Téma: Objektivní recenze prémiového paliva
 
7.2.2011 v 17:36
Jelikož máme tu zimu...a dlouho už jsem tady nečetl žádnou podobnou hádku...
No - situace se má tak:
Před 2 lety jsem, jen tak z hecu, natankoval u OMV prémiovej benzín OMV Carrera 95.To bylo ještě na 125.Vpodstatě hned po natankování si nešlo nevšimnout výrazně menších vibrací stojící motorky (i když jednoválce vibrujou vždycky).Nějaký zvýšení výkonu jsem příliš nezaznamenal - pokud bylo, tak naprosto minimální.
Ať tak či tak, až do doby, než jsem ji prodal, jsem do ní lil jen Carreru.
Pak přišla větší 650 Dominator, větší spotřeba, větší nádrž - prostě trošku finančně náročnější motorka pro chudého studenta.Sezónu 2009/2010 jsem tedy jezdil na obyč Natural 95, vpodstatě od všech čerpaček.Na jaře 2010 se povedlo nastartování až na několikáté roztlačení z kopce.Spocenej až na zádech, a přesto šel motor velmi nevyrovnaně.Rozebrání karbece vše vysvětlilo.Šedozelenej páchnoucí povlak úplně všude, kekel z pekel.Vyčistit a hurá pro nový béňo.
Má cesta tedy mířila k OMV pro Carreru 95.Opakovalo se vše stejně jak u předchozí motorky.Menší vibrace, lepší starty.A navíc - po projetí cca 5ti nádrží spadla průměrná spotřeba dolů o 0,5 litru (grafy spotřeby si celkem detailně vedu).
Dneska jsem přišel k motorce, která stála od začátku října 2010.V nevytápěný garáži (+5 až -5°C), baterka v motorce, jen vypuštěnej karbec.Otočím klíčkem, zmáčknu tlačítko, motor se třikrát líně převalil a čapnul

Takže jsem si dneska zařídil zákaznickou kartu OMV a nij jinýho už brát nebudu Ten rozdíl 20 Kč na nádrži není vyloženě smrtelnej...

Jen se trošku nudím, tak mě nekamenujte za ten slovní průjem a pište třeba co tankujete vy /už to tu dlouho nebylo /

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

16.2.2011 v 16:05 | Nahoru | #1
Tak to se prave sakramentsky mylis, pri spalovani ve spalovacim motoru dochazi k takzvane disociaci, tedy voda ktera se dostane do spalovaci komory ( v jakekoliv forme) se rozklada na vodik a kyslik ( pro tuhle reakci se teplo spotrebovava), ale pozdeji dojde ke spalovani techto produktu a tim roste teplota (protoze toto teplo se uvolnuje pozde a nedokazeme ho premenit na mechanickou energii).

Pro doplneni. Kdyz to vezmeme z prakticke stranky. Jak by jsi my tedy vysvetlil jak funguje notoricky znamy servisni ukon. Odstranovani karbonu z motoru pomoci vodni mlhy?

Naposledy editováno 16.02.2011 16:10:37

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

16.2.2011 v 16:13 | Nahoru | #2
Sukin> termicky rozklad vody probiha pri teplotach vyssich (2500-3000 °C) nez je teplota kontrolovaneho horeni uhlovodiku (cca 2000 °C) ve spalovacim prostoru pistoveho zazehoveho motoru

EDIT: btw teplota plamenu vodik-kyslik je (podle mych skolnich poznatku) cca 2600 °C. Pokud by teplota rozkladu vody (cili produktu tohoto horeni) byla nizsi, dal by se vodik sam svym spalovanim vyrabet, coz je evidentne blbost . Jedine teplejsi spalovani z "beznych" latek ma uz jen acetylen (cca 3200 °C)...

EDIT2: pismenko

Naposledy editováno 16.02.2011 16:22:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist