Téma: Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS
31.5.2023 v 06:44
Ahoj, dal jsem na nový model 2021 laděný komplet výfuk Mivv, nicméně bez tlumivky a katalyzátoru to dost střílí do výfuku a to úplně nechci. Má nová devítka systém AIS, který bych mohl odpojit a to střílení eliminovat? Na 1.+2. generaci jsem to našel v pohodě, na třetí vůbec. Dík za info.
Naposledy editováno 31.05.2023 06:55:21
Naposledy editováno 31.05.2023 06:55:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT09 2021 - střílení do výfuku - AIS
Murkin> "To, ze to strili pri zavrenem plynu, jeste neznamena, ze tomu neco je a neco se poskodi. Max tak vata ve vyfuku..."
Zdravím, zajímavá diskuze. Chci se Vás zeptat, jako odborníka, proč vlastně dochází při deceleraci k onomu "střílení do výfuku"? Tento jev nastane až po montáži jiné koncovky výfuku?
Bavme se prosím nyní pouze o motorech se vstřikováním, kde předpokládám, že je při deceleraci vypnuto vstřikování (a popř. i vliv sekundárního vzduchu k tomuto "střílení").
A ještě druhá otázka na Vaši předchozí odpověď : ..."když v sériové ecu jde nastavit daleko vic parametrů"...
Tím myslíte originální seriovou diagnostikou, nebo přes nějaký flash program? A o jaké parametry jde? Pokud to vše není tajné..
Díky za info a Váš čas...
Zdravím, zajímavá diskuze. Chci se Vás zeptat, jako odborníka, proč vlastně dochází při deceleraci k onomu "střílení do výfuku"? Tento jev nastane až po montáži jiné koncovky výfuku?
Bavme se prosím nyní pouze o motorech se vstřikováním, kde předpokládám, že je při deceleraci vypnuto vstřikování (a popř. i vliv sekundárního vzduchu k tomuto "střílení").
A ještě druhá otázka na Vaši předchozí odpověď : ..."když v sériové ecu jde nastavit daleko vic parametrů"...
Tím myslíte originální seriovou diagnostikou, nebo přes nějaký flash program? A o jaké parametry jde? Pokud to vše není tajné..
Díky za info a Váš čas...
motodiag> Použij ChatGPT:
Proč motorka při deceleraci střílí do výfuku?
Střílení do výfuku při deceleraci u motocyklů, známé také jako backfire nebo popování, je běžný jev, který může být způsoben několika faktory. Tento zvuk vzniká kvůli tomu, že nedokonale spálené palivo exploduje ve výfukovém systému. Existuje několik technických příčin, proč k tomu dochází:
1. Přebytečné palivo ve výfukovém systému
Při deceleraci (když zavřete plyn) může směs vzduchu a paliva v motoru být příliš bohatá (nadměrné množství paliva). Když nespálené palivo projde výfukovým ventilem do výfukového systému, může se zde zapálit vlivem horka. To způsobí explozi nebo prasknutí ve výfuku, což vytváří typické "střílení."
2. Omezený přívod vzduchu při deceleraci
U karburátorových motocyklů může být příčinou tzv. decelerační ventil nebo decelerační okruh, který omezuje přívod vzduchu při zavírání plynu. Tím se zvýší podtlak a vytváří se bohatší směs, která nespaluje dokonale, což vede k výbuchu ve výfukovém systému.
3. Únik vzduchu do výfukového systému
Pokud dojde k netěsnosti ve výfukovém systému, může se dovnitř dostat čerstvý vzduch. Když se mísí s nespáleným palivem, vytváří ideální podmínky pro zapálení směsi v horkém výfuku. Tento problém může nastat kvůli uvolněnému spoji, netěsné svorce nebo prasklině ve výfukovém potrubí.
4. Příliš bohatá směs vzduchu a paliva
Pokud je motocykl nastaven na příliš bohatou směs (nadbytek paliva v poměru k vzduchu), vzniká více nespáleného paliva, které prochází výfukovým systémem. To může být způsobeno špatně nastaveným karburátorem, závadou na vstřikování paliva nebo jiným problémem v palivovém systému.
5. Špatné nastavení zapalování
Nesprávné časování zapalování (např. opožděné zapalování) může vést k tomu, že směs vzduchu a paliva se zapálí příliš pozdě, když jsou výfukové ventily již otevřené. Následkem je zapálení směsi ve výfukovém systému, což způsobuje střílení do výfuku.
6. Sportovní nebo otevřené výfuky
Sportovní výfuky nebo výfukové systémy s menším tlumením hluku (např. otevřené výfuky) mohou také zvýraznit zvuk střílení do výfuku. Vzhledem k tomu, že méně tlumí výbuchy v systému, střílení může být hlasitější a častější.
7. Decelerační ventil (u některých starších modelů)
U některých starších motocyklů byl použit decelerační ventil (např. v karburátorových systémech), který omezuje proud vzduchu při deceleraci, což může vést k bohatší směsi a tím k nárůstu střílení do výfuku.
Jak problém řešit:
Kontrola směsi vzduchu a paliva: Pokud je směs příliš bohatá, může být nutné seřídit karburátor nebo upravit palivovou mapu v případě elektronického vstřikování.
Kontrola úniků ve výfukovém systému: Zkontrolujte těsnost všech spojů a svorek ve výfukovém systému.
Správné nastavení zapalování: Ujistěte se, že zapalování je správně nastaveno a nemá zpoždění.
Výměna deceleračního ventilu (u starších karburátorových systémů): Tento ventil může být zodpovědný za přebytek paliva během decelerace.
Je to problém?
V mnoha případech není střílení do výfuku při deceleraci velkým problémem, zejména u sportovních nebo závodních motocyklů, kde se to může dokonce považovat za žádoucí efekt. Avšak pokud je doprovázeno jinými problémy, jako je špatná akcelerace nebo nadměrná spotřeba paliva, může být známkou problému s palivovým systémem, který vyžaduje pozornost.
Naposledy editováno 04.10.2024 22:53:29
Proč motorka při deceleraci střílí do výfuku?
Střílení do výfuku při deceleraci u motocyklů, známé také jako backfire nebo popování, je běžný jev, který může být způsoben několika faktory. Tento zvuk vzniká kvůli tomu, že nedokonale spálené palivo exploduje ve výfukovém systému. Existuje několik technických příčin, proč k tomu dochází:
1. Přebytečné palivo ve výfukovém systému
Při deceleraci (když zavřete plyn) může směs vzduchu a paliva v motoru být příliš bohatá (nadměrné množství paliva). Když nespálené palivo projde výfukovým ventilem do výfukového systému, může se zde zapálit vlivem horka. To způsobí explozi nebo prasknutí ve výfuku, což vytváří typické "střílení."
2. Omezený přívod vzduchu při deceleraci
U karburátorových motocyklů může být příčinou tzv. decelerační ventil nebo decelerační okruh, který omezuje přívod vzduchu při zavírání plynu. Tím se zvýší podtlak a vytváří se bohatší směs, která nespaluje dokonale, což vede k výbuchu ve výfukovém systému.
3. Únik vzduchu do výfukového systému
Pokud dojde k netěsnosti ve výfukovém systému, může se dovnitř dostat čerstvý vzduch. Když se mísí s nespáleným palivem, vytváří ideální podmínky pro zapálení směsi v horkém výfuku. Tento problém může nastat kvůli uvolněnému spoji, netěsné svorce nebo prasklině ve výfukovém potrubí.
4. Příliš bohatá směs vzduchu a paliva
Pokud je motocykl nastaven na příliš bohatou směs (nadbytek paliva v poměru k vzduchu), vzniká více nespáleného paliva, které prochází výfukovým systémem. To může být způsobeno špatně nastaveným karburátorem, závadou na vstřikování paliva nebo jiným problémem v palivovém systému.
5. Špatné nastavení zapalování
Nesprávné časování zapalování (např. opožděné zapalování) může vést k tomu, že směs vzduchu a paliva se zapálí příliš pozdě, když jsou výfukové ventily již otevřené. Následkem je zapálení směsi ve výfukovém systému, což způsobuje střílení do výfuku.
6. Sportovní nebo otevřené výfuky
Sportovní výfuky nebo výfukové systémy s menším tlumením hluku (např. otevřené výfuky) mohou také zvýraznit zvuk střílení do výfuku. Vzhledem k tomu, že méně tlumí výbuchy v systému, střílení může být hlasitější a častější.
7. Decelerační ventil (u některých starších modelů)
U některých starších motocyklů byl použit decelerační ventil (např. v karburátorových systémech), který omezuje proud vzduchu při deceleraci, což může vést k bohatší směsi a tím k nárůstu střílení do výfuku.
Jak problém řešit:
Kontrola směsi vzduchu a paliva: Pokud je směs příliš bohatá, může být nutné seřídit karburátor nebo upravit palivovou mapu v případě elektronického vstřikování.
Kontrola úniků ve výfukovém systému: Zkontrolujte těsnost všech spojů a svorek ve výfukovém systému.
Správné nastavení zapalování: Ujistěte se, že zapalování je správně nastaveno a nemá zpoždění.
Výměna deceleračního ventilu (u starších karburátorových systémů): Tento ventil může být zodpovědný za přebytek paliva během decelerace.
Je to problém?
V mnoha případech není střílení do výfuku při deceleraci velkým problémem, zejména u sportovních nebo závodních motocyklů, kde se to může dokonce považovat za žádoucí efekt. Avšak pokud je doprovázeno jinými problémy, jako je špatná akcelerace nebo nadměrná spotřeba paliva, může být známkou problému s palivovým systémem, který vyžaduje pozornost.
Naposledy editováno 04.10.2024 22:53:29
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cb1000R vs MT09 Yamaha MT-09, Honda CB1000 Hornet | Grizzly_Luboš | 3 | 25.11.2024 v 10:21 TomasRA |
Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km... [1, 2, 3] Yamaha MT-09 | pagos | 65 | 8.11.2024 v 23:30 Kohlstein |
souosost kol / geometrie [1, 2, 3] Yamaha MT-09 | Wixy | 82 | 28.10.2024 v 15:39 Popcom |
Yamaha MT09 rv 2022 (kyklop) - cukani [1, 2] Yamaha MT-09 | Gery9 | 38 | 25.9.2024 v 08:52 horten26 |
Tlumič řízení MT09 2024 Yamaha MT-09 | FYN69 | 6 | 8.8.2024 v 15:24 FYN69 |