FiffiQ píše: Co ses tu nedozvěděl? Ten motor je uplně stejnej. Jedinej rozdíl je vevnitř a ten tě nemusí trápit. A pak dva rozdíly venku A) motor je delší, což je logické, když má větší obsah (má větší zdvih) a za B) nevím jak u betky, ale některé tyhle motory mají automatickou spojku a když budeš mít novej motor se spojkou, musíš dávat pozor, kde na něm je páka spojky (na motoru) může být vpředu vedle válce, nebo nahoře na motoru - vždycky je po pravé straně, ale v té horní pozici by ti mohla třeba zasekávat o rám nebo tak něco.
Jinak uchycení je stejný, konektory stejný, všechno,.. takže jenom povolíš dva šrouby, odpojíš elektriku, karburátor a spojku (lanka). Dáš tam novej motor zapojíš elektriku, připojíš lanka a jedeš,.. práce na dvě hoďky.
A jak jsem říkal, pokud máš Betku s 6V rozvodem a koupíš motor s 12V dynamem, budeš muset změnit ještě CDI jednotku, regulátor dobíjení a zapalovací cívku. (a samo všechny spotřebiče - žárovky, klakson atd.).
Jinak LIFAN doporučuju, je to asi nejlepší značka mezi těmahle čínama. Ale pokud máš zbytečných ca. 20tis, klidně kup japonský Honda Nice, Takegawa a podobný,..
Práce na 2 hodiny... Já dával jinej motor do dirta a jediný, co sedělo, byly úchyty motoru do rámu Vše ostatní se muselo předělávat. Výfuk sem musel nechat naohýbat uplně jinak, jiný sací koleno, který sem musel ještě upravit spinnerem, jinej karbec, jinej filtr, z rámu sem musel odřezat různý držáky(kohoutu, CDI), který najednou překáželi, vymyslet jiný uchycení, konektory elektriky vubec neseděli, takže zas předělávky. Pak veliký sraní s olej.chladičem, vubec nešel sehnat spojovací materiál na hadice, musel jsem to nechat vyrobit na zakázku v kovodílně. Pak kryt pod motor, musel jsem vyrobit uplně jiný držáky. No z 2 hodin se mi to protáhlo na víc jak půl roku...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor
http://www.extremebi...ada-Jawa-Betka-75cm3
Na první pohled ten motor o moc větší není.Podle mě neznalý oko to nepozná.Akorát asi vybrousím označení kubatury na válci.
Výfuk sedí,ale jeden úchyt neesedí cca o 1 cm,takže se to musí doladit.Je to ale poměrně dost hlučný.Dá se s tím něco dělat? Například kdybych tam místo filtru tvaru hrušky dal nějakej malej filtrbox s papírovou filtrační vložkou? Půjdu to teď projet,tak se uvidí.
Ještě by mě zajímalo,jestli jde nějak zprovoznit ukazování kvaltů? Na budíkách to ukáže jenom neutrál,dál to nechodí.
Naposledy editováno 20.03.2013 14:05:25
1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor
Až motor vychladne,podívám se ještě na svíčku,jakou má barvu.
Při ubrání plynu to lehce střílí do výfuku.Zvukovej projev ještě musím vyladit,protože zvuk jako 50 ccm to rozhodně nemá
Vyskytl se ale další problém: už 2x mi z karburátoru začal přepadem téct benzín,a to celkem dost.Vždycky,až jsem přijel k domu a zastavil.Při jízdě jsem si toho alespoń nevšiml.Když se to stalo poprvé po přehození motoru,karbec jsem rozdělal,ale zdálo se mi,že plovák chodí tak,jak má.Složil jsem to nazpět a bylo to v pořádku.Pak byly 2 jizdy v pohodě a teď z toho zase valí benzín.může být problém jinde než v plováku?Může to býr tím,že karburátor není v ideální rovině a je lehce z kopečka směrem do motoru?
Naposledy editováno 20.03.2013 16:05:26
1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor
No na původních budíkách je display,kterej ukazoval kvalty.Tady na to ale očividně není čidlo.
Karbec tam mám ten ,co má být(aspoň teda doufám,byl na tom motoře) pro 125ku.
Výfuk jsem nechal z 50ky,aby to bilo tichý.Rozteč šroubů seděla a zdá se mi,že průměr taky sedí.Jinak těsnění na svodu nemám žádný.Nebylo ani na jednom motoru.Takže to bude celej problém.
Ventil se dá vyčistit i zatřesením, bordel projde a odteče. Kdyby to nastalo ještě někdy, tak víš co s tím. Mě se dostalo smítko pod jehlu u Timisoary v Rumunsku. Na benzínce mi to trvalo 15 minut kompletně rozebrat a složit karburátor, ale místní měli podívanou jak prase. Víc mě ale štvalo, že mi vytekl možná půllitr benzínu, než jsem si toho všimnul.
Tenhle motor má jenom kontrolku na neutrál, ale ta zátka s kontaktama na všechny kvalty se dá dokoupit. Ovšem za předpokladu, že je tam stejný schéma řazení, což obvykle není. Pak si to sice můžeš koupit, ale zabiješ celej den přepojováním konektorů tak, aby to ukazovalo správně.
1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor
1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor
1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor
mam betku 50ccm verziu a motor Loncin 125ccm ktory do nej chcem namontovat. odmontoval som 50 ku a prve co som si vsimol bolo ze nove 125kove koleno na karburator nesmeruje rovno do zadnej casti motorky, ale kusok dolava. to by este ani tak nevadilo. problem je, ze ked je ci uz povodne alebo nove sirsie koleno namontovane spolu s novym motorom 125 tak sa dostava do priestoru kde je normalne nadrz. tym padom tam nenarvem povodnu nadrz ak je tam 125 motor. co mi napadlo je zohnat inu nadrz.
vedeli by ste mi niekto poradit co bude najlepsie urobit?
ak bude treba, mozem to odfotit.
Kubo
Naposledy editováno 20.01.2015 21:55:43
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa new pionýr blinkry Motoscoot New Pionýr | kobliznik | 9 | 6.5.2024 v 14:15 Johny_Servis |
Výbrus válce Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, Jawa 50/555 Pionýr, ... | DrevoKocurik | 0 | 7.9.2021 v 09:48 DrevoKocurik |
New Pionýr (Betka) se dusí - hladin... Motoscoot New Pionýr | MyRow | 4 | 10.9.2019 v 22:29 MyRow |
betka po dlouhém stání nestartuje TMEC Betka, Kentoya Twinshot 50, Motoscoot New Pionýr | Dear.Daniel | 9 | 8.7.2017 v 21:12 Vítězslav_Máří |
Jediná Facebook skupina Jawa Betka ... TMEC Betka, Motoscoot New Pionýr, Motoscoot Jawa Betka | michalmnichCZ | 0 | 18.5.2017 v 19:37 michalmnichCZ |