AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Elektrodou už dneska leda přepálit nějakej překlad kam se nedostanu flexou, nebo když ruply litinový kamínka.... jinak je to opravdu jen pro lezení po žebříku....
Pokud někdo skutečně užije elektrody, protože jiný stroj nemá, mám tu půl balíku rutilek, ty chodí i na střídavce, můžu je přepustit... zbyly mi z doby, kdy jsem svařoval karisítě na stropě s JS90....
PetrL3 píše: Já s tigem vařím levnou samostmívačkou a první, co sem se musel naučit je mrknout při sepnutí spínače. Jinak to opravdu dost dává zabrat. A oproti elektrodě se oblíct včetně krku i kvůli třeba 3cm housence. Opaluje to jaxviňa. Asi i proto, že k tomu potřebuju jít blíž.
To je přesně to, o čem psal Hrnous... levná kukla za pětikilo na některé metody tak nějak vyhoví, ale na některé ne a Tig mezi ne patří, to chce kuklu pořádnoutzn ne z kategorie 500-1000 ale 5000-10000..... Nebo klasika se silným sklem....
PetrL3 píše: Takže můžu použít tuto kombinaci?
vypínač:
https://www.elektro-...-16a-102388-p214821/
nebo raději silnější, když nejde o jistič?
https://www.elektro-...lastni-foto-p214822/
Na zásuvky raději C, ať to nevylítává (3 kusy):
https://www.elektro-...ol-p220664/?cid=6949
Na světla teda B a jen 10A kvůli těm vidlicím, že?:
https://www.elektro-...06-p214283/?cid=6948
Rozvaděč bych teda určitě chtěl IP65 tak tenhle?
https://www.elektro-...m006501a1201-p70147/
Ještě bych se zeptal, proč, když je v HR 3f jistič, musí bejt v garáží další 3f a za ním jednotlivé 1f ?
Zatímco když HR bude jen 3f vypínač, tak už nemusím mít garáži 3F jistič před těma jednofázovejma???
Nebo i u varianty s vypínačem v HR musím dát do melého rozvaděče 3F a pak jednotlivé 1f?
A nebo to variantu 2 špatně chápu a je to myšleno tak, že bude v HR 3f spínač a v garáži pak 3f jistič 16A na zásuvky a jeden jednofáz na světla?
špatně, špatně špatně......
Ten instalační vypínač nemůžeš mít dimenzovaný na proud jističe který je za ním (to se využvá ve sběrnicích za jiných podmínek) ale na proud daný tvým hlavním jističem nebo vyšší. tzn. u baráku s předjištěním v ER 25A-B musí být min. 25A, když tam dáš 40A vypínač, bude to taky správně...
pokud máš hlavní předjištění na baráku zmíněných 25A-B, nedá se použít jako podružné jištění 16A-C, protože charakteristika je jiná a proudový ráz který 16A-C ještě unese, tu 25A-B spolehlivě vyrazí. Tzn. jako podružné jištění můžeš použít 20A-B, 16A-B a horko těžko to unese 13A-C.
Jistič má dvě spouště, tepelnou a zkratovou. jistič charakteristiky B vyhodí zkratová spoušť při 5 násobku nominálu po dobu 0,5 vteřiny. Charakteristika C dovoluje 10 násobek nominálu po dobu 0,5s tepelná spoušť spíná při cca 110% nominálu po dobu 0,5 minuty.... Na její reakci má značný vliv teplota okolí...
na těch pár zářivek ti tam stačí 6A-B s rezervou... nad 10A jíst stejně nemůžeš a nemá to ani cenu šponovat.
To - zda můžeš použít vypínač a 3F jistič až v podružném rozvaděči jen pro 3F zásuvky a pak 1F jističe pro 1F zásuvky a světla rozhoduje dimenzace kabelu mezi HR a boudou, pokud je dimenzován pro 25A a hlavní jištění baráku je 25A, lze udělat instalaci ve stylu vypínač v HR, z něj přímo na sběrnici v rozvaděci v boudě a přímo z ní 3F jistič pouze pro 3f zásuvky a pak 1F pro ostatní - v tomto případě není nutno dávat 3F předjištění před 1F obvody...
Pokud tento kabvel na 25A dimenzován není, a pojede ti tam nějaká 5x2,5, která snese - pokud to není moc daleko 16A, tak musíš vzhledem k hlavnímu jištění baráku 25A ponechat a v boudě padáš na 13A-B pro 1F obvody a při jistém diskomfortu a s přivřeným okem ponechat předjištění 3F zásuvky pouze v HR a předpisem ani funkčně to nebude blbě, ale bude to blbě v tom, že když se cosi stane na 3F obvodu, vyhodí ti to boudu komplet, protože 1F obvody budou předjištěné v HR spolu s 3F zásuvkami... Pokud by tento diskomfort nebyl žádán, padal bys na 3x13A-B pro 3F zásuvky + 2X13A-B pro 1F zásuvky a 1x6-10A-B pro osvětlení...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Takže chci 3x dvojzásuvku a světlo.
vyhození celé boudy nevadí, je to 10 kroků a jen při vaření nad 140 A. Ale to není předpokládám relevantní, kfyž nebudu mít 3f zásuvku a budu jistit jen 1f.
Takže mi stačí 4 ks 1f jističů? 3 budou na zásuvky 13A-B a Jeden na světla 6A-B. Je to tak?
Naposledy editováno 23.01.2018 18:54:07
PetrL3 píše: Ok. Takže bouda je spojena kabelem cca 10m dlouhým, je totiž 2m od domu. Kabel je na 16A, takže zachovám 16A-B v HR. V boudě nechci 3f zásuvku, v případě nouze ji mám na baráku.
Takže chci 3x dvojzásuvku a světlo.
vyhození celé boudy nevadí, je to 10 kroků a jen při vaření nad 140 A. Ale to není předpokládám relevantní, kfyž nebudu mít 3f zásuvku a budu jistit jen 1f.
Takže mi stačí 4 ks 1f jističů? 3 budou na zásuvky 13A-B a Jeden na světla 6A-B. Je to tak?
Budiž....
Mám 3 fáze a 4 jističe. Tzn 1 fáze bude obsluhovat 2 jističe.
Má mít to světlo samostatnou fázi? A na společné by byly 2 jističe 13A pro 2 zásuvky?
Je mi jasný, že normálně ano, tady je i světlo přes zásuvky, tak nevím,co je správnější.
Naposledy editováno 23.01.2018 20:21:28
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dotaz - kde se dají koupit tebou zmiňované elektrody? Tady mají většinou ESAB, Slovinskou Jablanicu, Kowax - na ty jsem slyšel dost špatné reference.
hrnous píše: Dovolil bych si jednu takovou novinku pro všechny majitele jedné stopy http://jawa660.cz/V...f [/quote]Zajímavý, dík
http://www.ielektra....istral-ip65-8-modulu
Světlo budu dál zapínat prodlužkou, jen koupím pořádnou, nehořlavou, bezpečnou (pokud mi někdo nesdělí, že to ani tak není bezpečný používat - nebráním se kritice, už to nechci mít provizorní a asi to tak bude na dalších 10 let).
Naposledy editováno 24.01.2018 10:13:42
hrnous píše: Dovolil bych si jednu takovou novinku pro všechny majitele jedné stopy http://jawa660.cz/VD1-19-1-2018.pdf [/quote]
Konečně!
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: To by bylo zajímavý kdyby někde spočítali nejen průměrné stáří aut ale taky průměrné stáří motorcyklů co jsou na značkách.
To pochopitelně spočítali taky. Loni to bylo něco přes 33 let. A jako zajímavost, u značky Jawa je to 49 let.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
elevator píše: Kafiho přednáška 24.1.2018 v Praze www.mlp.cz/cz/akce/e21690-jawa-jizni-amerikou/
Škoda že to nemá někde na východě Prahy. Jinak bych asi vyrazil ale přes celou Prahu ve špičce asi ne. Jednou když jsem jel na sraz do Cihelny, tak jenom štěrboholskou jsem jel hodinu a půl plus hodina do Prahy.Naposledy editováno 24.01.2018 12:41:33
Čmoud píše: MartinED250> Teď jsem se dočetl, že průměrné stáří automobilů v Čr se za poslední rok zvýšilo ze 14,48 na 14,62 Celkem je v Čr 5,592 mil. reg. aut to je skoro každý druhý má auto
Moc zajímavé ! Přimnělo mně to k tomu, že jsem před chvílí sednul a spočítal průměrný věk všech svých aut. Mám auta v průměru 53, 75 roku stará ! Skoro 54 let, tak to ten průměr dost zvyšuju. A to Astru a stodvacítku počítám ( soukromě) jako moderní vozy .
Bimbame, u nás je to podobné, asi jsme chudší okres ...V naší obci o 2500 obyvatelích jezdí 5 škodovek 105 / 120, to vím naprosto přesně, měníme si díly a známe se. Jsou tady dvě Lady 2103, dvě Š 100 / 110 apod. Favoritů je tady asi pět. Pravdou ale je, že tato auta mají starší lidé, tedy nad 50 let. Máme tady ale výjimku - podnikatele, zaměstnává asi 10 lidí , a jezdí Favoritem. Prý je to nejlepší auto...
Tak se tomu průměrnému věku aut v ČR nedivím.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
120 jsou na okrese asi tři a v pravidelném provozu jedna jediná, warana tu má jeden pán na semeno, pěkného 353 z první série, ale to má jen pro zábavu, jako hlavní auto má novou škodovku rapid a auta mění poměrně pravidelně - ta hlavní... 6igulíky na okrese tak dva, jedna 2101 na vete a pak 2107 v rukou zanícence, po mnoha úpravách skoro závodní stroj... favority jsou ve vsi (2000 ob.) dva jednoho mám já r.v.93 a druhého jeden starý pán - ten je z první serie... felicie jezdí běžně, každý den nějakou potkáš, ale nijak zvlášť často, většina jich už shnila.... jezdí tu jediný oltcit a jediná dacie 130x, potkat kilovku, to se stane tak jendou za rok.... jinak jak jsem psal tak soukromá levná ojetina je většinou běžné auto různých značek tak těch 10-15 let staré, což i celkem koresponduje s tím celostátním průměrem....
Když vlezeš na vrakoviště, nenajdeš tam š120, ani favorita a felicii tak jednu ze sta.... většinou se tam válí běžná auta s r.v. kolem roku 2000, tzn o 5-10 let novější než favority, přesto již vyžilá a učena k likvidaci... Nedávno jsem sháněl kroutítko na korektor výška světel, jenom ten knoflík, tak sjem si říkal že zajedu na vrakoviště a vyloupnu ho tam - tři vrakoviště - žádný favorit a jedna jediná felicie a ta má ten čudlík kupodivu jiný má aretaci po polovině otočky a favorití po 3,/4.... objednaljsem si tedy čudlík v autodílech, ještě šel sehnat...... nepřipadá mi že je tu bohatý kraj, byť se sem ojetiny z reichu tahají, tak levnější nejsou... Tahají se proto, že jsou obvykle častěji více vybavené, nebo v silnější motorizaci, než český mainstream.
Milan: Astra je auto staré, š 120 v prvním provedení a s přihlédnutím ke koncepčnímu stáří i v tom provedení druhém už takřka historické....
K Favoritu: pokud nevyžaduješ dnes běžnou výbavu jako je klimatizace a pokročilé bezpečnostní prvky, tak je to dobré auto, protože je vzhledem k vnějším rozměrům slušně prostorné, spolehlivé, neobtěžuje prvky jako je ruční sytič s potřebou citlivého zacházení za studena, má uspokojivou ergonomii a jezdí se s ním tak nějak "dnešně" resp. absolvent řidičského kurzu dnes, je schopen bez problémů jezdit favoritem, protože se po něm nic zvláštního nechce, prostě do toho sedne vrazí do toho klíč, ono to bez zaváhání nastartuje a ani za studena se nemusí nijak omezovat, prostě to hned po startu, normálně, plynule a s plnou dynamikou jede.... Když mu dáte š120, tak s ní neodjede, protože nebude schopen nastartovat motor... nezná taje sytiče, nemá kvalifikovaný odhad kolik ho dát, podle teploty, vlhkosti, doby od zhasnutí motoru a jeho aktuální teploty, nebude vědět, jak se k takovému motoru chovat.... zkušený uživatel je schopen se studenou š120 ihned plynule jet, ale chce to poměrně dost citlivé zacházení a i tak je dynamika poněkud omezená.... to platí i pro všechny předchůdce až k modelům, kdy jste si pro start ještě štelovali předstih, protože motory neměly jeho automatickou regulaci, která se začala běžně objevovat až po druhé válce.... Proto lze pochopit, že váš podnikatel s ním dodnes jezdí... protože to funguje.... Já jsem ho kupoval původně na dva roky, už ho mám deset a dokud neshnije se ho zbavovat nechci, protože jezdí lacino, spolehlivě a nemá problém ani s dalekými trasami, ani s dálničním tempem.... jak jsem ho koupil náhodou a na chvíli, tak jsem ho začal mít hodně rád za ty dobré služby....
Naposledy editováno 24.01.2018 18:54:29
Každopádně díky za ty dary. Ford Mondeo r.v. 98 o kterého jsem se náležitě staral a pak za 5 tisíc prodal už stojí ve Zlíně bez značek. No a to byl ještě dobrý ročník. Dnešní vergl vydrží tak šest let a jde do kopru.
Tyhle kecy jak tu jezdíme ve starejch popelnicích a že je třeba omladit vozovej park mě, s hodně velkým prominutim, dokáže vždycky pěkně nasrat.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |