Splňuje: API TC, ISO-L-EGD, JASO FC
Je to litrovka a cena byla docela nízká. Kolem 130 Kč tuším.
Máte s ním nějaké zkušenosti?

Jde o to, že má specifikaci stejnou, jako třeba známý Motul 510 (běžně kolem 200,-), ale je o dost levnější. Mohl by to být dobrý kup. Co myslíte?


Naposledy editováno 05.07.2011 22:19:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T olej z Kauflandu
trins píše: to ale neznamená že ty oleje jsou stejný...je to asi jako když si u kováře necháš udělat bránu...taky nedělá jen podkovy
Základ stejnej je, koncoví výrobci si dodávají jen aditiva.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T olej z Kauflandu
Cipísek-Zdenda píše: Základ stejnej je, koncoví výrobci si dodávají jen aditiva.
jo základ je stejnej...prostě ropa

1 reakcí na tento příspěvek 2T olej z Kauflandu


takhle to většinou začíná, pak následuje....
"nalil jsem tam lidl-olej a moto nejede"

a proč je "kvalitnější" olej leda na škodu? děláš si prdel?
evidentně netušíš která bije.
zaprve jde o tloušťku filmu kterou olej nechá. pokud bude moc hustej, nedostane se tam kam má a motor poběží nasucho, čimž se zadře. pokud bude uanechanej olejovej film moc tenkej, v motoru se nevymezí vůle (což je další funkce olejů, pane mistr), motor bude navolno, bude to v něm klechtat, vymlátí se a opotřebení bude mnohem větší.
dále jde o otáčky motoru, kdyžý nebude stavěnej na tak vysoký otáčky, nebude se stačit roztírat a motor poběží nasucho. pokud to nbude vysokootáčkovej olej a motor bude mít nízký provozní otáčky, nikde neni napsaný že po jednom rozetření tam zůstane po tak dlouhou dobu a nestáhne se ti třeba jak voda na mastným, takže tam nemusí tak dlouho zůstat a při dalším cyklu motor pujde nasucho.
pokud dáš syntetiku do jawy nebo do mz, olej se nespálí ale bude se ti všude hromadit což je zase špatně, naopak pokud dáš olej pro nenáročný motory do motoru s nízkejma nárokama, nikde neni napsaný že ti naopak neshoří už na stěnách a motor opět nepoběží nasucho.
za další je za každou cenu zachovat mísící poměr aji kdyby to byla syntetika místo minerálu- ten blbec opravdu neni nikdy chytřejší než sám výrobce.
a to jsou jen vlastnosti přímo olejů, máme tady další aditiva v oleju obsažený který můžou nadělat další neplechu. ať už čistící nebo ochranný který mají úplně jiný požadavky.
spolužák koupil 639 co měla 22 tisíc na m2t a lítala po rovině 140, za dva týdny dělal GO protože motor se pod 3 tisíce ani nerozjel. proč? po m2t tam sice zůstávaly usazeniny ale ty si tam v klidu ležely a ležely by dál až do konce věků a nic by se nestalo, péráky taky najely na m6a a horší třeba 50 tisíc. jenomže on jako génius prohlásil že to té mašině nemůže udělat aby tam lil m2t no a přísady z toho jeho kvalitnějšího oleju ony usazeniny rozpustily a to bylo jak hodit do motoru lopatku písku.
dále nevim co je na tom pravdy ale jeden borec říkal že po ročním používání jakési zelené husquarny a běžným provozu mašiny mu zrezly ložiska na klice- netuším jakto. pak že po go přesedl zpátky na m2t a několikaletá spokojenost.
a spousty dalších a dalších kteří na všemožný kvality zadřeli a my na m2t lícem furt dál

kolikrát jsem narazil na to že někomu po nalitý polosyntetiky začal motor mlátit, rachtat a já nevim co a po vrácení m2t se motor nádherně uklidnil a ztichnul.
v první řadě je potřeba si uvědomit že oleje jsou dělaný podle motorů a motory podle olejů.
v době kdy byly dělaný mz se jezdilo pouze na minerály stejně jako u jaw.
a to že neska je doba jiná neznamená že v motoru dochází k "samovolnýmu upgradu", ale jeho parametry jsou pořád stejný jako v době kdy byl vyrobenej, to znamená že po dvaceti letech provozu motor sám od sebe nezačně vyžadovat době úměrně modernější olej, ale naopka žádá pořád to samý.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T olej z Kauflandu
navíc m2t je pro jawu to nejlepší možný.
kouří akorát když někdo jede jak důchodce, neuspává vůbec nic- po 20 tisícách na třipade na m2t plus dalších desetitisících předchozího majitela zanešení výfuků minimální, po 6 tisícách od generálky při ještě větším mazání vrstva na pístech slabší než cigaretovej papíru

a to špatný spalování je provázaný s kouřením
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T olej z Kauflandu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T olej z Kauflandu

jsou totiž lidi co radí do kévačky plnou syntetiku 1:60

ale to zasírání je nesmysl....
takhle to vypadalo po víc než 6 tisícách od generálky, kdy těch prvních 1500 km se to v tom m2t opravdu rochnilo, vrstva a zanešení nijaký.
a motor umazanej taky královsky, neni ještě ani zajetej a to já tomu opravdu dávám, u mě to nic jinýho než jízdu nadoraz nezná

[img]
a tohle je fotka kdy já jsem s tim najel zhruba 20 tisíc na m2t a předchozí majitel taky na m2t nevim kolik najel, podle tachometru to po koupi zaparkoval do stodole ale ale přitom motor už byl dělanej, pochybuju že je čistil.
ale stejně půlmilimetrová vrstvička je na přepážkách s centimetrovejma okama smrtelná


Do kývačky som teraz kúpil nejaký OMV na pumpe (za 10€

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T olej z Kauflandu
trins píše: jo základ je stejnej...prostě ropa a u kováře železo. To co vylízá z rafinerky v různých obalech a s různýma etiketama nejstou oleje stejných kvalit. Standardně si někteří výrobci nechávají dělat svoje oleje a třeba u kamionu jsem zažil že si nechali udělat olej s novým typem aditiv,který prodlužovali výměnu o 50% a přitom API,SAE a viskozita byla stejná jako u starýho oleje.A na etiketě jsi se dočetl že to je nový olej s prodlouženým intervalem.Takže i to API a SAE je zavádějící
Nemyslím tím samozřejmě ropu to je jasný, ale nedávno jsem právě četl rozhovor s nějakým človíčkem z ústavu výzkumu paliv a maziv a ten právě odpovídal na všechny možný otázky a mezi tím vším tam bylo jak vlastně vzniká olej. A to tak, že několik velkejch výrobců jako je Shell, BP, Texaco, další si nepamatuju bo jich nebylo ani deset, udělaj základní směs oleje, samozřejmě různé druhy a od nich to přímo nakupují firmy třeba jako Castrol, Agip, Mobil, OMV a ti si buď od nich kupují tzv. aditiva a míchají na hotový olej, nebo si alespoň ty aditiva samotná vyrábí a poté míchají na hotový olej. Při výrobě se samozřejmě drží norem, které chtějí dosáhnout a nakonci je schvalovací proces. Nikdo z druhotných výrobců nemá na to, aby vyvíjel vlastní olej, tzn. od rafinace ropy či míchání syntetických složek až po samotný výrobek a to je logický. Jinak prodávám jak jsem koupil a nečetl jsem to poprvé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T olej z Kauflandu
Cipísek-Zdenda píše: Nemyslím tím samozřejmě ropu to je jasný, ale nedávno jsem právě četl rozhovor s nějakým človíčkem z ústavu výzkumu paliv a maziv a ten právě odpovídal na všechny možný otázky a mezi tím vším tam bylo jak vlastně vzniká olej. A to tak, že několik velkejch výrobců jako je Shell, BP, Texaco, další si nepamatuju bo jich nebylo ani deset, udělaj základní směs oleje, samozřejmě různé druhy a od nich to přímo nakupují firmy třeba jako Castrol, Agip, Mobil, OMV a ti si buď od nich kupují tzv. aditiva a míchají na hotový olej, nebo si alespoň ty aditiva samotná vyrábí a poté míchají na hotový olej. Při výrobě se samozřejmě drží norem, které chtějí dosáhnout a nakonci je schvalovací proces. Nikdo z druhotných výrobců nemá na to, aby vyvíjel vlastní olej, tzn. od rafinace ropy či míchání syntetických složek až po samotný výrobek a to je logický. Jinak prodávám jak jsem koupil a nečetl jsem to poprvé.
jo o tomhle já se nepřu..já mluvím o tom,když si třeba Franta vonásek nechá udělat olej se značkou "BLBCŮM" olej 0W-30 s API shodným s Castrolem,tak prostě kvalit Castrolu nedosáhne.A to stejný...třeba CAT,JCB,VOLVO,John Deer,atd si nechávají míchat oleje přímo pro svoje stroje a ty i když mají stejný SAE,nebo API,tak je prostě 100% ničím jiným nenadradíš

Lucky-Luke píše: Já bych se toho nebál. U těhle řetězců to funguje tak že oni nakoupí od výrobce řekněme 50 lahví na prodejnu, ale těch prodejen maj po republice 300 a tak na takle velkou objednávku dostanou ohromnou slevu a kupují to co se prodává běžně v mototechnách. Ale díky tomu že berou tak veliký množství si taky určej jak bude vypadat etiketa. Takže kupuješ to samí co v mototechně, s jinou nálepkou a za nízkou cenu. Kauflandu je jasný že na tom vydělá 00prd, ale natáhne zákazníky a ty tam nekoupěj jen ten olej a o to jim jde. Prodat ti něco čím si stroj odrovnáš nechtěj protože by naopak o zákazníka přišli.
Tak proč prodávají jiné oleje výrazně dráž než v mototechnach??? To tam mají nějaký speciální program na lákání zákazníků z 2T motory???

fomachrom píše: TL1000rider> vy to všichni berete že je to starej stroj - ano to je ale s olejem to vždycky platit bude jako u nového moderního motoru
Tak to je právě kravina, sorry ale psaná člověkem, který hovno ví.
Měl jsem MZ a při stejné značce oleje, Q8 (mimochodem jedni z mála, kteří mají v Kuvajtu vlastní rafínérky) fungoval na MZ výborně jejich Scooter Daily Super, API TC+, ale zato vůbec nefungoval jejich "plnosyntetický" olej vyšší řady - stačilo jet po dálnici za kamionem 88 km/h a do 1/4 hodiny motor začal cinkat - což jinak MZ na rozdíl od jaw NIKDY nedělaly. A s mým oblíbeným olejem (půl sudu mám stále doma) to MZ také nikdy nedělala.
Hoši teoretici, vůbec není pravda, že vyšší specifikace = lepší olej.
Podobně to je se Shellem a olejem z Kauflandu, u obojího nevíš, kdo, kdy a kde to vyrobil, jenom na to první je všude reklama a na to druhé ne :) a kdo tu reklamu podle tebe platí? Firma BP? Ta ani náhodou, platí ji kupující olejů Shell.