Téma: Retro -motocykly za socialismu
 
7.6.2011 v 11:25
Zajímavý pořad ČT,o našich stojích.koukněte ..ZDE


Naposledy editováno 07.06.2011 11:26:53

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:11 | Nahoru | #61
Creck> tahle fiesta je držák, navíc se tam skoro nemá co pokazit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:14 | Nahoru | #62
assassin> Mně golf I taky přijde pěknej ale to je tím že mám taky rád starý auta. Třeba v takový tý reklamě jak tam někdo jezdí v malym starym autě a představuje si že má nový, si říkám že kdybych měl tohle ani bych nový nechtěl

Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:19 | Nahoru | #63
Ale chlapci - ono se všechno špatné z minulého režimu hází na politická rozhodnutí, pravda je však jiná.
Příčiny krachu Jawy jsou v principu 3:

1. Chybné technicko manažerské rozhodnutí o výrobě unifikované řady (konec 60.let). To by tehdy položilo každou motocyklovou továrnu na světě. Naštěstí byl socialismus a fabrika tak nějak nemohla krachnout, neb peníze tehdy byly jen buržoazní přežitek.

2. Následná naprostá závislost na sovětském trhu (kdo jiný by tehdy také ty "dělnické" mašiny chtěl - leda tak rozvojový svět) a šílená nuda ve společnosti. Nic nemělo cenu vyvíjet, neb sovětský zákazník si změny nepřál. Lenost vedení fabriky, nomenklaturní kádry dřepící na svých tlustých prdelích desítky let, ..., nechuť cokoli měnit. To nebyla politická rozhodnutí Moskvy, to byla naše lenost a spokojenost s tím, že Rusové berou po statisících i takové plečky.

3. Nenažranost nových vládců fabriky po roce 1990. Nakoupili cca 10% z každé nemovitosti (= předkupní právo a možnost kecat do všeho), zajistili si exklusivitu na obchod ... a vyšachovali každého nového zájemce o fabriku, protože ten jim nenasypal dost. Pak bylo najednou pozdě.

Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:23 | Nahoru | #64
...mezi náma Fiesta i to "Fáčko"...jsou de facto v základu "normální" auta skoro "nejnižší třidy" a dle mě tam zase nějaký zásadní rozdíl nebyl...jasně "západní" značka,to se "nosilo"!

..a ty ojeté a bourané "mrdky", co se začaly vozit na přelomu 90.let..to mělo, hlavně ke spolehlivosti hodně daleko!...AUDI 80 a 100,Sierry,Golf,MB 190,TIPO,AR 33,Kadet.. atd.

A Peugeot 309 za 250.000.-Kč byl v té době /1988/považovám za špičku na naších silnicích...za to byly 3 Favoriti nebo LADY 2007! ...a ta LADA bylo dobré auto na tu dobu v porovnání cen se "západem"!

A s motorkama bylo to samé....nové se tady začaly objevovat až kolem roku 1995..do té doby většinou jen ojetiny staré "X" let !

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:23 | Nahoru | #65

Creck píše: Skoda favorit byla zastarala a nekvalitni ? Videl jsi auta ve stejne tride te doby ? Fiat UNO , ford fiesta, opel corsa ? Kde jsou tyhle modely dneska a kolik favoritu jezdi po nasich silnicich dnes. Nehlede k tomu ze cena byla i trojnasobna oproti favoritu.



Zastaralý na tu dobu ne,ale kvalita hrozná.Hlavně prvních typů do roku 93.Po 150tis.km je to auto uplně vymlácený.řazení,řízení..hrůza.Šílený plasty uvnitř,koroze,že ti tlumiče vlítly to kufru.a jinak co se týče bezpečnosti,tak je to "papírový" auto.

Já velký vlastenec,když jsem kupovali jetý auto v roce 2000,jsem chtěl škodovku.Ale,po uvaze jsme nakonec koupili Fiat TIPO(měl ho už děda).A musím napsat že nebe a dudy,to se nedalo srovnat.přitom ta cena byla přibližně stejna!!!
Prostorný,pohodlnější tvarovaný sedačky,který se jen tak neprosedí jako ve fanoušu.lepší jízdní vlastnosti.motor tichý a živý(FIRE)Servo,el.okna...atd.atd. A hlavně,kastel POZINK !! za deset let jen zadní lemy jinak nic.Od roku 91 pozink pro všechny fiaty standart.
A třeba felicie?? to je to samé v bledě modrým.soused už měnil blatníky a zadní dveře
Jedou výhodu těchto českých šrotu vidím v ND,jinak nic.

Naposledy editováno 08.06.2011 14:30:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:28 | Nahoru | #66

Stev píše: assassin> Mně golf I taky přijde pěknej ale to je tím že mám taky rád starý auta. Třeba v takový tý reklamě jak tam někdo jezdí v malym starym autě a představuje si že má nový, si říkám že kdybych měl tohle ani bych nový nechtěl



presne:) a jeste je tam to stary auto ve stavu funglovky, to bych se vubec nerozhodoval ktery si vzit:)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:29 | Nahoru | #67

PajaZR píše: Zastaralý na tu dobu ne,ale kvalita hrozná.Hlavně prvních typů do roku 93.Po 150tis.km je to auto uplně vymlácený.Šílený plasty uvnitř,koroze,že ti tlumiče vlítly to kufru.a jinak co se týče bezpečnosti,tak je to "papírový" auto.

Já velký vlastenec,když jsem kupovali jetý auto v roce 2000,jsem chtěl škodovku.Ale,po uvaze jsme nakonec koupili Fiat TIPO(měl ho už děda).A musím napsat že nebe a dudy,to se nedalo srovnat.přitom ta cena byla přibližně stejna!!!
Prostorný,pohodlnější tvarovaný sedačky,který se jen tak neprosedí jako ve fanoušu.lepší jízdní vlastnosti.motor tichý a živý(FIRE)Servo,el.okna...atd.atd. A hlavně,kastel POZINK !! za deset let jen zadní lemy jinak nic.Od roku 91 pozink pro všechny fiaty standart.
A třeba felicie?? to je to samé v bledě modrým.soused už měnil blatníky a zadní dveře
Jedou výhodu těchto českých šrotu vidím v ND,jinak nic.



...s tím TIPEM jsi to zrovna netrefil!
...v r. 1992 byly tyto auta "IN"..byly kluby a setkání..já si ho dovezl z Italie z výstavy 1,6 motor..mimo klima vše ,fakt bezva,jízda,interiér,výbava..jsem byl spokojený...ale po roce a najetých cca 40.000 km...jen a jen starosti a problémy..hlavně elektrika a podvozek..a i ta "nerez" kastle ..rezivěla!!
V tu do bu jsem znal mnoho majitelů...a nadšení skoro všech rychle pominulo!

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:30 | Nahoru | #68

assassin píše: presne:) a jeste je tam to stary auto ve stavu funglovky, to bych se vubec nerozhodoval ktery si vzit:)



jj

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:31 | Nahoru | #69
PajaZR> Tak to ti reknu ze jsem mel Fiata Cromu, coz by melo byt auto o nekolik trid vys. V tom aute bylo z 87 ja ho koupil nekdy v 92 a mel jsem ho dva roky, byly v prahu diry jak pest, dily kdybych to chtel mit v cajku tak bych nestacil menit.

Na fiat byla v te dobe znama hlaska : fiat ten hnije uz v katalogu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:33 | Nahoru | #70

2LEKO píše: ...s tím TIPEM jsi to zrovna netrefil!
...v r. 1992 byly tyto auta "IN"..byly kluby a setkání..já si ho dovezl z Italie z výstavy 1,6 motor..mimo klima vše ,fakt bezva,jízda,interiér,výbava..jsem byl spokojený...ale po roce a najetých cca 40.000 km...jen a jen starosti a problémy..hlavně elektrika a podvozek..a i ta "nerez" kastle ..rezivěla!!
V tu do bu jsem znal mnoho majitelů...a nadšení skoro všech rychle pominulo!



..možná to časem vychytali a se to zlepšilo...a byl jsem nepoučitelný a pořídil Alfu....a překvapení se nekonalo...to samé!! ..asi jsem měl smůlu!!

Naposledy editováno 08.06.2011 14:33:47

1 reakcí na tento příspěvek Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:33 | Nahoru | #71
...Dawe má pravdu, Favorit byl slepenec ústupků a náhradních řešení, přesto nebyl až tak špatný... http://books.google.cz/books?id=nqIokdzDwtoC&printsec=frontcover#v=onepage&q&f=false ...prolistujte si to, asi nejucelenější přehled o vzniku Favoritu, není to úplné, ale kdo chce vědět víc, knížku si sežene...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:35 | Nahoru | #72

Creck píše: PajaZR> Tak to ti reknu ze jsem mel Fiata Cromu, coz by melo byt auto o nekolik trid vys. V tom aute bylo z 87 ja ho koupil nekdy v 92 a mel jsem ho dva roky, byly v prahu diry jak pest, dily kdybych to chtel mit v cajku tak bych nestacil menit.

Na fiat byla v te dobe znama hlaska : fiat ten hnije uz v katalogu.



v ty dobe hnily ty auta takhle vsechny... zalezelo jak se k tomu kdo chova.. u nas se na karu za 8petek setrilo x let, pak ruzny vsimny aby ses probojoval cekackou dopredu... tak si toho lidi vazili a opecovavali to.. garaze, myti podvozku po zime, strikani dutin rezistinem a podobny silenosti.. v italii to pet let trapili jak to slo a pak to na hranici zdechnuti prodali creckovi

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:35 | Nahoru | #73

mmp píše: ...Dawe má pravdu, Favorit byl slepenec ústupků a náhradních řešení, přesto nebyl až tak špatný... http://books.google.cz/books?id=nqIokdzDwtoC&printsec=frontcover#v=onepage&q&f=false ...prolistujte si to, asi nejucelenější přehled o vzniku Favoritu, není to úplné, ale kdo chce vědět víc, knížku si sežene...



..tak dnes to je už "tragikomické" vzpomínání...ale v těch letech,to fakt bylo auto,co chtěl skoro každý!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:36 | Nahoru | #74
Creck> tyhle Fiaty fakt hnily a spolehlivost jim byla cizi, ale alespon se v tom dalo pohodlne, rychle jezdit a nedelali to muklove, jako toho Favorita.
Mel jsem 3 kousky. 2x Croma (2.0ie a 2.0 turbo ie Abarth) a Argentu.
Ten Turbo byl skvely, nejzabavnejsi auto co jsem kdy mel.

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:37 | Nahoru | #75

2LEKO píše: ...s tím TIPEM jsi to zrovna netrefil!
...v r. 1992 byly tyto auta "IN"..byly kluby a setkání..já si ho dovezl z Italie z výstavy 1,6 motor..mimo klima vše ,fakt bezva,jízda,interiér,výbava..jsem byl spokojený...ale po roce a najetých cca 40.000 km...jen a jen starosti a problémy..hlavně elektrika a podvozek..a i ta "nerez" kastle ..rezivěla!!
V tu do bu jsem znal mnoho majitelů...a nadšení skoro všech rychle pominulo!



Tak asi to moje TIPO bylo jiný
Já měl model 91,jednovačku.olej to nebralo a když jsem to přivezl na vrakáč,tak to mělo 300tis.najeto.a nezrezlý klidně ti pošlu fotky.
2x do SRN pro motorku,chorvatsko..Dubrovník,Mostar atd.A nikdy nebyli problémy,ani s elektrikou.nikdy nebylo na laně.
Jen blbosti aběžný věci...zadní zamek,výfuk,kotouče,startér.

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:40 | Nahoru | #76

assassin: ...v italii to pet let trapili jak to slo a pak to na hranici zdechnuti prodali creckovi


A to pomíjíme fakt, že většina těch aut natahaných zvenku jezdila u moře, kde se na tom slaný vzduch pěkně podepisoval. Fáva rezly i ve vnitrozemí

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:40 | Nahoru | #77

Creck píše: PajaZR> Tak to ti reknu ze jsem mel Fiata Cromu, coz by melo byt auto o nekolik trid vys. V tom aute bylo z 87 ja ho koupil nekdy v 92 a mel jsem ho dva roky, byly v prahu diry jak pest, dily kdybych to chtel mit v cajku tak bych nestacil menit.

Na fiat byla v te dobe znama hlaska : fiat ten hnije uz v katalogu.



Fiat si udělal blbou pověst modelem RITMO,to prý hnilo dost.Ale od roku 91 pozink,kdo to měl??
Favorit/felda hnijou stejně jak to ritmo,a lidi je kupujou,nechápu

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:40 | Nahoru | #78

assassin píše: v ty dobe hnily ty auta takhle vsechny... zalezelo jak se k tomu kdo chova.. u nas se na karu za 8petek setrilo x let, pak ruzny vsimny aby ses probojoval cekackou dopredu... tak si toho lidi vazili a opecovavali to.. garaze, myti podvozku po zime, strikani dutin rezistinem a podobny silenosti.. v italii to pet let trapili jak to slo a pak to na hranici zdechnuti prodali creckovi



...ale to byli i Německé auta !...pěkné auto vlastně nebylo možno dovésti,jen "šlupky" a bouračky...ty "dobré" hlavně byly drahé..takže jen za pomocí příbuzných a emigrantů a pod.se začali objevovat novější!
..a i tak třeba Renault 9 s německou značkou před hospodou a u holek budil pozornost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:41 | Nahoru | #79

2LEKO píše: ..možná to časem vychytali a se to zlepšilo...a byl jsem nepoučitelný a pořídil Alfu....a překvapení se nekonalo...to samé!! ..asi jsem měl smůlu!!



cece 40tisic na tu dobu bylo dost, v te dobe s tima favoritama a zigulama lidi najizdeli kolem 100tis za deset let.. vetsina tech skodovek sla na GO nebo do srotu kolem 100tis km... a sroubovalo se na tom kde co i tak, akorat to byly jednoduchy veci ktery lidi dokazali tak nejak sami doma... u tech zapadnich aut uz byly slozitejsi veci..elektronika atd a to uz skodovkoopravari nedokazali zmastit a muselo se s tim za nakym vestim odbornikem.. takze si lidi pamatuji spis to ze to nekam odvezli nez to ze se v tom nekde pul dne vrtali sami...

muj otec taky rika jak byl zigul supr auto ze tomu nikdy nic nebylo a ty novy kramy ala oktavka co maj ted je samej kompjutr a musi se s tim do servisu.. ono to v servisu bylo parkrat, ale u zigula si pamatuju ze tam neco ladil kazdou chvili.. ale tim jak to vzdy opravil sam tak to tak nejak nepocita mezi zavady... a zigul byl na nakejch 160ti tis km KO.. hulil, zral olej... dneska to ma spousta sluzebaku najeto za rok a obcas vypadaj jako funglofky

1 reakcí na tento příspěvek Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:41 | Nahoru | #80
Jo, není nad to, když každý rozpozná retro motocykly za socialismu od automobilů... a jinak - kůže nebo textil?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:43 | Nahoru | #81
Dawe02> To s tim turbem souhlasim Mel jsem Kamei upravu , uz vzivote jsem nejel v aute ktere by melo tak neuveritelny zatah.

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:43 | Nahoru | #82
rancher> Jo trošku se to zvrhlo

Neřešme už ty auto !!!!!!!!!!!!!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:45 | Nahoru | #83
assassin> neblazni, 5 let stare auto za nekrestanske prachy , vylitana mrdka na rozpadnuti ? Navic Kamei uprava.

Ten Fiat i presto ze by to mela byt ta nejvyssi trida Fiatu, prost ezhnil jako kazde druhe auto za par petek.

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:46 | Nahoru | #84

Creck píše: Dawe02> To s tim turbem souhlasim Mel jsem Kamei upravu , uz vzivote jsem nejel v aute ktere by melo tak neuveritelny zatah.



hlavne to bylo tim ze si presednul z facka apod .. ja kdyz ze 175 CZ presedl na DR600 tak sem taky myslel ze mi to vytrhne ruce z ramen.. z veskerejch novejsich motorek uz sem nikdy ten pocit nemel...(no mozna litrovej gixxer)

to same prvni ostrejsi auto po skodovkach a zigulech - golf 1gti... taky uz mi pak nikdy u zadnyho auta neprislo ze to tak jede...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:50 | Nahoru | #85

Creck píše: assassin> neblazni, 5 let stare auto za nekrestanske prachy , vylitana mrdka na rozpadnuti ? Navic Kamei uprava.

Ten Fiat i presto ze by to mela byt ta nejvyssi trida Fiatu, prost ezhnil jako kazde druhe auto za par petek.



v te dobe hnila i premiova trida... uplne fuk jak drahy auto to bylo....

a u tehle aut zvlast u ostrejch verzi to bylo jeste castejsi ze se sem dostalo uz total ko auto... i kdyz jen 5let stare... jak rika virago, za pet let u more a v rukou italskeho poulicniho zavodnika.. to je celkem zazrak ze to jeste jezdilo
jestli dobre odhaduju tu dobu tak v te dobe jeden kamarad jezdil v porsche 944s2 by strosek, takze mam trosku predstavu jak tyhle sportaky sem dotazene na tom byly... krom toho ze pak naslednej servis u nas taky nic moc....

ale jak rika LEKO. to porsche s bodykitem taky v tech ranejch devadesatejch pred zakladkou delalo slusnej rozruch...


Naposledy editováno 08.06.2011 14:54:21

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:53 | Nahoru | #86
assassin> mel jsem to dotazene z nemec tahal to kamos, to auto po dotazeni bylo v supr stavu, do dvou let jsem nevedel co s tim mam delat, auto na odpis.

Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:56 | Nahoru | #87

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 15:06 | Nahoru | #88

Creck píše: dj_hroch> Tak predevsim tady lidi absolutne netusi co rikaji. Prvni veta za krach JAWY muzou zasrani komousi.

Krach JAWY ? Do roku 89 pokud se nekde objevila JAWA tak se po ni zaprasilo jak po uzenem, byla defacto predprodana znamym driv nez prisla do prodejny. Nevim jestli tomuhle rikat krach. Uz vubec ne jak tu nekdo tvrdi ze vyrabela na louku kde se skladovala Vazne by ti sedmnactileti kluci nemeli psat o necem o cem vi z TV.

Co se tyce znarodneni JAWY, kde proboha JAWU znarodnili komousi ? JAWA byla znarodnena v r.45 vyhlaskou ministerstva prumyslu. Takhle bylo znarodneno vetsina podniku kvuli obnove valkou ponicene zeme.



..no já mám na to tvé "uzené" jinačí vzpomínku. Po čem se zaprášilo v 80. letech, to byly simsoni a MZ, a zejména 250ky. Obtloustlé a nevýkonné jawy zůstavaly na prodejně. Něco jsem ěch prodejen prošel, abych jako pražák svému vesnickému spolužáku pomohl sehnat MZ.

.. a to, že Jawa měla plnou louku neprodaných, protože odmítnutých motorek z hroutícího se Ruska 90. let je fakt, který můžeš nepřijmout, ale to je asi tak vše, co s tím můžeš dělat, skutečnost tím nezměníš.

Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 15:07 | Nahoru | #89
..a moto rok 1992 ..Kawasaki GPZ 550..najeto aso 60.000 km..nefungovako skoro nic,vlnilo se to,nechytalo to,jelo to pomalu/jsem chtěl více/ ale "řvalo" to ...ale byl to "Japonec"!!!
...a byla to origo, ta co je v písničce..podle ní to Hagen Báden /Fanánek/..názpíval.
...v široké okolí jsem byl jasná "1"!

..před tím jsem měl 634...a i tato "ojetina" byla pro mě jako "zázrak"!



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 15:11 | Nahoru | #90
prouky> Tak to muzes rikat co chces, kdyz se objevila v mototechne triapula za 10 300 kcs, tak tam nevydrzela ani dva dny.

Fakta o plne louce jsem nikde neodmital, jen jsem podotknul ze to byla uz ponekud jina doba.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist