Téma: Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
8.10.2011 v 06:55
Zdravím
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka
!
Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek
.
Budu rád, když se zapojí kdokoliv
. Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala
.

Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka

Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek

Budu rád, když se zapojí kdokoliv



Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Martic> Osobně bych tu hranici otáček volil trochu jinak.
Podtáčet zrovna Blatu se nevyplácí už kvůli nízkému krouťáku ve vysokých otáčkách
nerad chodím pod 4000 ot/min, lebo člověk potřebuje např. rychle přidat a přidá plyn a motor se cuká, nebo prostě nemá tah. Po městě většinou jezdím maximálně na 5-ku a 6 řadím až za městem na delších rovinkách a snažím se vždy co nejvíce držet rychlost povolenou mimo obec
Takže často i na rovince přeřazuji z 6 na 5 a drtím to kolem 9000 otáček podle kopců větru
Hodně ale záleží na náladě, stavu silnice, zatáčkách atd. Nejde to paušalizovat, protože pokaždé jede člověk jinak





125Marek> Bylo mi jasný, že tady se neshodnem
. Podtáčení je ale dost relativní pojem. Možná k němu mám sklony
, ale nemyslím si, že třeba i 2500 musí znamenat nutně podtáčení, pokud jde například o to popojíždění téměř bez zátěže. Klidně bych ale zase mluvil o podtáčení v případě velké zátěže (stoupání, potřeba prudce zrychlit), když je na plynu naložíno nadoraz a motor přesto nezrychluje, ačkoli má třeba v tu chvíli už 2x více otáček než v prvním případě
. Prostě záleží na síle, kterou v tu danou chvíli člověk vyžaduje. U Blaty je docela dobrým signalizátorem podtočení rachotící řetěz
. Chápu, že někdo jezdí raději preventivně na nižší kvalt a vyšší otáčky, aby mohl v případě potřeby vypálit. Já spíš preferuji tu ekonomičtější variantu s bublavějším zvukem motoru a podřazuji až v případě potřeby
. Ani tu maximální 90ku mimo obec se nesnažím držet za každou cenu, ačkoli nemám rád "brzdy provozu"
. Jedu si svým tempem, držím si ony optimální otáčky
, plyn maximálně na 3/4 , pirátům uhnu (jelikož vím že je beztak za další zatáčkou nebo křižovatkou dojedu
), občas někoho předjedu, ale když široko daleko nikdo nejede, nestydím se ani za pohodovou 70ku
. Devět tisíc, respektive obecně otáčky nad maximem kroutícího momentu mi připadají k cestovnímu pojetí jízdy přehnané. Nicméně, jak píšeš, záleží i na náladě a jak víme, ani všechny Blatí agregáty se nechovají úplně stejně, takže zobecnit to fakt nejde










Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | vondris6 | 0 | 18.3.2023 v 22:19 vondris6 |
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 0 | 3.10.2022 v 10:07 Panturis |
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 2 | 21.8.2022 v 12:14 Ariete |
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro | czech-mirecek | 64 | 6.6.2022 v 12:11 Ariete |
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... | Snasy_222 | 15 | 30.4.2021 v 09:17 mito7 |