Téma: Objektivní recenze prémiového paliva
 
7.2.2011 v 17:36
Jelikož máme tu zimu...a dlouho už jsem tady nečetl žádnou podobnou hádku...
No - situace se má tak:
Před 2 lety jsem, jen tak z hecu, natankoval u OMV prémiovej benzín OMV Carrera 95.To bylo ještě na 125.Vpodstatě hned po natankování si nešlo nevšimnout výrazně menších vibrací stojící motorky (i když jednoválce vibrujou vždycky).Nějaký zvýšení výkonu jsem příliš nezaznamenal - pokud bylo, tak naprosto minimální.
Ať tak či tak, až do doby, než jsem ji prodal, jsem do ní lil jen Carreru.
Pak přišla větší 650 Dominator, větší spotřeba, větší nádrž - prostě trošku finančně náročnější motorka pro chudého studenta.Sezónu 2009/2010 jsem tedy jezdil na obyč Natural 95, vpodstatě od všech čerpaček.Na jaře 2010 se povedlo nastartování až na několikáté roztlačení z kopce.Spocenej až na zádech, a přesto šel motor velmi nevyrovnaně.Rozebrání karbece vše vysvětlilo.Šedozelenej páchnoucí povlak úplně všude, kekel z pekel.Vyčistit a hurá pro nový béňo.
Má cesta tedy mířila k OMV pro Carreru 95.Opakovalo se vše stejně jak u předchozí motorky.Menší vibrace, lepší starty.A navíc - po projetí cca 5ti nádrží spadla průměrná spotřeba dolů o 0,5 litru (grafy spotřeby si celkem detailně vedu).
Dneska jsem přišel k motorce, která stála od začátku října 2010.V nevytápěný garáži (+5 až -5°C), baterka v motorce, jen vypuštěnej karbec.Otočím klíčkem, zmáčknu tlačítko, motor se třikrát líně převalil a čapnul

Takže jsem si dneska zařídil zákaznickou kartu OMV a nij jinýho už brát nebudu Ten rozdíl 20 Kč na nádrži není vyloženě smrtelnej...

Jen se trošku nudím, tak mě nekamenujte za ten slovní průjem a pište třeba co tankujete vy /už to tu dlouho nebylo /

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

15.2.2011 v 00:01 | Nahoru | #1

t_freedom píše: Tedy Babuka ...úúúžasná teorie !!! zkus to publikovat ...hlavně ty přestupy tepla a vliv vody na písta a válec... to jsou perly!!!



Pouze reaguje na to, že je ve spalovacím prostoru nějak hodně vody (ta druhá polovina textu je spíš takové blbnutí). Snad je ale jasné jakou funkci má olej (tribologie) - mazací a chladicí a pokud je někde místo něj voda, tak to nemaže a ani nechladí (i slabej film chladí, resp. odvádí teplo, které se i díky tření více uvolňuje) a jestliže má na oktanové číslo vliv i obsah několika procent aromátů, tak má vliv i několik procent vody, tak jakápak teorie A hlavně, když tady někdo napsal, že se píst propálí nebo, že odejde těsnění pod hlavou a že se to kvůli vodě přehřívá, tak se nějak snažím popsat co asi bylo předtím, protože si nemyslím, že by spalovací prostor ohřála samotná voda jen z podstaty, že tam je viz. text předtím, když i ty jsi tady psal, že u motorů se vstřikem vody docházelo k velkému mechanickému opotřebení, ale voda se vstřikovala z důvodu zvýšení výkonu. Kdyžtak prosím trochu praxe ať jsem chytřejší.

Jinak termický rozklad vody probíhá při 3000 C a to za běžných podmínek v motoru nedosáhneš. To jen, že vše je chemický pochod. Není. Je otázkou co tou chemií vlastně myslíš. Ale jak píšeš voda se spalování neúčastní.

Naposledy editováno 15.02.2011 00:16:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

15.2.2011 v 09:21 | Nahoru | #2
babuka> to jak to funguje v motoru(při vstřikování vodního airosolu) jsem již napsal - mrkni vejš.
No a ohledně mazání a vody. Nejprve si musíme říct, že ve slušně vychovaným spalovacím motoru nemá voda(v jakýkoli formě) v části válce a pístu co pohledávat - kromě vzdušný vlhkosti.
Pokud ti střelí těšnění pod hlavou(důvod může být ledajaký), tak se za chodu motoru voda dovnitř většinou nedostáva(díky protitlakům) - spíš naopak - klikovej mechanismus ti natlakuje chladící soustavu. tzn. že se ti většinou zavzdušní chladící prostor kolem hlav a na přůšvih je zaděláno(krom toho, že se ti většinou dostane voda do oleje - což je taky docela blbý)
Pokud to není moc velká netěsnost - jde s tím i jezdit, nemá to výkon - hřeje se to atd. ale motor se točí. Když už to je velká ďuzna - tak se ti potom v době, kdy vypneš motor zavodní válec a je-li zrovna v kompresi - neotočíš s tím.
Ohledně vody při spalování - dle mýho názoru bude mít voda naopak velkej potenciál teplo odnímat - nemyslíš?(jenže v praxi má zase velkej expanzivní potenciál /obejm vody vs. objem jejích par/takže dochází k enormnímu nárustu tlaku a dost velkýmu namáhání) Díky entalpický energii při přeměně na páru(kterou pak ventilem odvedeš)...nezapomínáš náhodou, že v tom válci by ta voda(kdyby tam byla) dlouho ve svým skupenství nevydržela?

Naposledy editováno 15.02.2011 09:22:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist