Téma: Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
 
10.2.2010 v 19:21
Zdravím,
poraďte jaký motor v této kubatuře na stavbu formule SAE (pohár mezi technickými školami). Nejedná se o klasickou formuli,která by lítala 250..ale řekněme o přerostlou motokáru, u který je kladen důraz na akceleraci a hbitost. Můj favorit je řadový dvouvál,ale třeba se tady vyskytne něco zajímavějšího;)Tak jen do toho..všechny návrhy beru:)
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

11.2.2010 v 12:00 | Nahoru | #91
VUT brno? bůůůů



na tu naši školní raketu nemáte
BTW, karburátorový motory? probůh....

Naposledy editováno 11.02.2010 12:02:12

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

11.2.2010 v 12:46 | Nahoru | #92
PRETORIAN88> na kerý ty jsi škole??

Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

11.2.2010 v 13:10 | Nahoru | #93


Naposledy editováno 20.02.2010 20:11:36

Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

11.2.2010 v 13:14 | Nahoru | #94
tys dělal na tej formuli?bratr na ní taky něco dělal než ukončil studium...v kolikáťáku jsi?

1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

11.2.2010 v 15:16 | Nahoru | #95
hoši hoši..každý ví,že ČVUT je dávno v p.....byl dokonce dělaný průzkum TOP 200 univerzit světa a z ČR se tam dostala jen Karlovka (samozřejmost) a FSI VUT;)

apropo..kdo říkal že tam bude karburátor?? Osadit tam vstřiky snad není nic složitýho;)

Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

11.2.2010 v 15:48 | Nahoru | #96
néé, já ná ní nikdy nedělal,to neni zas tak můj obor, jenom nám ji studijně ukázali...3ťák...
no ty různý návrhy na karburátorový motory jsou úsměvný...neznám motor s karburátorem kterej by byl tak skvělej(v porovnání se současně dostupnými agregáty) aby se vyplatilo ho upravovat na vstřikování jako třeba u tý naší školní R6 s přímym vstřikováním...

Poďte tady rozvést debatu a dojít k nějakýmu rozumnýmu závěru, na co ste přišli dneska vy ve škole?

Tak to rozhodnem, karburator - vstřikování, to je docela podstatný, myslim že v globálu to jasně vyhrává vstřikování...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

11.2.2010 v 20:03 | Nahoru | #97

mates86>hoši hoši..každý ví,že ČVUT je dávno v p.....byl dokonce dělaný průzkum TOP 200 univerzit světa a z ČR se tam dostala jen Karlovka (samozřejmost) a FSI VUT;)

apropo..kdo říkal že tam bude karburátor?? Osadit tam vstřiky snad není nic složitýho;)



Prosím Tě, vidím, že se v oboru vyznáš, já mám myšlenku právě osadit motor 4T gilera 558 ccc vstřikováním, je to vodník, dvouvačka řemen podobná jak ducati, je to montovaný třeba v nordwestu nebo enduru RC 600.Co bys mi doporučil na to?

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

13.2.2010 v 20:00 | Nahoru | #98
laďa prášil> zásadní problém bych v tom neviděl.. sežeň vstřikovače,který budou mít podobný úhel jako máš mezi kanály před ventily a k tomu libovolnou programovatelnou jednotku..vstřikovače skloň pod co možná největším úhlem a pak jen mít jen pevný nervy na brzdě;)

nejdřív bych si,ale spočítal jestli se ti to vyplatí..on dobře seštelovaný karburátor je se stříkačkou srovnatelný(kdyby chtěl někdo rýpat;) :samozřejmě,že je horší,ale nevím jestli se ta investice vyplatí)..

1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

13.2.2010 v 21:09 | Nahoru | #99
netvrdil bych ze karburator musi byt za vsech podminek horsi. Uz jenom to ze hodne vyrobcu 1v pouzivalo stale karburatory naproti strikackam ktere dali nejprve do civilnich endur.

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

13.2.2010 v 21:58 | Nahoru | #100
Joraell> tam bych důvod viděl spíš v tom,že ostrý endura se sem tam brodí po hefty bahnem a to elektronice moc nevyhovuje..

Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

14.2.2010 v 13:50 | Nahoru | #101
FS ČVUT je davno v prdeli? Jestli nevadi tak se taky vmisim do diskuse v CTU Cartech jsem od brezna 2008, takze mam dojem docela relevantni informace Jsem moc rad, ze popichovani Brnaku z VUT na Strojirenskym Veletrhu prineslo ovoce a na ZČU to nezabalili Ale mame tu par jasnych faktu, auto jsme dokazali navrhnout, postavit a ono jezdi a rek bych docela kvalitne čoboláky jsme v Nemecku porazili taky a letos stavime uplne novy auto s veskeryma poznatkama co jsme nacerpali, takze asi je evidentni, ze v haji nejsme a vracime se na plny koule zatimco Brnaci opet jen mlati slamu vim, ze myslenka neco postavit tam je uz dlouho, ale my čvuťáci si proste rekli, ze do toho jdem a za rok jsme to meli hotovy

.... 1. autorozhodne nikdy vazit 200kg nebude, to se s vama vsadim ...vyzaduje to kvalitativne jiny pristup ke konstrukci, nez ktery jste schopni u prvniho navrhu udelat, pocitejte i u jednovalce tak s 260-280kg a to vam fandim, videl jsem kolik vazej auta novackovskych tymu ...bez vyjimky 300kg!! Jinak cesta s jednovalcem je na tom asi takhle. Rychly auta bez vyjimky znamenaj absolutne vypiplany konstrukce s pouzitim drahych high-tech materialu a dlouhodoby vyvoj motoru, aby byl konkurenceschopny ....letos na FSG jezdily dobry jednohrnky casy kolem 62sek a to jsme my jeli sice taky, ale s ukrutne tezkym autem a malym vykonem temer seriovyho 4 valce. Cas 58 na kolo pokorily jen ty nejlepsi a nejlehci 1valce, drtiva vetsina aut, co daly min jak 58 byly 4valce ....jednovalce tezi z toho, ze body nejsou jen za rychlost, ale i za spotrebu a tak horsi cas kompenzujou bodama z ekonomie. Taky je dobry vedet to, ze treba tym z Grazu, co ma uzasnou pohonnou jednotku, motor jednovalec Rotax 450 z ATV s hlavou z litrovy Aprilie a preplnovany kompresorem, ktery dava 90k a 90Nm ...uzasny inzenyrsky kus prace, ale tyhle jednovalce jsou mizerny ohledne trakce, pouzivaj traction control aby to furt negumovalo, kasle to v kazdy zatacce a tak rychly to neni. Pro prvni auto je 4 valec bezkonkurencne nejlepsi volba a teprve pak je mozny ladit neco dalsiho, ono vubec vyrobit prvni auto je ocistec!

Naposledy editováno 15.02.2010 00:06:25

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

14.2.2010 v 14:03 | Nahoru | #102

laďa prášil>Prosím Tě, vidím, že se v oboru vyznáš, já mám myšlenku právě osadit motor 4T gilera 558 ccc vstřikováním, je to vodník, dvouvačka řemen podobná jak ducati, je to montovaný třeba v nordwestu nebo enduru RC 600.Co bys mi doporučil na to?



Vlastni hardware na vstrikovani je lehky, hlavni je pak lazeni na brzde, kde by bylo nejlepsi mit motor vyhozeny ven a nedelat to na valcich ....vyhody nevim, ohledne vykonu se ta prace pokud to neni na aspon MČR nevyplati ....pak zlatej karbec ...staci par trysek a funguje to, vstrikovani to je potreba namapovat vsechny rezimy, pak prechodovy a je to ranec hodin na brzde. vim jak to bylo u nas, motor kvuli pravidlum musi mit restriktor, jedinou klapku pred nim a je potreba udelat komplet jiny mapy.

Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

14.2.2010 v 14:50 | Nahoru | #103
Jeste me napada, aby si mistni motorkarsky osazenstvo udelalo predstavu v jakych podminkach se zavod kona TADY je odkaz na finale zavodu Endurance - jedny z mnoha disciplin souteze, kde se ma osvedcit spolehlivost auta a je za ni nejvic bodu.

Nejrychlejsi auto cely souteze, parametry: CBR600 - 95k, 211kg, uhlikovy monokok, uhlikove zaveseni, lite hlinikove komponenty, kola 13" - cas na kolo 53sek (jejich 4. generace, prakticky 5.auto - v jednom roce zvolili spatnou koncepci a stihli za rok postavit dve auta uplne rozdilny - neuveritelny potencial)

Nejrychlejsi jednohrnek, parametry: WR450 - 50k(jedou na biopalivo E85 - ultra nizka spotreba), 150kg, uhlikovy monokok, uhlikove absolutne vsechno, dily odlehcene na hranici moznosti, kola 10" - cas na kolo asi 55sek (ALE - jejich 9.!!! auto)

1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

15.2.2010 v 23:36 | Nahoru | #104
Tak abych se taky necim pridal, to co se tam nakonec zamontuje za motor, neni ani tak otazkou, co by se za kazdou cenu chtelo, ale co bude libit sponzorum........ Doufam ze jsem nerozradil nejaky tajemstvi.
Jinak motory co se uvazovali : Yamaha R6 ( ta uz je k dispozici), jednoválec VM, Jawa (ja jsem prosazoval to co jezdi kamenicky), ale radsi bych tam videl dvouvalec aprilku 550.
Jinak jaka je cena motoru, co jezdi Kamenicti mam asi predstavu, ale to neni az takovy problem. Abych upresnil zadaleka se nejezdi jen na cas, bere se v potaz i spotreba atd...
Že už jsou ČVUT-aci o několik kroků kupředu, to sportovně uznávám.

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

15.2.2010 v 23:48 | Nahoru | #105

Sukin>Tak abych se taky necim pridal, to co se tam nakonec zamontuje za motor, neni ani tak otazkou, co by se za kazdou cenu chtelo, ale co bude libit sponzorum........ Doufam ze jsem nerozradil nejaky tajemstvi.
Jinak motory co se uvazovali : Yamaha R6 ( ta uz je k dispozici), jednoválec VM, Jawa (ja jsem prosazoval to co jezdi kamenicky), ale radsi bych tam videl dvouvalec aprilku 550.
Jinak jaka je cena motoru, co jezdi Kamenicti mam asi predstavu, ale to neni az takovy problem. Abych upresnil zadaleka se nejezdi jen na cas, bere se v potaz i spotreba atd...
Že už jsou ČVUT-aci o několik kroků kupředu, to sportovně uznávám.


....no AMS JAWA motor stoji cca 120tis, pokud to neni sponzorsky dar, starter to nema, spolehlivost je resitelna castou kontrolou, ale je to unavujici. japonsky motory maj zdrcujici vyhodu ve spolehlivosti a dostupnosti, mame dva motory, treti se bude kupovat a kazdy vysel u modelovyho rocniku 2007 tak na 40tis, takze pohodlne mame jeden motor na brzde a dalsi v aute, luxus dily na yamahu bud na sklade, nebo pomalu do druhyho dne.

BTW ten odkaz na www.formulastudent.tv co jsem daval nahore stoji za shlidnuti, je to Endurance nejrychlejsich 4ech vozu

Naposledy editováno 15.02.2010 23:54:16

Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

16.2.2010 v 00:18 | Nahoru | #106
no a my v Liberci máme hovno :/

2 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

16.2.2010 v 00:26 | Nahoru | #107
Mně se zas líbí, že u nás na tom vysoký školy nejsou tak zle

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

16.2.2010 v 00:48 | Nahoru | #108

laďa prášil>Mně se zas líbí, že u nás na tom vysoký školy nejsou tak zle


No to bys koukal jak zle na tom jsou, takovyhle projekt bezi jen diky docela nezdolny vuli zucastnenych studentu a toleranci skoly myslim ze muzu mluvit i za Plzenaky, aspon tak jsme o tom kdysi mluvili s nima u nas v dilne

m8rinek: tak proc si nesel "k nam" ?

Naposledy editováno 16.02.2010 00:49:19

1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

16.2.2010 v 01:01 | Nahoru | #109
A panove, nejuzasnejsi ze vseho je, ze jsme si v tom pak vsichni zucastneni v tymu zablbli jak maly kluci! Cely den se litalo po letisti sem a tam, pred kazdou jizdou vsichni nateseny jak blechy! I kdyz kazdy najezdil jen 20min cistyho casu, tak uz aby bylo teplo a mohli jsme vyjet nekdy o vikendu mezi vyrobou novy rakety Tuhle foto mam nejradsi, skoro jak M.Schumacher

[img]

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

16.2.2010 v 13:55 | Nahoru | #110
laďa prášil> Kdyby nebylo movitych sponzoru, tak by nebylo nic........... A hodne zapalenejch odbornejch asistentu.

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

16.2.2010 v 17:58 | Nahoru | #111
Jindra650> Hezkej vozejk, dovedu si představit to množství práce.

Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

17.2.2010 v 18:12 | Nahoru | #112
Kurna tady to nejak usnulo, pochlubte se Brnaci a Plzenaci necim ohledne letosnich generaci aut? o nas vite vsechno, nakecal jsem tad toho kopy, tak taky neco o vas

1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

18.2.2010 v 09:34 | Nahoru | #113
Jo, Jindro, jenom se tu objeví zástupce nejsilnější české stáje s relevantními informacemi tak teoretikové zmlknou a zatím nedorostlá konkurence jako by najednou nebyla
Pro zajimavost, jak jdou na to za velkou louží:

Detaily zde.

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

18.2.2010 v 11:34 | Nahoru | #114
Nebzyk> Za velkou louzi na to jdou tak, ze zapomneli na starter aspon tam nikde neni videt ...ale jinak je to uzasnej kus prace, srdce motorare zaplesa a nic nevadi, ze to je utopicky dilo diky nutne vysoky hmotnosti

Naposledy editováno 18.02.2010 15:59:37
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist