globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bandit vs E10
Nazdar bando.
Máte někdo zkušenosti od nového roku s palivy E10 u starších (2001-) banditů 600?
Ta mantra zní ze začátku jednoduše: "Motorky Suzuki starší jak 2002 nejsou kompatibilní s E10 palivem". Jenže... Není E10 jako E10. Nechci tu polemizovat nad tím, jestli (a jak moc) je E10 svinstvo, nicméně zjevně záleží jen na podílu lihu, který může vymývat změčkovadla z gumových dílů.
Takže například Verva 100 je sice E10, ale místo biolihu je tam ETBE a to na gumu špatně nepůsobí.
Jenže na stojanu nevidím napsáno E10 (ETBE) a tak je často celkem kryptický zjistit, co tam můžu na nějakém náhodném stojanu kam přijedu, nalít.
Proto se teda ptám majitelů banditů 600 r.v. 2002 a starší, co tankujete a případně jak lze vyřešit tenhle pitomý problém s palivem.
Díky moc!

Bandit vs E10

Skvělá odpověď, děkuji! 3.5.2024 v 23:31 | Nahoru | #1
Lieh v benzine ma dvojaky negativny ucinok:

1) viaze vodu - to az tak nevadi, ak benzin v nadrzi a celom systeme nepostoji dlho (povedzme mesiac a viacej)

2) poskodzuje niektore gumove tesnenia a hadice, ktore na to nie su uzposobene

Vzduchovy Bandit ma pomerne jednoduchy palivovy system, podtlakom motora ovladany kohut vedie samospadom do karburatora ovladaneho klapkou/mechanicky. Teda ziadne vstrekovace, cerpadla, elektronicke odvetranie nadrze, ani nic podobne. Vsetky potencialne "ohrozene" tesnenia su tie v kohute a v karburatore. Poskodene tesnenie sa prejavi proste tak, ze sa benzin naraz objavi tam kde by nemal(vsimnes si toho ). Myslim ze realna sanca ze mas v motorke tesnenia z nevhodneho materialu je mala, lebo za poslednych 10 rokov si urcite karbec aj kohut pretesnoval.

Pokial ma Bandit nejake problemy, nie je to urcite benzinom (v zmysle ze by na Vervu jazdil automaticky lepsie). Vyhoda Vervy a dalsich premiovych benzinov oproti beznym je:
1) jednak v aditivach, ktore celkom slusne odstranuju karbon, ale to je dlhodoba zalezitost a urcite sa to neprejavi tak, ze by si natankoval jedno alebo druhe a hned ucitil rozdiel
2) a predovsetkym potom v tom, ze "cerstva" Verva zvetranu Vervu v karburatore dokaze bezo zbytku rozpustit a aj po dlhsej odstavke pojde moto nahodit a zvetranu Vervu v karduratore s trochou kuckania "rozchodi".... to "vodomilne" benziny nezvladaju aspon teda nie v Bandite

Ten druhy dovod je to pre co by si mohol chciet do Bandita tankovat Vervu. Ja to tak robim a som spokojny.

PS: Ano Verva vytvara o chlp bophatsiu zmes a ano chuda zmes je problem nejedneho Bandita nakolko kazdy si tam dava otvoreny vyfuk a KN ci iny vysokopriepustny filter a nie kazdy si potom adekvatne nastavi zmes. Ten rozdiel nie je nejaky super dramaticky, ale da sa poznat. Zmes sa da v domacich podmienkach nastavit pomerne presne napriklad priehladnou svieckou.

Bandit vs E10

Skvělá odpověď, děkuji! 16.5.2024 v 14:06 | Nahoru | #2
Mám Bandita 600 rv 1995 - najeto cca 40 tisíc, docela to i odpovídá reálnému stavu - něco přes dva roky.
Ze začátku tankováno klasika N95, většinou na Benzině / Orlen, v případě výletu i jinde když to bylo nutné. Po první zimě jsem ale přešel na Vervu100, protože první startování na jaře bylo horší, a taky jsem nechtěl nechávat v ocelové nádrži sajrajt na který se váže voda. I když bylo dotankováno do plna.

Co za ty roky můžu ze zkušeností za sebe říct:
- pokud to hned nebo do 14 dní vyjedu, tak i ta dnešní N95 se dá, ale co nejdřív to prohnat výfukem, rozhodně nenechávat ve staré mašině (moto/auto) déle.
- s Vervou100 hezký pravidelný chod, Bandit je takový živější - vyzkoušeno i na několika dalších moto a autech
- start po zimě bez problémů, stačí dát kohout na PRIM, chvilku nechat zaplavit karbecy a nastartuju na pár otočení. Dřív s N95 (i když měla míň E) to bylo horší.
- sice NE-Bandit poznatek, ale u Fichtla a ostatních zahradních samohybů to na Vervu100 líp chytá, delší uskladnění (přes zimu) není problém. Taky je mnohem menší problém s degradací oleje v benzínu pro 2takty.
- se 'stovkovými' palivy je minimální šance že natankuju nějakou srajdu. Stalo se mi zatím na cestách dvakrát s N95, z toho jednou jsem radši vylil půl nádrže a podpálil s tím na podzim listí. A ani tomu se moc nechtělo :)

Jinak Bandit po komplet servisu a sakra poctivém čištění karburátorů, mechanicky vše naprosto v pořádku.
Za mě je prostě bio srajda v palivu zbytečné zlo a tahání peněz z lidí - stojí to víc na výrobu, poškozuje to stroje, a eko výsledek úplné H......
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 19 11.3.2024 v 15:19 rg250
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 8 10.3.2024 v 14:59 PlusOne
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Pádecký 4 31.10.2023 v 20:57 Kendyman
Gsf 600 97 - vibrace v kole Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Detoks 12 13.9.2023 v 12:25 Detoks


TOPlist