na konci září jsem dodělal papíry na A2. Mám Jawu 250/353, což je sice krásný veterán a na ježdění po okolí je to super, ale přijde mi trochu škoda nevyužitého potenciál skupiny A2. Přiznám se, že v autoškole mě začala jízda na pořádném stroji bavit, ač jsem tam původně šel jen kvůli té Jawě.
Přecejen Jawa má při nejlepším nějakých 7kW, což je jenom něco málo přes polovinu, co mají dnešní 125ky

Mé otázky jsou následující. Vyplatí se to v aktuální době kupovat? Dají se tyhle stroje opravovat v domácích podmínkách + dají se na ně sehnat díly u nás? Je to dobrá volba pro začátečníka, který nemá najeto skoro nic? Díky za odpovědi!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro začátečníka
vasik006 píše: KubaLC8> Díky moc za nabídku, kdyžtak napíšu. Vlek bych si kdyžtak taky mohl půjčit, ale bez držáku na motorku. Už jsem na něm párkrát vezl Jawu s předním kolem v rohu a nejmíň na kratší vzdálenosti to nebyl problém. No nic, budu dál hledat inzeráty a když narazím na něco splňující požadavky, tak to sem pošlu k zhodnocení, jestli vůbec má cenu tam jezdit.
Vlek mám komplet vybavenej. Posílej
Čau, to si ma zle pochopil, karburátor si nič nenasáva, teda, presne on to palivo nasáva , ale podtlakom v difuzore cez trisky. Ten podtlak na palivo funguje tak, že z karbecu, alebo z nasávacieho hrdla vedie hadička do ventilu, do toho, čo máš na nádrži, tam je membránka. Keď motor nebeží tak tá membránka nemá podtlak a zatvorí prívod paliva. Takže, keď uvidíš na palivovom ventile dve hadičky, tak už budeš vedieť, že tá tenšia vedie do karbecu, alebo na sacie hrdlo a to je ten podtlak. Niektoré skútre majú ten podtlakový ventil v palivovom potrubí. Niektoré motorky majú aj palivové membránové čerpadlo, napr : Yamaha XT 600 Z Tenere. Je vhodnejšie kúpiť striekačku, tam už nebude problém z karburátorom. Užitočné pre teba by bolo, zájsť do kníhkupectva a kúpiť si knihu o opravách motoriek, teraz ti nemôžem napísať, aké, lebo manželka ešte spí a nechcem dráždiť dravca svetlom. Hlavne si nemysli, že kúpiš starý verkeľ a všetko bude OK. Ono aj keď to funguje, môže tam na teba čakať veľa rôznych nepríjemných prekvapení a zanedbaná údržba je ten najmenší problém. Napríklad som uvidel na parkovisku Suzuki GS 500 a prilákal ma k nej lesk, ale nie lesk farby, ale lesk dobre našponovanej reťaze. Bola na fest. Majiteľ vyliezol z Billy a okamžite som naň začal vrešťať. Mladý začal byť agresívny, ja už som bol, no našťastie vyšiel von z Billy aj riaditeľ firmy, kde som pracoval a zhodou okolností mu tú motorku viezol po kúpe na vleku. Ten sa ma zastal zo slovami, toho uja počúvaj , on tomu rozumie. Potom z mladého vypadlo , že to tak kúpil. A ešte bola sranda, s fotrom toho mladého som robil v jednej firme , svet je malý. Podľa mňa je najlepšie kúpiť motku z dovozu z Nemecka. Nemci sa s tým nebabrú a nechávajú to robiť v servise, no v dnešnej dobe, je tam už viac všelijakých slimákov ako nemcov. Zas, keď to kúpiš od čecha tak to máš aj na značkách a to je o problém menej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro začátečníka
vasik006 píše: na konci září jsem dodělal papíry na A2
Mám poměrně omezený rozpočet, řekněme do 60k
mám 165 cm...
Pokud to půjde vybírej motorku vyrobenou do 35kW, né staženou na 35kW.
Za mě jasný favorit bazarové kategorie tvé cenové relace. Yamaha MT-03 (ta původní 660ccm). Má krásně krátký předek, když na ní sedíš témeř nevídíš přední kolo.
Silniční 17", ale stavbou zvládně bez problému i nějakou tu polňačku když je potřeba sjet mimo asfalt(k vodě na koupák, atd...).
Jen je potřeba v tvém případě kouknout do TP na zápis výkonu. V době kdy se vyráběla neplatilo legislativní omezení na 35kW takže některé kusy mají v TP zapsáno pár desetin přes. 35,3 35,5 kW a to pro A2 neprojde. Takže se na to před případným výletem prodávajícího napřed zeptej.
Např. v tomto inz. přímo zmiňuje že A2 splňuje.
Pokud bys byl schopen něco přihodit je v inzerci tahle modernější, lehčí dvouválcová Z400
Naposledy editováno 03.03.2025 07:08:53
2 reakcí na tento příspěvek Motorka pro začátečníka
Naposledy editováno 03.03.2025 09:52:41



1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro začátečníka
vasik006 píše: Díky všem za další tipy a poznatky. Ještě jedna otázka k výběru. Jaký nájezd už je moc velký? Co tak všude vidím, většina kousků má okolo 30-60 tis.
...podle ceny a provedenýho doložitelnýho servisu ani 100 nemusí být překážka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro začátečníka

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro začátečníka
vyřadil bych GS500, v pětikilech si myslím, že je lepší nabídka (er5/6, CB500)
zvážil bych SV650 kvůli ucukanýmu motoru, kterej umí nepřijemně překvapit když zavřeš plyn
Zamyslel bych se nad R4 kvůli šířce a projevu motoru = dole nic, střed nic, vrch všechno
Zůstal bych v Japonsku
KubaLC8 píše: Nápověda k zamyšlení:
vyřadil bych GS500, v pětikilech si myslím, že je lepší nabídka (er5/6, CB500)
zvážil bych SV650 kvůli ucukanýmu motoru, kterej umí nepřijemně překvapit když zavřeš plyn
Zamyslel bych se nad R4 kvůli šířce a projevu motoru = dole nic, střed nic, vrch všechno
Zůstal bych v Japonsku
Tak s tím naprosto souhlasím!
Problém 500-vek je, že mají víc než 35 kW.
Je to jen 500 a potřebuješ ji seškrtit nebo mít neomezené"A"
Jestli se s tím smíříš, bude to jedno jestli CB 500, nebo ER5. Rozhodl bych podle stavu.
Je to lehké, motory se slušně vytáčí, je s tím zábava, za pár kaček ...
Ovšem díky výše zmíněnému se budou trošku hůře prodávat.
Do 400-vky bych asi už nešel, ale to je každého rozhodnutí...
vasik006 píše: Přišla mi sem spousta tipů, od každého něco jiného a jsem vlastně tam, kde jsem byl na začátku.
Zkus si tedy sestavit tahle kritéria od nejdůležitějšího po nejméně důležité:
- výkon přesně 35 kW (ani o kousek míň)
- dobrý technický stav
- stáří a nájezd
- dlouhá "morální" životnost
- krása, design, atraktivita
- uživatelká přívětivost a moderní prvky (zejména ABS)
Podle toho se pak budeš rozhodovat mnohem líp.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro začátečníka
https://www.motorkar...o-300nk-1982397.html
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro začátečníka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro začátečníka
vasik006 píše: Morozko> MT-03 taky nevypadá špatné. Slyšel jsem ale, že je spíš pro vyšší jezdce. Je to pravda?
Výška sedla 80cm(78cm) je úplný základ. Ještě v tom hraje roli jak je sedlo mezi nohama široké, ale níž se u naháčů nedělá. I "lady friendly" CB 300R má sedlo 80cm vysoko. To už by jsi musel vybírat mezi chooper-cruiser např. CMX500 Rebel.

MT-03(660) má hlavní výhodu jinde. Je to naháč, ale svody výfuku má vedeny jako poctivé enduro. Tohle může závidět každá dnešní moderní motorka z kategorie enduro.
Když přijedeš k uzavírce, rozkopaná silnice kde se dělá např. kanalizace, ale dělňáci nikde protože už je po 16hod. bez obav projedeš. Úsek kde jezdí jen náklaďáky dáš bez mrknutí oka. Pod motorem nemáš čím zaháčit. Svody-katalizátor-koncovka, nic z toho tam není a co tam není to se nerozbije.
Jinak pozor na rozdíl v označování. Často zde padá doporučení na starší pětistovky CB 500 a CBF 500. Tohle jsou 499ccm s plným výkonem 42kW. Ty by jsi musel hledat snížené na 25kW, taková byla v jejich době výroby legislativa. Tyhle pětistovky budou ale v bazaru čím dál více obtížně prodejné.
V dnešní pětistovce je motor 471ccm s plným výkonem u hranice 35kW. U nich žádné snížení výkonu hledat nemusíš, jsou přímo postavené na A2.
Až budeš motorku za 2-3 roky prodávat (doděláš čisté A) bude už těchhle "čistokrevných" A2 pětistovek plná inzerce a o ty starší "stažené" bude ještě menší zájem než je dnes.
Pokud to z jakéhokoliv důvodu nevyhraje MT-03, zauvažuj jestli nepřišetřit už na něco takového. S následný prodejem to poté bude o mnoho snažší.


Zajdi si ty dvouválce Z500, CB 500F o víkendu vyzkoušet na motosalon. Bude se ti lépe rozhodovat.
Naposledy editováno 04.03.2025 08:34:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro začátečníka


panTerek píše: Morozko> Hledá mašinu do 60 tis. a ty mu sem nasereš nabídky za kilo a pošleš ho pro novou na Motocykl...
Naučili tě ve škole číst? Tak čti !
Řeč je o MT-03 ze včerejška za 56000,-Kč. Ty dva inz. co jsem doplnil dnes je pro případ že by chtěl přehodnotit finance z důvodů výše popsaných.
PS:
Pro méně chápavé panTerek-y

Naposledy editováno 04.03.2025 08:50:43
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro začátečníka
To by ty 20let staré CBF 500 25kW musely být za 30-35tis.Kč.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 875 | Včera v 14:00 PetrL3 |
Suzuki GS500F - identifikacia podla VIN Suzuki GS 500E, Suzuki GS 500F | Seporepo | 2 | 6.4.2025 v 22:50 Kohlstein |
Zkušenosti s firmou Romimoto Hlučín Honda CB 500F | Moravkyyn | 0 | 13.3.2025 v 17:34 Moravkyyn |
Předstih Vape MZ04 Jawa 350/640 | expert217 | 7 | 27.1.2025 v 20:40 Genx |
Nádrž Jawa 350/638 | Káče | 16 | 8.1.2025 v 13:29 elvis78 |