mám v plánu si tak do jednoho měsíce koupit Aprilku RS 125, nějakou ojetou, pravděpodobně rok výroby 98 nebo 00, neměli by jste nějakou radu ohledně této motorky? na co si při nakupování dát pozor, nějaké zvláštnosti téhle motorky a tak, chci si kupovat už otevřenou.
díky za všechny tipy a rady.
trikpa>tak tezko rict z obrazku kazdopadne ani u jedny neni psany GO motoru .. a jedna ma 12 000 a druha 14 000 km .. takze s tim ze ty ji budes delat proste pocitej :) jinak to chce spis prohlidnout na miste a zjistit jaky je opravdu stav no ...
jestli se na ně pojedeš juknout, zkoumej stav řetězovky a brzdových kotoučů. Pokud není stočeno, měly by být ještě originální a ne moc opotřebený. Vem si s sebou někoho, kdo má zkušenosti a nejeď tam moc natěšenej, ať nemáš "mlhu před očima". Hodně koukej na prodávajícího, jak to vypadá u něj v garáži, jaký je to typ člověka. To ti o stavu moto taky hodně dokáže říct (od potřeštěnýho janka bych moto kupoval hodně opatrně).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nákup ojeté RS 125
maras>U 10 let staré motorky chceš servisku? :\
Jo, chci. Mám Ducati z r. 98 a má servisku (a vyplňuje se), Raptora z r. 00 - má jí také a vypsanou. Většina chybějících servisek není ztracených, ale zahozených aby se cosi zakrylo, zatajilo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nákup ojeté RS 125
Raptor.1>Jo, chci. Mám Ducati z r. 98 a má servisku (a vyplňuje se), Raptora z r. 00 - má jí také a vypsanou. Většina chybějících servisek není ztracených, ale zahozených aby se cosi zakrylo, zatajilo.
Ono čekat u dvácy která každé dva roky mění majitele mi přijde lehce ujeté, ono třeba po deseti letech v provozu 2T 125 se stejně motor udělá minimálně dvakrát, takže o nějakém zatajení problému v podstatě nemůže být řeč.
zao>2T je pila, hlavně ty vršky jsou fenomenální a ten zvuk co se táhne údolím to je lahoda, určitě vem 2T buď rso nebo mito, nsr ti spolyká hodně oleje(nebo aspoň ten kus co znám, ten jezdí za 3L na 1000km já 1L na 1500km) a taky se mě nelíbí vzhledově
PS sám přemýšlím o druhé moto zase 2T protože to je hukot (třeba toto ale to asi jen tak neseženu)
Ono seřídit oilmaster je asi velký problém na tom NSR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nákup ojeté RS 125
V civilizovaných zemích to je zcela normální, prostě je to součást dokumentace zrovna jako techničák (byť není povinná). To jen v Čechách a dále na východ, kde se stalo normou s každým vyjebávat je to jinak.
Raptor.1>maras> Mně zase přijde ujeté pokládat požadavek na servisní knížku za ujetý - byť u staršího biku. U mé Duc jsem třetí majitel po 11 letech a jestli ji někdy prodám, tak čtvrtý majitel servisku ode mě dostane. Dváca nebo litr, nevím proč bych jí měl ztrácet nebo zahazovat.
V civilizovaných zemích to je zcela normální, prostě je to součást dokumentace zrovna jako techničák (byť není povinná). To jen v Čechách a dále na východ, kde se stalo normou s každým vyjebávat je to jinak.
Řekni by, co by jsi v servisní knížce u 2T 125 chtěl hledat?
1 reakcí na tento příspěvek Nákup ojeté RS 125
Jde o to, že k biku má být a když se podíváš do inzerce, tak drtivá většina jich servisku nemá. Speciálně z dovozu, přitom zejména Němci jsou na to dbalí a servisky vedou.
Chápu, že bez servisky se dá moto bez potíží omladit, deklarovat méně km, méně majitelů...
Raptor.1>Nejde o to, co bych v ní hledal nebo našel, to záleží na mnoha okolnostech. Ale základních údajů určitě dost - kdy byla prodána, kým, kde a komu, jak jezdil na prohlídky, případná změna majitele.
Jde o to, že k biku má být a když se podíváš do inzerce, tak drtivá většina jich servisku nemá. Speciálně z dovozu, přitom zejména Němci jsou na to dbalí a servisky vedou.
Chápu, že bez servisky se dá moto bez potíží omladit, deklarovat méně km, méně majitelů...
U deset let starého 2T je celkem jedno jak jezdil na prohlídky, protože většina dílů v motoru se vymění minimálně během pěti let, a určitě bych DT necpal na GO někam do Yamahy kde si účtujou 650,- na hodinu a složí to z origo dílů a vyjde mě to na (teď plácnu) 30 000,- třeba.
Jestli se měnil olej v převodovce v servisu nebo doma, mě to je fuk, je tam nový olej patřičné specifikace, je, tak to neřeším. Údržba dvácy se dá zvládnout i doma, proto bych servisku stejně neměl vyplněnou, protože se vše dá zvládnout doma (Kdyby byly ty servisní úkony zdarma tak bych tam i možná zajel) Taková dváca má za 10 let svého života minimálně 3 majitele, všechno se dělá na kolenu (tím neobhajuji že servisku mít nemusí). Kdybych si kupoval nějakou větší mašinu tak bych na té servisce možná i trval, přece jenom zadření 4T motoru asi nebude jen tak...
Co je pro kupce důvěryhodnější? Když mu předložím servisku neúplně vyplňovanou, popř. vyplňovanou mnou samým (ale počáteční podstatné údaje v ní jsou), nebo mu budu vykládat že je ztracená, že jsem první majitel a jak je vše na biku super?
Znovu opakuji, je jedno jestli je to malý objem nebo velký, 2T nebo 4T, je to o přístupu a o solidnosti jednání. Tady se máme od Němců hodně co učit. Bohužel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nákup ojeté RS 125
1 reakcí na tento příspěvek Nákup ojeté RS 125
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2898 | 6.9.2024 v 19:06 Beranidlo |
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 | Tesin | 1 | 23.5.2023 v 20:19 kokoška. |
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 | Jawák81 | 19 | 6.5.2023 v 14:27 Jawák81 |
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... | frantisekkal | 7 | 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |