Teď po x letech přišla chuť na občasnou projížďku. Na jaře bych rád už něco měl.
Teď můj problém.
Nevím, jestli koupit fungl novou, nebo naopak starý železo. Novou bych chtěl Royal Enfield Continental GT, protože se mi prostě líbí. Rozmar. Proč novou, asi kvůli nějaké záruce, pár km bez větších nákladů na servis, jasná historie. Na druhou stranu dávat 200tis. za to, že se svezu párkrát do roka, není čas, kvůli práci, rodině, se mi nechce.
Pokud něco starého, chtěl bych se vejít do 100 tis. včetně prvotního servisu a oblečení. Chtěl bych se zeptat na nějaký tip, jakou cestou jít. Je motorka s 40tis. km nebo 20let stáří prů.er? Nebo záleží na konkrétním stavu?
Nejsem divočák, jezdím pohodu, nepotřebuju 190 koní... líbí se mi naháče, endura, i třeba VFR... Prostě široký záběr. Jen jsem úplně vypadl z dění a netuším, jak na tom ty starý vrány jsou.
Jo, jsem rozpolcený, klidně mě pošlete někam, ať si hledám a ujasním sám, ale budu rád za každou radu, nápovědu, nasměrování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
Nikdy jsem na ni nejel, ale libi se mi a chtel bych ji pro tatu. Jsou lidi co si chválí tu novou ne-jawu 350 - ze jede dost. Ty sis tusim taky pochvaloval cb250 - jede to snad min nez ta?
Jinak ten RE se mi libi taky.
Muj názor: když to finanční situace umožní a neohrozí to životní úroveň rodiny, není nad čím váhat a vzít novou. V tomto bordelu, kde koupě ojetiny je velmi často obchod s podvodníkem, je to hlavní důvod. Pak je tu protiargument - jak už někdo napsal: na znovuzískání "formy" je možná lepší nějakou vránu, u které tolik nemrzí odřeniny, a pak tu funglu.
(krom toho teď už se dají koupit zánovní kousky pod 150k, 5-10k km je akorát zajetá)
Když člověk vezme, že dneska lidi bez mrknutí oka vysolí 50-80k+ za elektro/KOLO), tak to zas tolik peněz není.
Na Continentalu GT jsem nejel, ale už od pohledu mi přišla jízdní pozice s řídítky dole trochu nepohodlná, vzhledem k tomu že mám 192cm.
Za rok jsem najel asi 3500km, protože to prostě taky mám jen na letní vyjížďky za hezkého počasí
Nejsem žádnej mechanik, takže jsem nechtěl žádnou starou vránu do který nevidíš.
Krom toho se mi plastový 10-20 let starý motorky ani moc nelíbí.
Ještě jsem koukal na Ducati Scrambler, ale 300k už se mi zdálo moc, i když jsem ho občas viděl zánovního lehce přes 200k.
Naposledy editováno 23.10.2020 16:20:27
1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
Rozmar je v podstate vsetko,ked nesedis v nejakom klastore na 3 kilometrovej hore niekde v Nepale a kolo hlavy ti nelietaju kolibrici osmicky...
Clovek si ma dopriat vsetko na co ma...Sme tu len raz..ako moja mama hovori prepozicani,takze taku kravinu ako moto uplne v pohode vyries ako to citis...
Kup si novu,ked ta nesere ako bude starnut,alebo si kup staru,ked ta nesere,ze obcas mozno nieco opravis....
Naposledy editováno 23.10.2020 18:56:02
1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
3 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
Nova motorka je super. Vse funguje jak ma, jizda je jista, brzdy brzdi, tlumice perfektni, tuhost ramu prikladna a proste super...toto je nova motorka.
Ale kdyz jedu na nejake nove masine tak se obcas pristihnu ze jen jedu a vlastne me jizda moc nebavi.
Stara motorka...nebrzdi, nesviti, netroubi, odvozek jak zvejkacka, ram je taky jak z gumy, razeni nepresne, cukani na plynu, ruzne pazvuky, smrady zkratka spoustu veci kolem. A osobne me stare motorky vyhovuji vic. Na nich se mi nestane ze bych vypnul a jel takzvane na autopilota, nemam potrebu si pustit hudbu do sluchatek, zkratka jizda je jizdou, ne jen presunem z bodu A do bodu B.
Duvod je prosty, nove motorky jsou tak perfektni, ze pri legalnich rychlostech se na ni proste jezdec nudi. Aby se zacal bavit, tak musi zrychlit a to vyrazne nad povolene limity a o to ja zrovna nemam zajem,
U stare motorky je to o tom, ze jedes 100km/h a mas motorky plne ruce, nohy a hlavu prace aby jsi ji obrazne recneo udrzel na silnici, takze zazitek z jizdy je zde intenzivni tak jako dyz na nove masine jedes 150+
Takze po zkusenostech jsem zvolil cestu staryho zeleza a musim rict, ze ted jsem si pohral s CX500 a je to vazne usmevne na takovem stroji jezdit. Strejne tak XS400 co mam predelanou.
Ale i u stareho stroje je jedno vvelke ALE
mas prostor, vybaveni a zkusenosti na to aby jsi udelal na stare motorce servis?
Pokud ne, tak jdi cestou nove masiny. Protoze ti vlastne nic jineho nezbyva, stara motorka vyzaduje servis, znalosti a schopnosti majitele odhalit pripadnou zavadu vcas nez dojde k totalni destrukci. Myslet si, ze vse vyresi u stare motorky servis je liche. Servisak na tvoji motorce nejezdi, nepozna jestli je tam neco spatne nebo ne. Starej stroj se musis naucit poslouchat a kdyz se neco zmeni tak to hned resit. Necekat az se to projevi.... Toto je nevyhoda stareho stroje. Ale ja osobne bych nemenil a ne ze bych na to nemel. Ale proste nove motorky me neoslovuji a to nejsem zadny starec.
preju ti dobrou volbu a spoustu paradnich kilaku za riditkama.
Naposledy editováno 23.10.2020 20:07:30
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké gumy na RE Continental GT [1, 2, 3] Royal Enfield Continental GT | Alda156 | 67 | 21.4.2023 v 22:59 oondra2 |
Enfield Interceptor / Continental -... [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT | sardel | 39 | 6.10.2021 v 06:52 MilanTST |
Servis ventilových vůlí u Royal Enf... Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT | dundee5 | 3 | 21.5.2021 v 11:23 dundee5 |
Zakoupený bike v německu Co vše je ... Royal Enfield Continental GT | Alceste | 13 | 18.5.2018 v 14:18 Alceste |