1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech
Foustka píše: assassin> Měl jsi to nechat radši namalovat sestru, by dořešila i utěsnění kolem závitu
Vy mu chudakovi davate. Co kdyz tam ma takovou tu praxi oslehanou damu v predduchodovym veku, co se naucila vybehnout i s tim nejvetsim kverulantem..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech
kerut píše: assassin> myslim ze za nacrt ne, ale ze tam nemas osu asi jo..
uz jsi nekdy videl ze by pro ruzny normy spojovaky byly tabelovany ruzny utahovaci momenty ? odlisny jsou jen pro jemny zavity, o malinko, protoz maji jinej stredni prumer...
Ja si myslim, ze nipl/drat/rafek neni běžný spojovak.
Dokážeš tedy odpovedet na otazku, jestli v pripade dvou niplu na obrazku staci započítat treni v závitu, respektive, jestli pokud použiju na oba niple stejny utahovani moment tak to v drátu vytvoří stejne napětí?
Jo, sestra je stara raketa od rany, tablet by mi přeložila na pul a ani nechci premyslet co by udelala se stylusem... Kazdopadne uz jsem na odchodu.
Kola z sxf450 mam na půdě, tam nepolezu, ale jsou stejny.
Motardovy faby maji mix drátu 4mm a 3,5mm vepredu, na zadni kolo se nedostanu, musel bych vytahat motorky a to ted nedokazu :(
1 reakcí na tento příspěvek Utahovací moment matek drátů v kolech
..mimochodem zahlid jsme neco v jinem vlakne shodou okolnosti.. nouzova oprava super ale hledal bych pricinu (muze byt i jinde, vada rafku, to samozrejme takhle od klavesnice nerikam)
Naposledy editováno 18.06.2021 14:12:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech
V jinem vlaknu je to na kole a ten rafek na tom kole odslouzil 5let a zazil si celkem stredovek, bocnice uz byla tak zdeformovana, ze nedrzel bezdusak, musel jsem ji vyklepat. Ja to moc neumim a mam +-100kg, coz je na lehky XC kola dost...
Ja na motorce utahuju srouby na momenty dane vyrobcem, stejne tak nastavuju predepsane vule atd... nesnazim se to sam prepocitat pomoci kerutovych konstant a vymyslet lepe neco co funguje i mistrum sveta ja fakt s kolama ani nicim jinym nemam problem a rozhodne si nenecham ohledne SM a MX motorek radit od nekoho kdo na nich v zivote nic nezajel, nic ve zlem...
Naposledy editováno 18.06.2021 15:52:46
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech
jinak na motorce utahuju momentama umernejma podminkam, manualovy hodnoty jsou nekdy dost brutal, protoze pocitaji s tim ze se to utahne a deset let na ro ruka nesahne, bejva to na hranici pevnosti.. davam skoro vsude vetsinou tak -10-15% dle uvazeni podminek a materialu.. a nic mi zatim z niceho neupadlo (teda jo, jedinkrat jednou, cestou ke Strakoňovy mi upadl sroub co drzi vejfuk, ...ale ten jsem ja neutahoval ) ..dokonce i zatku oleje utahuju misto momentakem na krev, jen citovka rukou + pojistuju dratkem.. a vzdy drzi..
Na momenty utahuju veci na zavodacich, tam je ten material vyuzivanej na hrane, na normalnich motorkach do dotahuju na furt
Naposledy editováno 18.06.2021 16:37:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech
kerut píše: assassin> to je zas hezke prekrucovani.. kdyby byl znal moment urcenej vyrobcem, neptal by se na foru, ze..
jinak na motorce utahuju momentama umernejma podminkam, manualovy hodnoty jsou nekdy dost brutal, protoze pocitaji s tim ze se to utahne a deset let na ro ruka nesahne, bejva to na hranici pevnosti.. davam skoro vsude vetsinou tak -10-15% dle uvazeni podminek a materialu.. a nic mi zatim z niceho neupadlo (teda jo, jedinkrat jednou, cestou ke Strakoňovy mi upadl sroub co drzi vejfuk, ...ale ten jsem ja neutahoval ) ..dokonce i zatku oleje utahuju misto momentakem na krev, jen citovka rukou + pojistuju dratkem.. a vzdy drzi..
Čau, teda to je brutal recal, zátku na olej poisťuješ na motorke drôtikom? Sa picnem, hahaha. to tú zátku na nalievanie oleju? To si do toho fakt vyvŕtal dierku a niekde inde ďalšiu , alebo to niekde kotvíš a drôtuješ to? Raketové inžinierstvo je to. Ináč to drôtovanie skrutiek som zažil a malo to podrobný postup a smer drôtovania a ešte bol aj predpísaný priemer drôtiku na daný spoj . Mal som tie drôtiky naviazané na sebe , aby som ich náhodu nestratil v lietadle MIG 21 - MF, bol som technik výzbroje ako absík. Po 40 tich rokoch o tom počujem po prvý krát hahaha, a som nadšený.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech
kdyz se ten sroub povoli a zustane drzet na dratu, nestane se prakticky nic, olej bude maximalne pomalu saknout a kapat do kapoty, ale pruser by byl kdyby se uvolnil a vypadl uplne, pak jsi celkem rychle bez oleje..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech
kerut píše: krokoš> zatku myslim samo vypousteci, ne nalejvaci.. a ano, presne k tomuto ucelu totiz pojisteni dratem slouzi,.. nezarucuje nepovoleni spoje (na to jsou podleozky, zavlacky a dalsi veci) ale nevypadnuti sroubu.. hodne se pouziva v letecke technice kde by zas tak nevadilo, ze ti upadne jeden z X sroubku co drzi rampu zapalovani, ale byl by docela blby kdyby zapadl za lanko nejakyho regulatoru a zasekl napriklad regulator vrtule a pod..
kdyz se ten sroub povoli a zustane drzet na dratu, nestane se prakticky nic, olej bude maximalne pomalu saknout a kapat do kapoty, ale pruser by byl kdyby se uvolnil a vypadl uplne, pak jsi celkem rychle bez oleje..
Čau, rok som tie skrutky drôtoval pri prácach na leteckej technike. To drôtovanie sa robilo tak, že tá skrutka sa nedala povoliť bol presne určený spôsob drôtovania a kde sa to malo pridrôtovať aby sa to nepovolilo, a ešte aj podľa druhu skrutky a spoja bol určený priemer drôtu. Beda, keď si použil iný drôtik, ako tam mal ísť. Po každom kto niečo robil , bola kontrola, a obaja to podpisovali ten čo robil výkon a aj ten čo to skontroloval. Každý kus náradia mal svoje číslo. Keď si zadrôtoval nejaký bordel v krídle čo mal viac skrutiek , bolo to drôtované skrutka o skrutku v predpísanom smere, no hotové umelecké dielo, hlavne keď si to robil vonku pri -15 stupňov.
Teda som si robil srandu z toho drôtovania na motorkách ( týmto sa ospravedlňujem) , gugo ma z toho vyviedol , že sa drôtujú výpustné skrutky, teda aj kerut, ale ako si spomínam , je to fakt správne, lebo som mal nové služobné auto a to muselo mať výmenu oleja a prehliadku v značkovom autoservise a čo sa stalo???? Debil nedotiahol výpustnú skrutku a mne vytiekol olej na Ukrajine v noci v zime. Zasvietila kontrolka mazania a .....Našťastie nadišiel kolega zázrak na počkanie a odtiahol nás domov na SK. Dali novú skrutku naliali olej a tradá, ďaľšia krokošova veselá príhoda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech
ale ze se pouziva predepsanej prumer vazaciho dratu na konkretni spojovak, ze je predepsanej zpusob jakym se to provadi, a ze se veskery manipulace zapisuji + podepisuji do drakovy nebo motorovy knihy je proste bezny, no.. navic to musi bud delat, nebo dohlizet (my to delali jako studenti pod dohledem) nekdo kdo ma typovy zkousky na dany letadlo ci motor.. vono se neni cemu divit, kdyz pak neco spadne tak se to taky vysetruje trosku drsnejs nez nejaka autonehoda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Netahá někdo motorky z itálie za do... Aprilia MX 125 | MaraMolnár | 7 | 16.2.2022 v 17:46 Gahan37 |
Aprilia MX 125 - výměna válce Aprilia MX 125 | smejk33 | 6 | 17.8.2021 v 23:12 smejk33 |
Aprilia mx 125 zkušenosti prosím? d... Aprilia MX 125 | Spagy. | 10 | 18.9.2018 v 17:29 LukášKavlík |
Přívěra Aprilia MX 125 | Vendamx | 12 | 27.4.2018 v 10:05 mito7 |
Jde škrtit 125 na 50 Aprilia MX 125 | SMloveSM | 10 | 26.4.2018 v 20:44 karavanista |