mám takový dotaz, na který se mi tady zatím nikde nepodařilo najít jednoznačnou odpověď, a tak zakládám nové téma.
Jde o to, že když jsem v autoškole jezdil na suzuki GS500 a při podřazování jsem házel meziplyn, tak jsem dostal od učitele pojeb, že jezdim jak na simsonu a že tim meziplynem ničim motor.
Teď mám týden svoje GSko a chci se zeptat, jak to s tim meziplynem je, protože když podřazuji a otáčky spadnou na 2 tis. a kopnu tam nižší rychlost a vylítnou třeba na 7 tis. tak mi to příjde, že to pro ten motor je pecka nebo se mýlím?
Předem všem díky za rady a přeji hodně km bez problémů

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování
stejně to že přidám nijak převodovce nepomůže a spojce taky ne, jedině že se neblokne kolo s čímž nemám problém pokud neřadím z velký rychlosti na 1
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
Skalda>posmiros> spojce to pomuze v tom smyslu, ze nemusi zbytecne prenest cast rotacni energie kol na rotacni energii motoru (v dobe spojovani s ruznymi otackami)
ale stejně to nechápu proč přidávat plyn když člověk potřebuje zpomalit
posmiros>ty voe taky mám 307 a dávat meziplyn mě teda nikdy nenapadlo

posmiros>ale stejně to nechápu proč přidávat plyn když člověk potřebuje zpomalit
treba proto, ze zpomalovani je postupna zmena rotacni rychlosti kdezto prerazeni skokova a navic otacky motoru padaji mnohem rychleji nez otacky kol pri brzdeni
1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování


V podstatě je pravda, že u synchronizované převodovky to nemá smysl, ale meziplyn už jsem se naučil používat při normální jízdě a teda jenom když podřazuju a po roce už to ani nevnímáš, ani to v podstatě nejde poznat - rozhodně neřadíš pomaleji, než bez toho - vyjma toho prudkýho brždění - to se učí fakt blbě, myslel sem hlavně normální jízdu. A třeba u převodovky která má 300 tisíc ty synchrony už mají svoje nejlepší léta za sebou, tak pak člověk řadí hladce jak s novým autem...
posmiros> Já ti u motorky asi neumím podřazovat bez toho vrkání, protože jinak to škube a nejde to prostě hladce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování



Jinak na moto se snažím taky vrkat,ale né vždy to stihnu a né vždy se to uplně povede,inu chce to cvik a cit.Žádnej učenej z nebe nespad

Naposledy editováno 08.07.2010 23:54:42
posmiros>ale stejně to nechápu proč přidávat plyn když člověk potřebuje zpomalit
kdyz prudce brzdis a zadni kolo(kola) jsou odlehceny tak dalsi brzdnej moment je dokaze utrhnout do smyku.. coz neni vzdy uplne vitane, ja kdyz jedu akcneji v aute tak si pri podrazeni taky "vrkam" plynem (tzn neni to opravdickej meziplyn pres neutral) protoze jinak utrhnu zadni kola do driftu... coz je sice efektni, ale ne vzdy zadane:)
1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování
A heel and toe (předplyn během brzdění) jsem se v autě byl nucen naučit, když mi nedržel volnoběh. Dojíždím do křižovatky krokem, stojím na brzdě, vymáčklou spojku, protože potřebuju vyřadit a část nohy na plynu aby to nezdechlo.
Číkus>V autě "předplyn" dávám při akčnější jízdě taky, na motorce vždy.
A heel and toe (předplyn během brzdění) jsem se v autě byl nucen naučit, když mi nedržel volnoběh. Dojíždím do křižovatky krokem, stojím na brzdě, vymáčklou spojku, protože potřebuju vyřadit a část nohy na plynu aby to nezdechlo.
No tohle je motodiskuze jako kráva - Renault, Peugeot, Fiat (-:
Jinak ten "heel and toe" neumím, dávám to tam přes left toe a right toe .-) A na motce při podřazování předplyn (-: téměř vždy..
Já sem dřív jezdil bez a pak sem se to naučil s meziplynem tak teď tak jezdím, a je fakt že při podřazování o víc kvaltů nemá smysl vrkat před každým stačí jednou.
Jde spíš o to kdo má co zažitý a jak to umí řek bych...
assassin>pripadne pak pres mesto jedou trvale 1 a 8tis rpm... protoze to ma voe racing zvuk... coz bude asi podobnej smysl jako u toho 4tis volnobehu:)
proto sem tu motorku kupoval prece

Takže jak se tu někde výš (nečet sem vlákno celý) řešilo, jestli je to vůbec k něčemu, tak když to dělaj seriově u automatů v autech, tak asi vědi k čemu.
Většinou se myslí předplyn - srovnání otáček před puštěním spojky - takže převodovce to nepomáhá, ale spojce dost znatelně, hlavně při agresivní jízdě, navíc tolik neposkakuje zadní kolo. Zmačkne se spojka, podřadí se, vrkne se, zvýší se otáčky a prudce se pustí spojka - tohle všechno velice rychle, já vrkám a podřazuju najednou. Když se to vymaká, tak je to plynulý a hladký. Když přidám moc otáček, tak motorka cukne dopředu. Když málo, tak se to rovná dvakrát a není to plynulý.
Když při tom prudce nebrzdím, tak se mi to docela vede, ale když musím brzdit, tak je to horší. Docela mi pomáhá, když si dám vůli na plynu na nejmenší povolenou manuálem (2 mm). Stejně ale prudce brzdit a do toho vrkat a podřazovat je na mě někdy moc


A ty co tvrděj, že je to v provozu na nic - ANO je, ale kdybych to dělal jen na okruhu, tak se to nikdy nenaučím... Proto to dělám i když brzdím do obce nebo sjíždím z dálnice...