AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
rancher píše: www.garl.estranky.cz/clanky/rozpocet-renovace.html
raději to sem nedávej ,nebo si toho všimne moje drahá a budem zbouchaný dva.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kire640 píše: Endy> Co je to imunní?
Koukám, že je dneska v elektrárně veselo!1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
bimbo750 píše: raději to sem nedávej ,nebo si toho všimne moje drahá a budem zbouchaný dva.
To jsem netušil, že Alenka chodí na Motorkáře Jaký má nick?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: Bimbo - raději pustit oleje víc než doporučuje středová hodnota nastavení. Zvláště oilmastery u kalifů a bizonů byly přesnosti vrtkavé a dávaly spíš míň nebo vůbec, potvory.
Jo díky za radu. Musím teď hlavě vyrobit to kratší lanko a kámoš my bude muset vytočit ten štelovací šroub.
Naposledy editováno 05.02.2013 12:30:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Endy píše: Koukám, že je dneska v elektrárně veselo!
Dneska se tu vyrábí veselá elektrika Zato u Semy v práci asi není moc veselo: Je to smutné
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kire640 píše: Dneska se tu vyrábí veselá elektrika Zato u Semy v práci asi není moc veselo: Je to smutné
No, kolegové na C a dispečinku měli nepříjemné zpestření služby.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kire640 píše: Sema> U nás co vím, tak skočili dva na Orlíku a dva na Slapech. A nedávno našli utopeného na česlích ve Vraném. Nic příjemného. Raději zase o motorkách. Omlouvám se Vám, že jsem to sem přitáhl, ani nevím proč....
Bohužel, některé lidské osudy jsou smutné1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Endy píše:
Kafi> Větší montpáka - a nebo pneuservis. Rozhodně příště nenechat plášť takhle ztvrdnout, ale poctivě ho sjet včas.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Sema píše: Jestli je to stará barumka, tak tu byl zázrak ojet, jelikož byla dělaná ze směsi na puky.
Tak to souhlasí,na podzim jsme sundavali Barum pneu ze sportky na bocích made in ČSSR,vzorek byl zánovní akunrád z boku byly prasklinky od stáří.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
První musíš zjistit, co ti na motorce vadí a co chceš změnit.
Potom musíš vědět otáčky max. krouticího momentu a max. výkonu.
Taky musíš znat převodové poměry na jednotlivé kvalty a převod primáru.
Pak vemeš kus papíru (A4=210x297mm oříznutý snímek ) a namaluješ si od levého dolního rohu dvě osy - na svislou budeš nanášet otáčky a na vodorovnou rychlost v km/h.
Pak si spočítáš maximální rychlosti na jednotlivé kvalty (z otáček max. výkonu).
Vzorec je (zlomek): v=2*3,14*n*rv, to celé dělit p1*pp*ps*1000.
n=otáčky (ot/min.),rv=valivý poloměr zadní pneumatiky(v metrech),p1=převod primáru, pp=převod kvaltu, ps=převod sekundáru.
Výpočet převodu: 52 zubů na rozetě a 16 na pastorku = 52:16=3,25 (příklad).
Poloměr zadní gumy nemusí byt přesný, páč chceme se zorientovat, co s převodama. Pro gumu 3,50x18 je táto hodnota 0,315m.
Zjištěné body spojíme s nulou grafu a z těhže bodů spustíme svislici až po další spojnicu max. rychlosti s nulou.
Týmto nám vznikne tzv. pilový diagram, jednoduchá, přehledná a základní věc, aby bylo vidno, co a jak.
Dyž na to budete chvílu hledět, tak třebas aj poznáte, jak jezdit.
Protože pokud budou padat otáčky po přeřazení z otáček max. výkonu pod otáčky max. krouticího momentu, tak je jasné, že pro rychlý rozjezd je potřeba vytáčet motor do aleluja.
A nebo se pozná, kam až vytáčet, aby otáčky po přeřazení padly do otáček max. krouťáku.
Na přiloženém grafu pro Travelku 250 je názorně vidět, jak je sériový převod (14/37) nevhodný a pokud chci jezdit na pětku kolem 90-100 km/h a né 70(!) v oblasti max. krouťáku, t.j. co nejekonomičtěji, musím udělat převod 14/31 až 32...
Jak prosté, Watsone .
Ty veliké skoky mezi prvníma kvaltama (u cesťáku) sů normální, jede se pomalu a jízdní odpory nejsů veliké.
S přibývající rychlostí odpory rostů (zejména aerodynamický) a proto sů poklesy otáček menší, aby nárůst odporů motor vůbec "pobral".
Z grafu je navíc jasné, že dyž udělám lehký převod (do pomala), tak taky podstatně snížím rychlostní rozsah jednotlivých kvaltů.
To má za důsledek u nekerých "tunerů" to, že při jízdě v terénu , zejména v zatáčkách, mě nemusí jedna rychlost stačit - neprojedu oblouk na jeden kvalt, musím řadit.
Takže musím byt pomalejší...
To enom tak na okraj, že aj jednoduchá věc može hodně napovědět, dyž pochopím, na co se dívám .
Naposledy editováno 05.02.2013 13:51:41
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 05.02.2013 13:57:36
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
No, tryskovat dvoutakt se musí od veliké k malé.
Třeba - origo je 100. Dáš tam 120 a zkusíš.
Pokud motorka nejde na plný plyn a uchlastává se (čtyřtaktuje), dáš tam menší.
A zkusíš.
Až to jede na plný plyn (všecko se zkůšá zahřáté), je to hotové.
Potom musíš doladit přechody jehlů a volnoběh...
Dyž néni karbec vyšlahaný a šoupátko v něm nelítá jak kolek v gumáku, všecky seřiditelné prvky reagujů jak majů. Aj u Jikova.
Držím palce .
Zdenalbenal píše: bimbo750> Větší .
No, tryskovat dvoutakt se musí od veliké k malé.
Třeba - origo je 100. Dáš tam 120 a zkusíš.
Pokud motorka nejde na plný plyn a uchlastává se (čtyřtaktuje), dáš tam menší.
A zkusíš.
Až to jede na plný plyn (všecko se zkůšá zahřáté), je to hotové.
Potom musíš doladit přechody jehlů a volnoběh...
Dyž néni karbec vyšlahaný a šoupátko v něm nelítá jak kolek v gumáku, všecky seřiditelné prvky reagujů jak majů. Aj u Jikova.
Držím palce .
DÍKY..
Bimbam píše: Kire - k těm koupačům - to hupsají do přehrady anebo pod přehradu do výtoku od turbín? Bylo by možný se někdy přijet kouknout do nitra přehrady? K turbínám a podobně aby se člověk juknul jak se ten elektrickej proud vyrábí? Přiznám že znám vltavskou kaskádu jenom z lodí, v životě jsem v útrobách přehradní hráze nebyl a docela mě to zajímá. Byl jsem akorát na malé vodní elektrárně na Labi v Poděbrdech a ve Svinibrodu a pak kdesi kousek od Prahy na Berounce. Dobřichovice, Třebaň nebo tam někde.
A na povrchový šachtě si už byl??Tam se také vyrábí elektřina.1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
No, já to nevzal, protože jsem chtěl mít motor origo s pístama co tam patřej - tak ho nemám hotovej dodneška. Písty do Smolíků na 250 jsou holt jen u někoho a ten má moooc práce...
Mám pocit,že Divišov je v likvidaci,tak aby si ještě svůj motor vůbec viděl.Jinak si můžeš písty nechat vyrobit,tušim někde v Brně to dělaji a dobře.
Naposledy editováno 05.02.2013 14:27:51
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbo - jo, do povrchový šachty bys mě dostal hnedle, kdyby tam ještě jezdily úzký vláčky a čoudící mašinky Tam u vás bejvaly rozchody osmistovky a devítistovky že?
Naposledy editováno 05.02.2013 14:39:24
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nejenom na Metru maj průsery. Tady prasklo lano na zakladači. Výsledek tři težce ranění.
Naposledy editováno 05.02.2013 14:31:32
Ono - ty motory nejsů bůhvíjaké děla, ono to pojede aj na zvětralé pivo.
Akorát sem to nezkůšal, takže nemaje zkušeností s takovým tuningem, postupoval bych standardně. Pro jistotu. Chudá směs u dvoutaktu je sviňa (viz Nejtek).
Enom tak na okraj - dyž sem brázdil české luhy a slovenské kotáry na motorcýglu s vyšším měrným výkonem, míval sem sebů dvě sůsední hlavní trysky. Nekdy byly potřeba.
A v Assenu na Hondě sem taky přetryskovával. Vojta to asi na TMce tenkrát neudělal a výsledek byla díra v pístu.
Naposledy editováno 05.02.2013 14:33:08
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 1 | Dnes v 17:13 Kohlstein |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |