1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Líbyjci se učili létat v Piešťanoch , stejně jako my. A byl to jejich výkvět populace, víceméně ti nejlepší , co tam měli. To jsem poprvé zjistil jaká je obecná vzdělanost a přirozená inteligence opálené populace v jižních krajích. Něco otřesného.Od té doby vím, že se dá naučit létat i trochu chytřejší opice. Mnohý instruktor byl blízko nervového zhroucení. A ač byli všichni pravověrní muslimáni, kam jsme se s chlastem na ně hrabali. A to jsme byli dvacetiletí kluci v nejlepší formě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Svět je malý, zdá se. Já měl jednoho spolužáka v ročníku stejného jména. řekl bych, že je to ta samá osoba.
Jo, to máš pravdu jak dávali muslimáni érům zabrat. Jejich zdatnost v oboru pilotování hezky ilustruje i případ, kdy se už cvičili na Mig 21 v Přerově. Jistý zahraniční pilot si při návratu jaksi popletl letiště Přerov s Olomoucí. Jenomže Olomouc má velice podstatně kratší dráhu. Budovali to tam rusáci pro vrtulníky. Naneštěstí je ta olomoucká dráha taky asfaltová. No a asfalt jako asfalt, pilotní adept z Afriky nerozpoznal jakési nepodstatné malé rozdíly a přistál v Olomouci. A tak jeho MIg udělal na konci dráhy takový menší výbuch a bylo o jednoho perspektivního pilota méně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Když už jsi sem dal tak hezké video, tak list rotoru u vrtulníku musí v principu dělat tohle ¨
Když to dělat nemůže, tak to má za následek ohromné vibrace a časem destrukci. Bohužel náš mladý konstruktér Romus o takovýchhle jednoduchých a základních věcech nemá ani páru. A právě proto je ten jeho stroj životu nebezpečný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Ten Chinook, má vzadu v trupu ještě jeden malý proudový motor. Používá se jako pomocná energetická jednotka, zdroj pro spouštění motorů a taky v případě poruchy elektrických generátorů ( ty jsou namontovány na motorech) se spustí a dodává potřebný proud. No a jako ten pomocný motorek je použit motor z tohoto : https://en.wikipedi...A9rospatiale_Gazelle . Jeden palubní technik z Chinooka mi ukazoval, jak za letu vaří párky v ešusu. Strčí ešus k zadnímu reduktoru ( to je ta zadní část co se na videu urvala) . Za letu tam mají kousek přes 90°C. A to i v zimě. Taky mi říkali, že dělali soutěž kdo uveze víc lidí. Rekord je prý 102 osob. To já uvezl nejvíc 42. To jsem byl teda smutný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
To mne taky trošku mrzí, ale já to časem zjistit zkusím, protože s Romusem jsem si vyměnil pár mailů. Třeba se ozve a nějakou informaci pustí. Osobně by mne to velmi zajímalo protože on prokázal velký zápal pro věc i odhodlání a tomu já moc fandím. Bohužel mu velice schází potřebné znalosti. Přeju mu aby měl štěstí ale přání nemá nic společného s mým přesvědčením, že to bude průser.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Jako leteckou lamu by mě zajímalo, jak si může někdo za letu ohřívat párky? A pak by mě ještě zajímalo, co měl ten Chinook za problém, že se rozpadl. To už byl nějaký vyřazený střep pro zábavu?
Naposledy editováno 09.02.2016 12:46:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Předpoklad mimořádky a tak extrémně namáhanej podvozek to vydržel... doufám, že to kluci opečovávali a nadstandartně kontrolovali.
Prostě ruská kovařina.
Taky mám vzpomínku, že jsem viděl dvopumpu z 23 při zástřelu. Hezké
Chodit na střelnici, je potom jak se vzduchovkou na papírové růže. (ale kam se hrabe na GAU Gatling z A-10 Prasete, to musí být pravá prasečina ).
Jinak k tématu: Na vrtulníky jsme byli taky lehce naškoleni, jako četa archeologů. Docela obdivuji konstrukční "zkratky" Romuse.
Na americkém fóru mixérů si občas čtu a zajímám se o druhy řešení řízení, i technické fičury. (nejsem konstruktér...pozn., jen jsem byl kdysi elektrikář - mechoš ČVO 431,432)
No a ta jejich řešení jsou o dost komplikovanější než Romus.
Jestli poletí, tak to bude "zázrak v Číhošti II", obávám se ale, spíš "levá Levoča I".
Doufám, že to bude jen statická demoverze... kudy cesta do nebe nevede.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Mám rád takové slovní zmenšeniny, není čeština krásná?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Tak to jsem v šoku že jsem tady našel kolegu , já byl původně vystudován jako Technik pro elektrické a speciální vybavení , stejné ČVO. .Dostudoval jsem to v roce 1980 , třeba se známe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Jsem tak nějak pacifista, s jistou dávkou defenzivní jistoty.
Živím se jako kočovný elektronomád. Já měl to čvo jen jako záklaďák, ale na rozdíl od pár kluků z roty, jsem na těch érech dělal, nebáli se mi to svěřit (až se divím )
Mám slaboproud sš, žádný jaderný fyzik.
Můžeme se někdy sejít.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Já to říkám pořád, zlatý letadlo. Nevlezla jsem do toho ani s padákem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Taky jsem bydlel v Prostějově , docela dlouho. A taky už nejsem v Army. Nechceš k nám zajet do Brna na stanici LZS ? , Jestli máš nějaké menší děti nebo vnuky, tak je přiveď, bude se jim to líbit a budeš mít doma kladné body. A my alespoň pokecáme. A já uvidím pořádnou motorku .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Jinak Mi-4, byla úctyhodný macík.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
gugo píše: MrHip> myslis ze priveze vnuky / deti na motorce jo
To by musel mít jinou motorku, že?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Save77 píše: To by musel mít jinou motorku, že?
, Ural, Dněpr a Elefanta se Saharou nemám... Mám jen ingot z K.H.I.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
To já do toho lezu velice často, líbí se mi to a ještě mi za to i platí . A s padákem je to tam lepší jak v letadle, hodně lidí naráz může vyskočit ,zvlášť když to má otevřenou prdelku. A klidně jsme s tím chodili i do 5000m. Když byli ty vrtulníky nové, tak jsem byl s paragánama ve 4000m za 8 minut. Zlatý vrtulník. Když jsme vysazovali americké Golden Knights, tak byli v šoku jak rychle jsme byli nahoře, ani se nestíhali ustrojit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Proč ne? V Turecku jsem viděl na Jawě pět lidí, tátu, mámu a tři děti .