Téma: Nepravidelné sjíždění zadního pláště
3.1.2011 v 14:46
Když jsem koupil motorku a jezdil, tak jsem si po určité době všiml, že zadní plášť Bridgestone se sjíždí dozubata. Postupně jsem takto vyjezdil plošky pravidelně se střídající vlevo vpravo. Dokonce si toho všimli i mí kamoši, když jsme jeli v Alpách. První myšlenka byla - mám v háji tlumič. Zauvažoval jsem o výměně, ale když mi Havrda v Kawasaki Hradec Králové řekl cenu 18 tisíc, tak mě ta myšlenka o výměně tlumiče za nový rychle přešla. Nechal jsem se ukecat, že to byl vadný plášť, některé prý to dělají.Plášť jsem tedy hodně předčasně vyměnil, dal jsem tam Continental trafic. Po ujetí asi 2000 km jsem si všiml, že ani tento plášť se nesjíždí nějak ideálně. Vzorek se sjíždí tak, že jeden okraj mezírky je vždy o něco výš než druhý (0,5 - 1,0 mm). Všímám si jiných motorek a některé to nemají, jiné méně, některé, mezi které patřím i já, více. Ještě uvedu, že foukám gumy tak jak uvádí výrobce, kolo mám přesně ve stopě a pružinu kolem tlumiče mám nastavenou na nejtvrdší stupeň (jezdíme ve dvou a někdy s 3 kufry). Nejsem žádný střelec, ale ani loudal. Nejenže bych musel měnit gumy častěji, ale obávám se i jízdy na mokrém povrchu v náklonu. Máte někdo radu?
Předchozí
1 2
Následující

Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 15:00 | Nahoru | #1
No nejlepší bude asi vyměnit ten tlumič.
A nebo zkusit jinak nastavit.

Naposledy editováno 03.01.2011 15:01:31

Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 15:00 | Nahoru | #2
tlumič nemusí být nutně špatný, může být jen špatně nastavený a to bohatě stačí jako příčina..

máš možnost nastavit jen předpětí nebo i útlum?

Jinak se toho neboj, takhle "oskákaná" pneu nemá na jízdní vlastnosti vliv, nebo jsem aspoň osobně žádné negativní chování nezažil..

Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 15:04 | Nahoru | #3
Možná máš špatně nastavený tlumič nebo ten tlumič má už dost. Ale to neznamená že musíš kupovat nový za 18 tis. Jsou firmy které zadní centrály běžně repasují. Když to není nějaký závodní tlumič tak cca kolem 3-4 tisíc za repas. Možná mín. Předtím zkus nastavit tlumič jinak.

Naposledy editováno 03.01.2011 15:05:44

1 reakcí na tento příspěvek Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 15:18 | Nahoru | #4
Přiznám se, že na své gumě nic nepozoruju. Jelikož jezdím sám, tak tam mám ale měkčí nastavení. Při tvrdším se mi zdálo, že to kolo trochu "odskakovalo". U toho spodku tlumiče (jak je to přepákování) je maznice. Máš ji namazanou?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 15:37 | Nahoru | #5
FILODENDRON> Jo, loni mi ji mistr mazal. Ale máte asi pravdu, pružina má 7 stupňů tvrdosti, jezdím na 7, zkusím to dát třeba na 5. Možná hodně odskakuje, to by mohlo být. Útlum se také staví, tam jsou 4 stupně, mám to na nejsilnější 4. Ono to bylo trošku složitější - když jsem to koupil, tak jsme s manželkou za jízdy kolikrát škrtli zadním kolem o plast pod sedlem. Bylo to hodně nepříjemné, motorka sebou škubla, jak byla prudce zbrzděná a bylo jen otázkou času, kdy sebou plácneme v náklonu nebo na mokru. Říkal jsem to svému opravci a ten nevěděl (!). Mně se nezdálo, že by Kawasaki pustila do světa motorku, která i při probitém tlumiči a unavené spirále škrtala! Tak mistr vyrobil ještě pod spirálu 1 cm silnou podložku, kterou to celé ještě přitvrdil. Podotýkám, že to bylo na stupni nejvyšším 7! I tak jsme párkrát škrtli. Pak jsem se bavil s kamarády a jeden tam prohodil, že si zvýšil motorku kratšími "kostěmi", já natáhl uši, řekl jsem, že mám motorku po ženské z Rakouska a bylo to na světě. Ženy si snižují motorky přepákováním a renomovaný mistr na tohle nepřišel! Takže se dolů daly původní orig.krátké páky (ta žena tam měla o 2 cm delší!) a je pokoj. Motorka vyrostla na sedle o 3cm a je po škrtání. Ale podložku jsem tam nechal, myslel jsem, že je to jen dobře když to budu mít tvrdší, ale pak ten plášť mizel oskákáním před očima! Ty plošky už byly tak velké, že to v zatáčkách bylo docela cítit. Jak to teď píšu, tak mě napadá, že to bude tou tvrdostí, proto uberu třeba na 5.

(reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 15:40 | Nahoru | #6
5511> Jo, a zapomněl jsem ještě říci, že při výměně pláště za Continental mistr tu podložku zase vyndal, nebyla už potřeba. Neškrtám, ale malinko sjíždím.

Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 15:49 | Nahoru | #7
Ne vzdycky je nastaveni na nejtvrdsi to nejlepsi co muze clovek udelat. Zvlast pokud mas moznost s tim hejbat, zkus (pokud vis jake je) nastaveni s jakym to vyrobce prodava a chvilku jezdi.

Ono casto to nastaveni ma hodne velkej rozsah. Treba daytona ma default nejaky hodnoty, a na pritvrzeni vyrobce doporucuje vsechno o jeden klik pritahnout. Pricemz rozsah je +- 6 kliku ! ...

Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 16:03 | Nahoru | #8
stejnej problem mel tata na vz800 marauder, jemu to delala volna kyvka

(reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 16:12 | Nahoru | #9
5511> jeste mohla mit holcina na svou vahu u pružinu. pokud je to nani natiskle, da se zjistit na kolik Nm nebo zatizeni je, zkontroluj podle manualu a pripadne bys musel koupit jinou pruzinu. Nicmene pokud tlumic chodil casteji na dorazy, muze se stat, ze zacal prosakovat a uz tam neni tolik olje, takze dal bych to i na repase tlumice. To se da tak do 2tis za ks...

1 reakcí na tento příspěvek Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 19:10 | Nahoru | #10
Mě to taky občas dělá guma na TDM. Je to od brždění zadní brzdou. Když jsem byl na okruhu, tak se srovnala jak jsem za to tahal, ale při normální jízdě to ta guma dělá zase. Takže bych to neřešil...

(reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 19:11 | Nahoru | #11
Tommy> hm, a někomu se to dělá i vepředu, to bude asi od brždění přední brzdou, že?

1 reakcí na tento příspěvek Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 19:18 | Nahoru | #12
dva hrnce> zní to překvapivě, ale je tomu tak

(reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 19:22 | Nahoru | #13
Tommy> je to velice zajímavá teorie, ale na mojí moto nefunguje..

najeto 43tis.km, přední brzdový desky origo, zadní už jsou tam 2krát měněné a obě pneu jsou o.k., jak to vysvětlit?

1 reakcí na tento příspěvek Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 19:26 | Nahoru | #14
dva hrnce> Je to o stylu jízdy. Každý jezdíme jinak...

A taky samozřejmě záleží na gumě, a na motorce.

Naposledy editováno 03.01.2011 19:26:57

(reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 19:29 | Nahoru | #15
Tommy> takže za to může to brždění nebo ne? a z kolika asi procent?

1 reakcí na tento příspěvek Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 19:33 | Nahoru | #16
dva hrnce> Hele, nejsem inženýr v oboru sjíždění pneumatik. Je to moje vlastní teorie, a moje motorka to tak prostě má. Nevím o co se snažíš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 19:44 | Nahoru | #17
Tommy> já se to snažím jen pochopit.. takže když na své motorce najedeš 1000km a budeš brzdit zadní, tak se ta pneu oskáče a když nebudeš brzdit zadní, tak to bude o.k.?
většina lidí má spíš zkušenost že je to způsobeno tlumičem, tak já ted´ nevim..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 19:58 | Nahoru | #18
dva_hrnce> Že by tolik lidí mělo v háji tlumiče?

(reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 20:05 | Nahoru | #19
Tommy> proč ne..? kolik lidí v tvém okolí mění pravidelně olej v tlumičích? vepředu ještě možná každej třetí, zadní tlumič na repas nikdo nedá pokud to není nezbytně nutné..

a dovolím si tvrdit že motorky 10 let staré mají najeto opravdu víc než 23tis.km jak se píše v každém inzerátu..

já se nechci hádat, taky mě to zajímá, ale já fakt brzdím zadní víc než přední a cca 5 pneumatik které jsem zlikvidoval nejevily známky oskákání..

ed: a další věc je nastavení, ten tlumič může být o.k., ale pokud člověk neznalý dojede do servisu, kde nepoznaj že je motorka na kostech a daj mu tam podložku aby nedrhnul, tak to je docela k pláči..

Naposledy editováno 03.01.2011 20:06:19

Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 20:52 | Nahoru | #20
Taky bych se priklanel k tomu ze je to stylem jizdy. Styl "brzda plyn" je fakt pro gumu docela zahul. Mimochodem mi to dela taky, na masine jenom na prednim kole a u auta taky jenom na prednich.

1 reakcí na tento příspěvek Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 22:11 | Nahoru | #21
pri posledni vymene predni gumy (dragon supercorsa) jsem si vsimnul stejne vyskakanych plosek, jak se tu diskutuje. taky jsem to prisuzoval agresivnimu brzdeni, preci jen asfalt neni zrovna rovnej a brzdim tak, ze jezdim obcas jen po prednim kole. navic sou otrhany jakoby nabzeny hrany vzorku, kdyz brzdim na silnici. podle me to je proto, ze ta hrana vzorku se pri brzdeni zahryzne do asfaltu a ubrousi se. to stejny mam na zadni, ale v opacnym gardu. tam se mi to zase asi uzira kvuli akceleraci, zadni brzdu nepouzivam. tolik moje laicka teorie

Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 23:12 | Nahoru | #22
omyl Moc oken naraz...

Naposledy editováno 03.01.2011 23:14:08

(reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 23:21 | Nahoru | #23
vsh> s nějakým malým oskákáním jsem ochoten souhlasit co se brzd a akcelerace týká, ale když 5511 píše že tam má zuby které cítí v zatáčkách..

neznám ho a nechci aby to vyznělo blbě, ale chlapík kterému je cca 50 let na ZR7 zřejmě žádnou šílenou střelbu jezdit nebude..

5511> co tam máš obuté?

1 reakcí na tento příspěvek Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 23:25 | Nahoru | #24
Ja jsem uz hodne obezretny na M.cz protoze pro nekoho je zoubek obrovsky zub a jiny ten pidizoubek neresi takze v tomhle pripade by mozna FOTO napovedelo vice

(reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 23:28 | Nahoru | #25
MartasUS> asi tak nějak..
navíc tvrzení že je to znát v zatáčkách - no nevím, ale to by tam fakt musely být schody min. 1cm..

ed. no, možná i 5 mm ..

Naposledy editováno 03.01.2011 23:28:54

Nepravidelné sjíždění zadního pláště

3.1.2011 v 23:38 | Nahoru | #26
dva_hrnce> jono.

5511> mas tam fotku?

1 reakcí na tento příspěvek Nepravidelné sjíždění zadního pláště

4.1.2011 v 00:00 | Nahoru | #27
zkus to nastavit podle manuálu, já to měl "trošku" přitvrzený na moji hmotnost, což byl asi 3zoubek a odskok jsem nechal jak má bejt..

jak už tu někdo psal, tak příliš tvrdej podvozek je taky na prd, kor na našich silnicích ti to bude akorát hupsat

jinak ještě taková další možnost co mě trkla hned úvodem - natažení řetězu, nemá třeba jednu stranu trochu šejdrem?

1 reakcí na tento příspěvek Nepravidelné sjíždění zadního pláště

4.1.2011 v 08:45 | Nahoru | #28
Tady to skoro vypadá, že tu někdo dokáže poznat správné nastavení pružiny podle citu a ještě na cestovní motorce

Pro ty, co takové štěstí neměli a nebyli od přírody obdarování touto schopností, doporučuji změřit static a rider SAG a dle toho nastavit předpětí pružiny. Pokud jezdíš občas ve dvou a s plnou náloží a občas sám a prázdný, tak musíš zvolit kompromis přiklánějící se k častější variantě. Co se týče podložky pod pružinu, je to opravdu krajní řešení a rozhodně nedoporučuji. Je fakt, že díky distanční podložce nebudeš škrtat zadním kolem o blatník, ale prograsivní charakteristika pružiny je úplně mimo. Správně by sis měl na staré pružině nastavit static SAG, poté změřit rider SAG a podle toho, jak moc velký rozdíl bude mezi těmito dvěma hodnotami, koupit novou pružinu s patřičným předpětím.

Co se týče toho tvýho útlumu, nemáš tam popsaný, co je to za útlum. Jestli útlum stlačování nebo roztahování. Ale na levnějších tlumičích toto nastavení stejně moc nefunguje a je tam spíš pro oko majitele. Jinak jestli máš motorku déle jak 4 roky (pokud hodně cestuješ, tak i míň) a ještě si nedělal repas tlumiče, tak v něm zřejmě nemáš vůbec předepsanou hladinu oleje, zbytek toho co tam zůstal je už starý a kdo ví, jak je tlumič natlakovaný, takže o nějakém tlumení se vůbec mluvit nedá.

Takže já bych změřil SAG, dle naměřených hodnot bych koupil pružinu (možná bude stačit ta dosavadní) a hlavně nechal udělat repas zadního tlumiče. Jinak pokud tam můžeš nastavovat útlum stlačování a máš ho na max, tak ti může právě začít odskakovat zadní kolo, což by mohlo vysvětlovat i ty plošky, nic méně, dokud neprovedeš základní údržbu, nemá smysl cokoliv nastavovat.

Já dělám repas celého podvozku každý rok a třeba zadní tlumič vyjde na cca. 1 500 Kč dle stavu, co vše je potřeba vyměnit.

Snad ti to pomůže víc, než teorie zkus s tímhle pootočit a uvidíš, co se stane.

(reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

4.1.2011 v 09:06 | Nahoru | #29
CharlitoCZ> Chlapi, díky za příspěvky, oceňuji, že vám nenní jedno, co mě trápí, ale jsou to i zkušenosti a poznatky pro všechny. Ty vyježděné plošky na Bridgestone byly opravdu velké, při pohledu zboku to kolo bylo zubaté pořádně. Docela to vyděsilo i renomované motorkáře, kteří to viděli. Myslím, že se to výrazně zhoršilo tou přidanou 1cm silnou Al podložkou, kterou mistr pérování ještě více přitvrdil. Zaujala mě poznámka o té pružině, že by si ji tam ta žena přede mnou také nechala vyměnit, to mi sice nepřipadá moc pravděpodobné, ale kouknu se. V každém případě tu tvrdost sundám ze 7 na 5 a uvidím. K těm nápadům s brzděním - hodně brzdím hlavně přední brzdou, řetěz mám také v pořádku a je mi 60 let (to debilní číslo nemám rád), takže opravdu nejsem střelec. Navíc jezdím s manželkou, snažíme se cestovat, takže žádná palba. Kolega v práci na své TDM 850 už má taky na zadní pneu malinké zoubky, ale skoro "závidím" klukům, kteří mají gumy naprosto symetricky ojeté. Pokud by došlo na repasi tlumiče, nevíte někdo, kde to dělají? Jeden z vás mi radí - nevšímat si zoubků. No, možná mi nic jiného nezbude, ale to si dost snižuji životnost pneu.
V každém případě vám ale všem děkuji za názory a rady.

1 reakcí na tento příspěvek Nepravidelné sjíždění zadního pláště

4.1.2011 v 09:16 | Nahoru | #30
Ja jen pridam neco k tomu Havrdovi.. Havrda me minule docela nas*al s cenama.. Kdyz jsem zjistoval ceny nahradnich dilu na kawasaki, tak me rekl takovy ceny, ze kdyz jsem se poptal kdejakeho jineho prodejce i toho co normalne kawasaki vubec neprodava, tak me nabidl mnohem lepsi cenu nez Havrda...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Podložky pod banjo Kawasaki ZR 7 dasto 22 9.7.2024 v 09:16 Deadman
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 Luci444 41 13.5.2024 v 05:38 Bremse
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 1155 63 16.9.2023 v 14:51 Firecracker


TOPlist