Jak byste to řešili? Koupit novou/použitou hřídel a nechat vyměnit spolu s dalšími věcmi, které budou potřeba (ložiska, těsnění, atd..), Koupit druhý motor, do kterého člověk nevidí, vyměnit ho a ten druhý nechat na díly, nebo to sprostě zavařit pokud to jde a výměnu provést až po sezóně?
A ještě jedna otázka, znáte někoho schopného na Severní Moravě, kdo by to zvládl a udělal poctivě?
edit: fotky
Naposledy editováno 17.06.2015 00:12:29
T.A. píše: Je ale fakt, že jakmile se to jednou načne, tak to nezastavíš. Jen zpomalíš novým kolem. A pokud na to nepřijdeš relativně v začátku, tak to dopadá asi takto.
Ta KTM je asi jiná liga, co? Je ten rozdíl tak velký, pokud pomineme výkon?
hele rozdil je proste nesrovantelnej. Ja jsem pred par lety resil jestli na to moje "mrdani" neni Alp dostatecnej a nenechat si ho. Uz jsm si rikal ze jo. Ale pak pre presvecil o opaku fakt ze jsem na Krocanu 2x zkousel vyjet takovej piskovej vyjezd a dycky jsem skoncil v polovine. Vono by se to asi i s alpem dalo vyjet, kdyby to clovek proste umel, ale stou ADV to zas tak umet nemusis a na co nemas dynamickou silu to dozenes plynem.
A v ostatnich ohledech , pruženi celkovej postoj na ty motorce to jak se ta motka chova to je nebe a dudy, Obcas kdyz s nekym kdo ma TA jedu tak ADV pujcuju, takze na TA jsem jel naposledy asi pred mesicem a pri tempu 60 khm na polnackach lesnackach mam v ocich smrt a bojim se jak svin.
1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650
Naposledy editováno 04.08.2016 17:06:33
Jinak nezapomen na to ze 100tis porizovaci cena je sice rozdil , ale tim to nekonci. Ten servis oproti alpovi je minimalne na 2 nasobku , jen na periodickejch prohlidkach a oleji.
2 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650
Jinak ta hřídelka určitě jde oholit i takhle jednou řetězovou, naopak znám dvě Hondy Afriku 750 a Alpa 650 co mají přes 220 tis a nemají s tím problém
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650
T.A. píše: TomasK7> Jsem také přesvědčen, že to dokáže klidně jedno nadrbaný kolečko.
no to nerozporuju, ale podle me tam musi bejt vetsi pocatecni vule aby to melo prostor od zacatku v razech chodit do stran.
" Bohužel poptávané řetězové kolo na motocykl Honda Transalp XL650 V je pro naši výrobu , vzhledem k vnitřnímu evolventnímu drážkování, nevyrobitelné"
1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650
mám jenom dotaz. Včera jsem v rámci posezonního servisu sundal kryt primárního kolečka, abych tam uklidil. Přitom jsem kontroloval podložku a vůli. Všimnul jsem si mezikusu mezi podložkou a kolečkem, vypadá to jako guma. To je součást kolečka? Nebo je to nějaká vymezovací podložka? Zkoušel jsem to dohledat v Haynesovi a na Partsdepot, ale tam je vidět kulový.
1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650
Kukni na transalp club , tam je toho taky na čtení i s fotkama spoustu o problému kolečko vs. hřídel už od roku 2016 do současnosti .
Naposledy editováno 23.12.2018 12:01:28
-MP- píše: To není originál . Zdá se že někdo tím vymezoval , nebo chtěl zabránit vzniku vůle kolečka v ose , aby se to nevyčvachtalo a nezkurv..o hřídel .
Kukni na transalp club , tam je toho taky na čtení i s fotkama spoustu o problému kolečko vs. hřídel už od roku 2016 do současnosti .
Naopak, podle mne je to právě originál, ta guma je ke kolečku napevno už z prvovýroby (nejspíš) "navulkanizovaná"? , například afriky XRV750 (což je prakticky identický motor) to mají už z výroby taky. Myslím si, že to má tlumit rázy řetězu.
Menhir byl rychlejší
Naposledy editováno 23.12.2018 13:15:57
1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650
Vlastně jsem to sem dal i z důvodu, že výše tady v diskuzi se řešilo vymezení axiální vůle kolečka. Tak mne napadlo, jestli třeba u dokupovaných koleček tato guma třeba nechybí. Nicméně předpokládám, že tam to řeší jiným tvarem kolečka - nálitek atd. By mne zajímalo (až to budu muset řešit) pokud tedy u druhovýrob ta vulkanizace není, jak moc to může / nemůže vadit.
Naposledy editováno 23.12.2018 23:30:54
Tzn : výměna -montáž komplet řetězovky - po 15 tis.km výměna malého kolečka+podložky - po 30 tis. km výměna komplet řetězovky . Teď jsem koukal do zápisů co mám z dob TA a potvrzeno .
Naposledy editováno 24.12.2018 13:07:36
2 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650
Na to kolečko působi brutální síla. Aby se ten svár neutrhl při prudkém rozjezdu, musí to být provařené hluboko. Aby se to provařilo dost hluboko, hřídel se ohřeje fakt hodně, a to gufero je asi jen 2cm od toho sváru.
Nevím jak u Transalpu, ale staré CB450 má na té hřídeli 2 gufera a mezi ně je přiveden tlakový olej (tenkým kanálkem, takže nemá takový tlak) a tam vede dírou do středu vrtané hřídele, kde jsou odbočky na mazání kluzných uložení ozubených kol. (trochu perfekcionistické řešení mazání převodovky) Důsledkem ale je, že při každé netěsnosti toho gufera z tama hodně chcal olej. Takový chyták může zhatit "opravu" ve stylu "na gufero srát".
Jinak mám u TA dobrou zkušenost s JT kolečkama (teda když je hřídel ještě v pořádku). Mají zakulacené vnitřní zuby a tak menší vůli oproti nějakým levnějším ČZ atd.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
TA 650 nejde dát na hlavni stojan Honda XL 650V Transalp | jincom | 19 | 11.8.2024 v 08:17 jincom |
Ukazatel stavu paliva Honda XL 650V Transalp | Jura | 7 | 25.7.2024 v 08:43 m_newtin |
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp | Enamtide | 14 | 25.4.2024 v 20:06 H0racio |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 0 | 16.2.2024 v 18:21 Kongošt |