po pečlivém pročtení fora jsem se rozhodl požádat o radu. Uspokojivou odpověd jsem tu nenašel.
Klasická krize budoucího čtyřicátníka, splnit si dávný sen a pořídit si jednostopého miláčka.
Ale ouha, moc motorkářů ve svém okolí neznám a těch několik rad, co jsem dostal jsou dost protichůdné.
Potřebuji poradit s výběrem stroje, který by mi mohl vyhovovat. Samozřejmě je nejlepší si sednout a svést se
sám, ale nabídka je veliká a nelze si sednout na vše, musím zůžit výběr na 5, které přichází v úvahu.
Moje osobní parametry:
- 38 let
- 183 cm - 96 kg
- 20 let řízení auta
- 0 let řízení jakéhokoliv moto
Co bych od motorky čekal? :
- jednoduchý spolehlivý a předvídatelný pro nezkušeného jezce
- pohodové svezení, nechci s motorkou zápasit
- ojetina do cca 60 000,- Kč, slušný stav
- cestovní naháč je milejší než starý supersport
- raději malinko vyšší, nechci se lámat kolena při řazení
Z možných kanditátů se mi zamlouvá Suzuki SV 650N případně Bandit.
Zkuste prosím navrhnout top 5 motorek dle vašeho názoru.
1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka
na kubatury pod 500ccm zapomeň , nad 800 bych se taky nedral
Naposledy editováno 06.03.2015 01:42:02
Parametry stejné, jen o 16 kg lehčí.
Vybral jsem Yamahu FZ6N 2004.
Je to ze šestek asi ta největší.
Zároveň celkem lehká 207 kg.
Uveze i dva lidi. Aby jsi rozuměl - ve dvou v pohodě předjedeš všechny normál auta.
Když to vytočíš.
V nízkých otáčkách do 6-7000 je hodná, nezáludná.
Nárust výkonu mírný, dobře zvladatelný.
V pohodě jsem si chvíli zvykal v těch nízkých otáčkách, žádný problém.
Až se trochu naučíš, tak nad 7000 najdeš dost a dost výkonu.
Radím tedy 4vál, objem 600. SV je dvouvál, to má nárust výkonu takový dost silný.
A je to menší.Navíc jsi dost předkloněný.
1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka
A ještě myslím, že u první moto fakt není třeba koukat na objem - na rovinkách ti možná za pár měsíců bude chybět výkon, ale zatáčky si vykroužíš na půlitru nebo šestce/650 nádherně a budeš se v nich postupně zlepšovat, získávat jistotu. Proto bych nezatracoval bych ani postup přes nějaký pětikilo za 35t. (CB, Suzuki GS, Kawa ER5) na jeden rok, došetřit a pak třeba Street Triple nebo nějakej hodnej litr. Podobně jsem to udělal já, a -ehmm- CB je teď na prodej
Podle tvých parametrů a prvotního nástinu výběru klidně to SV 650, CBF 500, 600, Fazer, nebál bych se ani Thundercata (a ten má pro tvou váhu velkou výhodu v nastavitelným podvozku), Bandit.
edit: no a to GSR, taky nemusí bejt marný.
Btw kdyby sis chtěl sednout na starý dobrý CB, tak se ozvi. Dokud ho neprodám, klidně se zastav.
Naposledy editováno 06.03.2015 13:06:10
2 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka
Podotýkám - jsi mladej , kecy dětí kolem dvacítky fakt neřeš... Když jsem se naučila jezdit v 34 letech já (155 cm a v tý době skoro 80 kg živý váhy), neměl bys mít, nemáš-li naděláno v hlavě (nevypadá to podle toho, co píšeš ), ty problém žádnej . K dotazu: moje první motorka byl Bandit (ještě poslední vzducháček, ročník 2004). Je to skvělá motorka na učení, protože je strašně trpělivá a hodná a dokáže odpustit hromadu blbých začátečnických chyb. Sice je těžká, o tom žádná, ale ono to s tvým tělem nebude tak horký, jako to bylo u mě. Spousta lidí mi říkala, jak je to blbá motorka na učení, ale kluk, kterej mě učil jezdit, má odježděno (narozdíl od mnoha chytrých tady) mi ji poradil a vysvětlil i proč. Tím, že něco váží, tak ji taky jen tak něco nerozhodí... Zvládneš-li těžkou motorku, zvládneš každou motorku. Bandit je skvělej v tom, že je těžkej jenom když stojí. Jak se rozjedeš, váha je skoro pryč a skvěle čitelně se ovládá. Do zatáček to jde rozumně bez děšení. To, že se to vlní (určitě někdo napsal), to stejně nepoznáš, když nevíš, co to je - vlnit se pod zadkem v zatáčkách...On i blbý zařazení nahoru (moc brzký) sežere, trochu tíž to táhne a blbý zařazení dolů sežere taky (požral mi ve 110 km dvojku, trochu to cuklo s takovým shovívavým "Neštvi mě, příště tě vysadím"), to každá nesbaští a nenechá si takovýhle zacházení líbit. Je dobrej v tom, co ti jiná motorka na spojde neodpustí, on ano. To už bys ho musel spojkou fakt vybejkovat, aby šel třeba na zadní, nestane se ti to omylem, jen tak, že si ji blbě podržíš...Bandit je hodně trpělivej a když na to přijde, když mu pořádně naložíš, i to jede. Uveze i dva a docela pohodlně, taky dobrej důvod pro volbu. Možná pro někoho tuctovka - pro mě srdcovka
SVčko není určitě taky špatný, je moc hezký, ale dvouvál se bude chovat jinak - bude zábavnější, do začátku mi čtyřválec přijde lepší, klidnější, víc na pohodu.
Jestli jsem se vetřela do mužský odborný diskuse, omlouvám se , zdravím a přeju hodně km kolama dolů, ať už vybereš cokoli
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zápis změny rozměrů pneu [1, 2] Suzuki SV 650 | macumba | 32 | 15.9.2024 v 21:27 Kohlstein |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
SV 650 K1 otáčkoměr ukazuje pouze 5... Suzuki SV 650 | Fantik23 | 6 | 20.6.2024 v 06:37 Roman987 |
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 17 | 5.6.2024 v 20:23 pepe100 |
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |