Teď po x letech přišla chuť na občasnou projížďku. Na jaře bych rád už něco měl.
Teď můj problém.
Nevím, jestli koupit fungl novou, nebo naopak starý železo. Novou bych chtěl Royal Enfield Continental GT, protože se mi prostě líbí. Rozmar. Proč novou, asi kvůli nějaké záruce, pár km bez větších nákladů na servis, jasná historie. Na druhou stranu dávat 200tis. za to, že se svezu párkrát do roka, není čas, kvůli práci, rodině, se mi nechce.
Pokud něco starého, chtěl bych se vejít do 100 tis. včetně prvotního servisu a oblečení. Chtěl bych se zeptat na nějaký tip, jakou cestou jít. Je motorka s 40tis. km nebo 20let stáří prů.er? Nebo záleží na konkrétním stavu?
Nejsem divočák, jezdím pohodu, nepotřebuju 190 koní... líbí se mi naháče, endura, i třeba VFR... Prostě široký záběr. Jen jsem úplně vypadl z dění a netuším, jak na tom ty starý vrány jsou.
Jo, jsem rozpolcený, klidně mě pošlete někam, ať si hledám a ujasním sám, ale budu rád za každou radu, nápovědu, nasměrování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
Naposledy editováno 27.10.2020 15:50:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
MilanTST píše: assassin> nahod nějaký foto, at kouknu. Hele já taky Busu nekupoval novou jsem 3 majitel, ale 1 byl starší pán co si ji koupil na fitmu a druhej borec co si myslel že na ni má, ale po roce si raděj koupil Hondu. Měla 12000 km najeto a stav jako nová
Ja asi nemam zadnou slusnou fotku, ale zluta 999 kompletne v serii, takze jako kdyz to das do googlu ale treba TL co mam v profilu me stala taky jako ted stojej motorky v kategorii RE interceptor
Nejsem paranoidni, ale uz radeji motorky do profilu nedavam a moc nevetram fotky...
Naposledy editováno 26.10.2020 22:21:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
https://www.motorkar.../ducati-999-f07.html
Tahle z boku nevypadá špatně.
Naposledy editováno 26.10.2020 22:37:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
MilanTST píše: assassin> To TL se ještě nedávo prodávalo za pár kaček, to jsi ho za tolik koupil, nebo do něj tolik nasypal Asi jich moc neude, kámoš ho taky má, ale moc a něm nejezdí spíš lítá a BMW R 1100 nebo 1150 je to nevím, ten naháč s boxerem. Tu novou Ducnu bych prolítl, V4
Ja ho kupoval 2002 a dal jsem nejake penize do upgradu, sice to jako nove nebylo uplne levne, ale stejne to chtelo jine brzdy, odpruzeni a tak
Ja uz bych tedj jen vymenil okruhovku za novejsi, mozna casem i obmenit krosku, jestli se trochu vyjezdim ... no a z motorek do provozu uz max jednoho konkretniho dvoutakta, z nostalgie...
Naposledy editováno 26.10.2020 22:40:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
Naposledy editováno 26.10.2020 22:48:07
1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
Neťahá to a vibrácie sú iné,ako na V7, menej "záživné" .
Inak na RE GT 650 boli nepríjemné vibrácie do riadidiel,ruky mi veľmi trnuli. A to okamžite po usadnutí a prvých metroch.Potvrdili mi to aj chalani v obchode. Neviem, je to aj o zvyku?
V7 vibruje stále,ale je to iné,zábavné...
MilanTST píše: assassin> co si jen tak vzpomínám tak to TL trpělo na zadní tlumič, byl moc blízko válce a dost se ohříval a tím pádem nefungoval.
To byla teorie od novinaru, ja nevim o tom, ze by se teplem na tom chovani tlumice neco menilo, on spis nefungoval stejne studenej jako teplej.. ja mam od zacatku bitubo klasicke konstrukce...
Naposledy editováno 27.10.2020 06:58:03
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
WARP píše: @MilanTST
stačí ti příklad hi-tech třeba to, že na spoustě "rozpočtových - tedy levných" motorek je přední vidlice NEštelovací, to samé zadní odpružení (max. předpětí pružiny), staré dvouklíčové bubnové brzdy jsou kult samy o sobě, to ti jeden OEM kotouč vpředu nenahradí, žádný pochromovaný plasty atd. Dalo by se pokračovat přes výfuky, karburátory,...prostě nová motorka za 100klacků je už z principu ošizená na maximální možnou míru. Assassin má v tomhle pravdu, mám to stejně a nejen v moto, ale i v elektronice. Když před 20-30ti lety někdo vytopil za zesilovač 200k a dnes ho seženeš za 50k, tak za tu samou cenu ale novej bude dnes paštika, která mu nebude sahat ani na paty.
chlape co to blábolíš? Jaký bubnový brzdy na předku? To si zaspal trochu dobu, ty už se nepoužívaj asi 40 let lol. Karburátory? Ty už jsou přes 10 let minulostí, dnes maj motory vstřikování, vítej v roce 2020 šípková růženkolol A za 100tis si koupíš tak stopětadvácu nebo čínskou dvěpade Možná to bude pro tebe šok, ale lidi už si filmy na VHSkách nepouštěj, dnes máme flash disky nebo VOD služby přes internet
historicky byla i první jednoduchá kotoučovka CB750 hodnocená výš a dražší, než ty nejlepší bubnovky tý doby, stejně tak širší použití plastů bylo na novejch modelech motorek vítaný jako inovace, bo váha, pružnost a v tý době punc moderního řešení. Dokonce bývaly plastový blatníky dražší, než plechový. Stejně jako vstřikování bylo inovací, kterou se výrobce chlubil na prvním místě.
Litý kola byly dlouho mnohem dražší řešení, než dráty a pokud byla volba, na liťáky se muselo připlácet - dneska naopak.
Je to všechno jen o úhlu pohledu a o tom, co zrovna v který době "frčí" a co se zrovna umí levně vyrobit.
k titulnímu dilema - koupil bych na tvým místě novou (po vyzkoušení demo stroje). Prodat to můžeš vždycky, klasici na ceně zas tolik nepadají a potom navíc obohatíš trh s ojetinama málo jetým kouskem . A nebo to klapne a zůstane ti třeba 10-15let na občasný svezení. Proč ne, pokud kvůli tomu nebudeš šidit děti na jídle, nemusíš si nic obhajovat
1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
Interceptora nemali na vyskúšanie.
Ja som menšej postavy,mne sedí všetko .
Ono je to aj o zvyku,prispôsobení sa.
Keď má tá motorka pre teba nejaký "ťahák", neduhy blednú.
Inak,ja som na toho Interceptora čakal,ale priplietla sa mi do cesty V7,našťastie .
Na In...sa kritizuje dosť to sedlo. Ja myslím,že kto nie je rozmaznaný,zvykne si. Čo sa mi páčilo,tak jemnosť plynu off-on. V 7 ll je v tomto "ucukaná"... a má tvrdý podvozok,skáče,ako koza...veď to aj je koza .
Naposledy editováno 27.10.2020 10:33:26
1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
Mám Kawu Z900. Před tím jsem měl Triumph Street Triple rok 2008. Vím, není to žádný youngtimer, ale občas si říkám, jestli jsem udělal dobře.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
SuperSic58 píše: chlape co to blábolíš? Jaký bubnový brzdy na předku? To si zaspal trochu dobu, ty už se nepoužívaj asi 40 let lol. Karburátory? Ty už jsou přes 10 let minulostí, dnes maj motory vstřikování, vítej v roce 2020 šípková růženkolol A za 100tis si koupíš tak stopětadvácu nebo čínskou dvěpade Možná to bude pro tebe šok, ale lidi už si filmy na VHSkách nepouštěj, dnes máme flash disky nebo VOD služby přes internet
tobě zase doporučuji víc číst / přemýšlet a míň psát. Některé tvé myšlenkové pochody a výplody jsou fakt perly...
Brejlovec píše: Něco na tom bude, že nová funguje bezvadně a že se na tom začne člověk nudit.
Mám Kawu Z900. Před tím jsem měl Triumph Street Triple rok 2008. Vím, není to žádný youngtimer, ale občas si říkám, jestli jsem udělal dobře.
Neudělal.
Taky me lakalo strasne moc druhu motorek a nemohl jsem se rozhodnout. Navstevoval jsem dealery v okoli, vychytaval ruzne demo dny a po vyzkousel tak 20-30 motorek - Od BMW R1250 GS pres Ducati Panigale 959, cinske Jawy, a nebo treba prave Kawu W800. Fakt doporucuju zkouset a zkouset, jedine tak zjistis, co je zrovna pro tebe nejlepsi. Nakonec muzes prijit i na to, ze ti staci si motorku parkrat do roka nekde pujcit a nemusis si ji hned porizovat. Kazdopadne preju hodne stesti ve vyberu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
WARP píše: tobě zase doporučuji víc číst / přemýšlet a míň psát. Některé tvé myšlenkové pochody a výplody jsou fakt perly...
To přesně jsem si myslel i já o tobě, když jsem si četl tvoji odpověd s bubnama a karbecem.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
MilanTST píše: To přesně jsem si myslel i já o tobě, když jsem si četl tvoji odpověd s bubnama a karbecem.
ten jednovalcovej Enfield k tomu nema daleko… kdyby ten kotouc a strikacka nebyly levnejsi nez buben a karbec tak to tam je
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
Naposledy editováno 27.10.2020 18:10:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
assassin píše: ten jednovalcovej Enfield k tomu nema daleko… kdyby ten kotouc a strikacka nebyly levnejsi nez buben a karbec tak to tam je
Není to tam spíš kvůli emisím a normám :)
Ale ty staré jednoválce RE nemají s novými dvouválci 650 moc společného.
To je už trochu jinej vesmír.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
assassin píše: O konkretni motorku nejde, dokonce jsem zastancem toho, ze moderni motorky funguji lip. Takze je to tezke rozhodovani mezi moderni levnou a starou puvodne drahou motorkou... ja jen napsal, ze volim tu druhou cestu. A mam to tak i u aut.
Jinak v mem pripade je to 999.
Taky jsem nikde nepsal, jaká nová motorka, jestli prémiovka za 700 nebo skůtr za pade, to už je pak na potřebách a možnostech každýho soudruha. A třeba pro mě by prémiovka byla zbytečná, já ji nepotřebuju, mě stačí obyčejná motorka bez hromady elektroniky, jezdim jen pro radost, v motorkaření vidim jiný věci, než tabulkové hodnoty a jestli pepa má élins a franta stylemy, nehonim desetinky na agenturních dnech a v provozu se nepotřebuju pohybovat balistickými rychlostmi, to už mam za sebou a jsem rád, že jsem to přežil... Chci jen modrý nebe nad hlavou, celej den čas a plnou nádrž
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
Spazik píše: Není to tam spíš kvůli emisím a normám :)
Ale ty staré jednoválce RE nemají s novými dvouválci 650 moc společného.
To je už trochu jinej vesmír.
Přesně tak Moderátorovi je asi dochází argumentace, tak to zkouší přes jedoválec
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
MilanTST píše: Přesně tak Moderátorovi je asi dochází argumentace, tak to zkouší přes jedoválec
tak muzes zkusit se s tema argumentama predvest ty a rict mi v cem je technicky RE napred pred 999/TL? sice jsi to psal o tom jednovalci, ale udelam ti to lehci a muzes klidne pouzit ten dvouvalec, kdyby se ti to u jednovalce spatne hledalo…
ja se nikoho nesnazim presvedcit o sve pravde, spis to vypada, ze ty tlacis RE a nejak ti nejde pod fousy, ze jsem si pred indem nesedl na prdel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
pokud bysme se ale vratili k puvodnimu dotazu, predpokladam, ze zakladatel ma omezenej budget a za tech tipnu 200k uvazuje jetou nebo novou. pokud je to mysleno tak, ze si muze dovolit libovolnou novou a libovolnou jetou.. tak jo, nova je lepsi, ale predpokladam, ze na to se asi nikdo nemusi ptat
Naposledy editováno 27.10.2020 20:12:54
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
Naposledy editováno 27.10.2020 20:27:14
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké gumy na RE Continental GT [1, 2, 3] Royal Enfield Continental GT | Alda156 | 67 | 21.4.2023 v 22:59 oondra2 |
Enfield Interceptor / Continental -... [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT | sardel | 39 | 6.10.2021 v 06:52 MilanTST |
Servis ventilových vůlí u Royal Enf... Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT | dundee5 | 3 | 21.5.2021 v 11:23 dundee5 |
Zakoupený bike v německu Co vše je ... Royal Enfield Continental GT | Alceste | 13 | 18.5.2018 v 14:18 Alceste |