Téma: Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
8.10.2011 v 06:55
Zdravím
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !

Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .

Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .




Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

19.6.2014 v 21:14 | Nahoru | #1
Martic> Osobně bych tu hranici otáček volil trochu jinak. Podtáčet zrovna Blatu se nevyplácí už kvůli nízkému krouťáku ve vysokých otáčkách nerad chodím pod 4000 ot/min, lebo člověk potřebuje např. rychle přidat a přidá plyn a motor se cuká, nebo prostě nemá tah. Po městě většinou jezdím maximálně na 5-ku a 6 řadím až za městem na delších rovinkách a snažím se vždy co nejvíce držet rychlost povolenou mimo obec Takže často i na rovince přeřazuji z 6 na 5 a drtím to kolem 9000 otáček podle kopců větru Hodně ale záleží na náladě, stavu silnice, zatáčkách atd. Nejde to paušalizovat, protože pokaždé jede člověk jinak

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

20.6.2014 v 15:59 | Nahoru | #2
125Marek> Bylo mi jasný, že tady se neshodnem . Podtáčení je ale dost relativní pojem. Možná k němu mám sklony , ale nemyslím si, že třeba i 2500 musí znamenat nutně podtáčení, pokud jde například o to popojíždění téměř bez zátěže. Klidně bych ale zase mluvil o podtáčení v případě velké zátěže (stoupání, potřeba prudce zrychlit), když je na plynu naložíno nadoraz a motor přesto nezrychluje, ačkoli má třeba v tu chvíli už 2x více otáček než v prvním případě . Prostě záleží na síle, kterou v tu danou chvíli člověk vyžaduje. U Blaty je docela dobrým signalizátorem podtočení rachotící řetěz . Chápu, že někdo jezdí raději preventivně na nižší kvalt a vyšší otáčky, aby mohl v případě potřeby vypálit. Já spíš preferuji tu ekonomičtější variantu s bublavějším zvukem motoru a podřazuji až v případě potřeby . Ani tu maximální 90ku mimo obec se nesnažím držet za každou cenu, ačkoli nemám rád "brzdy provozu" . Jedu si svým tempem, držím si ony optimální otáčky , plyn maximálně na 3/4 , pirátům uhnu (jelikož vím že je beztak za další zatáčkou nebo křižovatkou dojedu ), občas někoho předjedu, ale když široko daleko nikdo nejede, nestydím se ani za pohodovou 70ku . Devět tisíc, respektive obecně otáčky nad maximem kroutícího momentu mi připadají k cestovnímu pojetí jízdy přehnané. Nicméně, jak píšeš, záleží i na náladě a jak víme, ani všechny Blatí agregáty se nechovají úplně stejně, takže zobecnit to fakt nejde
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 vondris6 0 18.3.2023 v 22:19 vondris6
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 0 3.10.2022 v 10:07 Panturis
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 2 21.8.2022 v 12:14 Ariete
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro czech-mirecek 64 6.6.2022 v 12:11 Ariete
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... Snasy_222 15 30.4.2021 v 09:17 mito7

TOPlist