poraďte jaký motor v této kubatuře na stavbu formule SAE (pohár mezi technickými školami). Nejedná se o klasickou formuli,která by lítala 250..ale řekněme o přerostlou motokáru, u který je kladen důraz na akceleraci a hbitost. Můj favorit je řadový dvouvál,ale třeba se tady vyskytne něco zajímavějšího;)Tak jen do toho..všechny návrhy beru:)
1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
na tu naši školní raketu nemáte
BTW, karburátorový motory? probůh....
Naposledy editováno 11.02.2010 12:02:12
1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
apropo..kdo říkal že tam bude karburátor?? Osadit tam vstřiky snad není nic složitýho;)
no ty různý návrhy na karburátorový motory jsou úsměvný...neznám motor s karburátorem kterej by byl tak skvělej(v porovnání se současně dostupnými agregáty) aby se vyplatilo ho upravovat na vstřikování jako třeba u tý naší školní R6 s přímym vstřikováním...
Poďte tady rozvést debatu a dojít k nějakýmu rozumnýmu závěru, na co ste přišli dneska vy ve škole?
Tak to rozhodnem, karburator - vstřikování, to je docela podstatný, myslim že v globálu to jasně vyhrává vstřikování...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
mates86>hoši hoši..každý ví,že ČVUT je dávno v p.....byl dokonce dělaný průzkum TOP 200 univerzit světa a z ČR se tam dostala jen Karlovka (samozřejmost) a FSI VUT;)
apropo..kdo říkal že tam bude karburátor?? Osadit tam vstřiky snad není nic složitýho;)
Prosím Tě, vidím, že se v oboru vyznáš, já mám myšlenku právě osadit motor 4T gilera 558 ccc vstřikováním, je to vodník, dvouvačka řemen podobná jak ducati, je to montovaný třeba v nordwestu nebo enduru RC 600.Co bys mi doporučil na to?
nejdřív bych si,ale spočítal jestli se ti to vyplatí..on dobře seštelovaný karburátor je se stříkačkou srovnatelný(kdyby chtěl někdo rýpat;) :samozřejmě,že je horší,ale nevím jestli se ta investice vyplatí)..
1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
.... 1. autorozhodne nikdy vazit 200kg nebude, to se s vama vsadim ...vyzaduje to kvalitativne jiny pristup ke konstrukci, nez ktery jste schopni u prvniho navrhu udelat, pocitejte i u jednovalce tak s 260-280kg a to vam fandim, videl jsem kolik vazej auta novackovskych tymu ...bez vyjimky 300kg!! Jinak cesta s jednovalcem je na tom asi takhle. Rychly auta bez vyjimky znamenaj absolutne vypiplany konstrukce s pouzitim drahych high-tech materialu a dlouhodoby vyvoj motoru, aby byl konkurenceschopny ....letos na FSG jezdily dobry jednohrnky casy kolem 62sek a to jsme my jeli sice taky, ale s ukrutne tezkym autem a malym vykonem temer seriovyho 4 valce. Cas 58 na kolo pokorily jen ty nejlepsi a nejlehci 1valce, drtiva vetsina aut, co daly min jak 58 byly 4valce ....jednovalce tezi z toho, ze body nejsou jen za rychlost, ale i za spotrebu a tak horsi cas kompenzujou bodama z ekonomie. Taky je dobry vedet to, ze treba tym z Grazu, co ma uzasnou pohonnou jednotku, motor jednovalec Rotax 450 z ATV s hlavou z litrovy Aprilie a preplnovany kompresorem, ktery dava 90k a 90Nm ...uzasny inzenyrsky kus prace, ale tyhle jednovalce jsou mizerny ohledne trakce, pouzivaj traction control aby to furt negumovalo, kasle to v kazdy zatacce a tak rychly to neni. Pro prvni auto je 4 valec bezkonkurencne nejlepsi volba a teprve pak je mozny ladit neco dalsiho, ono vubec vyrobit prvni auto je ocistec!
Naposledy editováno 15.02.2010 00:06:25
laďa prášil>Prosím Tě, vidím, že se v oboru vyznáš, já mám myšlenku právě osadit motor 4T gilera 558 ccc vstřikováním, je to vodník, dvouvačka řemen podobná jak ducati, je to montovaný třeba v nordwestu nebo enduru RC 600.Co bys mi doporučil na to?
Vlastni hardware na vstrikovani je lehky, hlavni je pak lazeni na brzde, kde by bylo nejlepsi mit motor vyhozeny ven a nedelat to na valcich ....vyhody nevim, ohledne vykonu se ta prace pokud to neni na aspon MČR nevyplati ....pak zlatej karbec ...staci par trysek a funguje to, vstrikovani to je potreba namapovat vsechny rezimy, pak prechodovy a je to ranec hodin na brzde. vim jak to bylo u nas, motor kvuli pravidlum musi mit restriktor, jedinou klapku pred nim a je potreba udelat komplet jiny mapy.
Nejrychlejsi auto cely souteze, parametry: CBR600 - 95k, 211kg, uhlikovy monokok, uhlikove zaveseni, lite hlinikove komponenty, kola 13" - cas na kolo 53sek (jejich 4. generace, prakticky 5.auto - v jednom roce zvolili spatnou koncepci a stihli za rok postavit dve auta uplne rozdilny - neuveritelny potencial)
Nejrychlejsi jednohrnek, parametry: WR450 - 50k(jedou na biopalivo E85 - ultra nizka spotreba), 150kg, uhlikovy monokok, uhlikove absolutne vsechno, dily odlehcene na hranici moznosti, kola 10" - cas na kolo asi 55sek (ALE - jejich 9.!!! auto)
1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
Jinak motory co se uvazovali : Yamaha R6 ( ta uz je k dispozici), jednoválec VM, Jawa (ja jsem prosazoval to co jezdi kamenicky), ale radsi bych tam videl dvouvalec aprilku 550.
Jinak jaka je cena motoru, co jezdi Kamenicti mam asi predstavu, ale to neni az takovy problem. Abych upresnil zadaleka se nejezdi jen na cas, bere se v potaz i spotreba atd...
Že už jsou ČVUT-aci o několik kroků kupředu, to sportovně uznávám.
Sukin>Tak abych se taky necim pridal, to co se tam nakonec zamontuje za motor, neni ani tak otazkou, co by se za kazdou cenu chtelo, ale co bude libit sponzorum........ Doufam ze jsem nerozradil nejaky tajemstvi.
Jinak motory co se uvazovali : Yamaha R6 ( ta uz je k dispozici), jednoválec VM, Jawa (ja jsem prosazoval to co jezdi kamenicky), ale radsi bych tam videl dvouvalec aprilku 550.
Jinak jaka je cena motoru, co jezdi Kamenicti mam asi predstavu, ale to neni az takovy problem. Abych upresnil zadaleka se nejezdi jen na cas, bere se v potaz i spotreba atd...
Že už jsou ČVUT-aci o několik kroků kupředu, to sportovně uznávám.
....no AMS JAWA motor stoji cca 120tis, pokud to neni sponzorsky dar, starter to nema, spolehlivost je resitelna castou kontrolou, ale je to unavujici. japonsky motory maj zdrcujici vyhodu ve spolehlivosti a dostupnosti, mame dva motory, treti se bude kupovat a kazdy vysel u modelovyho rocniku 2007 tak na 40tis, takze pohodlne mame jeden motor na brzde a dalsi v aute, luxus dily na yamahu bud na sklade, nebo pomalu do druhyho dne.
BTW ten odkaz na www.formulastudent.tv co jsem daval nahore stoji za shlidnuti, je to Endurance nejrychlejsich 4ech vozu
Naposledy editováno 15.02.2010 23:54:16
2 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
laďa prášil>Mně se zas líbí, že u nás na tom vysoký školy nejsou tak zle
No to bys koukal jak zle na tom jsou, takovyhle projekt bezi jen diky docela nezdolny vuli zucastnenych studentu a toleranci skoly myslim ze muzu mluvit i za Plzenaky, aspon tak jsme o tom kdysi mluvili s nima u nas v dilne
m8rinek: tak proc si nesel "k nam" ?
Naposledy editováno 16.02.2010 00:49:19
1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
[img]
1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
Pro zajimavost, jak jdou na to za velkou louží:
Detaily zde.