Dily na batbike




paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS
Ahoj, dal jsem na nový model 2021 laděný komplet výfuk Mivv, nicméně bez tlumivky a katalyzátoru to dost střílí do výfuku a to úplně nechci. Má nová devítka systém AIS, který bych mohl odpojit a to střílení eliminovat? Na 1.+2. generaci jsem to našel v pohodě, na třetí vůbec. Dík za info.


Naposledy editováno 31.05.2023 06:55:21
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS

6.6.2023 v 12:58 | Nahoru | #31

assassin píše: SuperSic58 > sorry, ale takhle se stravují odbornici od lopaty - ja jsem prece odborník pres motory



Myslíš odborník, co ani neví, co je AIS Tak to je na kaviár a šampus

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS

8.6.2023 v 18:44 | Nahoru | #32
Jestli si někdo myslí, že zaslepením AIS nebo jeho úplným vyhozením pryč úplně eliminuje střílení do laufu, tak je na omylu. Pod 5 000 otáček to stejně bude pořád střílet. Chce to samozřejmě flash ECU + ještě piggyback Rapid Bike EVO a pak to nebude střílet ani v nízkých otáčkách. Se musím smát tomu, jak si všichni dávají laďáky, sportovní filtry, někteří zaslepují AIS a na nějaký naladění, přizpůsobení ECU a použití RB Easy, EVO apod. se úplně vyserou. Pak to maj chudý, nejede jim to, střílí jim to jak rakety z Ruska na Ukrajinu, motor dostává na prdel... Pořád dokola ta samá písnička.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS

Skvělá odpověď, děkuji! 8.6.2023 v 20:03 | Nahoru | #33

PeťanBé píše: Jestli si někdo myslí, že zaslepením AIS nebo jeho úplným vyhozením pryč úplně eliminuje střílení do laufu, tak je na omylu. Pod 5 000 otáček to stejně bude pořád střílet. Chce to samozřejmě flash ECU + ještě piggyback Rapid Bike EVO a pak to nebude střílet ani v nízkých otáčkách. Se musím smát tomu, jak si všichni dávají laďáky, sportovní filtry, někteří zaslepují AIS a na nějaký naladění, přizpůsobení ECU a použití RB Easy, EVO apod. se úplně vyserou. Pak to maj chudý, nejede jim to, střílí jim to jak rakety z Ruska na Ukrajinu, motor dostává na prdel... Pořád dokola ta samá písnička.



Proc by jsi tam mel cpat nejakej RapidBike, kdyz v seriove ecu jde nastavit daleko vic parametru. Radeji uz nic nerikej. To, ze to strili pri zavrenem plynu, jeste neznamena, ze tomu neco je a neco se poskodi. Max tak vata ve vyfuku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS

8.6.2023 v 21:48 | Nahoru | #34

SuperSic58 píše: Myslíš odborník, co ani neví, co je AIS Tak to je na kaviár a šampus



A na to jsi prisel jak? Ono se nakonec ukazalo, ze tam neni, nebo ne?

Treba tady jsem nevedel o co go uz v 2014:
https://www.motorkar...mp;pgr=1#goto8149998

Naposledy editováno 08.06.2023 21:55:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS

19.10.2023 v 20:24 | Nahoru | #35
Murkin>
Podívej se na následující stránku, abys věděl, o čem jsem psal:

RB

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS

19.10.2023 v 20:43 | Nahoru | #36
PeťanBé> mas predstavu koho ucis litat?

Muzes nam osvětlit smysl ecu flash kdy preprogramujes originální ridici jednotku aby dávala palivo jak ma a nasledne tam pripichnes piggyback jednotku ktera tuhle již optimalizovanou dodavku paliva jeste dal pozměnila? Proboha proc? Pokud by bylo potreba tu dodavku paliva jeste menit, znamena to, ze ten ecu flash nekdo udelal blbe…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS

20.10.2023 v 09:16 | Nahoru | #37
assassin> Já nikoho rozhodně "neučím lítat" neboli nepoučuji p. Murárika, kterého ani neznám a je mi opravdu úplně jedno komu to říkám, nebo jak fundovaný člověk si přečte můj příspěvek. To, jestli se tím ten člověk živí nebo ne, je mi taky jedno, ale zároveň tím v žádném případě nechci zpochybňovat dovednosti p. Murárika. Nepřišel jsem se sem hádat, jen sdělit svůj názor, ale tady dost panuje nevraživost a kyselost lidí. To je vše.

Naposledy editováno 20.10.2023 09:29:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS

20.10.2023 v 16:51 | Nahoru | #38
PeťanBé> proto jsem se ptal, jakej je smysl přidávat k poladene ecu jeste piggyback jednotku… ale to uz se asi nedozvíme.

Me se asi nechce prolejzal ten nemeckej web abych zjistil jestli to snad vubec nekam dávají najednou… na prvni strane pisou, ze se tam ten piggyback dava nezávisle na flash ecu - coz pro me neznamena, ze se tam dava oboje, ale jak jsem rikal, nemam cas to studovat, nemecky rozumim o dost hur nez anglicky…

Edit: nakonec jsem to stejne prelouskal, ono toho tam moc neni, rozhodne zadne technicke detaily - ja svoji teorii mam, ale pockam, jestli se to nedozvim od nekoho kdo vi proc udelat z jednoduchého systemu složitej… teda spis ze složitého jeste složitější…

Naposledy editováno 20.10.2023 16:56:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS

20.10.2023 v 21:56 | Nahoru | #39
assassin> Najdi si na Facebooku nebo Instagramu tuhle firmu a konkrétně pána se jménem Bernd Dewald a on Ti to vysvětlí i v angličtině.

(reakce na) Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS

20.10.2023 v 22:23 | Nahoru | #40
PeťanBé> Ja to za kazdou cenu vedet nemusim. Delam vývojáře ve firme ktera stavi pomerne vykonne auto, takze pokud bych se v tomhle smeru potreboval dovzdelat, obrátím se na sve kolegy co vyvíjí naši ridici jednotku.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS

22.10.2023 v 07:48 | Nahoru | #41
Porad je tu veselo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS

25.10.2023 v 08:26 | Nahoru | #42

assassin píše: A na to jsi prisel jak? Ono se nakonec ukazalo, ze tam neni, nebo ne?

Treba tady jsem nevedel o co go uz v 2014:
https://www.motorkar...#goto8149998 [/quote]

A já psal, že tam je?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS

25.10.2023 v 08:41 | Nahoru | #43
SuperSic58> tak se jeste muzes trcochu pomáchat v tom, ze nevim co je systém sekundárního vzduchu …

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS

29.10.2023 v 09:59 | Nahoru | #44
assassin> hlavně neplakej

(reakce na) Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS

29.10.2023 v 10:08 | Nahoru | #45
ja jsem tyhle systémy vymontovaval z motorek kdyz ty jsi si hrál s tema cinskyma minimotorkama … takze ja jsem uplne v klidu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS

3.10.2024 v 21:28 | Nahoru | #46
Murkin> "To, ze to strili pri zavrenem plynu, jeste neznamena, ze tomu neco je a neco se poskodi. Max tak vata ve vyfuku..."

Zdravím, zajímavá diskuze. Chci se Vás zeptat, jako odborníka, proč vlastně dochází při deceleraci k onomu "střílení do výfuku"? Tento jev nastane až po montáži jiné koncovky výfuku?
Bavme se prosím nyní pouze o motorech se vstřikováním, kde předpokládám, že je při deceleraci vypnuto vstřikování (a popř. i vliv sekundárního vzduchu k tomuto "střílení").

A ještě druhá otázka na Vaši předchozí odpověď : ..."když v sériové ecu jde nastavit daleko vic parametrů"...
Tím myslíte originální seriovou diagnostikou, nebo přes nějaký flash program? A o jaké parametry jde? Pokud to vše není tajné..
Díky za info a Váš čas...

(reakce na) Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS

4.10.2024 v 22:52 | Nahoru | #47
motodiag> Použij ChatGPT:

Proč motorka při deceleraci střílí do výfuku?

Střílení do výfuku při deceleraci u motocyklů, známé také jako backfire nebo popování, je běžný jev, který může být způsoben několika faktory. Tento zvuk vzniká kvůli tomu, že nedokonale spálené palivo exploduje ve výfukovém systému. Existuje několik technických příčin, proč k tomu dochází:

1. Přebytečné palivo ve výfukovém systému

Při deceleraci (když zavřete plyn) může směs vzduchu a paliva v motoru být příliš bohatá (nadměrné množství paliva). Když nespálené palivo projde výfukovým ventilem do výfukového systému, může se zde zapálit vlivem horka. To způsobí explozi nebo prasknutí ve výfuku, což vytváří typické "střílení."

2. Omezený přívod vzduchu při deceleraci

U karburátorových motocyklů může být příčinou tzv. decelerační ventil nebo decelerační okruh, který omezuje přívod vzduchu při zavírání plynu. Tím se zvýší podtlak a vytváří se bohatší směs, která nespaluje dokonale, což vede k výbuchu ve výfukovém systému.

3. Únik vzduchu do výfukového systému

Pokud dojde k netěsnosti ve výfukovém systému, může se dovnitř dostat čerstvý vzduch. Když se mísí s nespáleným palivem, vytváří ideální podmínky pro zapálení směsi v horkém výfuku. Tento problém může nastat kvůli uvolněnému spoji, netěsné svorce nebo prasklině ve výfukovém potrubí.

4. Příliš bohatá směs vzduchu a paliva

Pokud je motocykl nastaven na příliš bohatou směs (nadbytek paliva v poměru k vzduchu), vzniká více nespáleného paliva, které prochází výfukovým systémem. To může být způsobeno špatně nastaveným karburátorem, závadou na vstřikování paliva nebo jiným problémem v palivovém systému.

5. Špatné nastavení zapalování

Nesprávné časování zapalování (např. opožděné zapalování) může vést k tomu, že směs vzduchu a paliva se zapálí příliš pozdě, když jsou výfukové ventily již otevřené. Následkem je zapálení směsi ve výfukovém systému, což způsobuje střílení do výfuku.

6. Sportovní nebo otevřené výfuky

Sportovní výfuky nebo výfukové systémy s menším tlumením hluku (např. otevřené výfuky) mohou také zvýraznit zvuk střílení do výfuku. Vzhledem k tomu, že méně tlumí výbuchy v systému, střílení může být hlasitější a častější.

7. Decelerační ventil (u některých starších modelů)

U některých starších motocyklů byl použit decelerační ventil (např. v karburátorových systémech), který omezuje proud vzduchu při deceleraci, což může vést k bohatší směsi a tím k nárůstu střílení do výfuku.

Jak problém řešit:

Kontrola směsi vzduchu a paliva: Pokud je směs příliš bohatá, může být nutné seřídit karburátor nebo upravit palivovou mapu v případě elektronického vstřikování.
Kontrola úniků ve výfukovém systému: Zkontrolujte těsnost všech spojů a svorek ve výfukovém systému.
Správné nastavení zapalování: Ujistěte se, že zapalování je správně nastaveno a nemá zpoždění.
Výměna deceleračního ventilu (u starších karburátorových systémů): Tento ventil může být zodpovědný za přebytek paliva během decelerace.

Je to problém?

V mnoha případech není střílení do výfuku při deceleraci velkým problémem, zejména u sportovních nebo závodních motocyklů, kde se to může dokonce považovat za žádoucí efekt. Avšak pokud je doprovázeno jinými problémy, jako je špatná akcelerace nebo nadměrná spotřeba paliva, může být známkou problému s palivovým systémem, který vyžaduje pozornost.

Naposledy editováno 04.10.2024 22:53:29
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cb1000R vs MT09 Yamaha MT-09, Honda CB1000 Hornet Grizzly_Luboš 0 Včera v 11:13 Grizzly_Luboš
Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km... [1, 2, 3] Yamaha MT-09 pagos 65 8.11.2024 v 23:30 Kohlstein
souosost kol / geometrie [1, 2, 3] Yamaha MT-09 Wixy 82 28.10.2024 v 15:39 Popcom
Yamaha MT09 rv 2022 (kyklop) - cukani [1, 2] Yamaha MT-09 Gery9 38 25.9.2024 v 08:52 horten26
Tlumič řízení MT09 2024 Yamaha MT-09 FYN69 6 8.8.2024 v 15:24 FYN69

TOPlist