem. Ale tim to asi taky spis nebude. Ono to v pohode jede i bez nej.
Naposledy editováno 21.02.2024 08:36:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJ600 - jede na 2 válce
Koudy01> A ventilama to být nemůže?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJ600 - jede na 2 válce
Kovanek> Těžko říct. Asi to chce komplet servis. Co membrány v karburátorech? Nejsou díravý? Příruby mezi karburátorama a motorem nejsou popraskaný skrz (povrchová prasklina nevadí)? Atd. atd.
Pokud už člověk není trochu zdatnej mekánik, je docela blbý kupovat takhle starou motorku v polofunkčním stavu.
Pokud už člověk není trochu zdatnej mekánik, je docela blbý kupovat takhle starou motorku v polofunkčním stavu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJ600 - jede na 2 válce
Koudy01> Zdravím, tak mám pokrok. Po opětovném seřízení směsi na 3 a 1/4 otáčky se 1.a 4. sklidnil a malinkato bublá 2.a 3. válec. Promazali jsme plynová lanka a po 10 km se rozjezdila. Motorka má super spodek, ale vršek skoro žádný. Mám takový pocit, že to dělá ten pouze položený airbox na karbcích. Motorka by jinak měla snahu jet. mám z toho druhé vánoce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Označení pneu v TP Yamaha XJ 600 | tompok76 | 5 | 30.4.2024 v 14:56 tompok76 |
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 | Paja.ml | 1 | 26.3.2024 v 17:13 Destroyer |
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 | Rollinman | 24 | 24.3.2024 v 01:57 tompok76 |
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 | H1d30k | 42 | 21.3.2024 v 15:02 H-D82 |
Dá se někde ověřit reálný výkon mot... Yamaha XJ 600 | H1d30k | 13 | 5.9.2023 v 13:20 panTerek |