AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Radia co sbírá má i kamarádův tchán plný mlýn. Další kamoš sbírá stabiláky když jsem u něj byl naposled jeden nám zprovoznil. Mazec.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tady jsem nebyl. Ani sem neznal nějaký Dobřejice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
https://verdom.rajce.idnes.cz/14._Svatovaclavska_jizda_Mlada_Boleslav/1099339591
Zajímavý kousek.
Borntobewild: Na xichtoknize se to řadí do témat, dají se i posílat nahoru, pokud se k nim je potřeba vrátit,
takže pokud budete mít téma aut, máte ho a sypete to pod jeden link.
Milan: Tady to neskončí, jen se místo blogu co měl Kafi nahradí FB, kam se dá sypat i jiný obsah co tady se nedá, zmíněné manuály atd.
Pokud tam nebudeš chtít chodit, nemusíš. Pokec tady nemá nikdo v úmyslu rušit.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Tak kdo chce může tam nakouknout.
Hodil jsem tam i tréninkově manuál na kejvu, je tam jen limit 100 mega na soubor, takže co kdo máte, můžete to tam sypat,
pokud to jsou jen scany tak asi v zip formátu, aby se v tom dalo vyznat.
Edit: Na koho mám kontakt na FB, tak mu pošlu pozvánku.
Zda přijme je na něm. Jo a byl bych rád, kdyby se taky našel někdo, kdo by to pomáhal moderovat. Tady jsem jen já a Kafi, ale na FB limit není.
Naposledy editováno 27.04.2022 09:23:38
Verdom píše: PetrL3> Tu Karosoškodu jsem viděl na Svatováclavské jízdě v Boleslavi před pár lety:
https://verdom.rajce.idnes.cz/14._Svatovaclavska_jizda_Mlada_Boleslav/1099339591
Zajímavý kousek.
Krásný fotky. Trošku mě překvapil štětkolak v motorovém prostoru. Chápu, že to byl jediný kus, tak se to to jen složilo a až pak třeba lakovalo... Určitě majitel neřeší cenu laku, takže to tak asi dle jeho znalostí má být.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
K tomu štětkolaku : nezatracoval bych ho. Když je tam kde má být, tak je to v pořádku.
Na druhé straně před nemnoha roky se začali objevovat lidi, kteří nemají rádi akrylátové laky a vyzdvihují laky původní nebo provozní. Já už ted' patřím mezi ně. Pokud je akrylátem politá a přepře chromovaná třeba obyčejná kývačka, 634 nebo z aut stovka či Simca 1301, je mi to jedno. Když se to majiteli líbí, at' si na ten akrylátlak namaluje třeba fialové hvězdičky. Hodně mi ale vadí , když vidím předválečnou motorku nebo auto - v akrylátu lesklém jak.....a ve stavu "lepší než když byl nový". A chromy skoro i na sedačce. To snad už je lepší kvalitní štětkolak.
Nejsem lakýrník, ale nemyslím si, že udělat například pěkný nitrolak nejde. Vždyt' dřív ( ve 20. letech určittě ) se laky dělaly štětkou a nitrem. A leštily. Když to šlo tehdy...Znám člověka, majitele Gnome-Rhone, který zakonzervoval původní orezlý lak takovým způsobem, že motorka vypadá skvěle.
Problém je v tom, že na srazu laická veřejnost víc ocení veterána lesklého jako blesk, ale patinovou motorku/auto přejde. Potom je věcí názoru majitele, co pro něj znamená víc. Řešit ale všechno akrylátem- to nevidím dobře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: PetrL3> Dej to sem nějak normálně, at' se taky podívám.
Nevím jak, sem rád, že umím vůbec dát odkaz
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A toho spolujezdce v hnědém znám,má mj. závodní auto DKW a Populara.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
No, neuděláš, protože z "ekologických důvodů" neseženeš materiál....
Ale to není problém. Ve dvousložce, akrylátu nebo i syntetické ti namíchají naprosto cokoli co do odstínu i co do toho jak moc, či málo se to má blejskat...
Asi jsem sem dával nedávno fotky dokončeného Stadiona. Namíchala se ta šedobéžová v polomatu, tím jsem nalakoval vidlice a blatníky, co byly shnilé jak letní jablko pod stromem, šedomodrá na rám ve stejném stylu, tam jsem jen zaretušoval bebínka a stadion vypadá trochu vyšisovaně, přirozeně, je to pořád patina, ale nebude to hnít a je to vlastně docela pěkný i když chromý jsou jen přeleštěný původní, takže provozní stav.... Nádrž je původní bez zásahu, tak si na té fotce můžeš porovnat, jestli to k sobě odstínem a neleskem sedí... Ono ani nové se to až tak nelejskalo, byly to většinou vypalovaný barvy, nebo tužený, tak nějak pololesk, polomat a čím dál do minulosti, tím spíš...
Takže kdo chce aby jeho stroj, když už je nucen ho lakovat, vypadal autentický, není to problém, možnosti i cesty jsou.
Ovšem těch, co si cení spíše původní nebo alespoň autentický stav, i za cenu provozní ošoupanosti jako my, je méně, než těch co nachromujou přelavovací kolík a pumpičku v kastlíku....
Jirka4137 píše: Milan1963> Dneska jsem kutil na Formanovi a zjistil jak poskládat sedadla pro spaní. Volvo abych udělal absolutní rovinu to není ale myslím že to půjde. Taky jsem poladil stereo. Tachometrových to jede mezi 140-150. Tak myslím že cestovní rychlost 110 to udrží. Jak bude nějaká veterán akce dál od baráku zajedu mrknout. Když nebude jiný program.
Pokud jede 150 po rovině, tak dosahuje udávaných parametrů. Já jsem s ním jezdil dálniční cestovní rychlostí po rovině trvale 150, ve stoupáních, když zvadnul na 135, jsem mu tam dloubnul čtyřku, plnej a na 5000 ot. vylezl i ty kopce kolem těch 130km/h.... Když jsi k němu byl dostatečně hrubý a dostatečně pohotově řadil, byl Favorit schopen dosahovat slušných cestovních průměrů... Pokud to tedy není jednobodka 40kw... To je zdechlé... Ale karbec nebo padesátka se dala dostatečným praskáním bičem, vybičovat k překvapivým výkonům....
Dnešní auto jich ale dosahuje hladce, v tichosti a s menší spotřebou. Na Favorita ale vzpomínám v dobrém... Za těch pár korun co stál, se hodně nasloužil a proti š 742 to bylo o galaxii jinde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Hezké. Ten Salmson je krasavec.
A toho spolujezdce v hnědém znám,má mj. závodní auto DKW a Populara.
Myslíš řidiče...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Milan1963> Dneska jsem kutil na Formanovi a zjistil jak poskládat sedadla pro spaní. Volvo abych udělal absolutní rovinu to není ale myslím že to půjde. Taky jsem poladil stereo. Tachometrových to jede mezi 140-150. Tak myslím že cestovní rychlost 110 to udrží. Jak bude nějaká veterán akce dál od baráku zajedu mrknout. Když nebude jiný program.
To mi jela š120 a 130 sem ji držel normálně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Myslíš řidiče...
Ne, spolujezdec. V tom modrým se očividně veze a ten hliníkovej doutník ovládá ten proužkatej joystikem v kapse.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
ghrohe píše: Ahoj, žádost odeslána.
Vše co dorazilo se přijalo, jako správce je tam krom mě i Kafi,
tak tam přihodil i pár Jawabláznů, kteří tu možná byli ale já je neznal
a tak je tam od včera už cca 20 lidí.
Milan: Lakovali jsme polomatným akrylátem a "postařovali" chybějící díly na předválky.
Nebylo poznat, že to je po lakování. Dělali se tam i takové věci, jako ošoupání laku až na kov
a následně se spouštěla koroze potíráním nějaké směsi s amoniakem.
Je dnes spousta vykuků, kteří vyrábějí repliky Čechií, kde to prohlašují za originál
a je to celé replika a poznat to je celkem ořech.
Takže pokud chceš patinovku, je to náročnější jak kulervoucí akryl,
ale dá se to v pohodě udělat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Je to jednobod 43 kw. Viz TP.
Chtěl jsem Volvo 740 od Mirka ale syslí ho v garáži a nikdy už s ním nevyjede. Dobře mu tak. Přišel tím o jednu ze tří garáží.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Mimochodem proč se té gumě zadních tlumičů říká slavík? Nezpívá to, nemá to křídla, zobák, nožičky ani další slavičí propriety.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |