1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
RZhanal>juras>
Odvalování válečků v řetězu při náběhu do ozubení a jeho opuštění je podobné jako odvalování kol lokomotivy po kolejích, ani tady se nepoužívá mazivo.
Mikrofilm maziva na válečcích sám o sobě ničemu nevadí, problém představují nečistoty, které se na tento film lepí, obrušují ozubení řetězového kola a to následně vytahá řetěz. Čím víc maziva, tím víc nachytaného prachu.
Hodně se mluví o řetězech, na vztah řetězových kol a řetězu se ale často zapomíná a přitom jsou to navzájem neoddělitelné součásti jednoho převodového systému.
Nejhorší nápad pak je nasadit na takto vychozená řetězová kola nový řetěz, který se v zápětí vytahá a člověk se pak diví, jak je to možné.
První úvaha směřuje k tomu, že je asi zapotřebí řetěz pořádně okoupat v oleji, aby se to příště nestalo, což je ale bohužel chyba.
Řetěz sám o sobě je spotřební materiál, který má určitou životnost, po jejímž dosažení by se měl měnit - proto se také dělají měrky na řetězy, které určují, jak na tom řetěz je.
Že mezi námi není kouzelník, který by zvládnul nastříkat mazivo přesně do mezírek mezi válečkem a destičkou vnitřního článku, je jasné.
Na válečku vždycky nějaké mazivo zůstane a zůstane tam i po poctivé snaze řetěz vytřít do sucha.
Důležité je vědět, co mažu, proč to mažu, a po mazání odstranit z povrchu řetězu přebytečné mazivo a v neposlední řadě také důkladně očistit řetězová kola, aby se znečištění, které se na ně nachytalo, zpětně nepřenášelo na řetěz.
blbost jak cyp.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
Tématu průmyslových řetězů jsem se profesně věnoval pár let, uznávám že moje znalosti mají mezery.
Vzdávám se logické argumentaci a pro údržbu řetězů doporučuji povidla s mákem, tramtararáááá
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
RZhanal>prackarr>
Tématu průmyslových řetězů jsem se profesně věnoval pár let, uznávám že moje znalosti mají mezery.
Vzdávám se logické argumentaci a pro údržbu řetězů doporučuji povidla s mákem, tramtararáááá
Onehdy mě přesvědčoval o tom,které elektrospotřebiče jsou "dobré" a které ne člověk,co tvrdil,že se tím profesně zabývá 20 let. Jeho názory byly zcela mimo.
Pak z něho vypadlo,že je prodavač v elektroprodejně.
Neměj mě to za zlé,ale to,co píšeš nemá žádnou vypovídací hodnotu.
A potom- pokud mažu poctivě řetěz i tam,kde mazán být nemá a on se mi po 30.000km rozpadne vybroušen brusnou pastou z prachu a mazadla,tak budu pořád radši mazat,než nemazat s tím,že se mi po 10.000km rozpadne "zadřením".
Profesně se řetězům nevěnuji,ale 30 let jezdím na motorkách a nějaký ten řetěz jsem už "zažil".
Takže,pokud se mnou nesouhlasíš,a jsi profík,tak tu laickou latinou napiš svoje postřehy a nekopíruj články někoho jiného.
Tramtarará...
joone>FiZzeR: tobě asi nikdo neřek, že řetěz se nemá mazat "teplej", co?
povídej, přeháněj, proč se to nemá? A hlavně dej vědět Scottoilerovi, aby udělal svolávačku na všechny svoje přimazávadla a dodělal chlazení řetězu ... Tel. +44 (0)141-955-1100 Fax. +44 (0)141-956-5896 email: sales@scottoiler.com
Hmmm, nejsem odborník, ale nemůže to bejt třeba proto, že ty mazadla ve spreji fungujou na principu mazadla neseného rozpouštědlem, díky kterému se mazadlo dostane všude a pak se ta lehká frakce odpaří? fyzik taky nejsem, ale selský rozum mi říká víc tepla = rychlejší odpaření = mazadlo se nestihne dostat do válečků. Bugr.
Scottoilera jsem nikdy neměl, ale hádám že ten k mazání používá olej (nebo něco podobnýho).
Na motorce nejezdím 30 let, co píšu, vychází z praxe u výrobce řetězů.
Projdi si moje předchozí příspěvky, v kterých jsem se snažil napsat co si myslím a proč si to myslím.
Snažím se o věcnou odpověď k tématu vlákna a nemám sebemenší chuť přesvědčovat.
Každý ať si to srovná se svými zkušenostmi a rozhodne se, jestli se mu tyto informace hodí nebo ne.
Až budu mít s řetězy nějaký problém,rád se tě coby odborníka zeptám,co s tím. Zatím savým mazáním způsobuji,že na silniční pmotorce mě řetěz odchází v cca 30.000km a později,na crossu jednou za dva roky,a na enduru po cca 4.000km v těžkém terénu.
Mě ta životnost stačí,takže já jsem v pohodě.
Ale dík za info.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
alesmoto>RZhanal> Já teda absolovoval u Contry (čz řetězy) proškolení o údržbě a ošetřování motorkovejch řetězů. Ale to co píšeš, je trochu mimo. Řetěz na motorce nabíhá na rozetu při dvoustovce a jinak když ve fabrice pohání montážní linku. I ten váleček řetězu má určitou setrvačnost a k mírnému pootočení o zub rozety dochází. U jsem viděl dost řetězů, které majitel nemazal, jak měl a kolem se to vdy špónkama úplně blejskalo. Navíc správně viskozní mazivo působí i jako tlumič mezi válečkem a rozetou.
Přesně tak. A srovnávat to s lokomotivou na koleji je úplně mimo. Kdyby nepotřeboval vlak brzdit a zabírat,tak by tu kolej jistě mazali taky.
Můj otec dělal 40 let v lok. depu a hned vedle jeho pracoviště bylo oddělení zvané "kolák". Co tam dělali si nedovedete představit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
a není to přesně to, co píšu ? Při náběhu do ozubení se v ozubení váleček odvalí, odvalením po ozubení přenese tření mezi svoji vnitřní část a vnější část pouzdra, kde je mazivo - viz. obrázek na první straně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
RZhanal>alesmoto>
a není to přesně to, co píšu ? Při náběhu do ozubení se v ozubení váleček odvalí, odvalením po ozubení přenese tření mezi svoji vnitřní část a vnější část pouzdra, kde je mazivo - viz. obrázek na první straně.
Jenže on se valí i po zubu! Proto se zuby kol obrušují. Tam je prostě potřeba mazat!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
Z mého pohledu by plochy pro odvalování měly být suché aby nedocházelo ke smyku jehož výsledkem je obroušení materiálu, tření by se mělo přenést na plochy k tomu určené a chráněné mazivem.
Poctivě ale přiznám, že řetězy, u nichž se válečky tímto způsobem obrousily jsem viděl v průmyslu a ne na motorkách a proto také nemůžu na 100% vyloučit, že válečkové řetězy motorek se chovají jinak než válečkové řetězy průmyslových aplikací.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
RZhanal>prackarr>
Z mého pohledu by plochy pro odvalování měly být suché aby nedocházelo ke smyku jehož výsledkem je obroušení materiálu, tření by se mělo přenést na plochy k tomu určené a chráněné mazivem.
Poctivě ale přiznám, že řetězy, u nichž se válečky tímto způsobem obrousily jsem viděl v průmyslu a ne na motorkách a proto také nemůžu na 100% vyloučit, že válečkové řetězy motorek se chovají jinak než válečkové řetězy průmyslových aplikací.
To se rozhodně chovají jinak. Už jen rychlost.
Ten "Smyk" co píšeš,je blbost,je to prokluz,který je lepší mazat,ne?
Aby nedocházelo ke "smyku" (prokluzu) tak proto je ozubení na kolech.
Nevím,asi je to tím,že jsem elektromechanik,ne strojař,ale pořád nevím,co nám chceš vlastně říct.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
ale vždyť jsem to psal už předtím - jedná se o tvrdost materiálu váleček řetězu kontra ozubení. Ozubení je z měkčí oceli než váleček řetězu, když válečku řetězu dovolíš, aby se v ozubení nodvaloval ale klouzal, tak ti ho obrousí a obrousí ti ho o to dřív, o co víc na něm bude maziva, ne které se nachytá prach - si myslím já.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké je dobré mazání na řetěz?
1 reakcí na tento příspěvek Jaké je dobré mazání na řetěz?
Nikam to stejně nevede,protože já kvůli tobě mazat nepřestanu a ty kvůli mě nezačneš.
Nemazat řetěz vůbec by mi nikdy nenapadlo. Myslím, že včechny kovové plochy, kde není vyloženě potřeba sucho skrz tření(např. zde vzpomínaná lokomotiva), je potřeba namazat.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké je dobré mazání na řetěz?
1 reakcí na tento příspěvek Jaké je dobré mazání na řetěz?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
hnjupis>Já používám Denicol. Je fakt že motorku trochu zasírá, ale možná je to tím, že s ním nešetřím a nejsem línej ho čistit a mazat každej den, někdy i dvakrát.
Zkus si to prhnat vyhledavačem a počti si o tom. Když jsem do toho šel, tak jsem si říkal, že když se to osvědčilo na Buse a na LC8, tak to bude dobré i pro mého varana. A je. Zatím jsem nečetl jediný negativní ohlas,což byl pro mě další argument proč do toho jít.
F3RA>Já jsem za Denicol, parádní sprej na řetězy!
Na čištění používám taky Denicol- je to na čištění vzduchových filtrů (Air-filter Cleaner-taková modrá voda cca 3l kanystřík). Je to sice na filtry, ale beru s tim řetěz - je to dělaný na motokrosařský filtry a tam se pere ten molitan a dostat z něho to lepkavý mazadlo a olej na impregnaci neni nic snadnyho, ale musi to byt setrny na gumu a lasty takže to nepoškozuje ani O-kroužky ( v mém případě XW-kroužky). Naleju do plechovky a štětcem šmrdlám řetěz a je to..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
1 reakcí na tento příspěvek Jaké je dobré mazání na řetěz?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
demondudys>Osobně se přikláním k olejům od firmy castrol nebo motul ve spraji, rychle schnou, nastříkání vydrží cca 200 až 300km, dle počasí.
200-300 se ti zdá dost? To stříkáš i během vyjíždky, ne?
hnjupis>kov> Jako co je dobré?? Jen pro uřesnění já nic nehaním ani nepomlouvám, nebo nepolemizuji nad účinky atd.. Jen říkám, že mě nevadí čistit motku a věřím člověku který jezdí závodně enduro(dost těžší podmínky na humus na řetězu-i když menší na odstředivou sílu) a stará se o motorky dost lidem a úspěšně se tím živý .
Co je dobré? No to mazadlo, co jsem o něm výš psal. Jak jsem ti napsal: Hoď si ten název do vyhledávání ve fóru a čti. Pak mudruj. Není tam o tom jediný negativní ohlas, tak to asi má něco do sebe. Kámoš je zřejmě konzervativní jelito, když se brání novinkám. Nebo o nich ještě nic neví. Nebo je ještě nevyzkoušel. Nebo na tom má nějaký obchodní zájem. Nebo to pro motokros z nějakého důvodu není vhodné.-To neumím posoudit. Nebo...
kov>200-300 se ti zdá dost? To stříkáš i během vyjíždky, ne?
No mě to vydrží cca +- 500 km, někdy víc, někdy míň, podle počasí a pokud ho potřebuju namazat během vyjíždky tak pro tento případ mám pod zadním sedlem malé balení spraye na řetěž od Motulu (myslím že 50 ml, možná 100, přesně nevím, dělaj to i jiné firmy, vím ještě o Shellu), které se dá doplňovat z velkýho balení jako zapalovač. A s tímto jezdím i na dovolený a v pohodě mi plně naplněný vydrží
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Těžké řazení Hyosung GV250 Hyosung GV 250 Aquila | Trio | 14 | 16.6.2021 v 21:28 Trio |
Kupit Hyosung aquila 250? [1, 2] Hyosung GV 250 Aquila | 007Dexter | 38 | 26.2.2021 v 12:23 Gahan37 |
Servis a ND Hyosung Hyosung GV 250 Aquila | Exodus | 26 | 23.2.2021 v 19:28 Dusis123 |
výběr motorky Hyosung GV 250 Aquila | mpinki | 3 | 31.10.2019 v 11:36 Doctor1 |
maloobjemové novinky v EU,ČR Hyosung GV 250 Aquila, Daelim VL 125 Daystar, Hyosun... | bledemon | 16 | 8.9.2019 v 19:42 Wenca24 |