Téma: Objektivní recenze prémiového paliva
 
7.2.2011 v 17:36
Jelikož máme tu zimu...a dlouho už jsem tady nečetl žádnou podobnou hádku...
No - situace se má tak:
Před 2 lety jsem, jen tak z hecu, natankoval u OMV prémiovej benzín OMV Carrera 95.To bylo ještě na 125.Vpodstatě hned po natankování si nešlo nevšimnout výrazně menších vibrací stojící motorky (i když jednoválce vibrujou vždycky).Nějaký zvýšení výkonu jsem příliš nezaznamenal - pokud bylo, tak naprosto minimální.
Ať tak či tak, až do doby, než jsem ji prodal, jsem do ní lil jen Carreru.
Pak přišla větší 650 Dominator, větší spotřeba, větší nádrž - prostě trošku finančně náročnější motorka pro chudého studenta.Sezónu 2009/2010 jsem tedy jezdil na obyč Natural 95, vpodstatě od všech čerpaček.Na jaře 2010 se povedlo nastartování až na několikáté roztlačení z kopce.Spocenej až na zádech, a přesto šel motor velmi nevyrovnaně.Rozebrání karbece vše vysvětlilo.Šedozelenej páchnoucí povlak úplně všude, kekel z pekel.Vyčistit a hurá pro nový béňo.
Má cesta tedy mířila k OMV pro Carreru 95.Opakovalo se vše stejně jak u předchozí motorky.Menší vibrace, lepší starty.A navíc - po projetí cca 5ti nádrží spadla průměrná spotřeba dolů o 0,5 litru (grafy spotřeby si celkem detailně vedu).
Dneska jsem přišel k motorce, která stála od začátku října 2010.V nevytápěný garáži (+5 až -5°C), baterka v motorce, jen vypuštěnej karbec.Otočím klíčkem, zmáčknu tlačítko, motor se třikrát líně převalil a čapnul

Takže jsem si dneska zařídil zákaznickou kartu OMV a nij jinýho už brát nebudu Ten rozdíl 20 Kč na nádrži není vyloženě smrtelnej...

Jen se trošku nudím, tak mě nekamenujte za ten slovní průjem a pište třeba co tankujete vy /už to tu dlouho nebylo /

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

16.2.2011 v 21:06 | Nahoru | #1
JollyJoker> mozna se ti nelibi, ze do toho "moc rejpu", ale od prvni zminky se mi totiz krajne nezda, ze by efekty vstrikovani vody byly zalozene na jevech chemicke podstaty. Takze mi to nedalo a mezitim jsem si o tom z ruznych zdroju neco malo precetl a ze vseho nalezeneho udelal tento strucny zaver:

- hlavni efekt vody v pistovem motoru je asi to, ze ohrivanim te "mlhy" pri spalovani paliva se z ni stane prehrata para, coz zkonvertuje cast tepla (svoje vyparne teplo) na tlak (=> vyssi ucinnost cyklu)

- dalsi pozitivni dopad ma zchlazeni (=> zhusteni) vstupni smesi smisenim s tou vodou. Toto plati nejspis jen pri pouziti preplnovani (turbo)kompresorem, kde se vzduch pri stlaceni ohreje (a smiseni s vodou ho ochladi lepe nez intercooler)

- dale vlivem odebirani energie vodou nedosahuje spalovani takovych teplot, coz zvysuje odolnost smesi proti detonacnimu spalovani. Pouzivaji se i smesi voda + alkohol (methanol), ktery ma take OC >> 100. Pak se da motoru vic nalozit, pokud muzeme ridit parametry chodu (agresivnejsi predstih, vetsi plnici tlak); kratkodobe se da dosahnout zvyseni vykonu o cca 25%

pozn.: na jistem foru nekdo popisoval, ze vyladene vstrikovani vody dlouhodobe funguje i jako parni dekarbonizace spalovaciho prostoru

Vse vyse uvedene je zkompilovano z amaterskych zdroju a necini si narok na bezchybnost ci uplnou presnost... dava to ale celkem smysl a nic z toho nema chemickou podstatu. Pokud kdokoliv s necim z uvedeneho nesouhlasi, budu rad za opravy/upresneni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

17.2.2011 v 08:56 | Nahoru | #2
Skalda> Nebylo to myšlené jako chemická podstata,ale jako nezvratná součást tohoto jevu. Musel bych mrknout do skript,jak přesně byl tento jev popsán termochemicky,ale to se mi fakt nechce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist